maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

מתכוני לביבות משודרגים ובריאים

 במדינות מסוימות במזרח ובמרכז אירופה הלביבות הן מאכל נפוץ מאוד, אבל כאן בישראל אנחנו מחכים כל השנה לחג היחידי שבו אנו נהנים מהמאכל העתיק והמסורתי הזה. המתכון הבסיסי ללביבות כולל תפוחי אדמה, אך ברשימת הרכיבים של 7 המתכונים הבאים לא תיתקלו אפילו בתפוח אדמה אחד, ובסוף הכתבה תוכלו אפילו למצוא מתכון ללביבות שאין בהן אפילו טיפת שמן - אז הכינו את המטבח שלכם לקראת 7 לביבות שיעשו לכם חג טעים ומזין במיוחד.
מתכון ללביבות ברוקולי ויוגורט ללא גלוטן

לברוקולי יש ערך תזונתי גבוה והוא מכיל כמעט פי 2 יותר ויטמין C מתפוזים. תוספת היוגורט למתכון הופכת את הלביבות לחוויה קולינרית מיוחדת במינה, והמתכון עצמו אינו מכיל גלוטן, כך שהוא מושלם למי שרגיש אליו ועדיין רוצה ליהנות מאווירת החג.

מתכון ללביבות ברוקולי ויוגורט ללא גלוטן מקור תמונה: JaBB
רכיבים ללביבות ברוקולי:
ברוקולי - 1 ראש (קטן)
ביצה - 1
יוגורט - ¾ גביע (לבלילה)
קורנפלקס ללא גלוטן - 3 כפות (טחונים לפירורים גסים)
מלח - לפי הטעם
פלפל שחור - לפי הטעם (גרוס)
שמן זית - 4 כפות
יוגורט - מעט (להגשה)
 
מתכון ללביבות קישוא וגזר

הקישוא והגזר הם מקורות מצוינים לוויטמין A שחיוני למערכת הראייה, ולבריאות העור והרקמות הריריות. אם לא די לכם בכך, אז וודאי תשמחו לשמוע שהמתכון להכנת לביבות מהם הוא פשוט להכנה, וטעמן מצוין!

מתכון ללביבות קישוא וגזר מקור תמונה: stu_spivack
רכיבים ללביבות קישוא וגזר:
קמח - 4 כפות
מלח - לפי הטעם
פלפל שחור - לפי הטעם (גרוס)
שמן קנולה - 3 כפות (לטיגון)
מתכון ללביבות קינואה וחמוציות

מתכון ללביבות בעלות ערך תזונתי רב, בעיקר בזכות הקינואה, והמדד הקלורי שלהן הוא נמוך במיוחד. החמוציות הכלולות במנה מוסיפות לה כמות נאה ומבורכת של נוגדי חמצון, כמו גם מעניקות ללביבות מרקם ייחודי ומרענן.

רכיבים ללביבות קינואה וחמוציות:
קינואה - 1 כוס
מים - 2 כוסות
אגוזי מלך - ½ כוס (טחונים)
חמוציות - ½ כוס (ללא סוכר)
בצל ירוק - 4 כפות (קצוץ)
ביצים - 2-3
שומשום - 2 כפות (קלוי)
פירורי לחם - לפי הצורך (או שיבולת שועל טחונה)
שמן קנולה - 3 כפות (לטיגון)
 
מתכון ללביבות תירס עם בצל ושמנת

התירס עשיר בשלל סוגי ויטמין B שעוזרים לשמור על מערכת העצבים והתפקוד הקוגניטיבי. במתכון הבא התירס האהוב מחליף את תפוחי האדמה בצורה מושלמת שאהובה במיוחד על ילדים, וכל בני הבית ייהנו מטעמן הייחודי של הלביבות שתכינו בעזרתו.

מתכון ללביבות תירס עם בצל ושמנת מקור תמונה: LittleRedKitchen
רכיבים ללביבות תירס:
תירס - 550 גר' (1 קופסת שימורים לערך)
שמנת חמוצה - 3 כפות
קמח - ¾ כוס
פירורי לחם - ½ כוס
מלח - לפי הטעם
פלפל שחור - לפי הטעם
שמן קנולה - 3 כפות (לטיגון)
מתכון ללביבות תפוחי אדמה – קל להכנה

אם אתם רוצים להפתיע את הילדים עם ארוחה קלילה וטעימה, נסו את מתכון הלביבות הבא ותוכלו לפנק אותם במעדן של ממש. הלביבות הפשוטות והמשביעות שתכינו יעלו חיוך על פניו של כל אחד שיטעם מהן, ואל תתפלאו אם הם יבקשו תוספות...

מתכון ללביבות תפוחי אדמה – קל להכנה מקור תמונה: melaniecooks
רכיבים ללביבות תפוחי אדמה:
תפוחי אדמה - 6 (בינוניים)
בצל - 1
קמח לבן - 4 כפות (או קמח ללא גלוטן)
מלח - 1 כפית
פלפל שחור - ¼ כפית
שמן - 4 כפות
מתכון ללביבות שוקולד מתוקות עם קינמון וקצפת

במקסיקו לביבות תפוחי אדמה הן לא מלוחות, אלא מוגשות עם קצפת מתוקה ומחביאות בתוכן קינמון שיוצר מנה מיוחדת במינה. אם גם אתם רוצים לקבל טעימה ממקסיקו, ובייחוד מאדף הקינוחים של המדינה, נסו את המתכון הבא ללביבות מסורתיות שאף אחד לא יצפה לו, והמתיקו כל ארוחה בצורה טעימה במיוחד. 

מתכון ללביבות שוקולד מתוקות עם קינמון וקצפת מקור תמונה: whatjewwannaeat
רכיבים ללביבות:
תפוחי אדמה - 2 כוסות (חתוכים לקוביות, שטופים וקלופים)
קמח - 2 כפות (או נטול גלוטן)
סוכר חום - 2 כפות
מלח - ½ כפית
שמן קנולה - ½ כוס
אבקת קקאו - ¼ כוס
אבקת סוכר - ½ כוס
פלפל קאיין - ⅛ כפית
רכיבים לקצפת קינמון:
שמנת מתוקה - 1 כוס (להקצפה)
אבקת סוכר - ½ כוס
קינמון - 1 כפית
מתכון ללביבות תפוחי עץ אפויות

התפוח הוא פרי מצוין שיכול לסייע לכם לשלוט על רמות הכולסטרול בגוף ולמנוע מחלות לב. הכנה של לביבות אפויות בעזרת הפירות האהובים הללו, במקום טיגונן, הופכת את המתכון הטעים והנהדר שלפניכם לבעל ערך קלורי נמוך משמעותית ביחס ללביבות המטוגנות, וכל שולחן לחגיגי במיוחד.

רכיבים ללביבות תפוחי עץ:
תפוחי עץ - 2 (ירוקים)
קינמון - ½ כפית
קמח מלא - 4 כפות (שטוחות)
גרידת לימון - מעט (מגורדת)
סוכר וניל - שקית
מקור: נעמה פ.
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל: