maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

6 נקודות לחיצה למניעת כאבי ברכיים

  כאבי ברכיים הם נפוצים מאוד בימינו וכמעט כל אדם נאבק בהם בשלב כזה או אחר בחייו, ללא קשר לגילו. בדרך כלל נסבול את הכאב הזה בשקט, אך ניתן להיפטר ממנו בקלות בעזרת רפלקסולוגיה ושיטות עיסוי שבין היתר עוזרות לגוף לשחרר מאגרי סידן ולהפחית את הכאב הטורדני. אם תתעלמו מכאב הברכיים שממנו אתם סובלים, יתכן שבעתיד יתפתחו אצלכם בעיות אחרות שיפגעו בתפקוד היומיומי שלכם ולכן מומלץ לטפל במטרד הזה כמה שיותר מוקדם. עד שתיגשו לרופא לקבלת טיפול מתאים, תוכלו להפחית כאבים שנגרמים עקב דלקת מפרקים ניוונית, בורסיטיס, דלקת בגידים ופציעות בסחוס וברצועות בעזרת 6 נקודות הלחיצה הבאות, והטיפ הנהדר שאחריהן.
 

1. רפלקס עמוד השדרה

נקודות לחיצה לטיפול בכאבי ברכיים: נקודת רפלקס עמוד השדרה
עמוד השדרה תומך בכל הגוף ועוזר להפחית את המשקל שמכביד על הברכיים, והנקודה הזו מחזקת אותו ועקב כך את התמיכה שיקבלו הברכיים שלכם. את הנקודה תמצאו בצדה הפנימי של כף הרגל, והיא נמשכת לכל אורכה, מהעקב ועד לבוהן. אחזו בכף הרגל עם יד אחת והעבירו את האגודל לאורך הקו הזה הלוך וחזור במשך 10 דקות.

2. רפלקס הברך

נקודות לחיצה לטיפול בכאבי ברכיים: נקודת רפלקס הברך
עיסוי הנקודה הזו עוזר לחזק את מפרק הברך ולזרז את החלמת הגוף מפציעות באותו האזור. תמצאו אותה כ-2.5 ס"מ מתחת לעצם הקרסול ותזהו אותה על פי השקע שבאזור. הניחו עליה את האגודל והזיזו אותו מעלה ומטה תוך כדי הפעלת לחץ מתון. עסו את הנקודה במשך כ-5 דקות, ואם תעשו זאת מדי יום תיפטרו מהכאבים שמטרידים אתכם בעקבות פציעה כזו או אחרת.

3. אף העגל

נקודות לחיצה לטיפול בכאבי ברכיים: נקודת אף העגל
עיסוי הנקודה הזו יעזור לכם להפחית כאבים בברך שמתלווים לתחושת נוקשות שמעיקה על תנועה רציפה וחלקה. תמצאו אותה בחלק החיצוני התחתון של פיקת הברך – עסו אותה בעזרת האצבעות בתנועות מעגליות במשך 3-5 דקות תוך הפעלת לחץ מתון עליה.
 

4. עמק ההזנה

נקודות לחיצה לטיפול בכאבי ברכיים: נקודת עמק ההזנה
עיסוי הנקודה הזו יעזור לכם להיפטר ביעילות רבה מכאבי ברכיים, ובו בזמן גם יסייע לכם להרגיע כאבי בטן טורדניים. כדי לעסות אותה עליכם להניח 2 אצבעות על נקודת "אף העגל" המוזכרת בסעיף הקודם, ולהעביר אותן הלוך וחזור ב"עמק" שתחתה, בצד החיצוני של השוק העליונה שלכם, מנקודה A עד נקודה B שמוצגות בתמונה. הפעילו מעט לחץ במשך 7-5 דקות, ואם תעשו זאת 3 פעמים ביום תוכלו להרגיש הקלה בתחושת הכאב שבברך.

5.  שלושת המייל

נקודות לחיצה לטיפול בכאבי ברכיים: נקודת שלושת המייל
אחרי שעיסתם את עמק ההזנה, עברו לנקודת שלושת המייל שנמצאת ממש באותו אזור, בשקע שמתחת לפיקת הברך ובצדה החיצוני של עצם השוק, מעט מתחת לנקודת אף העגל. לחצו עליה בעזרת האצבע והאמה במשך 5 דקות, ולא רק שזה יפחית כאבים בברכיים, אלא גם יחזק את כל שאר הגוף שלכם.

6. הצד המוצל של ההר

נקודות לחיצה לטיפול בכאבי ברכיים: נקודת הצד המוצל של ההר
בנקודת הלחיצה הזו משתמשים לריפוי בעיות רבות, ביניהן אגירת מים בגוף ונפיחות של איברים, לחצים ברגליים, התכווצויות של שרירים, ורידים בולטים, בצקות וכמובן כאבי ברכיים. תמצאו אותה בצדה הפנימי של הברך מתחת לבליטת העצם. הניחו עליה את האצבע והאמה והפעילו לחץ מתון במשך 10 דקות. אם אתם מתחילים לחוש באי נוחות, דאגו לשחרר את הלחץ בכל 2 דקות למשך כמה שניות.

טיפ נוסף להקלה על כאבי ברכיים

אחרי שעיסתם את נקודות הלחיצה האלה, תוכלו להקל עוד יותר על כאבי הברכיים בעזרת תערובת של שמני רוזמרין ואקליפטוס. מלאו קערה גדולה במי ברז וטפטפו לתוכה 5 טיפות של שמן רוזמרין ו-5 טיפות של שמן אקליפטוס. הספיגו 2 מגבות בתערובת שהכנתם במשך 5-10 דקות, סחטו אותן ועטפו בעזרתן את הברכיים.
 
ההקלה בכאבי הברכיים תלויה באופן ישיר בלחץ שתפעילו על הנקודות האלה, אך גם בחומרת הכאבים שאתם חווים. היו סבלניים ועסו את הנקודות האלה באופן קבוע מדי יום, ותוכלו להרגיש הקלה בכאבי הברכיים במהרה. זכרו שהרפלקסולוגיה והשימוש בנקודות לחיצה הם טיפולים משלימים ולא תחליף לטיפול של הרופא שלכם, לכן יש לפנות לגורם המתאים אם אתם חשים בבעיות וכאבים שאינם מפסיקים בברכיים. 
 

 

הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:
בלחיצתך על "הרשם", הינך מסכים ל תנאי שימוש ו הצהרת הפרטיות שלנו

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:
בלחיצתך על "הרשם", הינך מסכים ל תנאי שימוש ו הצהרת הפרטיות שלנו