maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

7 תחליפים מעולים לשמנת מתוקה

  שמנת מתוקה היא אחד הרכיבים האהובים ביותר באפייה על חובבי בישול ושפים מקצועיים כאחד, שכן קשה להתחרות בטעם שלה ובמרקם הנפלא שהיא מעניקה למאפים שונים. מלבד זאת, הרכיב החלבי הזה משמש גם להכנת גלידות, רטבים, משקאות מושחתים במיוחד ומטעמים אחרים שכולנו אוהבים, אך למרות החיבה לשמנת המתוקה, אנשים רבים מעדיפים להימנע ממנה בגלל רגישות ללקטוז, דיאטות למיניהן או אורח חיים טבעוני. אם אתם רוצים להכין מטעמים שונים שכוללים שמנת מתוקה בין הרכיבים שלהם ומחפשים עבורה תחליפים בריאים, תוכלו להשתמש ב-7 שלפניכם כדי להביא לאותן תוצאות טעימות.
 
תחליפים לשמנת מתוקה: צלוחית של קצפת עם פטל
 

4 תחליפים חלביים לשמנת:

אם אין לכם רגישות ידועה ללקטוז ואתם לא נמנעים ממוצרי חלב בגלל אורח חיים טבעוני, תוכלו להשתמש בארבעת התחליפים החלביים הבאים לשמנת מתוקה. המרקם של הקינוחים שתכינו יהיה כמו זה שיש עם שמנת, אך עם פחות קלוריות ואחוזי שומן:

1. יוגורט יווני

יוגורט יווני מהווה תחליף מעולה לשמנת מתוקה בזכות ההרכב שלו וגם המרקם העשיר של המאכל הבריא והנפלא הזה. בעוד שיוגורטים רגילים מכילים כמות גבוהה של נוזלים, בהכנה של יוגורט יווני מסננים את הנוזלים הללו, והוא מכיל פחות שומן וקלוריות משמנת מתוקה. 28 גרם של יוגורט יווני טבעי מכילים 37 קלוריות בלבד, 3 גרם שומן ו-2 גרם של חלבון, והוא מתאים במיוחד למטבלים, רטבים ותוספות למאכלים שונים. בנוסף לכך, תוכלו להחליף את השמנת המתוקה בעוגות בעזרת כמות שווה של יוגורט יווני כדי לשמור על המרקם שאמור להיות עם הרכיב המקורי ולקצץ את כמות הקלוריות בצורה משמעותית.

2. שמנת חמוצה

כיום ניתן למצוא מגוון סוגים של שמנת חמוצה עם אחוזי שומן נמוכים יחסית שניתן להשתמש בהם עבור מאפים שונים ואפילו גלידות שכוללות שמנת מתוקה במקור. המוצר הנפלא הזה שכולנו מכירים עוד מהילדות מכיל בממוצע 1 גרם חלבון, 54 קלוריות ו-6 גרם שומן ב-28 גרם מוצר, וניתן להמיר בעזרתו שמנת מתוקה במתכונים שונים. בדומה ליוגורט יווני, גם המרה של שמנת מתוקה בשמנת חמוצה צריכה להתבצע לפי הכמויות במתכון המקורי, כשבסופו של דבר תקבלו מטעמים שונים עם מרקם נפלא ופחות קלוריות מהמקור.
תחליפים לשמנת מתוקה: כוסית של שמנת חמוצה עם ראש שום לידה
 

3. גבינת קוטג'

למרות שמכינים אותה משיירים של חלב לאחר העיבוד שלו למוצרים שונים, גבינת הקוטג' האהובה עם המליחות העדינה נמצאת באופן קבוע במקרר של מרביתנו. מלבד העובדה שהיא מכילה כמויות גבוהות של סידן וחלבון שמיטיבים עם הגוף, גבינת קוטג' היא בעלת מרקם קרמי שיכול להחליף שמנת מתוקה בקלות. המרה של שמנת מתוקה בכמות זהה של קוטג' במתכונים שונים תניב לכם תוצאות טובות במיוחד, אך מומלץ לערבב את התערובת היטב לפני האפייה או ההקפאה שלה כדי לפרק את גרגירי הקוטג' ולהשיג מרקם חלק.
 

4. חלב מרוכז ממותק

התחליף הזה בהחלט לא מתאים לשימוש בדיאטות, אלא כאשר אתם רוצים להכין גלידה במרקם הנכון ואין לכם את המכונה המתאימה לשם כך. חלב מרוכז ממותק, שניתן למצוא בכל מרכול, מכיל 60% פחות נוזלים מחלב רגיל וכמויות לא מעטות של סוכר, אך קשה להתחרות בטעם הייחודי שלו שלא מזכיר אף מאכל אחר. לכן, אם אתם רוצים להעניק לעוגות או לגלידות שלכם מרקם עשיר במיוחד, המירו את השמנת המתוקה בחלב מרוכז ממותק ועל הדרך גם וותרו על הסוכר במתכון. התוצאה תהיה מפתיעה וטעימה מאין כמוה, כשרק אתם תדעו מה הסוד הקטן שהופך את העוגה שלכם לייחודית כל כך.
תחליפים לשמנת מתוקה: חלב מרוכז ממותק נמזג לצלוחית שמכילה אותו

3 תחליפים צמחיים לשמנת מתוקה:

עבור אלו שחיים עם רגישות ללקטוז ואלרגיה לחלב, או נמנעים ממוצרי חלב בגלל תזונה טבעונית, ניתן להמיר שמנת מתוקה במתכונים שונים בלי לוותר על הטעם של התוצר הסופי. התחליפים הבאים יעשו את העבודה בצורה נפלאה ויעניקו למאכלים שונים שתכינו מרקם עשיר בלי להתפשר על הטעם:

1. קרם קוקוס

כל מי שאי פעם השתמש בקרם קוקוס במתכונים שונים יודע כמה טעמו נפלא ועד כמה המרקם שלו עשיר ושמנתי. בפעם הבאה שאתם מכינים מתכון שדורש שמנת מתוקה ומחפשים תחליף הולם למוצר הזה, לכו למעבר של המוצרים האסייתיים במכולת הקרובה אליכם ורכשו פחית של קרם קוקוס. את השמנת המתוקה תוכלו להמיר בקרם הזה ולהעניק לא רק מרקם עשיר לכל קינוח, אלא גם טעם עדין של קוקוס שאין לו מתחרים.
תחליפים לשמנת מתוקה: קוקוס חצוי לשניים

2. חלב סויה עם טופו משי

טופו משי מיוצר באופן דומה לטופו סויה רגיל, כלומר על ידי התססה ובישול של פולי סויה וגיבון שלהם. ההבדל הוא בתוצר הסופי, כאשר טופו משי רך ועדין יותר מהטופו הרגיל, מה שהופך אותו לתחליף טבעוני נפלא למגוון מאכלים. כדי להגיע למרקם הרצוי של התוצר הסופי במתכונים שונים, פשוט ערבבו כמויות שוות של טופו משי עם חלב סויה או חלב צמחי אהוב אחר לקבלת תערובת אחידה. לאחר מכן המירו את כמויות השמנת המתוקה במתכון שאתם מכינים, בין אם מדובר ברוטב לפסטה או בעוגה, בשלו או אפו כרגיל ותיהנו ממטעם מיוחד שלא מכיל שמנת מתוקה אך עדיין טעים להפליא.
 

3. חלב סויה עם שמן זית

שמן זית משמש להמרה של חמאה ומרגרינה במגוון מתכונים, ובתוספת של חלב סויה, תוכלו להשתמש בו גם כתחליף לשמנת מתוקה. חלב הסויה הוא נוזלי ולא מכיל שומן רב, והוספה של שמן זית למוצר נטול החלב הזה מעניקה לו את המרקם השומני, כמו זה של שמנת מתוקה, ובכך הופכת אותו לתחליף מעולה במגוון מתכונים. אם אתם חוששים ששמן הזית ישפיע על טעמם של מאפים, אתם יכולים להירגע... טעמו של השמן משתנה בעת האפייה ואין זכר למרירות העדינה שלו לאחר שהעוגות המוכנות ממנו יוצאות מהתנור. כדי להכין לעצמכם תערובת צמחית כתחליף לשמנת מתוקה משני הרכיבים הללו, ערבבו ⅔ כוס חלב סויה עם ⅓ כוס שמן זית. הכמות שתצא לכם (1 כוס) יכולה להמיר כמות שווה של שמנת מתוקה במתכונים שונים, ואתם תוכלו ליהנות מקינוחים נפלאים בעלי מרקם עשיר וטעם מיוחד. 

 

הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:
בלחיצתך על "הרשם", הינך מסכים ל תנאי שימוש ו הצהרת הפרטיות שלנו

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:
בלחיצתך על "הרשם", הינך מסכים ל תנאי שימוש ו הצהרת הפרטיות שלנו