maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

7 מתכונים פשוטים ובריאים עם פחות מחמישה רכיבים

  בימינו זה הולך ונהיה מאתגר יותר להכין בקלות ארוחות בריאות, מזינות וכאלו שהן גם טעימות. לרוב, ארוחות מהסוג הזה דורשות הרבה הכנה מוקדמת, אך יש פתרון פשוט לבעיות הללו. הכירו 7 מתכונים למאכלים מלאי בריאות וטעם שדורשים מספר מועט של רכיבים ומוכנים תוך זמן קצר. עם המתכונים האלו אתם תוכלו להיות בטוחים שאתם ובני המשפחה שלכם מקבלים את הרכיבים המזינים שדרושים לגופכם בלי מאמץ מיותר.
 
מתכון לאמפנדס במילוי גבינת עזים ובזיליקום
האמפנדס הגיעו אלינו כל הדרך מספרד והם בעצם כיסוני בצק שניתן למלא בכל מה שרוצים, ובמקרה הזה - גבינת עזים. הגבינה הזו, בשונה מגבינות שעשויות מחלב בקר, היא בעלת הרכב שמיטיב יותר עם הגוף: בחלב עזים יש פחות אלרגנים מאשר בחלב בקר ולכן אנשים שרגישים ללקטוז למשל מחליפים פעמים רבות מוצרים חלביים פופולאריים בכאלו שמקורם מעזים. מוצרים מחלב עזים מכילים גם יותר סידן ממאכלים חלביים אחרים, מה שמחזק את העצמות ועוזר למנוע שברים בגוף.
 
רכיבים לאמפנדס גבינה:
בצק שמרים - 1 רדיד
פלפל שחור - לפי הטעם
גבינת עזים - 200 גר' (מפוררת)
מתכון לטורטיה מקסיקנית עם גבינה ופלפל חריף

הטורטיות הן מעין פיתות שטוחות, שניתן לשים בתוכן מילויים או להניח עליהן רכיבים אהובים ולאכול אותן כמו לאפה או אחרי אפייה בתנור, כמו במתכון הבא. טורטיות עשויות בדרך כלל מקמח לבן, אך אלו שעשויות מקמח תירס נחשבות לבריאות יותר.

התירס נכלל בקבוצת הדגנים המלאים ויש בו סיבים רבים שמסייעים לעיכול ועוזרים להוציא רעלים מהמעיים. תירס מכיל גם תיאמין שעוזר לשמור על התפקודים הקוגניטיביים ועל מערכת העצבים. נסו להכין טורטיות תירס עם גבינות רזות ותיהנו מטעמן המיוחד ומהתועלות הבריאותיות של הדגן הזה.

 

מתכון לטורטיה מקסיקנית עם גבינה ופלפל חריף מקור תמונה: extended epiphany
רכיבים לטורטיה גבינה :
טורטיות מקמח תירס - 4 (נמכר ברוב המרכולים ורשתות השיווק)
גבינה רזה מגורדת - 200 גר' (צהובה או לבנה)
פלפל חריף - 1 או ¼ כוס פלפל חלפיניו כבוש (קצוץ דק, ניתן לשנות את כמות הפלפל לפי הטעם)
מתכון לחזה עוף, כוסברה ופפריקה מעושנת
חזה עוף הוא מאכל בריא, טעים ועשיר בחלבונים, ובנוסף הוא דל בקלוריות (165 קלוריות בלבד ל-100 גרם) ומתעכל בקלות, לכן הוא לא מכביד על מערכת העיכול. סוג בשר זה מומלץ על ידי תזונאים מפני שהוא דל בשומן רווי (1 גרם שומן לכל 100 גרם חזה עוף), ולכן הוא מסייע לירידה במשקל.
 

חזה עוף גם עשיר בחלבונים, לכן אנשים שמתאמנים באופן קבוע מכניסים אותו לתפריט השבועי שלהם. טעמו העדין והמרקם של חזה העוף מביאים לכך שהוא סופג טעמים בקלות, ועל כן לא צריך הרבה רכיבים כדי להכין ממנו מעדנים.

מתכון לחזה עוף, כוסברה ופפריקה מעושנת מקור תמונה: Steve Johnson
רכיבים לחזה עוף מתובל:
חזה עוף - 400 גר' (חתוך לפילטים)
פפריקה מעושנת - ½1 כפיות גדושות (או מתוקה)
כוסברה - 1 כפית
מלח - לפי הטעם
פלפל שחור - לפי הטעם
מתכון לדג אפוי בטעם הדרים

דגים עשירים בחומצות שומן אומגה 3, ולכן הם מאכל מומלץ מאוד עבור אנשים שיש להם רמות נמוכות שלהם בגוף. החומצה הזו משתתפת במגוון תהליכים חיוניים בגוף, כמו מניעת סרטן, דלקות ומצבי דיכאון.

הכניסו דגים לתפריט הקבוע שלכם ונסו להחליף את הלימון, שבו רובנו משתמשים במתכוני דגים, בפלחי תפוז. המתכון הבא יעזור לכם לקבל מנה "מפוצצת" בבריאות עם טעם חמצמץ-מתקתק מושלם.

מתכון לדג אפוי בטעם הדרים מקור תמונה: jeffreyw
רכיבים לדג אפוי :
פילה דג לבן - 4 חתיכות (דוגמת אמנון, דניס)
טימין טרי - 12 ענפים
מלח - לפי הטעם
פלפל שחור - לפי הטעם
מתכון לעוגת פירות יבשים

פירות יבשים הם מעין "פצצות אנרגיה" טבעיות. הם מכילים סוכרים מורכבים שלוקח להם זמן להתפרק, ולכן כאשר אוכלים אותם מרגישים ערניים לאורך זמן. בפירות יבשים יש גם תכולה גבוהה של ברזל (100 גרם משמשים מיובשים למשל מכילים פי 4 ברזל מאותה כמות של עוף), אשר מונע מצבים של אנמיה.

פירות יבשים הם גם קלים לעיכול ועוזרים להקל על עצירות. הם אמנם מכילים כמות גבוהה של קלוריות, אך כאשר משלבים אותם במתכונים שונים כמו בעוגות, תכולת הקלוריות בכל פרוסה היא לא גבוהה כמו שרבים נוטים לחשוב.

רכיבים לעוגת פירות יבשים:
פירות יבשים - ½ קג' (לא מסוכרים קצוצים גס)
מיץ פירות טבעי - ¼1 כוסות (תפוחים/תפוזים/שזיפים)
קמח תופח - 1 כוס
מתכון לנגיסי שקדים

מלבד היותם טעימים במיוחד, שקדים מכילים גם ויטמינים ומינרלים כמו מגנזיום, ו"חמאה" מהאגוז הזה היא חומר גלם מעולה למאכלים רבים. 100 גרם חמאת שקדים מכילה כ-70% מהתצרוכת היומית המומלצת של מגנזיום, אשר שומר על תפקודם התקין של הלב, העצבים, כלי הדם, השרירים והמעיים.

צריכת חמאת שקדים הפכה לנפוצה בשל יתרונותיה הרבים, ובניגוד לקינוחים נפוצים אחרים, המתוקים שמכינים עם הרכיב הזה מכילים לרוב כמויות מועטות של סוכר, שכידוע עלול להזיק לשיניים ולהגביר את הסיכון לחלות בסוכרת. 

מתכון לנגיסי שקדים מקור תמונה: Migle
רכיבים לנגיסי שקדים:
סירופ מייפל - ½ כוס
שיבולת שועל - 2 כוסות (גרוסה)
חמאת שקדים - 450 גר'
מתכון לשלגונים מיני דלי קלוריות
זה אולי נראה מוזר לחלקכם לשלב אבוקדו בקינוח, אך טעמו העדין ומרקמו הנימוח מתאזנים בצורה מושלמת עם שאר הרכיבים. חצי מהקלוריות שבאבוקדו מגיעות משומנים, אך כאלו שהם לא רווים כך שהירק הנפלא הזה עוזר לשמור על כלי הדם ולמנוע מחלות לב.
 
מלבד ניחוח וטעם משגעים, הקינמון שכלול במתכון מטה ידוע כתבלין שעוזר להילחם בזיהומים, ולכן השלגון הזה מושלם עבור ילדים ועוזר לחזק את המערכת החיסונית שלהם. 
מתכון לשלגונים מיני דלי קלוריות מקור תמונה: kidspot
רכיבים לשלגון פירות:
בננה - 1
אבקת קינמון - 1 כפית
תמצית וניל - 1 טיפה (לא חובה)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל: