maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

6 מתכונים למנות מעוררות תיאבון שאפשר לאכול בלי לשבור את הדיאטה

רובנו רוצים לצרוך מזון בריא וחלקנו מעוניינים גם לרדת מעט במשקל, אולם אחד מהמכשולים הגדולים הניצבים בפנינו בדרך אל היעד הנכסף הוא העובדה שמנות משמינות או עתירות בסוכר נראות טוב יותר ממנות דיאטטיות, ולרוב הן גם בעלות טעם וריח שפשוט אי אפשר לעמוד בפניהם. אם גם אתם נתקלתם בקושי לבחור במנה הבריאה על פני המנה המומלצת ודלת הקלוריות, כדאי שתכירו את 6 המתכונים הבאים. המנות שאתם תוכלו להכין בעזרתם הן כל כך טעימות ומזמינות, שממש קשה להאמין כי מדובר בחלופות בריאות ואף דיאטטיות שתוכלו לאמץ לארוחת הצהריים או הערב שלכם. בזכות ההכנה הפשוטה, לא תרצו לוותר על אף אחת מהן. בתאבון!

מתכון לקסדייה בטטה, שעועית שחורה ותרד

אם התרגלתם לכך שאוכל מקסיקני הוא דבר שכדאי לוותר עליו במטרה לשמור על המשקל, כדאי שתכירו את המתכון הבא. התוספות שבטורטיה ואופן הכנת המנה יהפכו אותה לארוחת ערב מושלמת, וגם אם תארחו בני משפחה או חברים תוכלו להגיש להם אותה בשמחה.

זמן הכנה: 15 דקות
כמות סועדים: 4
רמת קושי: קל
recipe
רכיבים לקסדייה בטטה:
בטטות קטנות - 2 (חצויות)
שמן זית - 2 כפות
שיני שום - 2 כפות (קצוצות דק)
כמון - 1 כפית (טחון)
קינמון - ½ כפית
פלפל שחור - ¼ כפית
שעועית שחורה - 1 כוס (מבושלת ושטופה)
תרד - צרור (קצוץ גס)
לימון - 4 (פלחים לקישוט)
רוטב סלסה - לפי הטעם (לא חובה)
גבינה צהובה - 180 גר' (מגוררת)
אופן הכנת הקסדייה בטטה:
  1. הניחו את הבטטות על צלחת כאשר הצד החתוך נמצא כלפי מטה, וחממו אותן במיקרוגל על עוצמה גבוהה עד לריכוכן, למשך 5-7 דקות.
  2. חממו את השמן והשום במחבת גדולה על אש בינונית כ-2 דקות, הוסיפו את הכמון, הקינמון והפלפל ובשלו במשך כ-30 שניות. לאחר מכן הוסיפו את השעועית וחצי כוס מים ובשלו במשך 2 דקות נוספות. הוסיפו את התרד, בשלו במשך דקה נוספת ולבסוף הסירו מהאש.
  3. הניחו את הטורטיות על גבי תבנית מרופדת בנייר אפייה.
  4. קלפו את הבטטות והניחו חצי על גבי כל טורטייה. חלקו ביניהן את הגבינה והשעועית באופן שווה, ולאחר מכן קפלו את הטורטיות כדי לכסות את המלית.
  5. צלו את הטורטיות בתנור עד שהחלק העליון מזהיב והגבינה נמסה מעט, כ-3 דקות.
  6. הגישו עם פלחי לימון וסלסה בצד.

מתכון לתבשיל שעועית, דלורית ובטטה דל קלוריות

התבשיל הבא הוא טעים, קל להכנה ומלא ברכיבים מזינים, כך שללא ספק מדובר בבחירה המושלמת לרגעים בהם נחוצה לכם מנה מנחמת בסופו של יום ארוך. כמובן שבניגוד למאכלים מנחמים אחרים, התבשיל הזה ישפר את מצב הרוח שלכם מבלי לפגום בדיאטה.

זמן הכנה: 10 דקות
רמת קושי: קל
recipe
רכיבים לתבשיל שעועית:
בטטה בינונית - 1 (קלופה וחתוכה לקוביות)
בצל - 1 (קצוץ)
שיני שום גדולות - 2 (קצוצות דק)
פלפל חלפיניו - 1 (חתוך דק)
שורש ג'ינג'ר - 1 (טרי ומגורר)
דלורית בינונית - ½ דלורית (קלופה וחתוכה לקוביות)
כורכום - 1 כפית
מלח - ½ כפית
פלפל שחור - ½ כפית
מים - 4 כוסות
חלב קוקוס - ½ כוס
עלי כוסברה - חופן (טריים)
לימון - 1 (חתוך לפלחים)
אופן הכנת התבשיל שעועית:
  1. הכניסו לסיר המותאם לבישול איטי בטטה, בצל, אפונה, שום, פלפל חלפיניו, ג'ינג'ר, דלורית, אבקת קארי, כורכום, מלח ופלפל.
  2. הוסיפו 4 כוסות מים, כסו עם מכסה ובשלו בין 4 ל-5 שעות על אש גבוהה, או בין 6 ל-7 שעות על אש נמוכה.
  3. 20 דקות טרם ההגשה הוסיפו את חלב הקוקוס.
  4. צקו את התבשיל לתוך קערות והוסיפו מעל מעט כוסברה ולימון לקישוט.

מתכון לסלט קלמנטינות, סלק ורצועות סטייק

לא טעיתם, הצלחת שלפניכם אכן כוללת בשר, ואם חשבתם שיש צורך לוותר עליו לחלוטין כדי לרדת במשקל המנה הבאה מוכיחה שלא כך הדבר. כיוון שהסטייק הוא תוספת ולא החלק העיקרי של המנה, השילוב המאוזן בינו לבין הקלמנטינות והסלק מונע ממנה להפוך למכבידה ומשמינה, ומדובר במתכון שמומלץ לימים בהם נחוצה לכם ארוחה גדולה ומשביעה ללא רגשות אשם.

זמן הכנה: 10 דקות
כמות סועדים: 4
רמת קושי: קל
recipe
רכיבים לסלט קלמנטינות וסטייק:
סטייק סינטה - 340 גר' (פרוס דק)
מלח - ¼ כפית (לסטייק)
פלפל שחור - ¼ כפית (לסטייק)
שמן זית - 1 כף
בצל סגול קטן - ½ בצל (פרוס דק)
סלקים - 2 (מבושלים, חתוכים לקוביות)
מלח - לפי הטעם
פלפל שחור - לפי הטעם
אופן הכנת הסלט קלמנטינות וסטייק:
  1. פזרו מעל לסטייק ¼ כפית מלח ו-¼ כפית פלפל וצלו עד למידת העשייה הרצויה לפי טעמכם. לאחר מכן העבירו אותו לקרש חיתוך ואפשרו לו להתקרר במשך 5 דקות לפחות טרם החיתוך.
  2. בקערה גדולה ערבבו יחד את מיץ הקלמנטינות, החומץ, שמן הזית וקמצוץ של מלח ופלפל. הוסיפו את הבצל וערבבו.
  3. קלפו את הקלמנטינות וחתכו אותן לפרוסות עגולות.
  4. פרסו את הסטייק לרצועות דקות, וערבבו אותו עם הארוגולה, הקלמנטינות, הסלק, הסטייק והרוטב שהכנתם.

מתכון לעוף עם בצל ירוק ואורז

המנה הבאה לוקחת השראה מהמטבח האסיאתי, ומדובר במתכון המושלם לימים בהם אתם מעוניינים להרים את הטלפון ולהתקשר למסעדת מזון מהיר כדי ליהנות מטעם של עוף עם תוספות מתוקות, אך בוחרים בחוכמה שלא לעשות זאת. כבר בפעם הראשונה שתטעמו את התוצאה, תדעו שמדובר במנה שתככב על שולחנכם עוד פעמים רבות בעתיד.

זמן הכנה: 10 דקות
כמות סועדים: 4
רמת קושי: קל
recipe
רכיבים לעוף והאורז:
אורז לבן - 1 כוס
תירס - 1 כוס
בצל ירוק - חבילה קטנה (פרוס)
חזה עוף - 1 קג' (טרי, ללא עצמות)
ג'ינג'ר - ¼ כפית (טחון)
קינמון - ¼ כפית
ציפורן - קמצוץ
מלח - ¼ כפית
שמן זית - 1 כף
דבש - 2 כפות
אופן הכנת העוף והאורז:
  1. בשלו את האורז בהתאם להוראות שעל גבי האריזה והוסיפו לו את התירס ואת הבצל הירוק.
  2. חממו את השמן במחבת גדולה על אש בינונית. תבלו את העוף בג'ינג'ר, קינמון, ציפורן, פלפל קאיין ו-¼ כפית מלח, וטגנו אותו במשך כ-5 דקות על כל צד. 3. טפטפו מעל העוף מיץ מתערובת של דבש ולימון ליים, ולאחר מכן פזרו שומשום מעליו.
  3. טפטפו מעל העוף מיץ מתערובת של דבש ולימון ליים, ולאחר מכן פזרו שומשום מעליו
  4. הגישו את העוף יחד עם האורז, תוכלו להוסיף לצלחת מעט מהנוזלים שנאגרו במחבת כדי לקבל טעם עסיסי יותר.

מתכון להמבורגר סלמון וסלט עגבניות

מתקשים לסרב למנת המבורגר בהפסקת הצהריים? את המנה הבאה תוכלו לקחת אתכם למשרד בכל פעם שאתם חפצים בתחליף בריא למנה האהובה, וליהנות מטעם מספק ונהדר.

 
זמן הכנה: 10 דקות
כמות סועדים: 4
רמת קושי: קל
recipe
רכיבים להמבורגר סלמון:
אספרגוס - 450 גר' (חתוך לרצועות)
שמן זית - 3 כפות
פלפל שחור - לפי הטעם
מלח - לפי הטעם
פילה סלמון - 600 גר' (ללא עור, חתוך לחתיכות בינוניות)
בצלים ירוקים - 4 (פרוסים דק)
לחמניות חצויות - 4 (קלויות)
רוטב פסטו - 4 כפות
עגבניות שרי - 450 גר' (חתוכות לרבעים)
עלי נענע - חופן (טריים)
אופן הכנת ההמבורגר סלמון:
  1. הניחו על גבי על תבנית אפייה גדולה את האספרגוס, טפטפו מעל כף שמן אחת ו-1/4 כפית מלח ופלפל. הכניסו לתנור וצלו עד לריכוך, בין 4 ל-5 דקות.
  2. בזמן שהאספרגוס בתנור, הניחו את הסלמון במעבד מזון וערבלו בין 4 ל-5 דקות עד לקבלת עיסה במרקם גס. הוסיפו חצי בצל ו-1/4 כפית מלח ופלפל, וערבבו מעט רק כדי שהרכיבים יתאחדו.
  3. צרו מהתערובת 4 קציצות באמצעות כפות הידיים.
  4. חממו כף שמן אחת במחבת טלפון גדולה על להבה בינונית, וטגנו את הקציצות במשך כ-3 דקות מכל צד. המנעו מלהשטיח אותן.
  5. הניחו כל קציצה במרכז לחמניה, והוסיפו רוטב פסטו ועלה חסה.
  6. הניחו בקערה את העגבניות, האספרגוס, הבצל הירוק שנותר, כף שמן ו-1/4 כפית מלח ופלפל, ערבבו מספר פעמים ולאחר מכן הוסיפו את הנענע. הגישו לצד ההמבורגר שהכנתם.

מתכון לשניצל עוף אפוי עם אורז ואננס

גם המנה הבאה מזכירה מעט  את המטבח האסיאתי, אך מדובר גם במנה שתהיה אהובה על מי שמחפש דרך הכנה בריאה יותר לשניצל האהוב מבלי לפגוע בטעמו, והתוספת המתקתקה של האורז הופכת את הארוחה לנהדרת ומלאה בצבעים וריחות שאי אפשר לעמוד בפניהם.

זמן הכנה: 15 דקות
כמות סועדים: 4
רמת קושי: קל
recipe
רכיבים לשניצל עוף:
אורז לבן - 1 כוס
רוטב סויה - ¼ כוס (מופחת נתרן)
שורש ג'ינג'ר - ½ כוס (מגורר)
נתחי חזה עוף - 8 נתחים (קטנים, כ-600 גר')
שמן קנולה - ½1 כפות
צ'ילי אדום קטן - 1 (פרוס דק)
אננס קטן - ½ אננס (חתוך לריבועים)
עלי כוסברה - 1 כוס (טריים)
אופן הכנת השניצל עוף:
  1. חממו את התנור על 230 מעלות ורפדו תבנית אפייה בנייר כסף.
  2. בשלו את האורז בהתאם להוראות שעל גבי האריזה.
  3. ערבבו יחד את רוטב הסויה, החומץ והג'ינג'ר. העבירו מחצית מהרוטב אל קערה גדולה וטבלו בו את חתיכות העוף.
  4. הניחו את פירורי הלחם בקערה וערבבו עם השמן. צפו את העוף בפירורים והעבירו אל תבנית האפייה, אפו עד להזהבה במשך 10-12 דקות.
  5. ערבבו את האורז באמצעות מזלג יחד עם הצ'ילי, האננס והכוסברה.
  6. העבירו את העוף אל הצלחת, והגישו לצד האורז שהכנתם.
מקור: רינת ס.
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל: