maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

7 נקודות לחיצה להפגה יעילה של עייפות

  אורח החיים הקדחתני שהוא מנת חלקם של רבים מאיתנו מביא לכך שאנו מרגישים מותשים וחסרי מרץ עוד לפני שעברנו את מחצית מהיום שלנו. בין עבודה במשך שעות מרובות, דרך סידורים שלא נגמרים ועד החובות שיש לנו בבית, כולנו זקוקים לעתים לפרץ אנרגיה שיעזור לנו להמשיך את היום שלנו על הצד הטוב ביותר ובלי להרגיש שחיקה ועייפות. כדי שתוכלו לעשות זאת בצורה טבעית ובלי לצרוך כמויות גדולות של קפאין, מומלץ לכם לנסות את 7 נקודות הלחיצה הבאות להפגת עייפות ומתן פרץ של אנרגיה. תוך דקות ספורות תוכלו להרגיש כיצד אתם מתמלאים בכוחות מחודשים שיאפשרו לכם להמשיך את היום שלכם בצורה קלילה ובלי להרגיש מותשים ומתוסכלים.
 

1. מרכז הראש

נקודות לחיצה להגברת אנרגיה: פנים של אישה עם נקודה בין הגבות
הנקודה הראשונה, שידועה בתור העין השלישית, היא נקודה מצוינת להתחיל איתה את סדרת הלחיצות שתסייע לכם להחזיר לעצמכם כוחות. לחיצה על הנקודה הזו, אשר ממוקמת בין הגבות, תעזור לשחרר הורמונים שיתנו לכם פרץ של אנרגיה וכל מה שתצטרכו זה לפנות דקה מזמנכם כדי לעשות זאת. הניחו את האצבע האמצעית (האמה) שלכם על הנקודה תוך הפעלת לחץ עדין עליה, נשמו ברוגע ושמרו על הלחץ במשך 1 דקה בלי להזיז את האצבע או תוך כדי ביצוע של סיבובים מעגליים עדינים. הרפו את היד והמשיכו ליתר הלחיצות, או חזרו על הלחיצה הזו מדי פעם במהלך היום.

2. בין האף לשפה העליונה

נקודות לחיצה להגברת אנרגיה: שפתיים של אישה עם נקודה מעליהן
הנקודה הבאה ברשימה, שנקראת GV-26, היא אחת הנקודות החזקות ביותר בגוף בכל הנוגע לזרימת אנרגיה ותחושה של כוח. לחיצה על הנקודה הזו מעוררת את מערכת העצבים האוטונומית ובכך גורמת לשחרור אדרנלין וגם לשיפור של זרימת הדם, מה שמביא להובלה של יותר דם וחמצן בגוף ובכך לערנות והתמקדות. לחיצה על הנקודה הזו גם תחזק את הערנות המנטלית שלכם, כך שמומלץ בחום לנסות ללחוץ עליה כאשר אתם מרגישים עייפים ומבולבלים לפני מבחן, פגישה חשובה או אירוע דומה. הפעילו לחץ איתן בעזרת האצבע המורה על הנקודה, שנמצאת במרחק שליש מהאורך בין האף לשפה העליונה (יותר קרוב לאף), למשך 1 דקה והרפו לאחר מכן.
 

3. בסיס הגולגולת

נקודות לחיצה להגברת אנרגיה: אצבעות של אישה לוחצות על נקודה בבסיס הגולגולת
לחיצה ועיסוי עדין של הנקודה הבאה יעזרו לכם להמשיך במשימה של הפגת העייפות, ותוכלו להרגיש הרבה יותר טוב לאחר שתעשו זאת. הנקודה האנרגטית הזו נמצאת במרחק של רוחב אצבע אחד מעמוד השדרה, מתחת לגולגולת. הניחו את האצבע השנייה והשלישית (המורה והאמה) זו לצד זו ועל נקודת הלחיצה. הפעילו לחץ יחסית חזק על הנקודה ובצעו תנועות עיסוי מעגליות במשך 1-3 דקות, הרפו והמשיכו עם יתר הנקודות במידת הצורך.

4. כתפיים

נקודות לחיצה להגברת אנרגיה: נקודה מצוירת על שכמה של גבר
על שתי השכמות שלנו מצויות נקודות עיסוי בשם GB21, שלחיצה עליהן לא רק עוזרת רק בהפגה של עייפות, אלא גם בהיפטרות מכאבי כתפיים. הנקודה נמצאת ברוחב אצבע אחת מתחת לשכמה, מעל בית השחי, ומומלץ לעסות אותה בשני צדי הגוף כדי להגיע לתוצאות מיטביות. הניחו את האצבע השנייה והשלישית (המורה והאמה) זו לצד זו ועל נקודת הלחיצה. הפעילו לחץ יחסית חזק על הנקודה ובצעו תנועות עיסוי מעגליות במשך 1-3 דקות, הרפו והמשיכו עם יתר הנקודות במידת הצורך.

5. כפות ידיים

נקודות לחיצה להגברת אנרגיה: לחיצה על נקודה בכף היד
את הנקודה הבאה תוכלו לעסות כשאתם יושבים בנוחות במשרד או בכל מקום אחר כאשר אתם מרגישים עייפים. עיסוי הנקודה, שנמצאת בין האגודל לאצבע המורה, עושה פלאים בכל הנוגע להשבת אנרגיות וגם להפגת כאבים ברחבי הגוף, החל מכאבי ראש ועד לכאבי שיניים. הניחו את האגודל על הנקודה בגב כף היד ואת האצבע המורה על כף היד, בחלק התחתון. לחצו על הנקודה בעוצמה רבה יחסית במשך דקה, או עסו אותה בתנועות מעגליות קטנות תוך הפעלת לחץ מתון. הרפו והמשיכו עם יתר הנקודות במידת הצורך.

6. רגליים

נקודות לחיצה להגברת אנרגיה: נקודת לחיצה מתחת לברך
את הנקודה הבאה תוכלו למצוא על ידי הנחה של ארבע אצבעות על חלק התחתון של הברך שלכם, לאורך עצם השוק. כאשר תהיו במקום הנכון, תוכלו להרגיש את שריר הרגל שלכם זז כאשר תניעו את כף הרגל שלכם מעלה ומטה. לחיצה על הנקודה הזו מעוררת את המערכת הלימבית במוח, שזו המערכת שמופעלת בזמני לחץ ומעוררת בנו אנרגיה כדי להתמודד איתם, רק שכעת לא יהיה לחץ אלא רק פרץ אנרגיה. כאשר תגיעו לנקודה (ST-36) הפעילו עליה לחץ באמצעות האגודל שלכם במשך 4-5 שניות וחזרו על הפעולה מספר פעמים כדי שתוכלו ליהנות מהשפעות הלחץ על הנקודה הזו.

7. כפות רגליים

נקודות לחיצה להגברת אנרגיה: עיסוי נקודה בכף רגל

הנקודה האחרונה נמצאת על כפות הרגליים שלנו, במרחק של שליש האורך בין האצבעות לקצה כף הרגל ובין הבוהן לאצבע שלצדו. כדי שאכן תרגישו ערניים ואנרגטיים יותר לאחר שתלחצו על הנקודה, החזיקו את אחת מכפות הרגליים שלכם בעזרת היד הנגדית והניחו את האגודל על הנקודה האמורה. הפעילו עליה לחץ איתן במשך 1 דקה, החליפו את הרגל ולחצו על הנקודה גם ברגל השנייה. תוכלו גם לעסות את הנקודה בתנועות מעגליות כדי לעודד את זרימת הדם ובכך את ההשפעה של הלחיצה על החלק החיוני הזה.

מקור התמונות: מרחבי הרשת

הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל: