maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

7 מתכונים למנות מומלצות לארוחה מפסקת

  רבים מאתנו ניצבים מול דילמה גדולה כשמגיע יום כיפור – מצד אחד אנחנו רוצים להכין ארוחה מפסקת שתהיה טעימה ונעימה לחך ככל הניתן עבור כל המשפחה, ומצד שני אנחנו רוצים לוודא שהיא תהיה בריאה ומשביעה כמה שיותר. אין צורך להתפשר ולבחור שום צד, משום שאפשר ליהנות ממאכלים טעימים ומשביעים כל עוד יודעים באילו רכיבים מומלץ להשתמש. בניגוד למה שרבים עשויים לחשוב, ארוחה קלה עדיפה על פני ארוחה כבדה לפני צום, ולפניכם 7 מנות שיעזרו לכם להכין אחת שכזו עם מצרכים מומלצים לתחילת צום כמו אבוקדו, עדשים, שעועית, אורז, ברוקולי, זרעי צ'יה, וכמובן שאי אפשר לוותר גם על הקרפלך המסורתי. מהסלטים, דרך המנות העיקריות ועד לקינוח, הכירו את 7 המנות המומלצות שיעשו לכם צום קל.
 
מתכון לסלט משלושה סוגי שעועית

השעועית מכילה כמות גבוהה של חלבון וסיבים שחשובים עבור תחושת שובע מתמשכת, והסלט הזה משלב 3 סוגים של שעועית ומומלץ במיוחד כמנת צד לארוחה המפסקת.

רכיבים לסלט שעועית:
שמן צמחי - ¼ כוס
חומץ - ⅔ כוס
מלח - ½ כפית
שעועית ירוקה - 35 גר' (מבושלת, ניתן להשתמש גם מקופסת שימורים)
שעועית לבנה - 35 גר' (מבושלת, ניתן להשתמש גם מקופסת שימורים)
שעועית אדומה - 35 גר' (מבושלת, ניתן להשתמש גם מקופסת שימורים)
בצל בינוני - 1 (קצוץ)
גמבה אדומה קטנה - 1 (חתוכה לקוביות, רשות)
גמבה ירוקה - 1 (חתוכה לרצועות, רשות)
 
מתכון לסלט אבוקדו, ביצים ובצל סגול

מחקרים רבים הוכיחו את יכולתה של הביצה הקטנה לתרום לתחושת השובע, וכשמשלבים אותה עם אבוקדו ההשפעה הזו מוכפלת. זאת משום שהאבוקדו הוא אחד הפירות המומלצים ביותר לצריכה לפני צום בזכות תכולת הסיבים הגבוהה שבו והשומן החד הבלתי רווי, אשר לגוף לוקח זמן רב יותר לעכל. 

recipe מקור תמונה: allrecipes
רכיבים לסלט אבוקדו:
ביצים קשות - 6 (מקולפות)
אבוקדו - 2 (מקולפים, ללא הגלעין וחתוכים לקוביות)
בצל סגול - ½ כוס (קצוץ)
חרדל - 1 כף
מיונז - ⅓ כוס
מלח - לפי הטעם
פלפל שחור - לפי הטעם
מתכון לסלט עדשים וסלמון בניחוח לימוני

אף על פי שרבים חוששים לראות בסלט כמנה עיקרית, הארוחה הנהדרת הבאה לא רק משביעה מאוד ובעלת טעם נפלא, אלא גם מספקת לסועד 9 גרם של סיבים תזונתיים (עבור כל מנה) ותחושת שובע ממושכת.

recipe מקור תמונה: eatingwell
רכיבים לסלט סלמון:
מיץ לימון - ⅓ כוס
שמיר - ⅓ כוס (קצוץ)
חרדל - 2 כפיות
מלח - ¼ כפית
פלפל שחור - לפי הטעם
שמן זית כתית - ⅓ כוס
פלפל אדום - 1 (ללא זרעים פרוס)
בצל אדום - 1 כוס (קצוץ)
עדשים ירוקות - 3 כוסות (או חומות מבושלות)
סלמון - ½1 כוסות (מבושל חתוך לחתיכות קטנות)
 
מתכון למרק כיסונים ועוף - קרפלך

קרב משפחות רבות מרק הקרפלך הוא חלק בלתי נפרד מהארוחה המפסקת, ואם אף פעם לא ניסיתם אותו, השנה זו ההזדמנות שלכם ללמוד כיצד להכין אותו. עדיף להתרחק מבשר אדום בארוחה המפסקת ודווקא לאכול ארוחה קלה, ולכן במתכון הבא תמלאו את הקרפלך שלכם בעוף, שאינו מכביד אך תורם לתחושת השובע.

recipe מקור תמונה: toriavey
רכיבים לבצק הקרפלך:
קמח - 1 כוס
מים - ½ כוס
שמן צמחי - ½ כף
מלח - ½ כפית
רכיבים למרק והמילוי:
גזרים - 5 (מקולפים)
בצל - 1
קישוא גדול - 1 (מקולף)
בטטה - 1 (מקולפת)
סלק - 1 (מקולף)
סלרי - 5 (גבעולים )
סלרי - חופן (עלים מגבעול אחד)
מלח גס - 2-½1 כפות
מים קרים - 15 כוסות
מתכון למג'דרה סורית מהאתר "טעימאוד"

את מנת המג'דרה כולנו מכירים – אורז עם עדשים ובצל מטוגן. זוהי מנה שקל מאוד להכין וניתן למצוא אותה בעדות רבות, אך היא מגיעה במקור מיהודי סוריה ומצרים, שם נהגו לאכול אותה פעמיים בשבוע – ביום חמישי כשהיא חמה וביום ראשון בצהריים כשהיא קרה. לחצו כאן  למתכוני אורז נוספים מעדות שונות.

למתכונים נוספים מהאתר ''טעימאוד''

recipe מקור תמונה: taimeod
רכיבים למג'דרה:
אורז - 3 כוסות
עדשים ירוקות - 1 כוס (קפואות)
מלח - לפי הטעם
כורכום - 1 כף
מים רותחים - 5 כוסות
שמן קנולה - לטיגון הבצל והאורז
מתכון לקציצות ברוקולי מיוחדות ללא בשר

אם אתם או בני משפחתכם מעדיפים להימנע מאכילת בשר או מוצרים מן החי, מומלץ שתנסו את קציצות הברוקולי האלה בסנדוויץ' או עם פסטה ורוטב עגבניות. הברוקולי מלא בחומרים מזינים ויש בו כמות סיבים גבוהה שתעזור לכם לעבור את הצום בשלום, ואפילו מי שאינו טבעוני ישמח לטעום מהמנה הזו.

recipe מקור תמונה: veganricha
רכיבים לקציצות ברוקולי:
שמן צמחי - 1 כפית
בצל - ½ כוס (קצוץ)
ברוקולי - 1 (ראש גדול)
בזיליקום - 2 כפות (עלים קצוצים טריים או 1 כפית בזיליקום מיובש)
אורגנו - ½ כפית (מיובש)
פלפל חריף - ½ כפית (קצוץ)
פלפל שחור - ¼ כפית
מלח - ⅓ כפית
שקדים - ¼ כוס (טחונים)
פירורי לחם - ¼ כוס
זרעי פשתן - 1 כף (טחונים)
מים פושרים - ½2 כפות
מתכון לשייק גזר עם זרעי צ'יה

עם השייק הזה תשמחו לסיים את הארוחה המשביעה שלכם, וגם הוא יעזור לכם לשמור על רמת השובע. תמצאו בתוכו תפוחים וגזרים, אשר לשניהם כמות סיבים גבוהה, וכמובן זרעי צ'יה, שבכל כף שלהן יש כ-5 גרם סיבים אשר ישאירו אתכם שבעים ומרוצים.

רכיבים לשייק:
גזרים בינוניים - 2 (חתוכים)
תפוח בינוני - 1 (חתוך)
ג'ינג'ר - 1 כף (מגורר)
זרעי צ'יה - 1 כף (שהושרו במים למשך 10-15 דקות)
מים - 250 מ"ל
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל: