maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

5 מתכונים לסלטים טעימים ומזינים לארוחת הערב

    כאשר אנו חוזרים הביתה מיום מלא בפעילות, אין כמו ארוחת ערב גדושה בכל טוב כדי להשביע את הרעב בצורה טעימה וגם לקבל את כל רכיבי התזונה הנחוצים לנו. למרבה הצער, לא תמיד אנו מקבלים את כל מה שגופנו צריך ממאכלים שונים שאנו קונים בחוץ או ממהרים להכין בבית. כדי לאזן את המצב, מומלץ לנסות את 5 המתכונים הנפלאים הבאים לסלטים לארוחת ערב שלא דורשים השקעה רבה, אך התוצאות הסופיות שלהם בהחלט נראות כאילו יצאו ממסעדה. הסלטים הללו גדושים בוויטמינים, מינרלים, חלבונים ורכיבי תזונה נוספים שגופכם צריך, שימלאו אותו בכל טוב לאחר ימי עבודה ופעילות.

מתכון לסלט עוף עם אבוקדו,תרד ותותים

הצירוף הלא שגרתי של כל רכיבי הסלט הזה אמנם יישמע מעט מוזר לחלקכם, אך הם משתלבים בצורה מושלמת זה עם זה ליצירת סלט טעים להפליא. האבוקדו והתותים שנמצאים כעת בשיאם יהפכו את הסלט לטעים במיוחד ולכזה שכל בני המשפחה ייהנו ממנו.

זמן הכנה: 10 דקות
כמות סועדים: 4
רמת קושי: בינוני
recipe מקור תמונה: Alpha
רכיבים לסלט עוף:
שמן זית - ¼ כוס
חומץ בלסמי - 1 כף
סוכר - 1 כפית
טרגון טרי קצוץ - 1 כף
חזה עוף (1 פרפר חזה עוף) ללא עצמות ועור - 2
תרד טרי - 6 כוסות
תותים גדולים - 6-8
אבוקדו קלוף וחתוך לקוביות - 1
טבעות בצל סגול פרוסות דק - 3-4
שקדים פרוסים - 2 כפות
מלח - ¼ כפית
פלפל שחור - ¼ כפית
אופן הכנה לסלט עוף:
  1. חתכו את התותים לרבעים והניחו אותם בקערה בצד. preperation מקור תמונה: Shaine Mata
  2. בצלוחית עמוקה, טרפו יחד שמן זית עם חומץ בלסמי, סוכר, טרגון, מלח ופלפל עד לקבלת תערובת אחידה.
  3. הניחו את חזה העוף בקערה, מזגו מעליו מחצית מכמות הרוטב שהכנתם, עסו אותו והכניסו למקרר לחצי שעה עד שעתיים.
  4. הוציאו את חזה העוף מהמקרר לאחר ההשריה שלו, חממו מחבת נון סטיק על להבה בינונית-גבוהה והניחו עליה את חזה העוף. טגנו את חזה העוף במשך 3 דקות על צדו האחד, הפכו אותו וטגנו במשך 3 דקות נוספות על צדו השני.
  5. הנמיכו את הטמפרטורה של המחבת עם העוף לנמוכה-בינונית, השאירו אותו על המחבת למשך 20-25 דקות והפכו אותו כל 5 דקות לערך.
  6. בקערה גדולה, הניחו את התרד, האבוקדו התותים והבצל, צקו מעליהם את הרוטב שנותר וערבבו את כל הרכיבים יחדיו.
  7. הוציאו את העוף מהמחבת, הניחו אותו בצד לחמש דקות ופרסו אותו לפרוסות בעובי רצוי. הניחו את פרוסות העוף על הסלט והגישו.

 

מתכון לסלט בטטה אפויה עם רימונים וקינואה פריכה

הקינואה מלאת החלבונים משמשת להכנת מגוון רחב של סלטים, אך במתכון הבא תוכלו להכין גרסה פריכה ומיוחדת שלה. יחד עם הבטטה הרכה והצבעוניות של הרימונים, תתקבל מנה שתענוג להסתכל עליה ולא רק לאכול אותה.

זמן הכנה: 15 דקות
כמות סועדים: 4
רמת קושי: קל
recipe מקור תמונה: wendypolisi
רכיבים לבטטות צלויות:
בטטות גדולות קלופות וחתוכות לקוביות - 2
שמן זית - 1 כף
פפריקה - ½ כפית
מלח - ½ כפית
פלפל שחור טחון טרי - ½ כפית
רכיבים לקינואה הפריכה:
קינואה שטופה - ½ כוס
שמן זית - ½1 כפות
מלח - 1 כפית
פלפל שחור גרוס טר - ½ כפית
רכיבים לרוטב:
חומץ בלסמי - ½ כוס
שמן זית כתית - ½ כוס
ממתיק לפי בחירה - 1 כף (כמו סטיביה או אגבה למשל)
חרדל - 1 כף
שום טחון - 1 כפית
מלח - ½ כפית
אבקת פלפל צ'ילי - ¼ כפית
רכיבים לסלט:
תפוח ירוק קטן חתוך לקוביות - 1
מיץ לימון טרי - 1 כף
עלי תרד טריים - 150 גר'
גרגירי רימונים - ⅓ כוס
אגוזי מלך קלויים - ⅓ כוס
אופן הכנה לבטטות צלויות:
  1. חממו תנור ל-180 מעלות, ורפדו תבנית בנייר אפייה.
  2. הניחו על התבנית את קוביות הבטטה, טפטפו עליהן שמן והוסיפו פפריקה, מלח ופלפל. ערבבו את הבטטות כך שיצופו מכל צדיהן בשמן ובתבלינים והכניסו את התבנית לתנור. ערבבו את הבטטות לאחר 20 דקות של צלייה וצלו אותן במשך 20 דקות נוספות (סך הכל 40 דקות). preperation מקור תמונה: su-lin
אופן הכנה לקינואה הפריכה:
  1. במחבת גדולה ועל להבה בינונית, חממו שמן והוסיפו לו את הקינואה.
  2. תבלו את הקינואה במלח ופלפל וקלו אותה במשך 10-15 דקות תוך ערבוב מתמיד.
אופן הכנה לרוטב:
  1. הכניסו חומץ בלסמי, ממתיק, חרדל, שום, מלח ופלפל צ'ילי למעבד מזון והפעילו אותו להכנת הרוטב. הוסיפו לו שמן בהדרגה עד לקבלת רוטב אחיד.
אופן הכנה לסלט:
  1. בקערה גדולה, ערבבו תרד, רימון, אגוזי מלך ותפוח. הוסיפו לקערה בטטות קלויות וקינואה פריכה וערבבו עם כמות הרוטב הרצויה.

מתכון לסלט טונה וגרגירי חומוס בתיבול ים תיכוני

חומוס הוא אחד המאכלים האהובים ביותר בארץ, ובסלט הבא תוכלו ליהנות מהגרגירים הנפלאים שלו, שמכילים חלבונים וגם סיבים תזונתיים חיוניים שתורמים למערכת העיכול ולבריאות הכללית. בציוות עם דג הטונה תקבלו סלט מלא בחלבונים וויטמינים שתענוג לאכול בכל ערב.

זמן הכנה: 10 דקות
כמות סועדים: 4
רמת קושי: קל
recipe מקור תמונה: eatyourselfskinny
רכיבים לסלט טונה וחומוס:
גרגירי חומוס משומרים - 450 גר'
עגבניות גדולות חתוכות דק - 2
בצל סגול קצוץ דק - ½ בצל
צרור פטרוזיליה קצוץ דק - 1
נענע קצוצה דק - ½ חופן
גרידת לימון - ½ כפית
מיץ לימון - 3 כפות
שמן זית - 1 כף
שן שום טחונה - 1
טונה במים מסוננת מנוזלים - 300 גר'
מלח ופלפל - לפי הטעם
אופן הכנה לסלט טונה וחומוס:
  1. סננו את גרגירי החומוס המשומרים והניחו אותם בצד לניקוז מלא של הנוזלים. preperation מקור תמונה: Emily
  2. בקערה גדולה, ערבבו את כל רכיבי הסלט מלבד הטונה ושימו אותה בצד למשך מספר דקות לספיגת טעמים.
  3. לאחר מספר דקות הוסיפו לסלט את הטונה, ערבבו את כל הרכיבים היטב והגישו.

 

מתכון לסלט קייל וטאקו, טעים וצמחוני

כרוב הקייל כיכב בלא מעט כותרות בשנים האחרונות בשל כל יתרונותיו הבריאותיים, שכוללים בין היתר תכולה גבוהה של נוגדי חמצון שנלחמים בנזק תאי וגם משפרים את פעילות המערכת החיסונית. במתכון הבא תיהנו מהכרוב המיוחד הזה יחד עם בטטה חמימה, גבינה מלוחה, עגבניות ורכיבים נוספים שמשמשים להכנת המאכל המקסיקני טאקו וכאן הם מנוצלים בדרך ססגונית ומיוחדת במינה.

זמן הכנה: 10 דקות
כמות סועדים: 4
רמת קושי: קל
recipe מקור תמונה: betsylife
רכיבים לסלט קייל:
בטטה בינונית קלופה וחתוכה לקוביות - 1
כורכום - ½ כפית
שמן זית - 3 כפות
שעועית שחורה משומרת מסוננת מנוזלים - 200 גר'
ראש כרוב קייל מחולק לעלים - 1
עגבניות שרי חצויות לאורכן - 1 כוס
בצל ירוק קצוץ דק - 2 כפות
אבוקדו חתוך לקוביות - ½ אבוקדו
עלי כוסברה טריים - ¼ כוס
גבינה לבנה קשה מפוררת - ¼ כוס (דומת בולגרית, פטה וכל סוג אחר אהוב)
טורטיות תירס חתוכות גס - ¼ כוס
אופן הכנה לסלט קייל:
  1. חממו תנור ל-180 מעלות ורפדו תבנית בנייר אפייה.
  2. הניחו את קוביות הבטטה על התבנית, מזגו מעליהן שמן ופזרו עליהן ½ כפית כורכום עם מעט מלח. הכניסו את התבנית לתנור ואפו את הבטטה במשך 25-35 דקות וערבבו את הקוביות לאחר 15 דקות של אפייה.
  3. בינתיים, הכניסו לקערה גדולה את עלי הקייל עם שמן זית ומלח ופלפל. ערבבו במשך 3-5 דקות עד שהכרוב יתחיל להתרכך. preperation מקור תמונה: Stacy Spensley
  4. הוסיפו לקערה עם הכרוב שעועית שחורה, בצל ירוק, עגבניות, אבוקדו וכוסברה. הוסיפו מעליו בטטה חמה עם שברי טורטייה והגישו לשולחן.

מתכון לסלט תאילנדי קצוץ עם רוטב שום ושומשום

הגרסה הבאה לסלט תאילנדי אינה מכילה עוף אלא ירקות טעימים בלבד, כך שהיא מושלמת עבור כל אחד שאינו רוצה לאכול בשר לארוחת הערב. עם קייל, גזרים, קשיו ופלפלים מתוקים, אתם תקבלו חגיגה של צבעים ומרקמים במנה גדושה בוויטמינים ומינרלים שבהחלט ימלאו חסרים תזונתיים שאולי היו לכם במהלך היום.

זמן הכנה: 20 דקות
כמות סועדים: 6
רמת קושי: קל
recipe מקור תמונה: pinchofyum
רכיבים לרוטב:
שמן קנולה - ⅓ כוס
שיני שום קלופות - 3
רוטב סויה דל נתרן - 3 כפות
מים - 2 כפות
חומץ לבן - 2 כפות
דבש - 2 כפות
שמן שומשום - 1 כף
מיץ ליים - 1 כפית
רכיבים לסלט תאילנדי:
פולי אדממה - 450 גר'
עלי כרוב קייל - 5-6 כוסות
גזרים גדולים - 3
פלפלים מתוקים - 2 (1 אדום, 1 צהוב)
עלי כוסברה קצוצים - 1 כוס
בצלים ירוקים - 3
אגוזי קשיו קצוצים גס - ¾ כוס
אופן הכנה לרוטב:
  1. עבדו את כל רכיבי הרוטב במעבד מזון לקבלת תערובת אחידה וחלקה.
אופן הכנה לסלט תאילנדי:
  1. בשלו את פולי האדממה במים רותחים במשך 3-5 דקות, סננו, צננו והניחו בצד. preperation מקור תמונה: Bob Cotter
  2. בזמן שפולי האדממה מתבשלים, פרסו את כרוב הקייל, הגזר, הפלפלים המתוקים והבצל הירוק לרצועות דקות.
  3. הכניסו את פולי האדממה שהצטננו לתוך מעבד המזון ועבדו אותם לקבלת תערובת גסה ולא חלקה (כ-5 פולסים). הכניסו את מחית האדממה לקערית והניחו אותה בצד. חזרו על התהליך גם עם אגוזי הקשיו.
  4. הכניסו לקערה גדולה את רצועות הירקות והוסיפו להם את מחית האדממה והקשיו. ערבבו היטב, זלפו מעל את הרוטב שהכנתם והגישו.

 

 

הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל: