maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

6 מתכונים מיוחדים לפלאפל

  פלאפל הוא אחד מהמאכלים הלאומיים שלנו, ורבים מאיתנו אוהבים לאכול אותו במגוון דרכים: בפיתה או בצלחת, כתוספת למנה עיקרית או כארוחה טעימה בפני עצמה. כדורי החומוס המטוגנים הללו הם מנה פופולארית במטבחן של לא מעט משפחות, אבל רובנו מגבילים את עצמנו רק לסוג פלאפל אחד. 6 המתכונים הפשוטים הבאים יאפשרו לכם ולהכין בעצמכם פלאפל בטעמים מיוחדים שטרם הכרתם. חלק מהמתכונים כוללים את תהליך ההכנה המוכר לנו, עם טיגון בשמן עמוק, אחרים ניתן לטגן גם באופן רגיל, ו-2 מהמתכונים יאפשרו לכם לאפות את הפלאפל בתנור. מומלץ מאוד לאכול את כדורי הפלאפל בתום ההכנה, לאחר שהצטננו מעט, אולם תוכלו גם לאחסן אותם במכל סגור במקרר למשך יום נוסף.

מתכון לפלאפל מחצילים

טעמם העשיר של חצילים קלויים הופך אותם לחלק ממגוון מתכונים אהובים, אבל האם חשבתם להוסיף אותם גם לפלאפל שלכם? המתכון הבא יאפשר לכם להכין כדורי פלאפל רכים במיוחד, שבשילוב עם גבינת הפרמז'ן ייעלמו מהצלחות של כל בני המשפחה תוך רגע! ניתן לאכול את הפלאפל הזה בתוך פיתה, אבל הוא משתלב נהדר גם בתוך סלט ירקות.

זמן הכנה: 15 דקות
רמת קושי: קל
recipe
רכיבים לכדורי פלאפל:
חצילים - 4 (קלויים)
שיני שום - 3 (כתושות)
בצל לבן - 1 (קצוץ דק)
קמח לבן - ½ כוס
פירורי לחם - ½ כוס
מלח - לפי הטעם
גבינת פרמז'ן - 50 גר' (מגוררת)
פלפל שחור - לפי הטעם
אופן הכנת הכדורי פלאפל:
  1. טגנו את הבצל והשום על אש בינונית כ-5 דקות, עד להזהבה.
  2. הסירו את המחבת מהאש, ואפשרו לירקות להתקרר במשך כ-15 דקות. הוסיפו אותם לקערה יחד עם הגבינה המגוררת, הקמח הלבן, קמח החומוס והתבלינים וערבבו היטב.
  3. רוקנו את תכולת החצילים הקלויים ("הבשר של החציל") באמצעות כפית, הוסיפו לתערובת וערבבו שנית.
  4. הכינו מהתערובת שלכם כדורים עגולים. preperation
  5. טרפו את הביצים עם פירורי הלחם, וטבלו כל כדור בבלילה.
  6. טגנו את הכדורים בשמן עמוק כ-10 דקות, עד להזהבה.
 

מתכון לכדורי פלאפל מפתיתי טונה

הטונה מכילה ריכוז גבוה של חלבון ואומגה 3, אבל ילדים רבים שסולדים מטעמם של דגים נמנעים מלאכול אותה. המתכון למנה הטעימה הזו מאפשר לטונה להשתלב נהדר בין שאר הרכיבים, כך שכל ילד שיראה את מנת הפלאפל הזו יאכל אותה בהנאה רבה. כמובן שגם המבוגרים מבינינו לא יצליחו לוותר על התענוג, ובהתחשב בעובדה שניתן להכין את המנה הזו ללא צורך בטיגון בשמן עמוק, תוכלו להצטרף לארוחה ללא רגשות אשם.

זמן הכנה: 15 דקות
רמת קושי: קל
recipe
רכיבים לפלאפל טונה:
גרגרי חומוס - 400 גר' (שטופים)
שן שום - 1 (כתושה)
כמון - 1 כפית
כוסברה - 1 כפית
בצלצלי שאלוט - 2 (פרוסים דק)
טונה - 185 גר' (מסוננת ללא עודפי נוזלים)
קמח - 2 כפות
פטרוזיליה - 2 כפות
פלפל שחור - לפי הטעם
אופן הכנת הפלאפל טונה:
  1. עבדו את גרגרי החומוס, השום, הכמון והכוסברה במעבד מזון, עד ליצירת תערובת במרקם אחיד.
  2. העבירו את התערובת לקערה, הוסיפו את הבצלים, הטונה והקמח, ותבלו אותה במעט פלפל שחור.
  3. צרו מהתערובת כדורים קטנים באמצעות כף.
  4. הניחו על מחבת משומנת כמחצית מכדורי הפלאפל. טגנו אותם על אש בינונית-גבוהה במשך 2-3 דקות עד להזהבה. preperation
  5. הניחו את הכדורים על מגבת נייר על מנת לספוג את עודפי השמן וחזרו על השלב הקודם עם כדורי הפלאפל שנותרו לכם.
 

מתכון לכדורי פלאפל מעדשים אדומות ללא גלוטן

עדשים אדומות הן מקור מצוין לחומצה פולית, ויטמין B, אשלגן ומגנזיום. המתכון הבא מאפשר לאפות את פלאפל העדשים בתנור, והוא רעיון נהדר לארוחת ערב ביתית קלה ומזינה, ואפילו למנה שתוכלו להכין יום מראש על מנת לקחת אותה יחד אתכם לעבודה..

זמן הכנה: 12 דקות
רמת קושי: קל
recipe
רכיבים לפלאפל עדשים:
עדשים אדומות - 2 כוסות
סודה לשתייה - 1 כפית
שמן זית - 3 כפות
פלפל אדום - ½ פלפל
כוסברה - ½ צרור
כמון - 1 כפית
כורכום - ½ כפית
מלח - ⅓ כפית
אופן הכנת הפלאפל עדשים:
  1. השרו את העדשים במים למשך הלילה, עד לריכוכן. בבוקר, שטפו אותן במים ויבשו על גבי נייר מגבת.
  2. חממו את התנור ל-200 מעלות, פזרו את העדשים על תבנית מרופדת בנייר אפייה ואפו אותן כ-10 דקות.
  3. העבירו את העדשים יחד עם כל שאר הרכיבים למעבד המזון שלכם, וטחנו את כל הרכיבים עד להיווצרות עיסה במרקם אחיד. preperation
  4. גלגלו את העיסה לכדורים קטנים, והניחו אותם בתבנית מרופדת בנייר אפייה.
  5. אפו את הכדורים בחום של 200 מעלות כ-20 דקות או עד להזהבה.

מתכון לכדורי פלאפל מפטריות וגבינת פרמז'ן

המתכון שלפניכם מתאים למי שמעוניין לשדרג את הפלאפל המוכר לכדי מנה מתוחכמת, שיכולה להתאים לארוחת ערב זוגית או אפילו כמנה ראשונה בארוחה משפחתית רבת משתתפים. השילוב בין הפטריות לבין הפרמז'ן יאפשר לסועדים ליהנות מטעמים ייחודיים ועשירים, וללא ספק יעניק לכם לא מעט מחמאות.

זמן הכנה: 15 דקות
רמת קושי: קל
recipe
רכיבים לפלאפל פטריות:
שיני שום - 2 (כתושות)
קמח - 1 כוס
פירורי לחם - 2 כפות (לציפוי)
מלח - לפי הטעם
גבינת פרמז'ן - 50 גר' (מגוררת)
פלפל שחור - לפי הטעם
אופן הכנת הפלאפל פטריות:
  1. חתכו את הפטריות לריבועים קטנים וקצצו את הבצל.
  2. טגנו במחבת את הפטריות, הבצל והשום במשך כ-10 דקות עד להזהבה.
  3. הורידו את הירקות מהאש וערבבו אותם בקערה עם הגבינה. המתינו לצינון של העיסה כחצי שעה.
  4. בשלב הבא, הכינו מהתערובת כדורים עגולים וצננו אותם במקרר כשעה. preperation
  5. טרפו בקערה את הביצים ופירורי הלחם, וצפו כל כדור בעיסה שנוצרה.
  6. טגנו את הכדורים בשמן עמוק כ-10 דקות, עד להזהבה.

מתכון לפלאפל תרד

רבים מאיתנו שמעו על יתרונותיו הבריאותיים של התרד, אבל טעמו הדומיננטי בחלק מהמנות גורם לרבים להימנע ממנו. במנת הפלאפל הבאה התרד לא "משתלט" על קשת הטעמים, ויחד עם שום ותבלינים הוא הופך את אותה לקצת יותר בריאה. על מנת לטחון את גרגרי החומוס והתרד ניתן להשתמש במטחנת בשר כדי לקבל עיסה במרקם חלק, או במעבד מזון לצורך קבלת תערובת במרקם גס יותר.

זמן הכנה: 10 דקות
רמת קושי: קל
recipe
רכיבים לפלאפל תרד:
מלח - לפי הטעם
אבקת אפייה - ½ כפית
תרד - ½ קג'
פלפל שחור - לפי הטעם
אופן הכנת הפלאפל תרד:
  1. השרו את גרגרי החומוס במים למשך הלילה.
  2. בבוקר, סננו את הגרגרים ויבשו אותם על גבי מגבת נייר.
  3. שטפו את התרד והעבירו אותו למטחנת בשר או למעבד מזון יחד עם הגרגרים. טחנו את הרכיבים היטב עד לקבלת עיסה במרקם הרצוי.
  4. העבירו את העיסה לקערה, הוסיפו את אבקת האפייה, המלח והפלפל השחור וערבבו היטב.
  5. צרו מהעיסה כדורים קטנים וטגנו אותם בשמן עמוק עד להזהבה. preperation

מתכון לפלאפל אפוי עם קינואה ובטטה

המתכון הבא כולל שילוב בין רכיבים מזינים במיוחד, שמאפשר להכין ולהגיש אותו לסועדים טבעוניים, למי שמעוניין לשמור על המשקל או פשוט לכל אחד מבינינו שרוצה לאכול באופן בריא ומזין מבלי לוותר על אחת ממנות הדגל של המטבח הישראלי. 

זמן הכנה: 10 דקות
רמת קושי: קל
recipe
רכיבים לפלאפל אפוי עם קינואה:
קמח חומוס - 2 כפות
פטרוזיליה - ½ כוס
פירורי לחם - 100 גר'
קינואה - 1 כוס
ביצה - 1
כרוב קייל - 60 גרם
כורכום - 1 כפית
מלח - לפי הטעם
שיני שום - 2 (כתושות)
פלפל שחור - לפי הטעם
אופן הכנת הפלאפל אפוי עם קינואה:
  1. קלפו את הבטטה ובשלו אותה עד לריכוך.
  2. בשלו את הקינואה במשך כ-15 דקות.
  3. טגנו את כרוב הקייל במשך 5 דקות על המחבת.
  4. הכניסו את כל הרכיבים, כולל כרוב הקייל, הקינואה והבטטה, אל מעבד המזון. עבדו אותם עד לקבלת תערובת במרקם אחיד.
  5. חממו את התנור ל-180 מעלות, ובזמן שהוא מתחמם צרו כדורים מהתערובת שהכנתם וצפו אותם בפירורי הלחם. preperation
  6. סדרו את הכדורים בתבנית מרופדת בנייר אפייה, ואפו אותם כ-20 דקות עד להזהבה. בתאבון!
מקור: צביה ש.
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל: