maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

8 מתכונים לארוחת ערב מזינה ובריאה רק ב-500 קלוריות

דיאטנים רבים טוענים כי פחמימות נועדו לתדלק את הגוף, אך משום שמרבית האנשים מוצאים זמן לאכול ארוחות תוצרת בית גדולות רק בשעות הערב, הפחמימות האלה לא מנוצלות על ידי הגוף ליצירת אנרגיה וכתוצאה מכך נוצרים מאגרי שומן בגוף. במקום לאכול ארוחות ערב שיגרמו לכם לעלות במשקל, למדו כיצד להכין את 8 המנות שלפניכם, אשר מתאימות במיוחד לשעות הערב, עשירות בוויטמינים ומינרלים ומכילות פחות מ-500 קלוריות ופחות מ-25 גרם פחמימות למנה! אז הפשילו שרוולים והכינו לעצמכם ולמשפחתכם ארוחת ערב קלה, מזינה טעימה.

מתכון למרק המבורגר

אחרי שגמלתי בליבי לשנות את הרגלי התזונה המזיקים שלי ולהפסיק לאכול המבורגר במסעדות, שאי אפשר לדעת ממה וכיצד הוא עשוי, חשבתי לנסות את המתכון הנהדר שלפניכם. מרק ההמבורגר הזה הוא גם מזין וגם טעים, וכל המשפחה שלי מחכה לפעם הבאה שאחליט להכין סיר גדול שיספיק גם עבורם.

זמן הכנה: 15 דקות
כמות סועדים: 6
רמת קושי: קל
recipe
רכיבים למרק :
עגבניות - 800 גר' ( חתוכות לקוביות)
גזר - 250 גר' (חתוך)
סלרי - 120 גר' (חתוך)
ציר בקר - 6 כוסות
קטשופ - ¾ כוס
שום - 1 כף (טחון)
פטרוזיליה - מעט (לקישוט)
מלח - לפי הטעם
פלפל שחור - לפי הטעם
אופן הכנת המרק :
  1. בשלו את הבקר בתוך הציר יחד עם הבצל והסלרי עד שיתרככו.
  2. הוסיפו את שאר המרכיבים ובשלו עד לרתיחה. preperation
  3. הנמיכו את עוצמת האש ובשלו למשך שעתיים נוספות.

מתכון לפילאף עם פטריות, תרד וכרובית

המנה הנפלאה הזו, שמורכבת מפטריות מוקפצות ותרד בשילוב עם כרובית, היא אחד המאכלים הקלים ביותר להכנה, במיוחד כשאין כוח להשקיע בארוחת ערב מורכבת. הפילאף הנהדר הזה בריא, דל פחמימות, טעים, לא כולל רכיבים מן החי ואני בטוח שגם אתם עומדים להתאהב בו.

זמן הכנה: 10 דקות
כמות סועדים: 2
רמת קושי: קל
recipe
רכיבים לפילאף עם פטריות:
חמאה - 5 כפות
פטריות פורטובלו - 300 גר' (חתוכות)
שום כתוש - 2 כפיות
פלפל צ'ילי - 2 (קצוץ דק)
כרובית - 1 (להפריד את הפרחים)
עלי בייבי תרד - 450 גר' ( קצוצים)
מיץ לימון - מ-1 לימון (סחוט טרי )
פטרוזיליה - צרור
אופן הכנת הפילאף עם פטריות:
  1. חממו במחבת את החמאה, הוסיפו פטריות, צ'ילי ושום וטגנו עד שהפטריות יתנקזו מנוזלים.
  2. הפרידו את הכרובית לחתיכות ובמחבת נפרדת טגנו עם מעט חמאה מומסת. preperation
  3. בקערה גדולה ערבבו את המרכיבים משתי המחבתות עם מעט מיץ לימון סחוט טרי וחופן פטרוזיליה.
  4. ערבבו שוב והגישו.

מתכון לחסה ממולאת בטופו וירקות

אנשים רבים חושבים שכדי להכין ארוחת ערב בריאה וקלילה צריך להשקיע הרבה זמן ותכנון, אך אני גיליתי שהמצב במציאות שונה לחלוטין! המנה שלפניכם "גוזלת" רק 20 דקות מזמני, וזה כולל לא רק את ההכנה, אלא גם את האכילה!

זמן הכנה: 20 דקות
כמות סועדים: 4
רמת קושי: קל
recipe
רכיבים לחסה ממולאת:
פלפל אדום - 1 (חתוך לרצועות דקות)
גבעולי בצל ירוק - 4 (חתוכים לפרוסות)
גזרים - 3 (מגוררים)
מלפפון - ½ מלפפון (חתוך לרצועות דקות)
נענע טרייה - צרור
טופו - 500 גר' (ניתן להחליף בחזה עוף)
רכיבים לרוטב:
חמאת בוטנים - ½ כוס
חומץ - 1 כף
סוכר חום - 2 כפות
רוטב צ'ילי - 1-3 כפיות
מיץ לימון טרי - מ- ½ לימון
שיני שום - 2-3 (כתושות או טחונות)
מים חמים - 2-4 כפות
חתיכות שורש ג'ינג'ר - 2 (בעובי של כ-½2 ס"מ)
אופן הכנת החסה ממולאת:
  1. הפרידו את עלי החסה וקצצו את כל הירקות. preperation
  2. כדי להוסיף מעט טעם לטופו, תוכלו לחתוך אותו לקוביות ולהכניסו לתוך קערה עם מעט סויה. ערבבו ותנו לרוטב להיספג (כ-10 דקות).
  3. מלאו את עלי החסה בטופו, ירקות, מעט בזיליקום ונענע ומעל שפכו את הרוטב שהכנתם.
אופן הכנת הרוטב:
  1. ערבבו את כל המרכיבים מלבד המים בקערה וערבבו מעט עד לקבלת מרקם אחיד.
  2. הוסיפו את המים בהדרגתיות עד לקבלת מרקם של רוטב (יתכן כי לא יהיה צורך להשתמש בכל 4 כפות המים).

מתכון לקציצות בקר עם סלט ובצל מקורמל

מרבית האנשים אוהבים "לאכול עם העיניים" ואני לא שונה מהם. לכן המנה הצבעונית הזו היא מושלמת בעיני, משום שהיא לא רק מחזה נפלא שגורם לי להרגיש שאני אוכל במסעדה יוקרתית, אלא גם חגיגה של טעמים שגורמת לי ללקק את האצבעות.

זמן הכנה: 20 דקות
כמות סועדים: 2
רמת קושי: קל
recipe
רכיבים לבצל המקורמל:
שמן זית - 1 כף
בצלים בגודל בינוני - 2 (חתוכים לקוביות)
מלח ים - לפי הטעם
שבבי צ'ילי - ½ כפית (ניתן להשתמש במקום בפלפל צ'ילי חתוך לקוביות קטנות)
שיני שום גדולות - 2 ( חתוכות דק)
דבש - ½ כפית (ניתן להמיר בסירופ מייפל)
מיץ לימון טרי - מ- ½ לימון
מים - 2-3 כפות
תערובת תבלינים - מעט, לתיבול (קינמון, אגוז מוסקט וציפורן טחונה)
רכיבים לקציצות בקר:
בשר בקר טחון - 400-500 גר'
שן שום גדולה - 1 (מגוררת)
פפריקה - ½ כפית
כמון - ½ כפית
מלח ים - ⅔ כפית
שמן קוקוס - לטיגון
רכיבים לסלט:
מלפפון - ½ מלפפון (חתוך לקוביות)
אבוקדו - ½ אבוקדו (חתוך לקוביות)
עגבניות שרי - 4-5 (חצויות לשתיים)
כוסברה - צרור
כמון - ⅓ כפית
מלח - לפי הטעם
פלפל שחור - לפי הטעם
מיץ לימון - 1 כף (סחוט טרי)
שמן זית - 1-2 כפות
אופן הכנת הבצל המקורמל:
  1. להכנת הבצל, חממו שמן קוקוס ושמן זית במחבת על אש בינונית. הוסיפו את הבצל, הצ'ילי, המלח וערבבו את הכל. טגנו את הבצלים למשך 5 דקות וערבבו מדי פעם.
  2. ברגע שהבצל התרכך והזהיב הוסיפו את שאר המרכיבים של הבצל המקרומל, ערבבו וטגנו במחבת במשך 2 דקות נוספות. הניחו בצד.
אופן הכנת הקציצות בקר:
  1. להכנת הקציצות, הכניסו לקערה את הבשר הטחון, השום, התבלינים, מלח ופלפל וערבבו בעזרת הידיים כדי שכל הטעמים יספגו.
  2. הכינו בין 4-6 קציצות, שטחו אותן והניחו בצד. preperation
  3. חממו מעט שמן קוקוס במחבת והעבירו אליו את הקציצות. טגנו את הקציצות במשך 4 דקות לכל צד ולאחר מכן הסירו את המחבת מהאש.
אופן הכנת הסלט:
  1. הרתיחו בסיר קטן מעט מים, הוסיפו שעועית ירוקה ובשלו במשך 2 דקות. לאחר מכן סננו את השעועית ושטפו במים קרים.
  2. קצצו את השעועית והעבירו לקערה יחד עם המלפפון, האבוקדו והעגבניות.
  3. תבלו את הסלט עם פלפל, מלח ים, מיץ לימון, תבלינים ושמן זית.
  4. לסיום, הגישו את הקציצות לצד הסלט והוסיפו מעליהן את הבצל.

מתכון לקדירת קישואים ופלפל

תבשיל הקישואים הנהדר הזה הוא מעדן לכל המשפחה וזאת בהחלט סיבה למסיבה, מכיוון שהוא דל קלוריות (פחות מ-150 קלוריות למנה), דל פחמימות ומשביע במיוחד.

זמן הכנה: 20 דקות
כמות סועדים: 2
רמת קושי: קל
recipe
רכיבים לקדירת קישואים:
קישואים - 4 (חתוכים לרצועות דקות וארוכות)
מלח - ¼ כפית
חלבון ביצה - ¾ כוס (כ-6 ביצים)
ביצים - 4 (בנוסף לחלבונים)
עלי בזיליקום - כ-50 גר' (חתוכים גס)
פלפל אדום - 100 גר' (קלוי)
יוגורט טבעי - ½ כוס (0% שומן)
בצל סגול - מ- ½1 בצלים (חתוך לקוביות גסות)
שום טחון - 1 כף
עלי תרד - 100 גר' (טריים וקצוצים)
ארטישוק - 400 גר' ( מקופסת שימורים)
גבינת פרמז'ן - 100 גר' (מגוררת)
אופן הכנת הקדירת קישואים:
  1. חממו מראש תנור אפייה ל-180 מעלות והכינו קדרה משוכה בשמן בישול.
  2. העבירו את רצועות הקישואים שחתכתם למסננת גדולה ומתחתיה הניחו קערה.
  3. פזרו על הקישואים מלח והקפיצו אותם מעט כדי שהמלח יתערבב. הניחו את המסננת על הקערה למשך 20 דקות ונערו מדי פעם את המסננת כדי לנקז כמה שיותר נוזלים מהקישואים.
  4. בקערה נפרדת ערבבו את החלבונים, הביצים, המלח, הבזיליקום, הפלפל האדום, היוגורט, הבצל, השום והפלפל וערבבו עד לקבלת מרקם חלק ונוזלי. preperation
  5. סננו כמה שיותר נוזלים מהקישואים והניחו אותם זה לצד זה על מגבת נייר. בעזרת מגבת נוספת לחצו עליהם כדי לספוג מהם נוזלים נוספים ולאחר מכן העבירו אותם לקערת הביצים והפלפל.
  6. הוציאו את הארטישוק מהקופסה, סננו את הנוזלים, קצצו גס והניחו את החתיכות על מגבת נייר כדי לספוג נוזלים נוספים.
  7. הכניסו לקערה את הארטישוק, התרד וכ-80 גרם גבינת פרמז'ן (השאירו מעט לקישוט) וערבבו היטב.
  8. העבירו את התערובת אל הקדירה ומעליה פזרו את גבינת הפרמז'ן המגוררת שנשארה לכם.
  9. אפו בתנור במשך 45-50 דקות ולאחר מכן העבירו אותו למצב צלייה והשאירו את הקדירה בתנור לעוד 3-4 דקות, עד שהתערובת תקבל צבע זהב-חום.
  10. כבו את התנור, המתינו כחצי שעה עד שהמנה תתקרר וניתן יהיה לאכול אותה בהנאה.

מתכון ל"אורז" כרובית

כשנתקלתי לראשונה במתכון הבריא הזה ל"אורז" כרובית, ניגשתי אליו במעט חשש, אולם אחרי שטעמתי את התוצאה מיד הלכתי להכין לעצמי מנה נוספת של המאכל הנפלא הזה, שישאיר אתכם שבעים עד לבוקר שלמחרת.

זמן הכנה: 15 דקות
כמות סועדים: 4
רמת קושי: קל
recipe
רכיבים ל"אורז" כרובית:
כרובית קטנה - 1 (מופרדת לפרחים)
שמן זית - 1 כף
קישואים קטנים - 2 (פרוסים דק)
גזרים - 2 (מגורדים)
שן שום - 1 (כתושה)
ג'ינג'ר - 2 כפות (מגורר)
מלח - ½ כפית
ציר ירקות - 3 כפיות (או מים חמים)
אננס - 200 גר' (חתוך לקוביות קטנות)
סירופ מייפל - 1 כפית (ניתן להמיר בדבש או סוכר חום)
כוסברה - ½ כוס ( קצוצה)
קשיו - מעט, לקישוט ( קלוי)
אופן הכנת ה"אורז" כרובית:
  1. הכניסו את פרחי הכרובית למעבד מזון והפעילו אותו בפולסים קצרים כדי לפרק את הכרובית לחתיכות קטנות (כמו אורז).
  2. במחבת רחבה חממו שמן זית, הוסיפו את הקישואים, הגזר, השום, כף של ג'ינג'ר ומעט מלח. ערבבו היטב ובשלו על חום בינוני למשך 6-8 דקות תוך כדי ערבוב.
  3. הוסיפו למחבת כף שמן זית ושבבי קשיו, וערבבו במשך 30 שניות.
  4. הוסיפו כרובית, כף של ג'ינג'ר, ציר ירקות ומעט מלח והקפיצו הכל.
  5. בשלו על חום בינוני במשך 3-5 דקות והעבירו לקערה גדולה.
  6. באותה המחבת טגנו על חום בינוני את האננס עם סוכר חום למשך 5 דקות עד שיתקרמל. ערבבו מדי פעם
  7. הסירו מהאש והעבירו את האננס לקערה. ערבבו היטב, פזרו מעט קשיו קלוי מעל והגישו. preperation

מתכון לסלט טונה ואבוקדו

דגים, וטונה בפרט, הם מאכלים בריאים ומשביעים שמכילים מגוון רחב של ויטמינים ומינרלים, ואחת המנות האהובות עלי לארוחת הערב היא סלט הטונה הטעים שלפניכם, שמוגש יחד עם אבוקדו וירקות בריאים ומזינים.

זמן הכנה: 5 דקות
כמות סועדים: 2
רמת קושי: קל
recipe
רכיבים לסלט טונה ואבוקדו:
טונה בהירה - כ-350 גר'
פלפל אדום - מ-½ פלפל (חתוך)
שעועית שחורה - כ-400 גר' (מבושלת, שטופה ומסוננת, ניתן להשתמש גם מקופסת שימורים)
כמון - ½ כפית
אבוקדו - 2 (פרוסים לקוביות)
כוסברה - צרור (קצוצה)
בצל סגול - ½ בצל (פרוס דק)
פלפל חריף - 1-2 (חתוך)
מלח - 1 כפית
אופן הכנת הסלט טונה ואבוקדו:
  1. בקערה קטנה ערבבו מיץ לימון, שמן זית ופפריקה עד לקבלת מרקם אחיד.
  2. בקערה גדולה ערבבו היטב את יתר המרכיבים ולאחר מכן הוסיפו את הרוטב שהכנתם מעל. הצעת הגשה: ניתן להגיש בתוך קליפת אבוקדו. preperation

מתכון לנתחי סלמון עם שומשום וסלט מלפפונים

כולנו יודעים שהתזונה שלנו משפיעה לא רק על הבריאות שלנו, אלא על כל איכות חיינו, וצריך לזכור שכדי שנוכל ליהנות ממצב רוח מרומם, חשוב להתייחס בכובד ראש לאוכל שאנו מכניסים לתוך גופנו. את המתכון הנפלא הזה לנתחי סלמון אני מכין עבור בת זוגתי לפחות פעם אחת בשבוע, כדי ששנינו נוכל ליהנות מהטעם הנפלא ומהחומרים המזינים הרבים שיש במנה הזו, אשר תורמים לבריאות הגוף והנפש.

זמן הכנה: 15 דקות
כמות סועדים: 2
רמת קושי: קל
recipe
רכיבים לסלט:
תרד - 450 גר'
צנוניות - 3 (פרוסות דק)
מלפפון - 1 (חתוך לשתיים ופרוס)
גבעולי שמיר - 2 (קצוצים)
רכיבים לרוטב:
שמן זית כתית - 3 כפות
מיץ לימון טרי - מ-½ לימון
מלח ים - מעט
רכיבים לדג סלמון:
סלמון - 300 גר'
שומשום שחור - ½ כפית
שומשום לבן - ½ כפית
שמן קוקוס - ½ כפית
מלח ים - לפי הטעם
אופן הכנת הסלט:
  1. ערבבו בקערה גדולה את התרד, הצנוניות, השמיר והמלפפון. preperation
אופן הכנת הרוטב:
  1. בקערה נפרדת ערבבו את כל המרכיבים של הרוטב.
אופן הכנת הדג סלמון:
  1. פזרו מלח ים על חתיכות הסלמון משני הצדדים והניחו בצד (כשהחלק התחתון הוא העור).
  2. ערבבו את שני סוגי השומשום ופזרו מעל הסלמון (צד אחד בלבד)
  3. חממו מחבת על חום בינוני, הוסיפו את שמן הקוקוס ותנו לו להתחמם במשך דקה אחת.
  4. הניחו את הסלמון על המחבת (עור כלפי מעלה), טגנו במשך 4 דקות, הפכו וטגנו למשך 3 דקות נוספות. לאחר מכן כסו עם מכסה והנמיכו את עצמת האש.
  5. המשיכו לטגן במשך כ-3 דקות (תלוי בעובי הנתחים, אם הם עבים בצורה ניכרת כדאי לטגן עוד 3 דקות נוספות) והסירו את המחבת מהאש.
  6. טעמו את הסלט והוסיפו תיבול אם צריך, הגישו את הסלמון לצד הסלט.
מקור: יהונתן ג'.
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל: