maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

8 מתכונים בריאים וקלים לארוחת צהריים בעבודה

  ימי עבודה ארוכים ומחסור בזמן גורמים לנו לא פעם לדלג על ארוחות מסודרות, או לוותר על אפשרויות מזינות ובריאות לטובת חלופות מהירות אך נטולות ערך תזונתי. על מנת לסייע בשמירה על אורח חיים בריא וקבלת מספר רעיונות מקוריים למנות שתוכלו להכין בעצמכם בבית ולהביא לעבודה, אספתי עבורכם רשימת מתכונים בריאים שיסייעו לכם לעבור את יום העבודה בקלות, מבלי להתפשר על הטעם. את חלק מהמתכונים ניתן להכין במהירות בבוקר ואחרים מצריכים הכנה מראש ושמירה במקרר במשך הלילה, אך כולם כוללים חומרי גלם בעלי ערך תזונתי שיהוו חלופה בריאה ומזינה לארוחת הצהריים המזיקה שאתם ככל הנראה אוכלים.
 
מתכון לסלט בטטות ועדשים

הבטטות שמהוות מקור לסיבים תזונתיים המועילים לעיכול, והעדשים השחורות שתורמות לתחושת שובע ועשירות בברזל, הופכות את המנה הבאה ליעילה במיוחד בשמירה על אורח חיים בריא. ניתן להכין את הסלט מראש ולאחסנו במקרר, והוא ישמור על טעמו המצוין בקופסה אטומה במשך כיומיים.

רכיבים לסלט בטטה:
בטטה - 3 כוסות (שטופה וחתוכה לעיגולים, ללא צורך בקילוף)
מים - ½ כוס (בתוספת קמצוץ מלח, לבישול העדשים)
לימון - מ- ½ לימון (סחוט)
שמן זית - 3 כפות
סילאן - 2 כפות
בצלים ירוקים - 3 (גבעולים בלבד)
מלח - לפי הטעם
פלפל שחור - לפי הטעם
מתכון לקציצות פלאפל אפויות

קציצות הפלאפל הטעימות הללו מהוות ארוחת צהריים נהדרת לא רק בשל העובדה שמדובר בחלופה בריאה למזון מטוגן, אלא משום שניתן להכין אותן בקלות בכל מקום עבודה המצויד בטוסטר אובן! אחסנו את התערובת בקירור עד לרגע האפייה, ותוך 10 דקות בלבד תוכלו ליהנות מפלאפל חם, בריא ומשביע. החיסרון היחיד במתכון הוא ההכרח לשתף את החברים לעבודה, שיגיעו בעקבות הריח הנפלא...

רכיבים לקציצות פלאפל:
בצל - 1 (קלוף)
שיני שום - 2 (קלופות)
פטרוזיליה - ½ זר
כוסברה - ½ זר
פפריקה מתוקה - לפי הטעם
פירורי לחם - לעיבוד העיסה (אם העיסה יבשה או דלילה מידי, הוסיפו לה מים או פירורי לחם בהתאם)
כורכום - לפי הטעם
כמון - לפי הטעם
מלח - לפי הטעם
פלפל שחור - לפי הטעם
מתכון לטורטיה במילוי סלמון ושמיר

דג הסלמון הוא בסיס בעל ערך תזונתי גבוה לארוחת צהריים טעימה וקלה להכנה. מומלץ להכין את המנה בבוקר, אולם ניתן גם לצלות את הסלמון ערב לפני ולגלגל אותו בתוך הטורטייה טרם האכילה. 

רכיבים לטורטיה סלמון:
פילה סלמון - ½ קג' (טרי ללא עצמות)
שמיר - ½ כף (קצוץ טרי)
מלח - ½ כפית
פלפל שחור - ¼ כפית
מתכון לקציצות עוף עטופות בעלי כרוב

מדובר ב"כריך" טעים, בריא ומזין, כשכיסוני הכרוב מהווים חלופה בריאה לפרוסות לחם. את קציצות העוף ניתן להכין מראש, לחמם במיקרוגל או בטוסטר המשרדי ולעטוף אותן בכיסוני הכרוב כשהן חמות.

רכיבים לעוף:
עלי כרוב - ¼ קג' (שטופים ויבשים)
אבקת אפייה - 1 שקית (10 גר')
פירורי לחם - 2 כפות (לא חובה)
רכיבים לכיסונים:
אבוקדו - ¼ אבוקדו (חתוך דק)
עגבנייה - 1 (פרוסה דק)
חרדל דיז'ון - 2 כפיות
מתכון לסלט טופו, ברוקולי ואורז מלא

סלט טופו וברוקולי הוא אופציה טבעונית, בריאה וקלה להכנה, שתעזור לכם להרגיש שבעים ומלאי חיוניות ביום עבודה עמוס במיוחד. הברוקולי עשיר בחומצה פולית, סיבים תזונתיים וויטמין C, ואילו הטופו שסופג טעמים, מהווה מצע נהדר לרוטב הסלט. ניתן להוסיף למנה גם אורז מלא, שיהפוך אותה לארוחה משביעה במיוחד.

רכיבים לסלט טופו:
רוטב סויה - 3 כפות
מיץ תפוזים - ⅓ כף
טופו - 1 אריזה (חתוך לקוביות)
ברוקולי - ½ ברוקולי (חתוך)
אורז מלא - 2 מנות (ניתן לבשל ערב לפני ולשמור במקרר)
מתכון לסלט ניסואז

עומדים בפני שבוע עמוס? את הסלט הבא, שיעזור לכם לעבור את יום העבודה בתחושת שובע, ניתן להשאיר בקירור למשך שבוע שלם, כך שבאפשרותכם להכין כמות גדולה מראש ולקחת אותו אתכם בכלי אטום.

רכיבים לסלט ניסואז:
תפוחי אדמה - 4 (חתוכים לקוביות)
שעועית ירוקה - ½ כוס (חתוכה)
ביצים קשות - 2 (חתוכות לריבועים)
בצל שאלוט - 1 (קצוץ)
זיתים - ¼ כוס
לימון - 1 (סחוט)
שמן זית - 3 כפות
חרדל - ¼ כף
מלח - ¼ כפית
מתכון לאורז בסמטי עם ירקות ושמן זית

על מנת ליהנות מתחושת שובע לאורך כל היום, העדיפו מנות המכילות אורז בסמטי על פני אורז לבן רגיל. על אף שהאורז הבסמטי בעל ערך קלורי נמוך, הוא עשיר בפחמימות מורכבות, ולכן תורם לתחושת שובע גדולה יותר מרוב זני האורז הלבן. מנת האורז הבאה, בשילוב ירקות, יוצרת מנה בריאה ומשביעה במיוחד לימים ארוכים במשרד.

רכיבים לאורז והירקות:
שמן זית - ½2 כפות
אורז בסמטי - ½ כוס (שטוף)
בצל בינוני - 1 (חתוך לרצועות)
מים - 1 כוס
זרעי כמון - 1 כף (שטוחה)
שומר בינוני - 1 (חתוך לקוביות)
מלח ופלפל שחור - לפי הטעם
מים חמים - 1 כוס
פטרוזיליה - לקישוט
מתכון לתבשיל בורגול מהיר להכנה במיקרוגל

בורגול הוא אחד הדגנים הבריאים ביותר לגופנו. מדובר בדגן מלא העשיר בוויטמין B ששומר על מערכת העצבים ותורם לפעילות מעיים תקינה, עובדה שהופכת את התבשיל הבא, שהוא קל במיוחד להכנה, לפתרון פשוט ונוח לימים עמוסים במיוחד במשרד. 

רכיבים לבורגול:
בורגול - 1 כוס (ניתן להחליף את הבורגול בקינואה)
מים רותחים - 2 כוסות
פפריקה מתוקה - לפי הטעם
מלח - לפי הטעם
פלפל שחור גרוס - לפי הטעם
ירקות לבחירתכם - חופן (לשילוב עם התבשיל, או כסלט לצד המנה)
מתכון מיוחד לקרם ברולה עם פירות

קרם ברולה הוא קינוח אהוב במיוחד, אך כמו שהוא טעים הוא גם מורכב להכנה. המתכון הפשוט שתכירו לקרם ברולה מיוחד, שבו הקמח הרגיל מוחלף בקמח תירס, הוא קל להכנה ולא דורש חימום מראש של התנור או אמבטיות מים כמו שדורשים מתכונים מסורתיים אחרים לקינוח הזה.

רכיבים לקרם ברולה:
קמח תירס דק - 3 כפות
חלב - ½ כוס
שמנת מתוקה - ½ כוס
סוכר דק - 4 כפות
חמאה - 2 כפות (לא מלוחה)
מלח - קורט
אוכמניות - 20 (טריות, ניתן להשתמש גם באוכמניות קפואות או חתיכות של פרי עונתי טרי כמו שזיפים)
סירופ מייפל - להגשה (לא חובה)
מקור: שירן ח.
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל: