maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

מה קורה כשלא אוכלים ארוחת ערב?

  הוויתור על ארוחת הערב מגיע לעיתים קרובות בגלל עייפות, דיאטות כאלו ואחרות, או רצון למנוע צרבת שנגרמת כתוצאה מאכילת ארוחות כבדות בשעות הללו. למרות שבהחלט לא מומלץ להכביד על מערכת העיכול לפני השינה, לא כדאי גם ללכת לישון על קיבה ריקה לחלוטין, אלא לאכול ארוחות קלילות שמספקות רכיבים חיוניים לגוף. זה חשוב שכן אם אתם הולכים לישון כשאתם רעבים, אתם עלולים לסבול מ-6 תופעות הלוואי הבאות שיזיקו לבריאותכם בטווח הקצר וגם הארוך, כך שמומלץ לא להפוך את המנהג הזה להרגל ולהימנע ממנו באפן כללי.
 
צלחת ריקה על שולחן
 

1. הפרעות שינה

אם אתם פוסחים על ארוחת הערב לחלוטין והולכים לישון רעבים, זה עלול לגרום לכם להתהפך במשך כל הלילה ולסבול משינה משובשת. אם וכאשר מצליחים להירדם במצבים כאלו, הקיבה הריקה גורמת למוח להיות ערני במיוחד, מה שמתורגם לשינה קלילה ולא מספקת. למחסור מסוג זה בשינה יש השפעות שליליות במיוחד על הגוף כמו תיאבון מוגבר, מערכת חיסונית מוחלשת ואפילו סיכון מוגבר לחלות בסוגים מסוימים של סרטן. 

2. עלייה במשקל

אנשים רבים חושבים ששינה על קיבה ריקה תגרום להם לרדת במשקל, אך ההפך הוא הנכון. ווסלי דלברידג', תזונאי קליני ומנהל מחלקת התזונה במכללת צ'נדלר-גילברט שבארה"ב, טוען שכאשר לא אוכלים מספיק, הגוף דורש מזון בגלל הרעב המוגזם, מה שגורם לאנשים לאכול הרבה יותר מהמומלץ. כאשר ההסתערות הזו על אוכל מתרחשת בבוקר, לאחר לילה של רעב, זה גורם לזינוק של רמות הסוכר בגוף ושיבוש של חילוף החומרים במשך כל היום. אם אתם מנסים לרדת במשקל, הרעבה בעת לילה היא לא הפתרון, ואם אתם לא מעוניינים בארוחה לפני השינה, אכלו מעט שוקולד מריר או חופן אגוזים שיעזרו לכם לעבור את הלילה בלי תחושת רעב מעיקה.
אישה מודדת את היקף המותניים שלה
 

3. איבוד מסת שריר

אימונים על בסיס קבוע הם חלק חיוני משגרת חיים בריאה, אך אם לא משלבים אותם עם תזונה נכונה, התעמלות לא תביא לתוצאות רצויות. הליכה למיטה על קיבה ריקה לא רק גורמת לתחושה מעיקה של רעב, אלא עלולה לגרום לאיבוד של מסת שריר. זה קורה משום שבעת רעב ממושך, השרירים לא מקבלים את החלבונים הנחוצים לבנייתם, ויתרה מזאת – הגוף מפרק שרירים קיימים כדי להפיק מהם אנרגיה זמינה. על מנת שתוכלו להפיק את המיטב מהאימונים שלכם, השתדלו לאכול ארוחת ערב קלילה מספר שעות לפני השינה. זה יאפשר לכם לבנות מסת שריר ולראות את התוצאות שעבדתם לקראתן.

4. ירידה באנרגיה

אנשים רבים מוותרים על ארוחה לפני השינה במחשבה שגופם לא צריך אנרגיה במצב של מנוחה. זוהי טעות, שכן הגוף צורך אנרגיה בכל שעות היממה ואפילו בשעות הלילה. כאשר קמים לאחר לילה של צום שלפניו הגוף לא קיבל מזון כלל, מרגישים חלשים יותר, מה שמפריע לשגרה היומית. במחקר שנערך באוניברסיטת פלורידה חוקרים מצאו שנבדקים ששתו שייק המכיל 30 גרם חלבון לפני השינה קמו עם כוחות ואנרגיות גדולים יותר לעומת אלו שלא עשו זאת. כדי למנוע את התחושה של אנרגיה ירודה בשעות הבוקר וגם לאחר מכן, אכלו חטיף בריא או ארוחה קלילה לפני השנה ואתם בהחלט תרגישו את ההבדל.
אדם ישן ומכסה את פניו בברדס סגול

5. שיבוש חילוף החומרים

אחת הדרכים היעילות ביותר לירידה במשקל וויסות התיאבון היא אכילה של ארוחות סדירות במהלך היום. מלבד מניעה של נשנושים לא בריאים ואכילה מופרזת לאחר כמה שעות בלי אוכל, ארוחות סדירות עוזרות לשמור על רמה תקינה של חילוף חומרים, מה שנחוץ עבור ירידה או שמירה במשקל. בגלל הסיבה הזו, חשוב לאכול ארוחת ערב כשעתיים-שלוש לפני השינה שתעזור להסדיר את "השעון הפנימי" של התיאבון שלכם. באופן הזה גופכם יתרגל לקבל את חומרי ההזנה שהוא צריך בשעות קבועות ואתם לא תחוו תנודות מעיקות בתיאבון ותשלחו את ידכם לכל מאכל בהישג יד.
 

6. תחושה של עצבנות

כולנו מכירים את תחושות העצבים שמלוות אותנו כאשר לא אכלנו במשך מספר שעות. הרגשות הללו לא משפיעים רק עלינו, אלא גם על אנשים בסביבתנו שנמצאים בצד המקבל של חיצי הכעס. הסיבה לכך היא כמובן ביולוגית ונמצא שבשעות של רעב, כמו לאחר לילה עם קיבה ריקה, מתחילות תנודות ברמת הורמון הסרוטונין. ההורמון הזה אחראי בין היתר על ההתנהגות שלנו, וכאשר אנו לא מקבלים את חומרי ההזנה הנחוצים לנו, רמותיו מושפעות, מה שגורם לחוסר שליטה על כעסים. אם אתם רוצים לשמור על יחסי שלום עם הסביבה שלכם, הקפידו על תזונה נכונה הכוללת גם ארוחות ערב שיעזרו לווסת את ההתנהגות שלכם.
גבר צועק
ידוע זה מכבר שאכילה של ארוחת בוקר היא חיונית לגוף ועוזרת "להתניע" אותו לקראת יום של פעילות. כיום מסתבר שחשוב באותה מידה להקפיד גם על אכילה של ארוחת ערב באופן סדיר כדי להימנע מבעיות שעלולות להיגרם בגלל שינה על קיבה ריקה. 

 

הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל: