maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

7 דברים שכדאי לעשות לפני הצהריים כדי לרדת במשקל

  רבים מאתנו משתדלים לעשות לא מעט על מנת לרדת במשקל ולשמור על התוצאות לאורך זמן, אך פעמים רבות אנחנו מציבים לעצמנו מטרות יומיות מסוימות כמו ללכת לחדר הכושר או לאכול ארוחה בריאה, ובסופו של דבר דוחים אותן עד כמה שניתן. אם גם אתם מוצאים את עצמכם מנסים למצוא זמן עבור הרגל בריא שיסייע לכם להשיל מספר קילוגרמים, כדאי שתדעו שהשעות היעילות ביותר לעשות זאת הן דווקא השעות המוקדמות של היום. את 7 הדברים הבאים כדאי שתבצעו עד לשעות הצהריים, והם יאפשרו לכם להרגיש ולהיראות טוב יותר כעבור זמן קצר. 
 
שעון יד
 

1. לחצו פעם אחת על כפתור ה"נמנום" בשעון המעורר שלכם

יקיצה מוקדמת היא תנאי להספיק את כל היעדים היומיים שלנו, אבל חשוב שלא להעדיף אותה על פני שינה מספקת. אם אתם מרגישים מותשים בבוקר, מוטב שתעניקו לעצמכם עוד 10 דקות של שינה גם אם זה אומר שתקצרו את האימון הגופני שלכם ב-10 דקות. מחסור בשינה לא רק גורם לעייפות אלא גם משפיע על ההורמונים השונים בגוף, ואלה בתורם יכולים להשפיע לרעה על קצב חילוף החומרים. בנוסף, אנשים עייפים משתוקקים יותר לפחמימות, והמשמעות היא שאתם עלולים לאכול ארוחת בוקר גדולה יותר או לנשנש יותר לאורך היום, מה שיקשה עליכם להישאר במשקל תקין. במחקרים רבים אף הוכח כי מניעת שינה ממלאת תפקיד מפתח בהשמנת יתר של בני נוער ומבוגרים.  

2. היחשפו לשמש

גם אם אתם מעדיפים לישון עם תריסים מוגפים, הדבר הראשון שמומלץ שתעשו כאשר אתם מתעוררים הוא לפתוח אותם ולאפשר לאור השמש לחדור אל חדר השינה. החשיפה המוקדמת לאור טבעי מסנכרנת את השעון הפנימי של הגוף שלנו, ולכן עוזרת לישון טוב יותר בלילה הבא. בנוסף, הרגלת הגוף להיצמד לשעון קבוע עוזרת לקצב חילוף החומרים להיות יעיל יותר, מה שתורם לירידה במשקל.  
חלון פתוח

3. אכלו חלבון בארוחת הבוקר

אנשים רבים מדלגים על ארוחת הבוקר עקב מחסור בזמן או העובדה שהם מרגישים שהם לא רעבים, ושמחים על כך שהם יכולים לאכול פחות. עם זאת, ארוחת הבוקר נחשבת לארוחה החשובה ביותר של היום גם בהקשרי תרומתה לירידה במשקל, שכן היא מחלישה את החשקים המתפרצים שלנו לנשנושים לא בריאים לאורך שאר היום, ומעניקה מרץ לצאת לאימון כושר. חשוב לשלב בארוחת הבוקר חלבון, כך שתוכלו לבשל מראש ביצים, ולאכול בבוקר ביצה עם טוסט מחיטה מלאה. 

4. שתו כוס מים עם היקיצה

במחקרים שונים שבוצעו על הנושא, חוקרים דנו ביתרונות המובהקים של שתיית מים בכל הנוגע לירידה במשקל, כאשר במחקר שנערך על ידי קבוצת חוקרים גרמנים נמצא ששתיית כוס מים קרים עם היקיצה, מקפיצה את קצב חילוף החומרים ב-24% למשך 90 דקות. בנוסף, שתייה של מים בבוקר עוזרת להיפטר מנפיחות, מעניקה אנרגיה לגוף ומחזירה נוזלים שאבדו במשך הצום של הלילה. אם אתם רגילים לפתוח את היום שלכם עם מיץ, המירו אותו במים עם פרוסת לימון כדי להוסיף להם מעט טעם.
כוס מים
 

5. צאו לאימון בוקר

מובן שלא תמיד יש לנו זמן לפתוח את היום באימון, אך השתדלו לעשות זאת לפחות אחת לשבוע. אימוני בוקר, בין שמדובר בביקור בחדר הכושר, ריצה בחוץ או ביצוע תרגילים בבית, עוזרים הן בטווח הקצר והן בטווח הארוך. האימונים הללו מגבירים את קצב חילוף החומרים, ובמקביל גורמים להפרשת הורמונים שעוזרים לכם לחוש שמחים וחיוביים יותר במשך היום. ההשפעה הנפשית של אימונים כאלו עוזרת למתאמנים להימנע מאכילה לא בריאה לאורך שאר היום, משאירה אותם ממוקדים וחדורי מוטיבציה ומזכירה להם את המטרה שלהם בשמירה על אורח חיים בריא. בשעה שקל לומר "אני אוכל את המאפה הזה כי בערב אלך לחדר הכושר", קשה יותר להושיט יד אל מזון משמין לאחר שאתם זוכרים איך התאמצתם בשעות הבוקר כדי לבטל את השפעת המאפים הקודמים.
 

6. ארזו חטיפי בריאות במקום נשנושים מזיקים

גם בימים בהם אין לכם זמן להכין ארוחת צהריים בריאה, אל תוותרו לחלוטין על אכילה נכונה. ארזו מספר חטיפים קטנים לנשנוש שיאפשרו לכם להעביר את השעות הקשות ולהילחם בדחף לצאת ולקנות מזון מהיר, ותוכלו להימנע מהבעיה. אגוזים, שקדים, חטיפי גרנולה, פירות יבשים, פריכיות, ירקות חתוכים וכדומה, הם רעיונות למזון מספק ובריא שניתן לארוז בשקית תוך רגע. בנוסף, תוכלו להקדיש בוקר בסוף השבוע על מנת להכין חטיפי בריאות מזינים בבית, ולקחת אותם עמכם לעבודה בימים הבאים. 
קערת גרנולה

7. לכו לעבודה ברגל

אם מדובר במרחק קצר תוכלו להמיר את הנסיעה כולה בהליכה, ואם לא, תוכלו לחנות רחוק יותר מהעבודה או לרדת מהאוטובוס תחנה אחת מוקדם יותר. ההליכה המוקדמת תמריץ אתכם ותאפשר לכם להתחיל את היום ברגל ימין, ובנוסף תאפשר לכם להיות רגועים וחיוביים לאור הידיעה שכבר הספקתם לבצע מעט פעילות גופנית. 
 
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל: