maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

יתרונות בריאותיים של קינואה ומתכון להכנת חלב בריא ממנה

  הקינואה נכנסה לתודעה יותר ויותר בשנים האחרונות, ונראה שכיום אין בית שאין בו את המאכל המיוחד הזה בעל שלל היתרונות הבריאותיים. בזכות טעמה העדין והייחודי, ניתן לשלב את הקינואה במגוון תבשילים, סלטים ואפילו משקאות מעוררים שונים שמקבלים תוספת של מנת בריאות הודות למאכל האהוב. למרות שאנו רגילים לראות אותה כרכיב במיני מאכלים, ניתן להכין מהקינואה גם חלב מזין ובריא שיכניס לגופכם מגוון רכיבים תזונתיים שהוא זקוק להם ויסייע לכם בדרכים רבות שחלב רגיל או צמחי אחר לא משתווים להם. על מנת שתוכלו ללמוד עוד קצת על הקינואה, יתרונותיה וכיצד להכין חלב טעים ומזין ממנה, סיכמנו את יתרונותיו הבריאותיים של המאכל הייחודי הזה והוספנו מתכון למשקה הייחודי שתוכלו להפיק ממנו.
 
חלב קינואה
 

יתרונות הקינואה:

קינואה נחשבת למזון על הודות לרכיבי התזונה החיוניים שהיא מכילה, אשר מזינים את הגוף ותורמים לו רבות מבחינה בריאותית. לזרעים הייחודיים יש מספר מאפיינים שהופכים אותם לפצצת בריאות של ממש, וחלב המופק מהם יספק לגופכם מנה מרוכזת שלהם בלגימה אחת!

1.  נטולת גלוטן

אנשים רבים כיום מגלים לאחר שנים של בעיות במערכת העיכול שהם רגישים לגלוטן, מה שמצריך מהם לדבוק בתזונה ייחודית ונטולת הרכיב שמזיק להם. הקינואה היא נטולת גלוטן באופן טבעי, בניגוד למאכלים אחרים שאינם מכילים אותו בזכות הליכים כימיים כאלו ואחרים שביצעו עליהם על מנת שיהיו כאלו. משמעות הדבר היא שאנשים הרגישים לגלוטן יכולים ליהנות מקינואה בלי חשש שיכניסו לגופם תוספי רכיבים מזיקים, ובנוסף הם יקצרו את יתר היתרונות של המאכל הייחודי.

2. משפרת חילוף חומרים ברמה התאית

אנו רגילים לחשוב על קצב חילוף חומרים ברמה הכללית, כלומר בהקשר לעיבוד מזון, הפקת אנרגיה ממנו והשפעתו על הגוף. לצד התהליכים הללו, יש גם תהליכים פנימיים ברמה התאית בכל הנוגע למערכת העיכול, שמאפשרים לה לעבוד בצורה תקינה מבחינת שמירה על רמות סוכר ושומנים תקינות בדם. קינואה מסייעת בשיפור הפעילות של מערכת העיכול ברמה התאית וגם ברמה הגופנית, מה שתורם לבריאות הכללית, מונע שקיעה של שומנים בכלי הדם ועוזר לשמור על רמות אנרגיה תקינות.
תאי גוף

3. מחזקת שרירים

חלבון הוא מצרך חיוני לגוף, על כל צורותיו, ובמיוחד עבור אנשים שמתאמנים באופן קבוע וזקוקים לתוספת שלו. מלבד הבנייה של השריר עצמו, החלבונים הללו נחוצים גם לתהליכים אחרים כמו ספיגה של מינרלים שונים ורכיבים אחרים שחיוניים לבריאות הגוף, בייחוד ברזל. במחקר שפורסם בשנת 2001, חוקרים מצאו שאי ספיגה מספקת של ברזל מובילה למצב גופני ירוד, גם לאחר שצורכים את הכמות הנדרשת שלו, ולכן מומלץ לשלב בתפריט היומי מזונות עשירים בברזל, כמו קינואה, אם רוצים לפתח מסת שריר ולשמור עליה לאורך זמן וכן לשמור על הבריאות.
 

4. מסייעת בהורדת לחץ דם

קינואה עשירה בסיבים תזונתיים שתורמים לעיכול מזון וסילוקו מהגוף, וגם להורדת לחץ דם. אנשים רבים שסובלים מיתר לחץ דם אינם צורכים די סיבים בתזונה שלהם, מה שמנציח את המצב, ולמרבה השמחה קינואה יכולה לסייע בנידון. הסיבים הטבעיים והבריאים שבזרעי הקינואה מסייעים בהורדת יתר לחץ דם ובכך מפחיתים את הסיכון לתחלואות שונות הנגרמות כתוצאה מהמצב הזה, בייחוד אם הוא כרוני.
מד לחץ דם

5. מקור טוב לוויטמינים מקבוצת B

תחת הקבוצה של ויטמין B, ישנם מספר סוגים של הרכיב הייחודי שלכל אחד מהם תפקיד משלו כמו מניעת מחסור בדם, שמירה על פעילות עצבית תקינה, חיזוק זיכרון ועוד. קינואה היא מקור מצוין לוויטמינים מהקבוצה הזו, ואכילה שלה, או שתיית חלב המופק ממנה, יסייעו לכם לשמור על בריאות כללית טובה וישפרו את התפקוד של גופכם מבחינות שאתם אפילו לא מודעים להן.
 

6. מונעת אוסטאופורוזיס (דלדול העצם)

ככל שעובר הזמן, העצמות בגופנו מאבדות את הצפיפות שלהן בגלל בריחת סידן וגורמים אחרים שמביאים לעתים למצב של אוסטאופורוזיס. במצב הזה, העצמות הופכות להיות עדינות ושבריריות במיוחד, מה שעלול להפוך כל מכה לסכנת שבר בגוף. כדי שניתן יהיה למנוע את המצב הזה, חשוב לצרוך מזונות העשירים לא רק בסידן, אלא גם במגנזיום, כמו הקינואה. המינרל החיוני הזה משפיע על חילוף החומרים של הסידן, ולכן הוא חיוני לספיגתו, ולמרבה השמחה תוכלו לקבל אותו בשפע מקינואה. כדי לייעל את הספיגה של המגנזיום בגופכם, מומלץ להשרות את הקינואה במים טרם בישולה ולאכול אותה כרגיל.
צילום רנטגן של עצמות

7. עשירה באבץ

אבץ הוא מינרל שדרוש לגוף בכמויות קטנות מאוד, אך בלעדיו החיים לא יכולים להתקיים. מחסור באבץ משבש את תפקוד האינסולין, מוריד את ספירת הזרע בקרב גברים ומגביר את הסיכוי לחלות במחלות מדבקות, כמו צינון ושפעת. כוס אחת של קינואה מכילה 13% מהתצרוכת היומית המומלצת של אבץ, ולכן היא נחשבת לאחד המקורות הטובים ביותר של המינרל החיוני הזה. במחקר שפורסם בשנת 2013, חוקרים מצאו שיש לאבץ תפקיד חיוני גם בשמירה על בריאות העור והכבד, ולכן מומלץ לצרוך מספיק ממנו על בסיס יומי כדי להפחית סיכוי למחלות באזורים הללו ואחרים.
 

מתכון לחלב קינואה:

כעת שאתם יודעים מעט יותר על הקינואה וסגולותיה הרבות, תוכלו לפנות למזווה, להוציא אותה ולהכין ממנה חלב מזין בעזרת המתכון הפשוט שלפניכם: 
 
רכיבים:
  • 1 כוס קינואה לא מבושלת
  • 10 כוסות מים
  • 1 כפית תמצית וניל
  • 1 כפית אבקת קינמון
  • 1 כפית דבש (לא חובה)
זרעי קינואה בקערה

אופן ההכנה:

1. הכניסו את הקינואה לקופסה גדולה, מזגו לתוכה 6 כוסות מים, כסו אותה עם מכסה והכניסו למקרר למשך הלילה, כ-8 שעות (אין לוותר על השלב הזה מפני שבקינואה יש חומצה פיטית שמעכבת ספיגה של מינרלים, והשרייה מנטרלת את פעילותה).

2. סננו את הקינואה מנוזלי ההשרייה, הכניסו אותה לסיר עם 2 כוסות מים ובשלו על להבה בינונית עד שהיא תתרכך.

כוס חלב לצד קופסת עוגיות

3. הכניסו את הקינואה המבושלת למעבד מזון יחד עם 2 כוסות המים הנותרות והפעילו עד לקבלת משקה חלק.

4. הוסיפו למשקה המתהווה תמצית וניל וקינמון, ערבבו והניחו בצד למשך מספר דקות.

5. סננו את הנוזלים מהקינואה בעזרת חיתול בד או מסננת דקה, שמרו את החלב במיכל אחסון ושתו חם/קר. ניתן להמתיק את חלב הקינואה עם דבש ולשתות אותו בכל עת שתרצו.

 
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל: