maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

7 התרגילים הפשוטים האלה ישפרו את ראייתכם ויקלו על עיניכם!

במהלך היום אנו מאמצים את שרירי העיניים כמעט בלי הפסקה. בעבודה וגם בשעות הפנאי, אנו עסוקים בלבהות במסכים הבוהקים שמולנו - של המחשב, הסמארטפון, הטאבלט או הטלוויזיה במשך שעות רבות. הרגלים אלו גורמים לעיניים שלנו להיחלש ולהתעייף, ובכך מעלים את הסיכויים ללקות בבעיות ראייה (קוצר ראייה ורוחק ראייה), במיוחד אלו הקשורות לגיל. כדי למנוע את הבעיות אלו, לפניכם 7 תרגילי עיניים פשוטים וקלים לביצוע, אותם תוכלו לעשות מדי יום בכל זמן ובכל מקום. התרגילים הללו, שמתאימים גם למרכיבי משקפיים ועדשות ראייה, יסייעו לכם בשיפור וחידוד ראייתכם ויקלו על תחושות מתח ועייפות שמצטברת במהלך היום בעיניים.
 
שימו לב: בין כל סט תרגילים עשו הפסקה של לפחות 20 שניות! 

1. התמקדות בנקודה רחוקה וקרובה

התרגיל הזה עובד על חיזוק השרירים שנמצאים בתוך העיניים.
תרגילים לחיזוק העיניים

מספר חזרות: 5
מספר סטים: 

  • עמדו בנינוחות או שבו בתנוחה הנוחה לכם. 
  • הציבו את אגודל היד שלכם במרחק של כ-25 סנטימטרים מול פניכם והתמקדו בו. 
  • קחו נשימה עמוקה והתמקדו בחפץ אחר שנמצא מולכם במרחק של בין 3-6 מטרים. 
  • חזרו על התרגיל – בכל נשימה עמוקה החליפו את המיקוד שלכם בין האגודל לבין החפץ המרוחק יותר. 
 

2. מתיחות לשרירי העין המדיאליים והליטרלים 

התרגיל הזה מותח ומחזק את שרירי העיניים אשר מזיזים אותן מצד לצד (ימינה ושמאלה, למעלה ולמטה), שריר העין המדיאלי ושרירי העין הליטרלי. 
תרגילים לחיזוק העיניים
מספר חזרות: 3
מספר סטים: 3 
  • שבו בתנוחה נינוחה וזקופה. 
  • הסתכלו בנקודה הכי שמאלית שבתחום ראייתכם מבלי להזיז את הראש, התמקדו בנקודה כלשהי והישארו כך למשך 5 שניות. 
  • מצמצו מספר פעמים וחזרו למצב הטבעי של בהייה בחפצים שנמצאים מולכם.
  • כעת הסתכלו על הנקודה הכי ימנית שבתחום ראייתכם באותו האופן והתמקדו בה למשך 5 שניות. מצמצו בין כל מתיחה לכל צד. 
  • חזרו על התרגיל הזה בדיוק באותה הצורה, אך הפעם עשו זאת כשאתם מסתכלים למעלה, מתמקדים בנקודה הכי גבוהה, ולמטה, בנקודה הכי נמוכה – מבלי מהזיז את הראש. אל תשכחו למצמץ בין כל מתיחה.

3. הרפיית העיניים

תרגיל זה מיועד להורדת לחץ ומתח מסביב לעיניים, ומומלץ במיוחד כהפסקה מרגיעה לעיניים מהבהייה במחשב בזמן העבודה. 

תרגילים לחיזוק העיניים
משך התרגיל: 5-10 דקות
  • קחו כמה נשימות עמוקות והתיישבו בתנוחה נוחה וזקופה. 
  • השעינו את המרפקים על שולחן – (הניחו מתחתם כרית או שמיכה כדי למנוע לחץ עליהם).
  • שפשפו את כפות הידיים היטב ליצירת חום. 
  • כסו את העיניים בכפות הידיים שלכם, שמרו על צורה קעורה בכפות הידיים ועצמו את העיניים. האצבעות אמורות לנוח על המצח והחלק התחתון של כפות הידיים אמור להישען על עצמות הלחיים. 
  • שימו לב שאתם לא מניחים את הידיים קרוב מדי אל העיניים ולא לוחצים עליהן – הדרך הטובה לבדוק שאינכם עושים זאת היא לנסות למצמץ באופן חופשי. 
  • הישארו במצב זה למשך 5-10 דקות (רצוי להפעיל שעון מעורר שיתזמן אתכם). 
  • אם אינכם מרגישים שהעיניים התרעננו מספיק לאחר התרגיל, הוסיפו לו עוד כמה דקות ושימו לב אם נעשה שינוי בהרגשתכם. 
 

4. סגירת מחצית העיניים

התרגיל הזה, שלקוח מאימוני היוגה המסורתיים, מיועד לחיזוק העפעפיים, שלהם תפקיד חשוב במתן תמיכה לעין.
תרגילים לחיזוק העיניים

משך התרגיל: דקה וחצי

  • סגרו את העיניים חלקית – כיסוי של כחצי מהעין על ידי העפעפיים. 
  • שימו לב שהעפעפיים ירעדו מעט מהמאמץ. נסו להתרכז בפעולה בכדי להפסיק את הרעד הזה. התמקדות בחפץ מרוחק יכולה לעזור לכם להפסיק רעד זה.
  • הישארו במצב הזה למשך 10-15 שניות ולאחר מכן עצמו לגמרי את העיניים באיטיות. 
  • קחו כמה נשימות עמוקות כדי להגביר את זרימת הדם בגוף. עם כל שאיפה דמיינו שאוויר נקי ורענן נכנס דרך האף אל תוך העיניים שלכם. נשפו את האוויר החוצה. המשיכו את תרגיל הנשימה הזה עוד כדקה.

5. מעקב אחר הספרה 8

תרגיל זה מחזק את שרירי העיניים ומגביר את גמישותם.
תרגילים לחיזוק העיניים

מספר חזרות: 10 לכל כיוון
מספר סטים: 3

  • דמיינו את הספרה 8 מולכם כשהיא מוטית על צידה (כמו הסימן לאינסוף - ). 
  • עקבו בעיניכם אחר הספרה – עשו זאת לאט, מבלי להזיז את ראשכם.
  • השלימו 10 סיבובים בצורת 8 לכיוון אחד, מצמצו המשך כמה שניות ובצעו 10 סיבובים שכאלה לכיוון השני. 

6. עיסוי העיניים, הרקות והגבות

תרגיל הרפיה נוסף זה הוא למעשה תרגיל עיסוי לעיניים, המשחרר את הלחץ והמתח על ידי הגברת זרימת הדם לאזורים האלה. בנוסף לכך, הלחץ העדין על בלוטות הדמעות, מסייע לייצר רטיבות שמספקת לחות מרגיעה שנחוצה לעיניים עייפות. 
תרגילים לחיזוק העיניים

מספר חזרות: 3

  • עצמו את העיניים. 
  • לחצו קלות על העפעפיים העליונים ועסו אותם בעדינות בתנועות מעגליות קטנות בעזרת שלוש מאצבעותיכם. בצעו 10 סיבובים בכיוון השעון וחזרו על אותה הפעולה לכיוון השני.
  • עסו בעדינות את העפעפיים התחתונים באותה הדרך. הקפידו לעסות גם את עצם הלקרימל, שנמצאת בפינה הפנימית של העין, סמוך לאף. 
  • עסו בעדינות את הרקות בעזרת קצות האצבעות בתנועות סיבוביות, 20 פעמים בכיוון השעון ולאחר מכן בכיוון ההפוך. עסו כך גם את הנקודה שבין שתי הגבות.
  • לחצו בעדינות על הפינות החיצוניות והפנימיות (סמוך לאף) של הגבות למשך כמה שניות. חזרו על הפעולה 3 פעמים.   

7. תרגיל התרחקות והתקרבות

תרגיל התמקדות נוסף זה, מחזק את שרירי העיניים, מאמן אותם להסתכל למרחקים קרובים ורחוקים ובנוסף לכך מספק הקלה ללחץ שהצטבר על העיניים. לחצו כאן כדי לקבל את ההוראות המלאות. 

 

מקור: קובי שליו
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל: