maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

8 נקודות לחיצה לשיפור הזיכרון ויכולת הריכוז

  אנו צריכים זיכרון ויכולת ריכוז טובים בכל גיל ובכל שלב בחיים – בין שאתם מתכוננים לבחינה חשובה ובין שאתם מנסים להיזכר איך להגיע ממקום מסוים למקום אחר, יכולת הזיכרון שלכם תקבע האם תצליחו, ויכולת הריכוז באה איתה יד ביד וקובעת עד כמה תצליחו. לחץ הוא אחד הגורמים המשפיעים ביותר לרעה על יכולת הריכוז והזיכרון, ולשמור על רגיעה במצבים מלחיצים זו לעתים משימה לא קלה. עם זאת, אתם יכולים להפוך את הרוגע לחלק קבוע בחייכם ובו בזמן לשפר את יכולות הריכוז והזיכרון בעזרת הידיים בלבד – הכירו את 8 נקודות הלחיצה שישפרו את הריכוז והזיכרון שלכם.
 

1. העין השלישית 

בתרבות הסינית מאמינים בעין השלישית כ"איבר מיסטי" שאחראי על ראייה על חושית. בין שמדובר באיבר אמתי ובין שלא, עיסוי נקודת העין השלישית מסייע לשפר את הריכוז והזיכרון, ובנוסף עוזר גם לטפל בתסמיני שפעת, כמו חום, אף סתום וכאבי ראש שמקורם בגודש באף.
נקודת העין השלישית
הנקודה נמצאת בין הגבות, באזור המפגש שבין גשר האף למצח. לחצו על הנקודה בעדינות במשך 3-4 דקות וחזרו על כך 2-3 פעמים ביום.

2. גאות גדולה

הנקודה הזו מומלצת במיוחד לסטודנטים שמתכוננים למבחנים – עיסוייה עוזר להיפטר מתחושת התשישות שמתלווה לשינון כמות גדולה של חומר לימודי ומשפרת את הריכוז ומעודדת צלילות מחשבתית. בנוסף, כדאי לעסות אותה כשאתם ניצבים מול החלטה גדולה ומשמעותית, שכן היא תעזור לכם לחשוב עליה בריכוז מוחלט. 
נקודת גאות גדולה
את הנקודה הזו תמצאו בחלק העליון של כף הרגל, במקום שבו עצמות הבוהן הגדולה והשנייה נפגשות. לחצו על הנקודה בעדינות ב-2 כפות הרגליים למשך 2 דקות, וחזרו על כך 3 פעמים ביום. 

3. נדבך השמיים 

נקודת הלחץ הזו משמשת להפחתת תחושת לחץ ו"כובד" בראש, שנוצר ממחשבות רבות מדי שמתרוצצות בתוכו. משתמשים בה גם כדי לרפא גרון כואב, ועיסוייה עוזר לשחרר את הצוואר ולשפר את זרימת הדם למוח.
נקודת נדבך השמיים
הנקודה נמצאת כס"מ מתחת לבסיס הגולגולת וכ-3 ס"מ מעמוד השדרה, ב-2 צדיו. הניחו על שתי הנקודות את אצבעות האמה ועסו אותן בתנועות סיבוביות במשך 7-8 דקות. חזרו על התהליך פעם אחת בכל בוקר כדי לזכות בתוצאות הטובות ביותר בכל יום.
 

4. נקודת השמש

יתכן שבאופן טבעי הידיים שלכם נמשכו לעסות את הרקות כשהרגשתם שהראש שלכם עמוס במחשבות מלחיצות או שקשה לכם לחשוב, וזה לא קרה ככה סתם. עיסוי הנקודות האלה עוזר לשפר את הזיכרון והריכוז, וכן מונע כאבי ראש, סחרחורות ולחץ. 
נקודת השמש
לחצו בעדינות במשך 2 דקות על שקע הרקות, כס"מ מהקצה החיצוני של הגבות – עשו זאת 3 פעמים ביום.

5. שלושת המיילים

עיסוי הנקודה הזו עוזר לחזק את יכולת הריכוז והזיכרון ומספק צלילות מחשבתית. בנוסף, הוא מסייע בהפחתת תסמינים של אולקוס, דלקת במעי הדק, בחילות, גזים ונפיחות, וכן מזין את הגוף באנרגיה במקרה של תשישות.
נקודת שלושת המיילים
הנקודה נמצאת במרחק עובי של 3 אצבעות מתחת לברך, בחלק החיצוני של הרגל. כופפו את הברך ותוכלו להרגיש אותה כשהשריר יזוז תחת אצבעותיכם. לחצו עליה במשך 5 דקות, פעם אחת ביום.

6. ארמון הרוחות

אתם יכולים לראות ילדים רבים לוחצים על הנקודה הזו בכל פעם שהם מרגישים לחוצים או מודאגים, וזה משום שעיסויה גורם לנו להתמקד במחשבות שלנו בצורה טובה יותר. בנוסף לשיפור הריכוז והזיכרון, עיסוי הנקודה הזו מסייע גם להפחית כאבים שקשורים לווסת וסחרחורות, ומומלץ לעסות אותה במיוחד כשאתם מרגישים שהראש שלכם לא עובד במיטבו.
נקודת ארמון הרוחות
הניחו את האצבע מתחת לאף ומעל לשפה העליונה, במרכז הפנים. לחצו על הנקודה בעדינות למשך 2 דקות מדי יום, ואם תעשו זאת באופן קבוע במשך 4 שבועות תוכלו להרגיש את השפעתה בצורה ניכרת. 

7. שערי התודעה

אם אתם סובלים מזיכרון רע, עיסוי הנקודות האלה מומלץ מאוד עבורכם. בנוסף להשפעה המועילה של שיפור הזיכרון, עיסוי הנקודות האלה עוזר גם להרגיע כאבי ראש, לכן מומלץ לעסות אותן גם בכל פעם שאתם חווים כאב שמפריע לכם לתפקד במהלך היום.
נקודת שערי התודעה
הנקודות נמצאות ממש בבסיס הגולגולת, משני צדי עמוד השדרה. הניחו את האצבעות שלכם עליהן ותרגישו את השקע שבגולגולת – שם תמצאו אותן. עסו את האזור בעדינות במשך 2-3 דקות, וחזרו על כך 3 פעמים ביום.

8. צדה התחתון של הבוהן

הנקודה הזו לא מגיעה מהרפואה הסינית, אלא מהרפלקסולוגיה, ואתם אפילו לא חייבים לעסות אותה עם האצבע כדי לזכות ביתרונות שהיא מספקת. הבוהן השמאלית תשפיע על הצד הימני של המוח והבוהן הימנית על הצד השמאלי, אך מומלץ לעסות את שתיהן בו בזמן כדי לקבל צלילות מחשבתית.
העבירו את האגודל שלכם על צדה התחתון של הבוהן ועסו את כל חלקיה במשך 1-2 דקות. חזרו על התהליך מדי יום, ואם אתם רוצים לשפר את יכולת הריכוז שלכם תוך כדי עבודה או למידה, פשוט שפשפו את הבוהן בתוך הנעל והשתמשו ברצפה כדי לספק לה התנגדות. 

 

אם אתם באמת רוצים לשפר את הזיכרון ויכולת הריכוז שלכם, מומלץ שתעסו את הנקודות האלה מדי יום במשך מספר שבועות באופן קבוע. תוכלו להרגיש בהשפעה שלהן באופן ניכר כבר אחרי 4 שבועות, ותיווכחו לגלות עד כמה קל ונעים לעזור לגוף ולנפש שלנו להיות במיטבם.
 

 

הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל: