maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

7 מתכונים למנות מומלצות לארוחה מפסקת

  רבים מאתנו ניצבים מול דילמה גדולה כשמגיע יום כיפור – מצד אחד אנחנו רוצים להכין ארוחה מפסקת שתהיה טעימה ונעימה לחך ככל הניתן עבור כל המשפחה, ומצד שני אנחנו רוצים לוודא שהיא תהיה בריאה ומשביעה כמה שיותר. אין צורך להתפשר ולבחור שום צד, משום שאפשר ליהנות ממאכלים טעימים ומשביעים כל עוד יודעים באילו רכיבים מומלץ להשתמש. בניגוד למה שרבים עשויים לחשוב, ארוחה קלה עדיפה על פני ארוחה כבדה לפני צום, ולפניכם 7 מנות שיעזרו לכם להכין אחת שכזו עם מצרכים מומלצים לתחילת צום כמו אבוקדו, עדשים, שעועית, אורז, ברוקולי, זרעי צ'יה, וכמובן שאי אפשר לוותר גם על הקרפלך המסורתי. מהסלטים, דרך המנות העיקריות ועד לקינוח, הכירו את 7 המנות המומלצות שיעשו לכם צום קל.
 

מתכון לסלט משלושה סוגי שעועית

השעועית מכילה כמות גבוהה של חלבון וסיבים שחשובים עבור תחושת שובע מתמשכת, והסלט הזה משלב 3 סוגים של שעועית ומומלץ במיוחד כמנת צד לארוחה המפסקת.

זמן הכנה: 10 דקות
כמות סועדים: 1
רמת קושי: קל
recipe
רכיבים לסלט שעועית:
שמן צמחי - ¼ כוס
חומץ - ⅔ כוס
מלח - ½ כפית
שעועית ירוקה - 35 גר' (מבושלת, ניתן להשתמש גם מקופסת שימורים)
שעועית לבנה - 35 גר' (מבושלת, ניתן להשתמש גם מקופסת שימורים)
שעועית אדומה - 35 גר' (מבושלת, ניתן להשתמש גם מקופסת שימורים)
בצל בינוני - 1 (קצוץ)
גמבה אדומה קטנה - 1 (חתוכה לקוביות, רשות)
גמבה ירוקה - 1 (חתוכה לרצועות, רשות)
אופן הכנת הסלט שעועית:
  1. בסיר, הביאו לרתיחה את השמן והוסיפו את החומץ, המלח והשום.
  2. טגנו במשך 2 דקות, תנו לתערובת להתקרר ושלבו אותה יחד עם השעועית ושאר המרכיבים.

מתכון לסלט אבוקדו, ביצים ובצל סגול

מחקרים רבים הוכיחו את יכולתה של הביצה הקטנה לתרום לתחושת השובע, וכשמשלבים אותה עם אבוקדו ההשפעה הזו מוכפלת. זאת משום שהאבוקדו הוא אחד הפירות המומלצים ביותר לצריכה לפני צום בזכות תכולת הסיבים הגבוהה שבו והשומן החד הבלתי רווי, אשר לגוף לוקח זמן רב יותר לעכל. 

זמן הכנה: 15 דקות
כמות סועדים: 3
רמת קושי: קל
recipe מקור תמונה: allrecipes
רכיבים לסלט אבוקדו:
ביצים קשות - 6 (מקולפות)
אבוקדו - 2 (מקולפים, ללא הגלעין וחתוכים לקוביות)
בצל סגול - ½ כוס (קצוץ)
חרדל - 1 כף
מיונז - ⅓ כוס
מלח - לפי הטעם
פלפל שחור - לפי הטעם
אופן הכנת הסלט אבוקדו:
  1. מעכו את הביצים בעזרת מזלג בתוך קערה.
  2. הוסיפו את האבוקדו, הבצל, החרדל והמיונז, וערבבו ומעכו את המרכיבים בעדינות יחדיו עד שהם מתאחדים.
  3. הוסיפו מלח ופלפל, טעמו והוסיפו עוד עד שתקבלו את התוצאה הרצויה.

מתכון לסלט עדשים, סלמון וירקות

עדשים הם בחירה מצוינת לארוחה מפסקת, שכן כמו בשעועית, יש בהם כמות גבוהה של חלבון וסיבים. כשתשלבו אותם בסלט יחד עם סלמון, תקבלו מנה שתעזור לכם להישאר שבעים ומרוצים לאורך זמן.

זמן הכנה: 15 דקות
כמות סועדים: 2
רמת קושי: קל
recipe מקור תמונה: eatingwell
רכיבים לסלט עדשים:
מיץ לימון - ⅓ כוס (סחוט טרי)
שמיר - ⅓ כוס
חרדל דיז'ון - 2 כפיות
מלח - ¼ כפית
גמבה אדומה בינונית - 1 (חתוכה לקוביות)
מלפפון - 150 גר' (חתוך לקוביות)
בצל סגול - 75 גר' (קצוץ)
עדשים ירוקות - 3 כוסות (או חומות מבושלות)
סלמון - 85 גר' (מבושל מפורר)
פלפל שחור - לפי הטעם
אופן הכנת הסלט עדשים:
  1. ערבבו את מיץ הלימון, השמיר, הבצל, המלח, החרדל והפלפל השחור בקערה גדולה.
  2. הזליפו מעל לרכיבים את שמן הזית.
  3. הוסיפו את הגמבה, המלפפון, הבצל, העדשים והסלמון וערבבו את הכל יחדיו.
  4. מומלץ לשמור את הסלט במקרר למשך 8 שעות לפני ההגשה.

מתכון למרק כיסונים ועוף - קרפלך

קרב משפחות רבות מרק הקרפלך הוא חלק בלתי נפרד מהארוחה המפסקת, ואם אף פעם לא ניסיתם אותו, השנה זו ההזדמנות שלכם ללמוד כיצד להכין אותו. עדיף להתרחק מבשר אדום בארוחה המפסקת ודווקא לאכול ארוחה קלה, ולכן במתכון הבא תמלאו את הקרפלך שלכם בעוף, שאינו מכביד אך תורם לתחושת השובע.

זמן הכנה: שעה
כמות סועדים: 9
רמת קושי: בינוני
recipe מקור תמונה: toriavey
רכיבים לבצק הקרפלך:
קמח - 1 כוס
מים - ½ כוס
שמן צמחי - ½ כף
מלח - ½ כפית
רכיבים למרק והמילוי:
גזרים - 5 (מקולפים)
בצל - 1
קישוא גדול - 1 (מקולף)
בטטה - 1 (מקולפת)
סלק - 1 (מקולף)
סלרי - 5 (גבעולים )
סלרי - חופן (עלים מגבעול אחד)
מלח גס - 2-½1 כפות
מים קרים - 15 כוסות
אופן הכנת הבצק הקרפלך:
  1. ערבבו בקערה את כל חומרי הבצק ולושו עד שתקבלו מרקם חלק ואחיד.
  2. כסו את הבצק בניילון נצמד והניחו אותו בצד למשך כחצי שעה בטמפרטורת החדר.
  3. לאחר שעברה חצי שעה, חלקו את הבצק ל-3 חלקים ושטחו אותו בעזרת מערוך עד שהוא נהיה דק אך אינו נקרע.
  4. צרו כ-30 עיגולים מהבצק בעזרת כוס.
אופן הכנת המרק והמילוי:
  1. חתכו את הגזר, הבצל, הקישוא, הבטטה והסלרי לחתיכות קטנות. הניחו את חתיכות הירקות בסיר עם העוף, השום, המים, עלי הסלרי והסלק.
  2. הביאו את המרק לרתיחה והנמיכו את עצמת האש כך שיהיה על סף רתיחה. בשלו למשך שעה וחצי – שעתיים ולאחר מכן הוציאו מהסיר את העוף, הסלק ועלי הסלרי.
  3. הסירו מהעוף את העור והעצמות ופרקו ומעכו את הבשר. ערבבו את הבשר עם חצי כוס של תערובת מעוכה מירקות המרק והוסיפו עוד 2-3 כפות של נוזלים מהמרק. זה יהיה מילוי הקרפלך.
  4. הניחו 30 עיגולי בצק על נייר אפייה והניחו במרכז כל אחד מהם כפית מהמילוי. preperation מקור תמונה: chabad
  5. טבלו את 30 עיגולי הבצק הנוספים במים קרים והניחו אותם במהירות על גבי העיגולים עם המילוי. סגרו את הקצוות עם האצבעות או קפלו לחצי.
  6. הביאו סיר עם מים ומלח לרתיחה והניחו בפנים בזהירות 3-4 קרפלך. בשלו אותם למשך 1-2 דקות, הסירו עם כף מחוררת והניחו על נייר אפייה לקירור. המשיכו כך עד שייגמרו לכם הקרפלך.
  7. הוסיפו את הקרפלך לסיר המרק מספר דקות לפני ההגשה.

מתכון למג'דרה סורית מהאתר "טעימאוד"

את מנת המג'דרה כולנו מכירים – אורז עם עדשים ובצל מטוגן. זוהי מנה שקל מאוד להכין וניתן למצוא אותה בעדות רבות, אך היא מגיעה במקור מיהודי סוריה ומצרים, שם נהגו לאכול אותה פעמיים בשבוע – ביום חמישי כשהיא חמה וביום ראשון בצהריים כשהיא קרה. לחצו כאן  למתכוני אורז נוספים מעדות שונות.

למתכונים נוספים מהאתר ''טעימאוד''

זמן הכנה: 25 דקות
כמות סועדים: 15
רמת קושי: קל
recipe מקור תמונה: taimeod
רכיבים למג'דרה:
אורז - 3 כוסות
עדשים ירוקות - 1 כוס (קפואות)
מלח - לפי הטעם
כורכום - 1 כף
מים רותחים - 5 כוסות
שמן קנולה - לטיגון הבצל והאורז
אופן הכנת המג'דרה:
  1. שטפו היטב את האורז והניחו בצד לייבוש.
  2. חתכו את הבצל לחצאי פרוסות.
  3. חממו כמות נאה של שמן קנולה בסיר רחב ושטוח. עליכם לכסות עם השמן את כל תחתית הסיר.
  4. הוסיפו את הבצל וטגנו על אש נמוכה 10-12 דקות, או עד שהבצל משחים היטב.
  5. העבירו את הבצל לקערה והניחו בצד.
  6. העבירו את האורז לסיר על השמן שנותר מטיגון הבצל וטגנו למשך 2-3 דקות.
  7. הוסיפו את העדשים וערבבו.
  8. הוסיפו מלח, פלפל וכורכום וערבבו.
  9. הוסיפו בזהירות את המים הרותחים.
  10. הנמיכו את עצמת האש ללהבה הקטנה ביותר וסגרו את המכסה.
  11. בשלו על אש נמוכה למשך כ-20 דקות.
  12. הסירו את המכסה מהסיר, הוסיפו את הבצל המטוגן וסגרו את הסיר למשך 3 דקות נוספות. המנה שלכם מוכנה. preperation מקור תמונה: taimeod

מתכון לקציצות ברוקולי מיוחדות ללא בשר

אם אתם או בני משפחתכם מעדיפים להימנע מאכילת בשר או מוצרים מן החי, מומלץ שתנסו את קציצות הברוקולי האלה בסנדוויץ' או עם פסטה ורוטב עגבניות. הברוקולי מלא בחומרים מזינים ויש בו כמות סיבים גבוהה שתעזור לכם לעבור את הצום בשלום, ואפילו מי שאינו טבעוני ישמח לטעום מהמנה הזו.

זמן הכנה: 15 דקות
רמת קושי: קל
recipe מקור תמונה: veganricha
רכיבים לקציצות ברוקולי:
שמן צמחי - 1 כפית
בצל - ½ כוס (קצוץ)
ברוקולי - 1 (ראש גדול)
בזיליקום - 2 כפות (עלים קצוצים טריים או 1 כפית בזיליקום מיובש)
אורגנו - ½ כפית (מיובש)
פלפל חריף - ½ כפית (קצוץ)
פלפל שחור - ¼ כפית
מלח - ⅓ כפית
שקדים - ¼ כוס (טחונים)
פירורי לחם - ¼ כוס
זרעי פשתן - 1 כף (טחונים)
מים פושרים - ½2 כפות
אופן הכנת הקציצות ברוקולי:
  1. חממו שמן במחבת על אש בינונית. הוסיפו בצל וטגנו למשך 3-4 דקות.
  2. הכניסו את הברוקולי והבזיליקום למעבד מזון וערבבו אותם בפולסים עד שיהיו קצוצים היטב. העבירו את התערובת למחבת, הוסיפו מלח, ערבבו וטגנו למשך 3-4 דקות כדי לייבש את הלחות. (אם הברוקולי כבר יבש, טגנו רק למשך דקה). לבסוף הסירו את המחבת מהאש.
  3. הוסיפו את התבלינים, השקדים ופירורי הלחם וערבבו היטב. הוסיפו את זרעי הפשתן שערבבתם במים וערבבו שוב.
  4. צרו מהתערובת כדורים. אם התערובת מתפוררת מדי, הוסיפו עוד זרעי פשתן עם מים.
  5. הניחו את הכדורים על משטח אפייה שמכוסה בנייר אפייה. חממו את התנור ל-200 מעלות והכניסו לתוכו את הכדורים.
  6. אפו למשך 20-25 דקות, או עד שהכדורים מזהיבים. מומלץ לסובב את משטח האפייה אחרי 15 דקות בתנור כדי לאפות את כל הכדורים באופן שווה.
  7. הגישו עם פסטה ורוטב עגבניות או בתוך סנדוויץ עם ממרח לבחירתכם.

מתכון לשייק גזר עם זרעי צ'יה

עם השייק הזה תשמחו לסיים את הארוחה המשביעה שלכם, וגם הוא יעזור לכם לשמור על רמת השובע. תמצאו בתוכו תפוחים וגזרים, אשר לשניהם כמות סיבים גבוהה, וכמובן זרעי צ'יה, שבכל כף שלהן יש כ-5 גרם סיבים אשר ישאירו אתכם שבעים ומרוצים.

זמן הכנה: 10 דקות
כמות סועדים: 2
רמת קושי: קל
recipe
רכיבים לשייק:
גזרים בינוניים - 2 (חתוכים)
תפוח בינוני - 1 (חתוך)
ג'ינג'ר - 1 כף (מגורר)
זרעי צ'יה - 1 כף (שהושרו במים למשך 10-15 דקות)
מים - 250 מ"ל
אופן הכנת השייק:
  1. הכניסו את כל המצרכים לבלנדר וערבלו היטב עד שמתקבלת תערובת אחידה.
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל: