maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

8 התנוחות המומלצות ביותר, על פי שכבות גיל

  כמו יין אדום וגבינת צ'דר, גם אנחנו נוטים להשתבח עם השנים בתחומים שונים, ואחד מהם הוא ללא ספק חיי המין. עם זאת, רבים עלולים שלא להסכים עם הטענה הזו משום שככל שעוברות השנים, הגוף נוטה לבגוד בנו ולמנוע מאיתנו את היכולת לעשות איתו כאוות נפשנו. אם כך, הבעיה היא לאו דווקא חוסר חשק לקיים יחסי מין ברוב המקרים, אלא הקושי שעולה בעיסוק בפעולה הבסיסית שעשינו בדרך מסוימת במהלך כל חיינו. כדי לעזור לכם לחזור לחיי מין פעילים עם בני הזוג שלכם, מומלץ שתכירו את 8 התנוחות הבאות – 2 עבור כל שכבת גיל – שיעזרו לכם להשיב את הלהט והתשוקה לחדר המיטות בנוחות ובהנאה מרביים.
 
תנוחות לפי גיל: גבר ואשה ברגע אינטימי
 

גילאי 30

דוגי על ארבע

תנוחות לפי גיל: תנוחת דוגי על ארבע
כ-25% מהנשים ההרות חוות כאבים באגן במהלך קיום יחסי מין, וכ-8% מתוכן מתמודדות עם הבעיה גם במשך כשנתיים לאחר ההיריון, כך מציע מחקר שנערך בבריטניהעל פי ד"ר איסה הררה, פיזיותרפיסטית מניו יורק, פעמים רבות מצב שכזה נובע מבעיה בפרק העצה והכסל אשר גורמת לתחושת אי נוחות באזור עצמות הזנב והאגן. כתוצאה ממצב זה נשים רבות חוות כאבים גם בתנוחות מסוימות, וכדי להימנע מהם, ד"ר הררה ממליצה לקיים יחסי מין בתנוחת "דוגי" (על ארבע), "זאת מאחר שהידיים והברכיים נמצאות שתיהן על הרצפה או המיטה, והאגן נמצא בתנוחה טבעית ומשוחררת יותר".

כפיות

תנוחות לפי גיל: תנוחת כפיות
אפילו אם כאבי אגן הם לא הבעיה שלכן, רגישות באזור שמתחת לחגורה גם היא תופעה נפוצה אצל נשים, במיוחד לאחר הלידה. "האזור התחתון של הגוף עלול להיות רגיש למגע, ויתכן שאתן גם חוות עדיין כאבי גב", אומרת הררה, וממליצה על תנוחת "הכפיות", בה אתם שוכבים זה לצד זו עם הפנים זה לזו או לאותו כיוון. התנוחה הזו היא נהדרת עבור אמהות טריות, שכן היא מאפשרת להן לשלוט במהירות ובעומק החדירה, כך מוסיפה הסקסולוגית איימי לאבין מניו יורק.
 

גילאי 40

בוקרת הפוכה

תנוחות לפי גיל: תנוחת בוקרת הפוכה
כשסובלים מסיאטיקה חווים כאבים בגב התחתון ובירכיים שמקרינים גם לרגליים, ומצב שכזה צץ אצל רבים מאיתנו לקראת גיל 40. בגיל הזה מומלץ עדיין לקיים יחסי מין בתנוחות הדוגי והכפיות שצוינו קודם לכן, שכן שתיהן עוזרות להפחית את הלחץ שמופעל על העצבים שבאגן. אך ד"ר נטליה סידורקוויץ, רופאה חוקרת באוניברסיטת ווטרלו שבקנדה, ממליצה לנסות גם את תנוחת ה"בוקרת ההפוכה" אם אתם מרגישים הרפתקנים, שבה האישה יושבת על הגבר עם גבה לכיוון פניו. "רק אל תישענו קדימה" ממליצה ד"ר סידורקוויץ, שכן תנוחה שכזו עלולה להחמיר את הכאבים.

פלאטאיירון

תנוחות לפי גיל: תנוחת פלאטאיירון
תוכלו לנסות גם את תנוחת "הפלאטאיירון", שהיא גרסה מעט שונה של תנוחת הדוגי: שכבו עם הפנים מטה, כופפו את הברכיים והרימו את כפות הרגליים מעלה, כך שגם הישבן יהיה באוויר. אם אתן צריכות מעט תמיכה בפלג הגוף העליון, הציבו כרית מתחת לחזה. "תנוחה שכזו עוזרת לשמור על עמוד שדרה ישר ובתנוחה טבעית, מה שימנע כאבים", כך אומרת ד"ר הררה.

גילאי 50

אחד מול השני בישיבה

תנוחות לפי גיל: תנוחת אחד מול השני בישיבה
לאורך גיל המעבר אצל נשים הן חוות ירידה בכמות האסטרוגן שבגופן, מה שעלול להפוך את קיום יחסי המין לכואבים יותר בשל היובש והיצרות הרקמות שבנרתיק. יחד עם זאת נשים עלולות לסבול גם מצניחת איברי האגן אל עבר הנרתיק, מה שמקשה גם כן על קיום יחסים בצורה נעימה ומהנה. לכן מומלץ לנסות תנוחות שבהן הנשים פונות לכיוון הגבר ובה בעת נשענות על חיקו, כך שאיבר המין הזכרי יוכל להחליק בקלות לתוך הנרתיק. כשתרגישו בנוח ותמצאו את התנוחה המושלמת עבורכם, תוכלו לשלוט על התנועה ולגרום לה להיות גסה או רכה, לפי העדפתכם.

מיסיונרית עם כרית מתחת לרגליים

תנוחות לפי גיל: תנוחה מיסיונרית עם כרית מתחת לרגליים
אפשרות אחרת היא לשכב על הגב עם כרית מתחת לירכיים, מה שיעזור לנרתיק להיפתח ולאיבר המין הזכרי לחדור בקלות רבה יותר. תנוחה שכזו מספקת גם ריכוך לעצמות ולמפרקים, והיא מומלצת אם אלו מתחילים לכאוב לכם בגילאים מתקדמים.

גילאי 60

דוגי בעמידה

תנוחות לפי גיל: תנוחת דוגי בעמידה
כשליש מהגברים והנשים בגילאי 60 סובלים מדלקת מפרקים ניוונית, ואם זה גם המקרה שלכם, מומלץ שתימנעו מתנוחות שמפעילות לחץ על הברכיים והירכיים, כמו למשל הבוקרת ההפוכה, זאת ממליצה הפיזיותרפיסטית לין ברמן מניו יורק. "אני מנסה לעודד את המטופלים שלי לקיים יחסי מין בעמידה, מה שמפחית את הלחץ שמופעל על המפרקים ולמעשה עוזר לחזק את העצמות", היא אומרת. נסו לעמוד כשהאישה עם גבה אל הגבר, כאשר היא נשענת על שידה או שולחן גבוהים, וקיימו את יחסי המין כך.

בוקרת

תנוחות לפי גיל: תנוחת בוקרת
אם מנגד אתם סובלים מכאבי גב, לא משנה מאיזו סיבה, סביר להניח שהכאב יחמיר אם תקשתו את הגב או תשכבו על הבטן. במקרה שכזה, התנוחה המיסיונירית עם תמיכה בגב התחתון עם כרית היא המומלצת עבורכם, זאת על פי ד"ר סידורקוויץ. מנגד, גם תנוחת "הבוקרת" היא מומלצת, מאחר שבה הנשים שולטות בכל התנועה. "במקום להפעיל את עמוד השדרה כדי להחליק את האגן על איברו של הגבר, השתמשו בברכיים ובאגן", ממליצה סידורקוויץ.

מקור: prevention

 

הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:
בלחיצתך על "הרשם", הינך מסכים ל תנאי שימוש ו הצהרת הפרטיות שלנו

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:
בלחיצתך על "הרשם", הינך מסכים ל תנאי שימוש ו הצהרת הפרטיות שלנו