maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

10 שילובי אוכל שיפחיתו כאבים ודלקות בגוף

 כולנו חווים מדי פעם כאבים בחלקים שונים של הגוף המעידים לרוב על דלקת שנוצרה באזור הרגיש וגורמת לנו לתחושה זו. כיצד תוכלו למנוע דלקות וכאבים כאלו מבלי לקחת תרופות המכילות כימיקלים שעלולים להזיק לנו? יש הרבה ירקות ופירות שעוזרים למנוע דלקות בזכות עצמם אך כאשר משלבים אותם עם דברי מאכל אחרים נוצרת תרופה טבעית שהיא חזקה פי כמה מהרכיב הבודד. אתם עומדים ללמוד על 10 שילובי המזון שיוצרים יחסי גומלין חזקים במפגש בין רכיבים נוגדי דלקת ושאר רכיבים חיוניים המביאים לשיפור מהיר במצב הדלקתי.  
 
שילובי מזון לריפוי דלקות
 

1. ענבים ופטל

שילובי מזון לריפוי דלקות
מלבד היותו טעים במיוחד, השילוב בין פירות אלו עוזר במניעת היווצרות זיהומים בגוף. פטל מכיל חומצה אלגית המגבירה את יעילותה של חומצת הקוורצטין המצויה בענבים וכאשר שתי החומצות האלו מתערבבות ו"משתפות פעולה" הן מעכבות דלקות בצורה משמעותית. אכילה של פירות מתוקים ואהובים אלו עוזרת למנוע דלקות בגוף וכתוצאה מכך יורד הסיכון לחלות במחלות לב כליליות ודילול עצמות (osteoporosis).
 
2. ירקות ירוקים ושמן זית
שילובי מזון לריפוי דלקות
ירקות ירוקים כמו חסה, מכילים את נוגד החמצון לוטאין שמפחית את הסיכון ללקות בדלקות בעיניים ובכך עוזר לעכב מחלות כמו ניוון מקולרי (ניוון כתמי). רכיב נוסף המצוי בירקות אלו הוא בטא–קרוטן, אשר מסייע במניעת התפתחות תהליכים דלקתיים בגוף. שילוב של ירקות עליים ושמן זית יוצר מזון שהוא נוגד זיהום חזק שכן השומן הבריא המצוי בשמן זית מגביר ומשפר את הספיגה של הרכיבים הנמצאים בירקות ירוקים.
 
3. משקה קפיר ושקדים
שילובי מזון לריפוי דלקות
קפיר הוא משקה חלב המופק בתסיסה חיידקית וניתן למצוא אותו ברשתות של מזונות בריאות, במעדניות נבחרות וחנויות מזון נוספות. בדומה ליוגורט, משקה זה מכיל כמויות גדולות של חיידקים פרוביוטיים התורמים לבריאות הגוף. הוספת שקדים קצוצים לקפיר מסייעת בהפחתה של דלקות במעיים שכן הסיבים המצויים בקליפות השקדים מזינים את החיידקים הפרוביוטיים הנמצאים במשקה הקפיר. תהליך זה גורם לריבוי של חיידקי קיבה "טובים" המונעים היווצרות של דלקת כרונית במעיים ומפחיתים כאבים שעלולים להיגרם כתוצאה מכך.
 
4. אוכמניות ותרד 
שילובי מזון לריפוי דלקות
אלו מכם שמתמידים בפעילות פיזית עלולים להרגיש לעתים כאבים במפרקים ובשרירים הנובעים מתגובות דלקתיות הנוצרות בעת האימון. שילוב בין תרד ואוכמניות יסייע לפתור את הבעיה הזו שכן התרד משפר את זרימת החמצן בגופכם ומסייע לכם לנשום בצורה טובה יותר, והניטרט המצוי בו עוזר לשרירים לעבוד בצורה יעילה יותר במהלך אימון. האוכמניות מצדן מקלות על הצריבה שנוצרת בשרירים בזמן ההתעמלות והשילוב הזה בין פעילות יעילה יותר של השרירים והפחתה בכאבי שרירים מביא לעיכוב דלקות בגוף.

5. אורז חום, שום ובצל

שילובי מזון לריפוי דלקות
השילוב בין שום ובצל אולי ירחיק מכם אנשים מסוימים אבל אם תוסיפו אותם לאורז חום או פסטה מחיטה מלאה תקבלו קלף מנצח למלחמה נגד הדלקות בגוף. הסיבה לכך טמונה בעובדה שהשילוב של שלושת הרכיבים האלה מגדיל בצורה משמעותית את ספיגת האבץ בגוף, שאחד מתפקידיו הוא לוחמה בחיידקים ומניעת דלקות. התועלת החשובה הזו עולה לבטח על חוסר הנעימות שעלולה להיווצר מאכילת שני הירקות האלו יחדיו.
 

6. פלפל קאיין ובטטה

שילובי מזון לריפוי דלקות
פלפל קאיין הוא פלפל אדום חריף שנהוג לאכלו בצורתו הטרייה או כאבקה (ניתן להשיג ברשתות השיווק). תוספת של הפלפל הזה או פלפל חריף אחר למאכלים כתומים כמו בטטה ודלעת שעשירים בבטא קרוטן, תסייע במניעה של דלקות על העור וזאת משום שהשילוב ביניהם מגביר ספיגה של וויטמין A בגוף. הוויטמין הזה נלחם בדלקות עוריות שונות וכן משקם ובונה תאי עור, ובכך עוזר לקבלת מראה פנים חלק ובריא יותר.

7. עדשים ולימון

שילובי מזון לריפוי דלקות
נשים בגיל המעבר נמצאות בסיכון גבוה יותר לפתח אנמיה והסיבה לכך היא ריבוי דלקות שגורם להגבלה של ספיגת הברזל בגוף. החומצה האסקורבית והקרטנואידים המצויים בלימון בכמויות גדולות מגבירים את ספיגת הברזל המצוי בשפע בעדשים ובכך עוזרים לטפל באנמיה.
כיוון שלימון הוא פרי פופולארי ונפוץ בסביבתנו ומחירו נמוך יחסית למאכלים אחרים, ניתן לשלב אותו גם עם הרכיבים הבאים ולקבל נוגדי דלקות חזקים:

8. שום ולימון

שילובי מזון לריפוי דלקות
חומצה ציטרית, וויטמין C, מגנזיום וסידן מהווים רשימה חלקית בלבד של הרכיבים המרפאים שנמצאים בלימון. שום גם מכיל חומרים מזינים רבים כמו ברזל, וויטמין B12 ונוגדי חמצון המסייעים בהקלה על דלקות. שילוב בין התכונות המחסנות של הלימון לנוגדי החמצון הנמצאים בשום יוצר תרופה טבעית וחזקה שמנקה את הגוף מחיידקים מזיקים ומקלה על דלקות. בכדי להגביר את ההשפעה החיובית של הלימון, בשלו אותו עם שום אך השתמשו בקליפת הלימון שמכילה פי 5 יותר וויטמינים מאשר המיץ.
 
9. תה ירוק ולימון
שילובי מזון לריפוי דלקות
לתה הירוק יתרונות בריאותיים רבים וביניהם הפחתת הסיכון לחלות בסרטן, מחלות לב כליליות ודלקות שגרוניות. תה מסוג זה מכיל נוגדי חמצון הנקראים קטכינים שמחזקים את המערכת החיסונית ועוזרים במניעת דלקות. חומצה ציטרית וויטמין C המצויים בלימון מסייעים לגוף לספוג עד פי 13 יותר מנוגדי החמצון הנמצאים בתה, בהשוואה לשתייה שלו בלי תוספת לימון. הספיגה המוגברת של נוגדי החמצון מונעת היווצרות של דלקות מלכתחילה ומפחיתה דלקות אם הן כבר נוצרו בגוף.

10. כורכום, דבש, ג'ינג'ר ולימון 

שילובי מזון לריפוי דלקות

התערובת הזו מחממת את הגוף מבפנים ומקלה על כאבים ומיחושים שאנו מרגישים בזמן צינון או שפעת. כורכום וג'ינג'ר מכילים נוגדי חמצון חזקים וכפי שאמרנו, הם נספגים בגוף בצורה יעילה יותר בזכות הוויטמינים והחומצה הציטרית המצויים בלימון. הדבש מוסיף לתערובת מתיקות והוא משמש כמחטא טבעי לגוף כך שבשילוב עם התכונות נוגדות הדלקת של שאר הרכיבים, אנו מקבלים תרופה ביתית שעוזרת להקל על תסמיני הצינון ועל מגוון סוגי דלקות.

הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל: