print header

3 שיטות טיפול טבעיות באוסטאופניה

  את מחלת האוסטאופורוזיס כולם מכירים - גם אם לא בשם זה, אז בשם "דלדול עצם". עם זאת, עוד לפני שסובלים מאוסטאופורוזיס, הגוף חווה מצב שנקרא אוסטאופניה, שזהו בעצם תחילת הדעיכה בצפיפות העצם. על אף שאוסטאופניה מובילה לדלדול עצם, גם במהלכה ישנו סיכון גבוה לשברים - אמנם נמוך יותר מאשר באוסטאופורוזיס אך גבוה יותר מאשר במצבו של אדם בריא. אז איך ניתן לצמצם את אותו סיכוי לשברים ולמנוע את הדרדרות המחלה ככל הניתן? את זאת תוכלו ללמוד בכתבה הבאה, שבה מפורטים גורמי הסיכון לאוסטאופונה ו-3 שיטות טבעיות לטיפול בה.
 
איך לטפל באוסטאופניה: צילום של עצמות

מי נמצא בסיכון לסבול מאוסטאופניה?

מאחר שככל שמתבגרים צפיפות המינרלים בעצמות הולכת ודועכת, הסיכון לאוסטאופניה, וכן לאוסטאופורוזיס, עולה עם השנים. עם זאת, חשוב לדעת שנשים פגיעות יותר למחלות אלו מאשר גברים, מכיוון שבאופן טבעי צפיפות העצם אצלן נמוכה בעקבות שינויים הורמונליים במהלך גיל המעבר. גורמים אחרים שמגבירים את הסיכון לסבול מאוסטאופניה הם:
  • הפרעות אכילה או בעיות אחרות שמונעות מהגוף לספוג כמות מתאימה של מינרלים וויטמינים
  • חשיפה לטיפולי קרינה או כימותרפיה
  • היסטוריה משפחתית של אוסטאופורוזיס
  • צריכה מוגזמת של אלכוהול
  • שימוש בתרופות מסוימות כמו סטרואידים 

3 דרכים טבעיות לטיפול באוסטאופניה

1. שתיית תה ירוק

אתם אולי כבר יודעים את זה, אבל שתיית תה ירוק זה אחד הדברים הטובים ביותר שתוכלו לעשות בשביל חיזוק העצמות שלכם. התה הירוק מסוגל להגביר את צפיפות המינרלים שבעצמות ולעודד את פעילות התאים שמתחזקים אותן, בה בעת שהוא מוריד את רמת הפעילות של תאים שמחלישים עצמות. כל זאת אושש במחקר שנערך בארה"ב ופורסם בשנת 2009.
איך לטפל באוסטאופניה: כוס תה ירוק

2. צרכו יותר ויטמין D

חוסר בוויטמין D זה מצב נפוץ מאוד בקרב אנשים שסובלים מדלדול עצם - על כך מצביע מחקר משנת 2006 שבו השתתפו 448 אנשים. וויטמין D הכרחי לגוף בשביל ספיגת הסידן, שהוא המינרל המרכזי שמשתתף בתהליך בניית רקמות העצמות ותחזוקן. ויטמין D ניתן לצרוך דרך שילוב פטריות בתזונה, אך הדרך המומלצת ביותר היא על ידי יציאה לשמש. לחצו כאן כדי ללמוד עוד על ויטמין D ועל ספיגתו דרך השמש.

3. טאי צ'י

יתכן שראיתם אנשים שעוסקים בטאי צ'י פעם בשבוע בפארק שליד ביתכם, אך אף פעם לא התחברתם לרעיון. ובכן, כעת יש לכם סיבה, זאת משום שבמחקר שפורסם בשנת 2007 נמצא כי מבוגרים שסבלו הן מאוסטאופניה והן מאוסטאופורוזיס ואשר עסקו בטאי צ'י במשך 18 שבועות, עזרו להחזיר לעצמם את שיווי המשקל והפחיתו את הסיכון שלהם לנפילות – משמע היו בעלי סיכון מופחת לסבול משברים עקב המחלה. במחקר אחר התגלה שטאי צ'י מסייע לשמירה על צפיפות העצם אצל נשים שעברו את גיל המעבר, אך לשם כך יש לעסוק בשיטה זו יותר מרק פעם בשבוע.
איך לטפל באוסטאופניה: צללית של איש עושה טאי צ'י על הר

טיפים נוספים לשמירה על בריאות העצם

פרט לדרכים הטבעיות שהוצעו מעלה לטיפול באוסטאופניה, מומלץ להכיר גם את הטיפים הבאים, שכולם מסייעים לשמור על מבנה ובריאות העצמות:
  • צרכו בין 1,000-1,500 מ"ג סידן מדי יום, בהתאם לגילכם, התזונה שלכם ובעיות בריאותיות נוספות שאתם אולי סובלים מהן.
  • עסקו בפעילות גופנית באופן קבוע – כולל תרגילי משקולות כדי לחזק את השרירים.
  • הפחיתו את צריכת הקפאין שלכם.
  • הימנעו מעישון.

 

הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:
בלחיצתך על "הרשם", הינך מסכים ל תנאי שימוש ו הצהרת הפרטיות שלנו

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:
בלחיצתך על "הרשם", הינך מסכים ל תנאי שימוש ו הצהרת הפרטיות שלנו