maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

5 מתכונים לסלטים טעימים ומזינים לארוחת הערב

    כאשר אנו חוזרים הביתה מיום מלא בפעילות, אין כמו ארוחת ערב גדושה בכל טוב כדי להשביע את הרעב בצורה טעימה וגם לקבל את כל רכיבי התזונה הנחוצים לנו. למרבה הצער, לא תמיד אנו מקבלים את כל מה שגופנו צריך ממאכלים שונים שאנו קונים בחוץ או ממהרים להכין בבית. כדי לאזן את המצב, מומלץ לנסות את 5 המתכונים הנפלאים הבאים לסלטים לארוחת ערב שלא דורשים השקעה רבה, אך התוצאות הסופיות שלהם בהחלט נראות כאילו יצאו ממסעדה. הסלטים הללו גדושים בוויטמינים, מינרלים, חלבונים ורכיבי תזונה נוספים שגופכם צריך, שימלאו אותו בכל טוב לאחר ימי עבודה ופעילות.

מתכון לסלט עוף עם אבוקדו,תרד ותותים

הצירוף הלא שגרתי של כל רכיבי הסלט הזה אמנם יישמע מעט מוזר לחלקכם, אך הם משתלבים בצורה מושלמת זה עם זה ליצירת סלט טעים להפליא. האבוקדו והתותים שנמצאים כעת בשיאם יהפכו את הסלט לטעים במיוחד ולכזה שכל בני המשפחה ייהנו ממנו.

זמן הכנה: 10 דקות
כמות סועדים: 4
רמת קושי: בינוני
recipe מקור תמונה: Alpha
רכיבים לסלט עוף:
שמן זית - ¼ כוס
סוכר - 1 כפית
טרגון - 1 כף (טרי קצוץ)
חזה עוף - 2 (1 פרפר חזה עוף, ללא עצמות ועור)
תרד טרי - 6 כוסות
אבוקדו - 1 (קלוף וחתוך לקוביות)
בצל סגול - 3-4 (טבעות פרוסות דק)
שקדים - 2 כפות (פרוסים)
מלח - ¼ כפית
פלפל שחור - ¼ כפית
אופן הכנת הסלט עוף:
  1. חתכו את התותים לרבעים והניחו אותם בקערה בצד. preperation מקור תמונה: Shaine Mata
  2. בצלוחית עמוקה, טרפו יחד שמן זית עם חומץ בלסמי, סוכר, טרגון, מלח ופלפל עד לקבלת תערובת אחידה.
  3. הניחו את חזה העוף בקערה, מזגו מעליו מחצית מכמות הרוטב שהכנתם, עסו אותו והכניסו למקרר לחצי שעה עד שעתיים.
  4. הוציאו את חזה העוף מהמקרר לאחר ההשריה שלו, חממו מחבת נון סטיק על להבה בינונית-גבוהה והניחו עליה את חזה העוף. טגנו את חזה העוף במשך 3 דקות על צדו האחד, הפכו אותו וטגנו במשך 3 דקות נוספות על צדו השני.
  5. הנמיכו את הטמפרטורה של המחבת עם העוף לנמוכה-בינונית, השאירו אותו על המחבת למשך 20-25 דקות והפכו אותו כל 5 דקות לערך.
  6. בקערה גדולה, הניחו את התרד, האבוקדו התותים והבצל, צקו מעליהם את הרוטב שנותר וערבבו את כל הרכיבים יחדיו.
  7. הוציאו את העוף מהמחבת, הניחו אותו בצד לחמש דקות ופרסו אותו לפרוסות בעובי רצוי. הניחו את פרוסות העוף על הסלט והגישו.

 

מתכון לסלט בטטה אפויה עם רימונים וקינואה

הקינואה מלאת החלבונים משמשת להכנת מגוון רחב של סלטים, אך במתכון הבא תוכלו להכין גרסה פריכה ומיוחדת שלה. יחד עם הבטטה הרכה והצבעוניות של הרימונים, תתקבל מנה שתענוג להסתכל עליה ולא רק לאכול אותה.

זמן הכנה: 15 דקות
כמות סועדים: 4
רמת קושי: קל
recipe מקור תמונה: wendypolisi
רכיבים לבטטות צלויות:
בטטות גדולות - 2 (קלופות וחתוכות לקוביות)
שמן זית - 1 כף
פפריקה - ½ כפית
מלח - ½ כפית
פלפל שחור - ½ כפית (טחון טרי)
רכיבים לקינואה הפריכה:
קינואה - ½ כוס (שטופה)
שמן זית - ½1 כפות
מלח - 1 כפית
פלפל שחור - ½ כפית (גרוס טרי)
רכיבים לרוטב:
חומץ בלסמי - ½ כוס
ממתיק - 1 כף (לפי בחירה כמו סטיביה או אגבה למשל)
חרדל - 1 כף
שום - 1 כפית (טחון)
מלח - ½ כפית
רכיבים לסלט:
תפוח ירוק קטן - 1 (חתוך לקוביות)
עלי תרד - 150 גר' (טריים)
אגוזי מלך - ⅓ כוס (קלויים)
אופן הכנת הבטטות צלויות:
  1. חממו תנור ל-180 מעלות, ורפדו תבנית בנייר אפייה.
  2. הניחו על התבנית את קוביות הבטטה, טפטפו עליהן שמן והוסיפו פפריקה, מלח ופלפל. ערבבו את הבטטות כך שיצופו מכל צדיהן בשמן ובתבלינים והכניסו את התבנית לתנור. ערבבו את הבטטות לאחר 20 דקות של צלייה וצלו אותן במשך 20 דקות נוספות (סך הכל 40 דקות). preperation מקור תמונה: su-lin
אופן הכנת הקינואה הפריכה:
  1. במחבת גדולה ועל להבה בינונית, חממו שמן והוסיפו לו את הקינואה.
  2. תבלו את הקינואה במלח ופלפל וקלו אותה במשך 10-15 דקות תוך ערבוב מתמיד.
אופן הכנת הרוטב:
  1. הכניסו חומץ בלסמי, ממתיק, חרדל, שום, מלח ופלפל צ'ילי למעבד מזון והפעילו אותו להכנת הרוטב. הוסיפו לו שמן בהדרגה עד לקבלת רוטב אחיד.
אופן הכנת הסלט:
  1. בקערה גדולה, ערבבו תרד, רימון, אגוזי מלך ותפוח. הוסיפו לקערה בטטות קלויות וקינואה פריכה וערבבו עם כמות הרוטב הרצויה.

מתכון לסלט טונה וגרגירי חומוס

חומוס הוא אחד המאכלים האהובים ביותר בארץ, ובסלט הבא תוכלו ליהנות מהגרגירים הנפלאים שלו, שמכילים חלבונים וגם סיבים תזונתיים חיוניים שתורמים למערכת העיכול ולבריאות הכללית. בציוות עם דג הטונה תקבלו סלט מלא בחלבונים וויטמינים שתענוג לאכול בכל ערב.

זמן הכנה: 10 דקות
כמות סועדים: 4
רמת קושי: קל
recipe מקור תמונה: eatyourselfskinny
רכיבים לסלט טונה וחומוס:
גרגירי חומוס - 450 גר' (משומרים)
עגבניות גדולות - 2 (חתוכות דק)
בצל סגול - ½ בצל (קצוץ דק)
פטרוזיליה - צרור (קצוץ דק)
נענע - ½ חופן (קצוצה דק)
גרידת לימון - ½ כפית
מיץ לימון - 3 כפות
שמן זית - 1 כף
שן שום - 1 (טחונה)
טונה - 300 גר' (במים מסוננת מנוזלים)
מלח - לפי הטעם
פלפל שחור - לפי הטעם
אופן הכנת הסלט טונה וחומוס:
  1. סננו את גרגירי החומוס המשומרים והניחו אותם בצד לניקוז מלא של הנוזלים. preperation מקור תמונה: Emily
  2. בקערה גדולה, ערבבו את כל רכיבי הסלט מלבד הטונה ושימו אותה בצד למשך מספר דקות לספיגת טעמים.
  3. לאחר מספר דקות הוסיפו לסלט את הטונה, ערבבו את כל הרכיבים היטב והגישו.

 

מתכון לסלט קייל וטאקו

כרוב הקייל כיכב בלא מעט כותרות בשנים האחרונות בשל כל יתרונותיו הבריאותיים, שכוללים בין היתר תכולה גבוהה של נוגדי חמצון שנלחמים בנזק תאי וגם משפרים את פעילות המערכת החיסונית. במתכון הבא תיהנו מהכרוב המיוחד הזה יחד עם בטטה חמימה, גבינה מלוחה, עגבניות ורכיבים נוספים שמשמשים להכנת המאכל המקסיקני טאקו וכאן הם מנוצלים בדרך ססגונית ומיוחדת במינה.

זמן הכנה: 10 דקות
כמות סועדים: 4
רמת קושי: קל
recipe מקור תמונה: betsylife
רכיבים לסלט קייל:
בטטה בינונית - 1 (קלופה וחתוכה לקוביות)
כורכום - ½ כפית
שמן זית - 3 כפות
שעועית שחורה - 200 גר' (משומרת מסוננת מנוזלים)
ראש כרוב קייל - 1 (מחולק לעלים)
עגבניות שרי - 1 כוס (חצויות לאורכן)
בצל ירוק - 2 כפות (קצוץ דק)
אבוקדו - ½ אבוקדו (חתוך לקוביות)
עלי כוסברה - ¼ כוס (טריים)
טורטיות תירס - ¼ כוס (חתוכות גס)
גבינה בולגרית - ¼ כוס (מפוררת, פטה או כל סוג אחר אהוב)
אופן הכנת הסלט קייל:
  1. חממו תנור ל-180 מעלות ורפדו תבנית בנייר אפייה.
  2. הניחו את קוביות הבטטה על התבנית, מזגו מעליהן שמן ופזרו עליהן ½ כפית כורכום עם מעט מלח. הכניסו את התבנית לתנור ואפו את הבטטה במשך 25-35 דקות וערבבו את הקוביות לאחר 15 דקות של אפייה.
  3. בינתיים, הכניסו לקערה גדולה את עלי הקייל עם שמן זית ומלח ופלפל. ערבבו במשך 3-5 דקות עד שהכרוב יתחיל להתרכך. preperation מקור תמונה: Stacy Spensley
  4. הוסיפו לקערה עם הכרוב שעועית שחורה, בצל ירוק, עגבניות, אבוקדו וכוסברה. הוסיפו מעליו בטטה חמה עם שברי טורטייה והגישו לשולחן.

מתכון לסלט תאילנדי קצוץ עם רוטב שום ושומשום

הגרסה הבאה לסלט תאילנדי אינה מכילה עוף אלא ירקות טעימים בלבד, כך שהיא מושלמת עבור כל אחד שאינו רוצה לאכול בשר לארוחת הערב. עם קייל, גזרים, קשיו ופלפלים מתוקים, אתם תקבלו חגיגה של צבעים ומרקמים במנה גדושה בוויטמינים ומינרלים שבהחלט ימלאו חסרים תזונתיים שאולי היו לכם במהלך היום.

זמן הכנה: 20 דקות
כמות סועדים: 6
רמת קושי: קל
recipe מקור תמונה: pinchofyum
רכיבים לרוטב:
שמן קנולה - ⅓ כוס
שיני שום - 3 (קלופות)
רוטב סויה - 3 כפות (דל נתרן )
מים - 2 כפות
חומץ לבן - 2 כפות
דבש - 2 כפות
מיץ ליים - 1 כפית
רכיבים לסלט תאילנדי:
פולי אדממה - 450 גר'
עלי כרוב קייל - 5-6 כוסות
פלפלים מתוקים - 2 (1 אדום, 1 צהוב)
עלי כוסברה - 1 כוס (קצוצים)
אגוזי קשיו - ¾ כוס (קצוצים גס)
אופן הכנת הרוטב:
  1. עבדו את כל רכיבי הרוטב במעבד מזון לקבלת תערובת אחידה וחלקה.
אופן הכנת הסלט תאילנדי:
  1. בשלו את פולי האדממה במים רותחים במשך 3-5 דקות, סננו, צננו והניחו בצד. preperation מקור תמונה: Bob Cotter
  2. בזמן שפולי האדממה מתבשלים, פרסו את כרוב הקייל, הגזר, הפלפלים המתוקים והבצל הירוק לרצועות דקות.
  3. הכניסו את פולי האדממה שהצטננו לתוך מעבד המזון ועבדו אותם לקבלת תערובת גסה ולא חלקה (כ-5 פולסים). הכניסו את מחית האדממה לקערית והניחו אותה בצד. חזרו על התהליך גם עם אגוזי הקשיו.
  4. הכניסו לקערה גדולה את רצועות הירקות והוסיפו להם את מחית האדממה והקשיו. ערבבו היטב, זלפו מעל את הרוטב שהכנתם והגישו.

 

 

הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל: