maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

12 מאכלים שישפרו את זרימת הדם בגופכם

 
  הדם הוא נוזל החיים הזורם בגופנו אשר אחראי על הובלת חמצן וחומרי תזונה לכל חלקי הגוף, ועל כן יש חשיבות רבה לכך שזרימתו תהיה תקינה. רובנו לא מודעים לבעיות שעלולות להיווצר בזרימת הדם או לחילופין ממעיטים בערכן של בעיות הצצות בתחום זה, אך חשוב שכולנו נזכור כמה חשוב לשמור על הוורידים והעורקים שלנו, אשר בזכותם ובזכות הדם הזורם בהם, גופנו מקבל את החמצן ואת כל החומרים הנחוצים לו באופן המיטבי. כמו תמיד, הטבע מספק לנו שלל דרכים טבעיות, טעימות ובריאות לשפר את זרימת הדם, ובכתבה הבאה אתם תכירו את 12 מהטובות ביותר שבהן. שיהיה בתיאבון ולבריאות!
 
זרימת דם
 

1. שוקולד מריר

רבות נאמר על המאכל הנפלא הזה ועם כל שנה שעוברת, מתגלים עוד ועוד יתרונות בריאותיים המיוחסים לשוקולד המריר. מבחינת זרימת הדם, נמצא שהשוקולד המריר מעודד ייצור של ניטריק אוקסיד (NO), גז המשחק תפקיד חשוב בהגנה על הלב והוורידים מפני זיהומים, וכן גורם להרחבת כלי דם, דבר המאפשר לדמנו לעבור בקלות רבה יותר. כמו כן, מלבד העובדה שהוא עוזר לאזן את רמות הכולסטרול בגוף, הקקאו המצוי בשוקולד עשיר בנוגדי חמצון המשפרים אף הם את זרימת הדם. אם גם אתם רוצים ליהנות מיתרונות אלו, מומלץ לאכול סוגים שמכילים כמויות גבוהות של מוצקי קקאו (מעל 45%).
שוקולד מריר

2. מיץ סלק

ספורטאים יודעים זה מכבר שמיץ סלק עוזר לשפר את ביצועיהם, ויש סיבה טובה מאוד לכך; הירק הנפלא הזה מכיל כמות גדולה של ניטרטים אשר מרחיבים את כלי הדם ובכך משפרים את זרימתו ואת העברת החמצן בגוף. גם אם אינכם ספורטאים מקצועיים, תוכלו לנצל אתתרומתו של מיץ הסלק לשיפור זרימת הדם, דבר אשר יסייע לכם בביצוע משימות יומיומיות שונות בקלות רבה הרבה יותר מבעבר. 
מיץ סלק

3. צנונים

רבים נרתעים מירק השורש הבריא הזה בשל טעמו המריר - חריף, אך אם תשלבו אותו בתפריט השבועי שלכם, תוכלו להרוויח ממנו רבות. הצנונים מכילים מינרלים שונים, לרבות אשלגן שמלבד איזון לחץ הדם, משפר גם את זרימתו. חצי כוס של צנונים מכילה 135 מ"ג מהמינרל החיוני הזה ולכן מומלץ לחשוב על דרכים יצירתיות לצרוך יותר צנונים, בסלטים, מרקים או כתוספת פריכה לכריכים עשירים.
צנונים
 

4. מאקה

מעבר לצורת הלב הייחודית שמאפיינת אותו, המאקה מפורסם גם בשל סגולותיו הבריאותיות השונות ונמצא בשימוש הן בצורתו הטרייה והן כאבקה. במאקה יש הרכב ייחודי של מספר חומצות שומן שמפחית תהליכים דלקתיים בגוף, מאיץ החלמה של פצעים ומשפר את זרימת הדם. ניתן להשיג את האבקה של המאקה בחנויות טבע ולהשתמש בה בשייקים בריאים, אך מומלץ להיוועץ תחילה עם רופא, שכן השפעתה על זרימת הדם היא משמעותית, דבר המחייב שימוש מתון והימנעות מנטילתה במהלך תקופת ההיריון.
מאקה

5. קייל

הכרוב המסולסל הזה הוכתר לפני כמה שנים כ"מזון על" בגלל התרומה הייחודית שלו למספר תהליכים בגוף ובשל תועלותיו הבריאותיות הרבות. הקייל גורם לייצור מוגבר של תאי דם אדומים, מה שמשליך ישירות על יכולתו של הגוף להוביל חמצן באמצעות התאים הללו ולשפר את זרימת הדם. מלבד זאת, הקייל עשיר בכלורופיל הדומה במבנהו הכימי להמוגלובין האנושי ובכך הוא משפר אף יותר את זרימת הדם אל כל חלקי הגוף.
קייל

6. אצות ים 

אצות הים כבר מזמן לא נפוצות רק במסעדות סושי למיניהן וכיום ניתן למצוא אותן גם במרכולים שונים ובחנויות המתמחות במוצרים מהמזרח הרחוק. החטיף הלא שגרתי הזה יכול להועיל רבות לזרימת הדם ובמחקר שנערך בשיתוף פעולה בין מספר פקולטות לבריאות הגוף ביפן, חוקרים גילו שאכילה יומית לאורך 4 שבועות של כמה גרמים מאצות ים מיובשות, הורידה את לחץ הדם ושיפרה את זרימתו בקרב הנבדקים השונים. צריכה יומית של אצות ים, בייחוד מסוג הוואקמה, יכולה להשיג את אותה התוצאה גם עבורכם ולסייע לכם להרגיש נמרצים יותר בזכות רכיבי התזונה שיגיעו ביתר יעילות לכל חלקי הגוף. 
אצות ים

7. תפוזים

התפוזים הנפלאים מצויים בשפע בישראל ברוב עונות השנה וניתן ליהנות מהם בצורת מיץ, בקינוחים או כחטיף פרי טבעי. מלבד טעמם הנפלא, תפוזים, בדומה לפירות הדר אחרים, מכילים כמות גדולה של וויטמין C שמשמש כמרחיב כלי דם טבעי ובכך גורם לו לזרום ביתר קלות בגוף. בנוסף, הוויטמין החיוני הזה יכול לחזק את דפנות הוורידים והעורקים, ולמנוע הצטברות של שומנים מזיקים אשר מפריעים לזרימתו התקינה של הדם.
תפוזים

8. גרעיני חמנייה

גרעיני החמנייה השחורים הם אחד מהחטיפים האהובים במדינתנו הקטנה ורובנו נהנים לפצח אותם בשעות הפנאי. מסתבר שצריכתם יכולה להועיל רבות גם לזרימת הדם, שכן הזרעים הללו מכילים כמויות גדולות של וויטמין E שמונע יצירה של משקעים בכלי הדם ובכך מאפשר לו לזרום ביתר קלות. ניתן לשלב את גרעיני החמנייה בסלטים שונים או לצרוך אותם כפי שהם כדי לקצור את התועלות הרפואיות שלהם וליהנות מזרימת דם טובה. חשוב לזכור לאכול גרעינים שלא הומלחו, אחרת צריכתם בכמות גדולה עלולה לגרום ליותר נזק מתועלת.
גרעיני חמנייה

9. גרגירי גוג'י

הגרגיריים האדמוניים הללו שנמכרים בחנויות טבע בצורתם המיובשת, מסייעים לתהליכים רבים בגוף וביניהם גם שיפור זרימת הדם. זה קורה הודות לנוכחות של סיבים תזונתיים חזקים שמנקים את מערכת העיכול, משפרים את פעילות המערכת החיסונית ומביאים לזרימת דם מוגברת ברחבי הגוף שתורמת לתחושה של אנרגטיות וחיוניות.
גרגירי גוג'י

10. פלפל צ'ילי

פלפל הצ'ילי נפוץ במתכונים רבים ואהוב במיוחד על חובבי מזון חריף. הפלפל הזה מכיל רכיב ששמו קפסאיצין המשפר את זרימת הדם בגוף, מה שמסביר את תחושת העוררות שמרגישים לאחר אכילתו. לאלו שרגישים למאכלים חריפים, ניתן לשלב את הפלפל בכמויות מזעריות במתכונים ועדיין ליהנות מיתרונותיו.
פלפל צ'ילי

11. קפה

אנשים רבים מתקשים לפתוח את הבוקר בלי כוס מעוררת של קפה ויש מאחורי העובדה הזו סיבה מדעית טובה. שתייה מתונה של קפה (עד לשתי כוסות ביום) מיטיבה מאוד עם הגוף ומלבד תחושת הערנות המתלווה אליה, היא מעלה את זרימת הדם ב-30% לאורך 75 דקות כפי שמצאו חוקרים במחקר שפורסם בשנת 2015. אז אם אתם נוהגים לשתות קפה, זכרו להקפיד על צריכה מתונה ותיהנו מתרומתו לבריאות כלי הדם שלכם.
קפה

12. דגנים מלאים

עם העלייה במודעות לאכילה בריאה, אנשים רבים מעדיפים לצרוך דגנים מלאים על פני פחמימות מעובדות וכל אלו שעושים זאת נהנים מיתרונותיהם הרבים. דגנים מלאים שונים כמו שיבולת שועל, שעורה וחיטה מביאים לניקויים של רעלים שונים מהגוף, לרבות מערכת הדם, מה שמקל עליו לזרום ביתר קלות בגוף על כל חלקיו. הם גם מכבידים פחות על מערכת העיכול ולכן לא גורמים לעייפות לאחר אכילתם, מה שמשפר אף יותר את התחושה הכללית.
דגנים מלאים
זרימת דם תקינה היא דבר חשוב מאין כמוהו ועם הידע המדעי הנרחב שיש כיום, ניתן לצרוך מאכלים הידועים ביכולתם לשפר את הזרימה הזו וליהנות הן מטעמם הנפלא והן מיתרונותיהם הבריאותיים.
מקור התמונות: Maciej Janiec

 

הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל: