maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

6 מתכונים נהדרים לירקות שורש בריאים וטעימים

בעת הכנת ארוחות בוקר, צהריים או ערב למשפחתי האהובה, אני נוהגת לשלב כמה שיותר ירקות שורש מזינים שמוסיפים טעם נהדר לכל מנה, וגם מלאים במגוון יתרונות בריאותיים. מעבר לעובדה שתזכו להכין מנות בריאות וטעימות עבור כל הסועדים, הודות ל-6 המתכונים הבאים תדעו גם אתם כיצד להשתמש בחלקים פחות מוכרים של מבחר ירקות שורש נפלאים, וכן תגרפו שלל מחמאות ותשבחות.

מתכון לפריטטה מלפת ותפוחי אדמה

תוכלו להכניס בקלות את המטבח הספרדי והאיטלקי אל ביתכם, הן כארוחת בוקר נפלאה והן כארוחת ערב משביעה, הודות למתכון הפשוט הבא. הפריטטה לא רק תשאיר טעם נהדר בפיכם, אלא גם תעניק לגופכם ויטמינים B ,A ו-K חומצה פולית, סידן ובלוטאין, אשר ידאג לבריאות עיניכם.

זמן הכנה: 10 דקות
כמות סועדים: 4
רמת קושי: קל
recipe
רכיבים לפריטטה:
שמן זית - 2 כפות
תפוחי אדמה - 2 (קטנים, קלופים וקצוצים דק)
שן שום - 1 (טחונה)
מלח - לפי הטעם
עלי לפת - 2 צרורות
ביצים - 8 (טרופות)
פלפל שחור - לפי הטעם
גבינת פרמז'ן - ¼ כוס (מגוררת)
אופן הכנת הפריטטה:
  1. חממו את התנור מראש על 190 מעלות.
  2. הניחו מחבת גדולה (עמידה בתנור) על להבה בינונית- גבוהה, חממו את השמן והוסיפו את תפוחי האדמה. טגנו אותם עד שישחימו בקצוות ויתרככו במרכז. לאחר מכן, הוסיפו שום, תבלו בכמות המלח הרצויה והמשיכו לטגן במשך כ-2 דקות.
  3. הוסיפו את עלי הלפת וטגנו עד שיתרככו, 3 דקות לערך.
  4. תבלו את הביצים הטרופות עם מלח ופלפל לפי הטעם, וצקו את הביצים אל תוך המחבת. לאחר מכן, פזרו את גבינת הפרמז'ן מעל כל הרכיבים והעבירו בזהירות את המחבת לתנור. preperation
  5. אפו את הפריטטה במשך כ-10 דקות. לאחר מכן, הוציאו את המחבת בזהירות רבה מהתנור, הניחו לפריטטה להתקרר במשך כ-10 דקות, פרסו והגישו.

מתכון לסלק מוקרם ותפוחי אדמה

כולנו מכירים את סלט הסלק הטעים שעשיר ביתרונות בריאותיים, לכן הגיעה העת להכיר מתכון פשוט לעלי הסלק שלא פעם נזנחים בצד. ברגע שתצרכו את עלי הסלק תקבלו מנה שמלאה בחומצה פולית, סיבים תזונתיים וויטמינים A, B  ו-C שיסייעו לתפקוד מערכת העיכול והמערכת החיסונית שלכם.

זמן הכנה: 15 דקות
כמות סועדים: 2
רמת קושי: קל
recipe
רכיבים לסלק מוקרם :
עלי סלק - צרור (מסלק אחד בלבד)
חמאה - 1 כף (14 גר')
שמן זית - 1 כפית
בצל בינוני - 1 (פרוס דק)
מלח - לפי הטעם
פלפל שחור - לפי הטעם
חלב - 1 כוס
תפוח אדמה - 1 (קטן)
אגוז מוסקט - קמצוץ נדיב (מגורר)
אופן הכנת הסלק מוקרם :
  1. הפרידו את עלי הסלק מהגבעולים.
  2. הכניסו את העלים לתוך מסננת, ושטפו היטב כדי להסיר את הלכלוך. לאחר מכן הניחו את העלים על מגבת, קצצו אותם דק והניחו בצד (הכמות הרצויה היא 2 כוסות לערך). preperation
  3. הניחו סיר עמוק על להבה בינונית-גבוהה, המיסו את החמאה והוסיפו את השמן. לאחר שיתחממו הוסיפו את הבצל וטגנו עד שיזהיב קלות, 2-1 דקות לערך.
  4. הוסיפו את עלי הסלק, תבלו במלח ופלפל לפי הטעם.
  5. צקו את כוס החלב אל הסיר, ובאמצעות פומפייה גררו את תפוח האדמה אל תוך הסיר גם כן. לאחר מכן, פזרו את אגוז המוסקט וערבבו היטב.
  6. בשלו את התערובת עד שתהיה קרובה לרתיחה, והנמיכו את הלהבה לעוצמה הנמוכה ביותר. המשיכו לבשל על סף רתיחה במשך כ-15 דקות, כשיש לערבב מדי מספר דקות.
  7. הסירו את הסיר מהאש, הניחו לו להתקרר במשך 2-1 דקות והגישו את המנה בעודה חמה.

מתכון לגזר קלוי עם פסטו ופרמז'ן

אף על פי שברוב התרבויות לא נהוג להשתמש בעלי הגזר למאכל, הם בריאים וטעימים ועל כן יכולים לשדרג לכם את הארוחה. לאחר שתיהנו מהמאכל הנפלא הבא תזכו לספוג כמות נאותה של בטא קרוטן, סיבים תזונתיים ומינרלים חשובים.

זמן הכנה: 10 דקות
כמות סועדים: 4
רמת קושי: קל
recipe
רכיבים לציפוי:
גזר - 4 כוסות (עלים וגבעולים שטופים וקצוצים גס)
בזיליקום - צרור עלים
אגוזי מלך - ½ כוס (קלויים)
שן שום - 1 (חצויה לאורכה)
מלח ים - 1 כפית
שמן זית - ½ כוס (כתית)
גבינת פרמז'ן - 30 גר' (מגוררת)
רכיבים לגזרים:
גזרים קטנים - 20 (שטופים היטב ללא עלים וגבעולים,יש לשמור את העלים והגבעולים ולהשתמש בהם להכנת הציפוי)
שמן זית - 2 כפות (כתית)
מלח - 1 כפית
ציפוי - 3 כפות (ציפוי שהכנתם קודם לכן)
לימון - ½ לימון
לחם - 1 (להגשה, לא חובה)
גבינת מוצרלה - 120 גר' (להגשה, לא חובה)
אופן הכנת הציפוי:
  1. הכניסו אל תוך מעבד מזון את עלי הגזר והבזיליקום וטחנו אותם למשך פעימה קצרה אחת. לאחר מכן הוסיפו אגוזים, גבינה, שום ומלח והפעילו טחינה קצרה נוספת. לבסוף, ערבלו באופן רציף את הרכיבים והוסיפו דרך פתח ההזנה את השמן. במהלך הערבול תצטרכו להפסיק מדי פעם את הפעולה כדי לגרד מצדי המערבל את התערובת. בשלב זה תוכלו לטעום ולתקן את התיבול במידת הצורך. preperation
  2. חממו את התנור מראש על 260 מעלות והניחו את מגש האפייה במרכז התנור.
אופן הכנת הגזרים:
  1. צקו 2 כפות שמן לתוך מחבת עמידה בתנור והניחו אותה על להבה בינונית-גבוהה, עד שהשמן יתחמם. לאחר מכן פזרו את הגזרים בשכבה אחת. אם אין לכם מספיק מקום השתמשו בשתי מחבתות. כעת, ערבבו את הגזרים עם השמן החם ופזרו כפית מלח אחת על כל הגזרים.
  2. המשיכו לבשל את הגזרים, הפכו אותם מדי פעם והמתינו עד שישחימו מעט, בין 8-6 דקות לערך. ברגע שהגזרים מקבלים גוום שחום הכניסו את המחבת אל תוך התנור, ואפו אותם במשך 12-8 דקות לערך, תוך כדי ערבוב מדי פעם.
  3. הוציאו את המחבת מהתנור והניחו לגזרים להתקרר מעט.
  4. צקו 3 כפות מהציפוי על הגזרים האפויים וערבבו בעדינות רבה. סדרו את הגזרים על צלחת הגשה, תוכלו להוסיף גבינת מוצרלה. את שאר הציפוי תוכלו לפזר בגושים על הגזרים. פזרו את עלי וגבעולי הגזר, סחטו לימון עליהם ועל הגזרים והוסיפו מעט שמן זית ומלח במידת הרצון. מומלץ להגיש עם לחם.

מתכון קל לפסטה פוזילי עם צנון ברוטב פסטו

אם אתם מעוניינים להגיש לילדיכם מנת פסטה בריאה וטעימה, הודות למתכון הבא תוכלו לעשות זאת בהצלחה. הצנון שעשיר בוויטמין C יסייע לכל המשפחה לשמור על רמת כולסטרול בריאה וכן יגביר את אספקת החמצן לזרם הדם.

זמן הכנה: 10 דקות
כמות סועדים: 4
רמת קושי: קל
recipe
רכיבים לפסטו:
עלי צנון - 1 צרור (יש להסיר את הגבעולים הקשים)
שיני שום - שיני שום
מיץ לימון - 3 כפות
שקדים - 1 כוס
פרמז'ן - ½ כוס (מגוררת)
מלח ים - ¾ כפית
פלפל שחור - ½ כפית
רכיבים לצנון הקלוי:
צנון - ½1 כוסות (חתוך לחצי ללא גבעולים)
שמן זית - 1 כף
מלח - קורט
פלפל שחור - קורט
פסטה - 500 גר' (1 חבילה)
גבינת פרמז'ן - מעט, להגשה (מגוררת)
אופן הכנת הפסטו:
  1. להכנת הפסטו הכניסו למעבד מזון את כל רכיבי הפסטו, מלבד השמן. לאחר מספר ערבולים הוסיפו בהדרגה את השמן דרך פתח ההזנה, וערבלו עד לקבלת תערובת אחידה וחלקה. טעמו את התערובות, הוסיפו תבלינים נוספים במידת הצורך והניחו בצד.
אופן הכנת הצנון הקלוי:
  1. חממו את התנור מראש על 230 מעלות.
  2. רפדו תבנית אפייה בנייר אפייה, הניחו עלייה את הצנון ותבלו בשמן, פלפל ומלח. הכניסו את התבנית לתנור למשך 15-12 דקות, או עד שהצנון ישחים קלות. יש להפוך את הצנון בחלוף חצי מזמן האפייה. preperation
  3. בשלו את הפסטה בסיר מים רותחים, וכשהיא תהייה מוכנה סננו אותה ושמרו בצד כוס אחת של נוזל הבישול. לאחר מכן העבירו את הפסטה לקערה, הוסיפו את הצנון הקלוי וערבבו היטב. אם תערובת הפסטה תהייה יבשה תוכלו להוסיף את נוזל הבישול שנותר.
  4. צקו את הפסטה לקערות הגשה, פזרו גבינת פרמז'ן, מלח ופלפל והגישו.

מתכון לקציצות ירק מטוגנות

השום שמככב כמעט בכל המתכונים הקודמים, ידוע ביכולתו לטפל במחלות לב ואף למנוע סרטן, כך שהשילוב בין העלים הירוקים, לכוסברה ולשום יוצר מנה בריאותית במיוחד, שמגיעה כמובן עם טעם נפלא. 
 
זמן הכנה: 10 דקות
רמת קושי: קל
recipe
רכיבים לקציצות ירק המטוגנות:
עלים ירוקים - 300 גר' (ניתן לשלב עלי/גבעולי לפת, סלק, גזר, בצל וכדומה)
שמן זית - 3 כפות
בצל קטן - 1 (חתוך לקוביות)
מלח - לפי הטעם
שיני שום - 2 (טחונות)
כוסברה - ½ כף (טרייה)
כמון - 1 כף (מומלץ עם זרעי כמון)
פירורי לחם - 1 כוס (מומלץ מלחם טרי)
ביצה - 1
שמן - לטיגון
גבינת פטה - ¼ כוס (מגוררת)
אופן הכנת הקציצות ירק המטוגנות:
  1. הכניסו את העלים הירוקים אל תוך מעבד מזון, הפעילו אותו בפעימות קצרות עד שיהיו קצוצים דק, והניחו בצד. preperation
  2. הניחו מחבת גדולה על להבה נמוכה-בינונית, הוסיפו שמן, בצל ומלח וערבבו מדי פעם עד שהבצל ישחים ויתרכך, 10 דקות לערך. לאחר מכן הוסיפו שום, כוסברה וכמון וערבבו במשך 30 שניות.
  3. הוסיפו את העלים הירוקים למחבת וטגנו במשך 2-1 דקות, או עד שהם מעט יקמלו. כעת, העבירו את התערובת לקערה גדולה.
  4. הניחו לתערובת להתקרר במשך 5 דקות והוסיפו את פירורי הלחם וגבינת הפטה. ערבבו היטב ובדקו אם יש צורך לתקן את התיבול. לאחר מכן הוסיפו את הביצה וערבבו את הרכיבים באמצעות הידיים. הכינו כדורים קטנים מהתערובת, ואם תתקשו ליצור כדורים, תוכלו להוסיף ביצה נוספת.
  5. הניחו מחבת גדולה על להבה בינונית-גבוהה, הוסיפו שמן והמתינו עד שיתחמם. הוסיפו את כדורי הירק למחבת, ולאחר מספר שניות הנמיכו את הלהבה לבינונית-נמוכה וטגנו עד שהקציצות ישחימו, 2 דקות לערך. הפכו את הקציצות לצדן השני וטגנו במשך 2 דקות נוספות. מומלץ להגישן מיד או בטמפרטורת החדר.

מתכון לפשטידת בטטה ואגוזי פקאן

מעבר לעובדה שלבטטה יש שלל יתרונות בריאותיים חשובים, היא גם ניחנת בטעם ובמרקם נהדר שיבטיחו למשפחתכם מנה בריאותית מיוחדת במינה.

זמן הכנה: 15 דקות
רמת קושי: קל
recipe
רכיבים לפשטידת בטטה:
בטטה - 4 כוסות (חתוכה לקוביות בינוניות)
סוכר לבן - ½ כוס
ביצים - 2 (טרופות)
מלח - ½ כפית
חמאה - 4 כפות (מרוככת)
חלב - ½ כוס
תמצית וניל - ½ כפית
סוכר חום - ½ כוס
קמח - ⅓ כוס
חמאה - 3 כפות (מרוככת)
אגוזי פקאן - ½ כוס (קצוצים)
אופן הכנת הפשטידת בטטה:
  1. חממו את התנור מראש על 170 מעלות.
  2. הניחו את הבטטות בסיר בינוני והוסיפו מים עד שיכסו אותן. הניחו את הסיר על להבה בינונית-גבוהה, בשלו את הבטטות עד שיתרככו, נקזו את המים ומעכו את הבטטות לכדי עיסה אחידה. preperation
  3. הכניסו לקערה גדולה את הבטטה המעוכה, הסוכר, הביצים, המלח, 4 כפות החמאה, החלב ותמצית הווניל. ערבבו היטב עד לקבלת תערובת חלקה ואחידה, והעבירו לתבנית אפייה בגודל 33X22 ס"מ לערך.
  4. פזרו בתוך קערה בינונית סוכר חום וקמח. לאחר מכן הוסיפו חמאה וערבבו עד לקבלת תערובת גסה. הוסיפו אגוזי פקאן וערבבו היטב, ופזרו את התערובת שהכנתם על תערובת הבטטה.
  5. הכניסו את התבנית לתנור למשך חצי שעה או עד שהחלק העליון ישחים מעט.
מקור: ליאת.א
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל: