maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

8 נקודות לחיצה לשיפור יכולות הזיכרון והריכוז

  אנו זקוקים ליכולות ריכוז וזיכרון טובות בכל גיל ובכל שלב בחיים - בין כשאנו מתכוננים לבחינה חשובה ובין שאנו מנסים להיזכר איך להגיע ממקום מסוים למקום אחר - יכולות אלו קובעות אם ועד כמה נצליח במשימתנו. אחד מהאויבים הכי חזקים שלנו במאבק הזה הוא הלחץ שמשפיע לרעה על הריכוז והזיכרון שלנו, ולשמור על נינוחות במצבים מלחיצים זו משימה קשה למדי. עם זאת, אתם יכולים להפוך את הרוגע לחלק קבוע בחייכם ובו בזמן למקד ולשכלל את כישורי הריכוז והזיכרון שלכם בעזרת 8 נקודות לחיצה, שישפרו את יכולותיכם השכליות באמצעות שימוש בידיכם בלבד.

1. העין השלישית 

בתרבות הסינית מאמינים בעין השלישית כ"איבר מיסטי" שאחראי על ראייה על חושית. בין שמדובר באמת צרופה ובין שבאמונה בלבד, בכל מקרה עיסוי האזור שבו ממוקמת, לפי הסינים, נקודת העין השלישית מסייע בשיפור הריכוז והזיכרון, ובנוסף עוזר גם לטפל בתסמיני שפעת, כמו חום, אף סתום וכאבי ראש שמקורם בגודש באף.
נקודות לחיצה לחידוד הזיכרון והריכוז: נקודת העין השלישית
 
הנקודה נמצאת בין הגבות, באזור המפגש שבין גשר האף למצח. לחצו על הנקודה בעדינות במשך 3-4 דקות וחזרו על כך 2-3 פעמים ביום.

2. גאות גדולה

שימוש בנקודת הלחץ הזו מומלץ במיוחד לסטודנטים שמתכוננים למבחנים – עיסוייה עוזר להיפטר מתחושת התשישות שמתלווה לשינון כמות גדולה של חומר לימודי, משפרת את הריכוז ומעודדת צלילות מחשבתית. בנוסף, כדאי לעסות אותה כשאתם ניצבים מול החלטה גדולה ומשמעותית, שכן היא תעזור לכם להתמקד באפשרויות שניצבות בפניכם.
נקודות לחיצה לחידוד הזיכרון והריכוז: נקודת גאות גדולה
את הנקודה הזו תמצאו בחלק העליון של כף הרגל, במקום שבו עצמות הבוהן הגדולה והשנייה נפגשות. לחצו על הנקודה בעדינות ב-2 כפות הרגליים בו זמנית למשך 2 דקות, וחזרו על כך 3 פעמים ביום. 

3. נדבך השמיים 

נקודת הלחץ הזו משמשת להפחתת תחושת לחץ וכאב בראש, שנוצרת כתוצאה ממחשבות רבות מדי ש"מתרוצצות" בתוכו. משתמשים בה גם כדי לרפא גרון כואב, ועיסוייה עוזר לשחרר את הצוואר ולשפר את זרימת הדם למוח.
נקודות לחיצה לחידוד הזיכרון והריכוז: נקודת נדבך השמיים
הנקודה נמצאת כ-1 ס"מ מתחת לבסיס הגולגולת וכ-3 ס"מ מעמוד השדרה, ב-2 צדיו. הניחו על שתי הנקודות את אצבעות האמה ועסו אותן בתנועות סיבוביות במשך 7-8 דקות. חזרו על התהליך פעם אחת בכל בוקר כדי לזכות בתוצאות הטובות ביותר בכל יום.

4. נקודת השמש

יתכן שבאופן טבעי הידיים שלכם נמשכו לעסות את הרקות כשהרגשתם שהראש שלכם עמוס במחשבות מלחיצות או שקשה לכם לחשוב, וזה לא קרה ככה סתם. עיסוי הנקודות האלה עוזר לשפר את הזיכרון והריכוז, וכן מונע כאבי ראש, סחרחורות ולחץ. 
נקודות לחיצה לחידוד הזיכרון והריכוז: נקודת השמש
 
לחצו בעדינות במשך 2 דקות על שקע הרקות, כס"מ מהקצה החיצוני של הגבות – עשו זאת 3 פעמים ביום.

5. שלושת המיילים

עיסוי הנקודה הזו עוזר לחזק את יכולת הריכוז והזיכרון ומספק צלילות מחשבתית. בנוסף, הוא מסייע בהפחתת תסמינים של אולקוס, דלקת במעי הדק, בחילות, גזים ונפיחות, וכן מזין את הגוף באנרגיה במקרה של תשישות.
נקודות לחיצה לחידוד הזיכרון והריכוז: נקודת שלושת המיילים
הנקודה נמצאת במרחק עובי של 3 אצבעות מתחת לברך, בחלק החיצוני של הרגל. כופפו את הברך ותוכלו להרגיש אותה כשהשריר יזוז תחת אצבעותיכם. לחצו עליה במשך 5 דקות, פעם אחת ביום.

6. ארמון הרוחות

אתם יכולים לראות ילדים רבים לוחצים על הנקודה הזו בכל פעם שהם מרגישים לחוצים או מודאגים, וזה משום שעיסויה גורם לנו להתמקד במחשבות שלנו בצורה טובה יותר. בנוסף לשיפור הריכוז והזיכרון, עיסוי הנקודה הזו מסייע גם להפחית כאבים שקשורים לווסת וסחרחורות, ומומלץ לבצע אותו במיוחד כשאתם מרגישים שהראש שלכם לא עובד במיטבו.
נקודות לחיצה לחידוד הזיכרון והריכוז: נקודת ארמון הרוחות
הניחו את האצבע מתחת לאף ומעל לשפה העליונה, במרכז הפנים. לחצו על הנקודה בעדינות למשך 2 דקות מדי יום, כשאם תעשו זאת באופן קבוע במשך 4 שבועות תוכלו להרגיש את השפעתה בצורה ניכרת.

7. שערי התודעה

אם אתם סובלים מבעיות זיכרון, עיסוי הנקודות האלה מומלץ מאוד עבורכם. בנוסף להשפעתו המועילה של שיפור הזיכרון, העיסוי לכם עוזר גם להרגיע כאבי ראש, ולכן מומלץ לבצע אותו גם בכל פעם שאתם חווים כאב שמפריע לכם לתפקד במהלך היום.
נקודות לחיצה לחידוד הזיכרון והריכוז: נקודת שערי התודעה
הנקודות נמצאות ממש בבסיס הגולגולת, משני צדי עמוד השדרה. הניחו את האצבעות שלכם עליהן והרגישו את השקע שבגולגולת – שם תמצאו אותן. עסו את האזור בעדינות במשך 2-3 דקות וחזרו על כך 3 פעמים ביום.

8. צדה התחתון של הבוהן

הנקודה הזו לא מגיעה מהרפואה הסינית, אלא מהרפלקסולוגיה, ואתם אפילו לא חייבים להשתמש באצבעות היד כדי לעסות אותה ולזכות ביתרונות שהיא מספקת. הבוהן השמאלית תשפיע על הצד הימני של המוח והבוהן הימנית על הצד השמאלי, אך מומלץ לעסות את שתיהן בו בזמן כדי לקבל צלילות מחשבתית.
נקודות לחיצה לחידוד הזיכרון והריכוז: עיסוי צדה התחתון של הבוהן
העבירו את האגודל שלכם על צדה התחתון של הבוהן ועסו את כל חלקיה במשך 1-2 דקות. חזרו על התהליך מדי יום, ואם אתם רוצים לשפר את יכולת הריכוז שלכם תוך כדי עבודה או למידה, פשוט שפשפו את הבוהן בתוך הנעל והשתמשו ברצפה כדי לספק לה התנגדות. 
אם אתם באמת רוצים לשפר את הזיכרון ויכולת הריכוז שלכם, מומלץ שתעסו את הנקודות האלה מדי יום במשך מספר שבועות באופן קבוע. תוכלו להרגיש בהשפעה שלהן באופן ניכר כבר אחרי 4 שבועות, ותיווכחו לגלות עד כמה קל ונעים לעזור לגוף ולנפש שלנו להיות במיטבם.
 

 

הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:
בלחיצתך על "הרשם", הינך מסכים ל תנאי שימוש ו הצהרת הפרטיות שלנו

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:
בלחיצתך על "הרשם", הינך מסכים ל תנאי שימוש ו הצהרת הפרטיות שלנו