maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

7 מתכונים לארוחות בוקר בריאות ופשוטות להכנה

 רבים מאתנו מדלגים על אכילת ארוחת הבוקר, בין אם זה נובע מהרצון העז להשיל מספר קילוגרמים, ובין אם זה נובע ממחסור בזמן. אך דווקא אכילת ארוחת בוקר עשירה בסיבים, חלבונים ופחמימות בריאות, מגבירה את קצב חילוף החומרים ותורמת לתחושת שובע במשך כל היום. לפניכם 7 מתכונים לארוחות קלות, בריאות ופשוטות להכנה שתוכלו להכין כל בוקר או בערב שלפני ולהנות מאוכל בריא, מזין וטעים שיעזור לכם להתמודד עם עוד יום גדוש במשימות, ויעזור לכם להצליח בהן בצורה טובה יותר. 
מתכון לארוחת בוקר, פודינג זרעי צ'יה ויוגורט

ארוחת הבוקר הקלילה והבריאה הזו תיתן לכם אנרגיות לעוד יום עמוס ומלא באתגרים. זרעי הצ'יה נחשבים ל"מזון על", מזון בעל ריכוז גבוה ברכיבים תזונתיים החיוניים לגוף, שביחד עם היוגורט והממתיקים יוצרים מעדן מושלם לתחילת יום מוצלח.

רכיבים לפודינג צ'יה:
יוגורט - 2 כוסות
זרעי צ'יה - ½1 כפות
קקאו - קמצוץ
זרעי חמניות - קמצוץ (או קוקוס קלוי)
מתכון לארוחת בוקר, מוזלי מיוגורט יווני ופירות

ארוחת הבוקר הזאת נראית ממש כמו מנת קינוח במסעדה יוקרתית. המרקם העדין של היוגורט בשילוב תכולת הויטמינים הרבים המצויים בפירות ובאגוזי המלך, יוצרים מנה בריאה וטעימה במיוחד. כמו כן, זרעי הפשתן נחשבים למקור מצויין של חיידקים ידידותיים למעי, אשר שומרים מפני חדירה של גורמי מחלות שונים, והם עשירים בסיבים וחלבונים.

רכיבים למוזלי:
יוגורט יווני - ¾ כוס (לבן ללא שומן)
שזיפים - ¾ כוס
נקטרינות - ¾ כוס
אפרסקים - ½ כוס
פצפוצי אורז - ¾ כוס
אגוזי מלך - 1 כף (קצוצים)
שקדים - 1 כף (קלויים וקצוצים)
דבש - 1 כף (או סירופ מייפל)
מתכון בריא לפנקייק שיבולת שועל וקוטג'

זוהי גרסה בריאה ופריכה לפנקייק המוכר שאהוב על ילדים ומבוגרים כאחד. שיבולת השועל, המוכרת לחלקכם בשם "קוואקר", היא אחד מהמזונות המומלצים ביותר לכל מי שרוצה להוריד את רמות הכולסטרול ולחץ הדם.  

למתכונים משודרגים נוספים עם שבולת שועל לחצו כאן. 

רכיבים לפנקייק שיבולת שועל:
קוטג' - ½ כוס (דל שומן)
תמצית וניל - 2 כפיות
קינמון - ½ כפית
מתכון קל לדייסת תפוחי עץ

לא רק שהדייסה הזו מזינה, נימוחה ומשביעה במיוחד, לתפוחים שבה יש גם יש יתרון בריאותי חשוב. במחקר שנערך על קבוצת משתתפים שאכלה פחות מתפוח ביום, לעומת קבוצת משתתפים שאכלה תפוח אחד או יותר, נמצא כי האחרונים היו בסיכון מופחת לחלות בסוגים שונים של סרטן. 

רכיבים לדייסת תפוחי עץ:
שיבולת שועל - 50 גר' (לדייסה)
מיץ תפוחים - 200 מ"ל (ללא תוספת סוכר)
חלב - 100 מ"ל (דל שומן)
תפוח - 1 (אדום, חתוך לקוביות בינוניות)
קינמון - קמצוץ
מתכון לסלט קייל, אשכוליות, ואגוזי לוז קלויים

הכינו לעצמכם ולבני משפחתכם את הסלט הקליל הזה והוא יעניק להם ולכם מנה מכובדת של אנרגיה על הבוקר.  בשל העובדה שהקיל מכיל כמויות גבוהות של ויטמין K, הוא משפר את יכולתו של הגוף לבנות עצמות חזקות ומשפר את כושר ספיגת הסידן שלנו. הקייל גם עשיר בנוגדי חמצון מסוגים שונים, שחלקם הגדול פועלים כחומרים שמגנים על העצמות שלנו מנזקי הזמן.

רכיבים לסלט קייל, ואשכוליות:
אשכוליות - 2 (אדומות)
בצל - ½ (אדום סגול, פרוס דק )
מיץ לימון - ¼ כוס (סחוט טרי)
יוגורט - ½ כוס (דל שומן)
שמן זית - 2 כפות
מלח - ½ כפית
פלפל שחור - ¼ כפית
עלי קייל - 8 גר' (אפשר גם עלי בייבי)
אגוזי לוז - ⅓ כוס (קלויים)
מתכון קל לחביתה עם פטה וברוקולי

אכלו את החביתה האהובה עליכם בתוספת גבינה וברוקולי עם טוסטים קלויים בצד, ותקבלו ארוחה עשירה בחלבונים, פחמימות ובירק בריא. ודאי תשמחו גם לדעת  שהברוקולי מכיל ויטמינים ומינרלים רבים, תורם לפעילות המעיים, מסייע באיזון רמת הכולסטרול ועשוי לסייע במניעת סרטן.

רכיבים לחביתת פטה וברוקולי :
ברוקולי - 1 כוס (קצוץ)
גבינת פטה - 2 כפות (מגורדת)
שמיר - ¼ כפית (מיובש)
לחם שיפון - 2 פרוסות
מתכון לשייק תה ירוק מתובל

התחילו את היום שלכם עם כוס בריאות מרעננת שתיתן לכם אנרגיה ותעלה חיוך על פניכם לעוד יום מצויין ומוצלח. התה הירוק נחשב למשקה שיכול למנוע מגוון רחב של מחלות ולשפר את את הרגשתכם הכללית. 

רכיבים לשייק תה ירוק :
תה ירוק - ¾ כוס (חזק, מקורר)
פפריקה חריפה - מעט (⅛ כפית)
מיץ לימון - 2-3 כפות (סחוט טרי)
סירופ אגבה - 2 כפיות (ניתן להמיר בדבש או סילאן)
אגס - 1 (קטן, קלוף וחתוך לקוביות)
יוגורט - 2 כפות (נטול שומן)
קוביות קרח - 6-8 יחידות
מקור: נירה בן שושן
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל: