maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

9 יתרונות בריאותיים של זיתים

  זיתים נחשבים לאחד ממוצרי המזון החשובים ביותר באזור הים התיכון, ולא בכדי הם נכללים בין שבעת המינים; הזית הוא פרי בריא במיוחד וחומרי ההזנה שבו מסייעים כמעט לכל חלק בגוף לתפקד טוב יותר. אפשר לנשנש אותם כחטיף או ליהנות מהם בצורת ממרחועדיף לבחור לצרוך דווקא זיתים ירוקים משום שאלו מכילים יותר נוגדי חמצון שמועילים לגוף. עבור אלו שמנסים לצמצם את צריכת השומן שלהם, אכילת זיתים עדיפה על פני צריכת שמן זית עבור יתרונותיהם, שכן הם מכילים רק 15-35% שומן, וגם סיבים תזונתיים שמסייעים לשמירה על תהליכי העיכול התקינים. אתם מוזמנים להכיר את 9 מהיתרונות הבריאותיים הבולטים של הזיתים, שיגרמו לכם להבין מדוע הפרי הזה הוא כה בריא ומיוחד.
 
יתרונות בריאותיים של זיתים: זיתים על עץ
 

1. מסייעים לתהליכי העיכול

זיתים כאמור הם מקור מצוין לסיבים, כשכוס אחת שלהם יכולה לספק 20% מכמות צריכת הסיבים המומלצת ביום. הסיבים עוזרים להחליק את תנועת הפסולת במעיים, ובנוסף הם גם גורמים לנו להרגיש שבעים ומלאים יותר הודות לכך שהם מונעים את שחרור הורמון הרעב גרלין. על כן הזיתים עוזרים גם לדכא את הרעב לאחר צריכתם.

2. שומרים על הלב

בזיתים יש חומצת שומן בלתי רוויה שנקראת חומצה אולאית, אשר מספקת להם את היכולת לעזור לשפר את בריאות הלב. ניתן למצוא את חומצת השומן הזו גם בשמן הזית, והיא אחראית להפחתת לחץ הדם, מה שמקטין את הסיכויים לסבול ממחלות שקשורות ללב וכלי דם באופן כללי. יתרה מזאת, הזיתים מכילים גם פנולים, שבתוך הגוף משמשים כנוגדי קרישה וגם עוזרים להרחיב את כלי הדם.
יתרונות בריאותיים של זיתים: זיתים במיכלים למכירה
 

3. מונעים דלדול עצם

במחקר שנערך בצרפת נמצא כי אנשים שצורכים תזונה ים תיכונית, שזיתים ומוצרים על בסיס זיתים הם חלק חשוב ממנה, נוטים לסבול פחות מדלדול עצם. זאת בשל העובדה שהזיתים מכילים תרכובות בשם הידרוקיסטירוסול ואולאורופין, ששניהן מקושרות להגדלת מאגר הסידן הזמין לגוף וצמיחת העצמות. על כן אם אתם סובלים מדלדול עצם, מומלץ מאוד שתוסיפו יותר זיתים לתזונה שלכם.

4. מפחיתים דלקות וכאבים

אותן התרכובות שמונעות דלדול עצם, מסייעות גם להפחית דלקות בכל רחבי הגוף, מה שעוזר למנוע תחושות כאב ואי נוחות במפרקים, בשרירים ובגידים. לפיכך זיתים הם מומלצים במיוחד עבור אלו שסובלים משיגדון, דלקות מפרקים ובעיות אחרות שקשורות למפרקים.
יתרונות בריאותיים של זיתים: ערימה של זיתים ועלי עץ זית

5. מונעים תסמיני אלרגיה

אם אתם סובלים מאלרגיות, תשמחו לשמוע שהזיתים הקטנטנים עוזרים להפחית את חומרת התסמינים שלהן. חלק מהתרכובות שנמצאות בזיתים משמשות כאנטי-היסטמינים טבעיים שחוסמים את קולטני ההיסטמינים בגוף, ובכך מונעים תגובות אלרגיות. לפיכך הוספת זיתים לתזונה היומית במהלך חילופי העונות יכולה לעזור למנוע את השפעת האלרגיה שממנה אתם סובלים.

6. משפרים את זרימת הדם

כאמור, הזיתים מועילים מאוד לכלי הדם וללב, אך יתרה מזאת, הם נחשבים למקור נהדר עבור ברזל ומינרל הקורט נחושת – שני חומרים שחשובים ליצירת תאי דם אדומים. ללא שני המינרלים האלה ספירת תאי הדם האדומים בגוף יורדת באופן משמעותי ומסכנת אותו באנמיה. מצב שכזה מוביל לעייפות, בעיות בעיכול, כאבי ראש ותפקוד לקוי של כלל איברי הגוף, אז בהחלט כדאי להימנע ממנו.
יתרונות בריאותיים של זיתים: זיתים על ענף

7. נלחמים בזיהומים

האולאורופין שמצוי בזיתים מתפקד גם כחומר אנטי-מיקרוביאלי ואנטי-בקטריאלי עבור הגוף. עקב כך צריכת זיתים יכולה לעזור למנוע זיהומים ומחלות שונים, ועל כן מומלץ לצרוך מהם באופן קבוע במיוחד בימי החורף ותקופות המעבר, שבהם אנשים נוטים לסבול יותר ממחלות.

8. מחזקים את העיניים

צריכת כוס אחת של זיתים מדי יום עוזרת לשמור על העיניים ולחזק אותן בעזרת תכולת ויטמין ה-A שבהם. הוויטמין הופך בגוף למולקולת רטינל שחשובה מאוד לבריאות העיניים; היא מאפשרת לראות טוב יותר בחושך ומונעת הידרדרות בראייה שנובעת ממחלות כמו קטרקט, ניוון מקולרי, גלאוקומה ומחלות עיניים אחרות שקשורות לגיל מבוגר.
יתרונות בריאותיים של זיתים: זיתים בצלחת להגשה

9. מונעים סרטן

הזיתים מכילים אתנוציאנינים, שהם נוגדי חמצון שנמצאו במחקרים רבים כמונעי סרטן. האתנוציאנינים מגנים על הגוף מפני רדיקלים חופשיים שיכולים להפוך את התאים לסרטניים, כך שצריכת הזיתים יכולה לעזור להגן על הגוף מפני הבעיה הזו. בנוסף לכך ובניגוד לשמן הזית, הקליפה של הזיתים מכילה חומצה מסלינית, שהורגת תאים סרטניים במעי הגס.

 

הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל: