maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

14 טיפים פשוטים שיתנו לכם מוטיבציה בדיאטה

  לעתים, כשאנחנו נכנסים למשטר של דיאטה והרזיה, קשה לנו לשמור על הדרך החדשה שנכנסנו אליה ואנחנו מוצאים את עצמנו מוותרים ומתחילים מחדש לאחר כמה חודשים. כדי שזה לא יקרה, חשוב שנדע לשמור על מוטיבציה לאורך כל הדרך על מנת שנוכל להיות בריאים יותר ולא נתנסה בדיאטות יויו שלא יביאו לתוצאות שרצינו ורק יחמירו את התסכול שלנו. 14 הטיפים שלפניכם יעזרו לכם להניע את עצמכם ולשמור על מוטיבציה לאורך כל הדרך, תוך התמקדות במטרה החשובה באמת – להיות בריאים יותר. 

אישה מודדת את היקף האגן שלה
 

1. בחנו את עצמכם כדי לקבל נקודת מבט טובה

אם אתם מרגישים שאתם עומדים לוותר על הדיאטה, עשו לעצמכם בוחן מהיר שיחזיר לכם את המוטיבציה ושאלו את עצמכם:
  • "אם אפסיק את הדיאטה, כיצד אראה בעוד חצי שנה או שנה מעכשיו?"
  • "אם אפסיק את הדיאטה, כיצד אני ארגיש בעוד חצי שנה או שנה מעכשיו?"
  • "אם אפסיק את הדיאטה, באיזה מצב תהיה הבריאות שלי?"
  • "אם אפסיק את הדיאטה, איך זה ישפיע על המשפחה והחברים שלי?"
השאלות החשובות האלו יעזרו לכם לשמור על המוטיבציה ולחזור למסלול הדיאטה, שכן הן יזכירו לכם את הסיבות שבגללן התחלתן אותה - על מנת להיות בריאים ולשהות כמה שיותר זמן בקרב המשפחה והחברים שלכם.

2. התמקדו בתחושות הטובות בתהליך ההרזיה כדי להגביר את סיכויי ההצלחה

אחד הדברים המתסכלים ביותר בכל תהליך הרזיה הוא חוסר שינוי במספר שמופיע על המשקל, למרות המאמצים שהשקענו כדי לשנות אותו. מצב זה גורם לירידה במוטיבציה ורצון לוותר על הדיאטה, משום שהיא לא מביאה לשינויים מהירים כמו שציפינו. כדי לשנות את הגישה הזו, השתדלו להתמקד בתחושות הטובות שיש לכם אחרי שאתם אוכלים ארוחה בריאה ומזינה ובהתעלות הנפש שתרגישו אחרי אימון. "אם תתמקדו בתחושה שיש לכם אחרי אימון, אתם תרוויחו את התועלת של שריפת הקלוריות וגם את הזיכרון החזק של התחושה הטובה שאימון כזה מביא אתו. זה יגביר את המוטיבציה שלכם לעשות עוד", כך אומר סימון רגו, פרופסור ומנהל המחלקה לאימון פסיכולוגי בניו יורק. המוטיבציה הזו תניע אתכם להתאמן וגם לאכול את הדברים שעושים לכם טוב, ואתם תרגישו את התוצאות על בשרכם.
אנשים רצים מרתון

3. תרגלו דבקות במטרה כדי להישאר במשטר החדש שלכם

אם אתם מתקשים לדבוק במשטר אכילה ואימונים, נסו לתרגל דבקות במטרה בתחומים אחרים בחיים שלכם. אתם יכולים לנקות את הארון מבגדים מיותרים, להיפטר מחובות כספיים או לקיים הבטחות שנתתם לאנשים בחייכם. זה ייצור בכם התניה של קביעת מטרה ועמידה בה, מה שיעזור לכם מאוד לשמור על מוטיבציה במהלך הדיאטה.

4. בנו לעצמכם "תכנית עסקית" כדי להיות ממוקדי מטרה

כל דרך להצלחה דורשת תכנית מפורטת שמתארת את המשימה ומסבירה איך ניתן להשיג אותה. אם אין לנו תכנית שכזו, קשה למצוא נקודת מוצא מוצלחת, שכן לא תכננו מאיפה להתחיל ואיך להגיע למטרה. כדי להצליח במשטר הבריאות וההרזיה שלכם, התייחסו למטרה שלכם כאל הרפתקה עסקית: אם הייתם מנסים להשיג משהו עבור לקוח, וודאי לא הייתם מתחילים בלי אסטרטגיה ומטרה ממוקדת. ברגע שתחליטו מה אתם רוצים להשיג בדיוק בנקודה הסופית, עבדו אחורנית כדי לבנות תכנית פעולה חודשית עם מטרות ספציפיות ומציאותיות.
שולחן עם מחברת וכוס תה עליו
 

5. ציינו את חצי הדרך עם פינוק גדול כדי לחגוג הישגים

לתת לעצמכם פרס כשאתם משיגים את המטרה שלכם זה רעיון נהדר, אך לעתים הדרך לשם ארוכה והציפייה הממושכת עלולה להוציא לנו את הרוח מהמפרשים. כדי להימנע ממצב שכזה, אל תחגגו רק את נקודת הסיום אלא גם את מחצית הדרך! תכננו לעצמכם פינוק גדול כשתגיעו לנקודת המחצית שלכם, כמו יום פינוק בספא, רכישה של פריט שרציתם או כל דבר אחר שיגרום לכם לתחושה טובה על ההישגים שהגעתם אליהם.

6. נצלו את הצד התחרותי שבכם כדי להוריד יותר ממשקלכם

בכל הנוגע להרזיה, קצת תחרות היא דבר בריא שיביא אתכם למטרה שלכם בצורה מהנה. תחרויות כושר שאפשר לעשות עם חברים קרובים יגבירו את המוטיבציה שלכם ולא רק זאת, הם יגרמו לירידה גדולה יותר במשקל! נמצא שאנשים שמתחרים עם אחרים על הגעה למטרות של אימונים, הורידו 20% יותר ממשקלם מאשר אנשים שנכנסו למשטר דיאטה בלי תחרות ותמיכה חברתית מהסוג הזה. בנו לעצמכם קבוצה קטנה וערכו תחרות ביניכם או עם אנשים אחרים. זה רק יטיב עמכם.
אנשים בתחרות משיכה בחבל

7. שימו ליד המראה פריט לבוש שאתם רוצים להיכנס אליו בשביל מוטיבציה חזותית

שיטה טובה להחדרת מוטיבציה במהלך דיאטה היא לשים פריט לבוש ליד המראה שיזכיר לכם את אחת המטרות שלכם. לא משנה אם מדובר בג'ינס ישן שאתם רוצים להיכנס אליו שוב או ביקיני שאתם חושקים ללכת אתו לים, המחשה ויזואלית של המטרות שלכם תניע אתכם לנסות ולהשיג אותן על הצד הטוב ביותר. היתרון הנוסף בשיטה הזו הוא שאתם משתמשים בפריט שהוא ממילא שלכם, כך שהוא יוצר ציפיות מציאותיות ולא אשליות שאנחנו שואבים לעתים ממגזינים של אופנה.

8. חשבו על הסיבות שעומדות מאחוריי האימון שלכם

כדי לשמור על הגחלת ולהמשיך בנתיב להרזיה וסגנון חיים בריא יותר, אחד הדברים החשובים ביותר שאתם חייבים לעשות זה לקבוע מה מניע אתכם. למשל, אם אתם מקבלים השראה מהמשפחה שלכם, התמקדו בעובדה שאימון גופני יעזור לכם להישאר בסביבתם ולצד הילדים שלכם עד לגיל שיבה. קחו את הרעיון הזה צעד אחד קדימה ועשו אימונים מהנים עם המשפחה: שחקו תופסת על הילדים, צאו להליכה עם הנכדים, לכו לחדר הכושר עם בני הזוג שלכם ותראו כיצד תחושת המוטיבציה תתעצם ותעזור לכם להישאר ממוקדי מטרה.
סבא ונכדה הולכים יד ביד בטבע

9. זנחו את טקס השקילה היומי כדי לא להתייאש מהדיאטה

מכשירי שקילה הם כלי טוב למדידת ההתקדמות שלכם, אבל אנשים רבים נוטים לעלות על המשקל יותר פעמים ממה שצריך והופכים את הטקס הזה לחלק מהשגרה היומיומית שלהם. בדיקה יומית של המשקל עוזרת לשמור עליו, אבל לא מסייעת במאומה לירידה במשקל אלא להיפך; כאשר אנחנו רואים מספרים שאנחנו לא מרוצים מהם המוטיבציה שלנו יורדת, ואנחנו עלולים לוותר על התהליך שכביכול לא מביא לתוצאות. כדי לא להתייאש מהעלייה על המאזניים, שקלו את עצמכם אחת לשבוע, כך שיהיה לכם מושג על ההתקדמות שלכם בטווח זמן מציאותי יותר.

10. הקיפו את עצמכם ב"בריאות מושכת" כדי לדבוק במשטר אכילה בריא

חלק חשוב ובלתי נפרד מתהליך ההרזיה הוא תפריט בריא ומאוזן שינקה רעלים מגופכם, ישביע אתכם וייתן לכם אנרגיה. כדי שתקבלו מוטיבציה לדבוק בתפריט שכזה, הקיפו את עצמכם באוכל צבעוני, בריא וטעים שיעורר את התיאבון שלכם; שימו אוכל מוכן בתוך מכלים שקופים במקרר, הניחו פירות טריים ויפים בקערות ופזרו אותם ברחבי הבית ועוד. המוטיבציה המוחשית הזו תעזור לכם לדבוק בדיאטה, וכדי לנצל את הסיוע של חוש הראייה עד תום שימו נעלי התעמלות במדפים שאתם רואים מדי יום, אספו בגדי התעמלות מלוכלכים לתוך סל הכביסה ועשו סדר בסביבה שלכם באופן שיגרום לכם להרגיש טוב לגבי התהליך שאתם עוברים.
קערת פירות

11. צרו גלריית תמונות של ההתקדמות שלכם כדי להעריך את הדרך שאתם עוברים

אתם תהיו מופתעים איך צילום של תמונה אחת ביום יחדיר בכם מוטיבציה ויעזור לכם לדבוק בנתיב ההרזיה והבריאות. אלבום שמורכב מתמונות יומיות שלכם יעזור לכם לעקוב אחד ההתקדמות שלכם ולראות איך גופכם משתנה מדי יום. הפעולה הקטנה הזו תאפשר לכם לעקוב אחר שינויים קטנים וגדולים באופן שמכשירי שקילה לא עושים. אתם תעריכו את כברת הדרך שאתם עוברים מדי יום בזכות השינויים הפיזיים הניכרים שאפשר לראות בתמונות כאלה, כך שתוכלו להמשיך בדרך שלכם עם הרבה מוטיבציה חיובית.

12. גייסו "נותני מתנות" כדי לקבל פרסים על הישגיכם לאורך הדרך

מערכת תמיכה היא חשובה מאין כמוה כדי לסייע לנו בתהליך ההרזיה ולעזור לנו לשמור על המוטיבציה לאורך זמן. אתם יכולים לגייס כמה מהחברים שלכם כדי ליצור תמיכה כזו בדרך המקורית הבאה: תנו להם סכומי כסף משתנים ובקשו שיקנו לכם מתנות מפתיעות במהלך שלבי ההרזיה שלכם. הפרסים הקטנים האלה לאורך הדרך לא רק שישמרו על המוטיבציה שלכם, אלא גם יערבו את אלו שקרובים אליכם בתהליכים שאתם עוברים בצורה שתקל עליכם ותעזור לכם להעריך את הסביבה שלכם.
אסופה של מתנות ארוזות

13. חדלו מביקורת העצמית כדי להפסיק לנשנש

וונסה סקוטו, מאמנת אישית שמתמחה בשינויים התנהגותיים, גורסת ששימוש בביקורת מוגזמת כלפיי עצמנו היא לא כלי טוב למוטיבציה, למרות הדעה הרווחת שהלקאה עצמית מביאה לשיפור ביצועים. "כשאנחנו נכנסים להלך רוח של ביקורת עצמית, אנחנו מפעילים את החלק במוחנו שקשור לרפלקסים של הישרדות", אומרת סקוטו. "זה מגביר את הפרשת ההורמון קורטיזול (הורמון הלחץ) שגורם לנו לחשוק באוכל, במיוחד מהסוג המתוק או המשמין". כדי לזנוח את ההרגל הזה, פשוט הניחו את ידכם על הלב וקחו נשימות עמוקות. הפעולות הפשוטות הללו ישנו את המצב הנפשי שלכם, ישקיטו את השליליות ויאפשרו לכם לגבש נקודת מבט חדשה ונינוחה יותר לגביי עצמכם.

14. התעמתו עם הפחדים שלכם כדי להצליח באמת

רבים מאתנו מתחילים בדיאטה משום שאנחנו נבוכים מהמראה שלנו ורוצים להרזות על מנת לשנות אותו. זה משליך על כל תהליך ההרזיה, שכן המבוכה הזו גורמת לנו להישאר בבית ולא ללכת לחדר כושר או להליכות בגלל החשש מהתגובות של האנשים סביבנו, כך שאנחנו מתאמנים פחות ולא מתקדמים לעבר המטרה שלנו. השתדלו לכבוש את הפחדים הללו והתחילו באימון ביתי מתון שיחדיר בכם מוטיבציה וינסוך בכם ביטחון עצמי. זה יאפשר לכם לצאת מביתכם ולנסות אימונים אינטנסיביים יותר שיניבו את התוצאות הרצויות לכם. 
 
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל: