maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

8 מתכונים לארוחות בוקר עם שיבולת שיבולת שועל, שניתן להכין מראש

  העובדה שארוחת הבוקר היא הארוחה החשובה ביותר של היום הפכה כבר מזמן למשפט שחוק שכולנו מכירים, אולם ישנם בקרים שבמהלכם אנחנו פשוט לא מספיקים למצוא ולו רגע כדי להכין משהו טעים. החדשות הטובות הן ששיבולת השועל, אשר נמנית בין המזונות הבריאים ביותר שניתן לצרוך לארוחת הבוקר, היא גם מזון שתוכלו להכין בערב שלפני, ו-8 המתכונים מעוררי התאבון שלפניכם יאפשרו לכם להכין אותה בשלל צורות מדי ערב וליהנות מטעמה בכל בוקר. כיוון שאנשים שרגישים לגלוטן יכולים לרכוש שיבולת שועל ללא גלוטן, ומי שאינו צורך מוצרי חלב יכול להחליף את החלב הרגיל בסויה או בחלב שקדים, מדובר במנה שתתאים לכל אחד! 

מתכון לארוחת בוקר משיבולת שועל, תאנים ודבש

אף על פי שהתוצאה של המתכון הזה מתוקה, מדובר במתיקות שמקורה בדבש בלבד. השילוב בין הדבש לבין התאנים, שלשניהם מספר יתרונות משלימים התורמים לגופנו, יעזור לכם ליהנות מפעילות מעיים תקינה, לשמור על המערכת החיסונית ולהעלות את רמות הכולסטרול הטוב. הכמות במתכון מתאימה לצנצנת אישית אחת, כך שתוכלו לקחת את הארוחה אתכם לעבודה או לכל מקום אחר. 
 
זמן הכנה: 5 דקות
כמות סועדים: 2
רמת קושי: קל
recipe מקור תמונה: skinnytaste
רכיבים לשיבולת שועל עם תאנים:
שיבולת שועל - ½ כוס
חלב שקדים - 1 כוס
זרעי צ'יה - 1 כף
תאנה טרייה - מ- 2 תאנים (פרוסות דקות)
אגוזי פקאן - 2 כפות (קצוצים)
דבש - 1 כף
אופן הכנת השיבולת שועל עם תאנים:
  1. הכניסו את שיבולת השועל, החלב וזרעי הצ'יה לצנצנת, ערבבו, כסו במכסה והניחו לרכיבים להתאחד במשך הלילה במקרר.
  2. טרם האכילה, הוציאו את הצנצנת והעבירו את תכולתה לקערה. הוסיפו תאנים, דבש ואגוזים קצוצים ואכלו בתאבון!

מתכון בריא לשיבולת שועל עם פטל ושקדים

מנה אחת מהמתכון הבא מכילה 11 גרם סיבים ו-7 גרם חלבון, מה שיבטיח לכם תחושת שובע עד לשעות הצהריים. כיוון שכל כף מהארוחה תמלא אתכם בטעם נהדר, לא תרצו לוותר עליה באף יום בשבוע. החדשות הטובות הן שמדובר במתכון שתוכלו להכין עד 3 ימים טרם האכילה!

זמן הכנה: 5 דקות
כמות סועדים: 2
רמת קושי: קל
recipe מקור תמונה: delightfulemade
רכיבים לשיבולת שועל עם פטל:
חלב קוקוס - 1 כוס
פטל - 1 כוס (קפוא)
זרעי צ'יה - 2 כפיות
סירופ מייפל - 6 כפיות
שקדים - 2 כפות (קצוצים)
אופן הכנת השיבולת שועל עם פטל:
  1. הניחו את שיבולת השועל, הפטל, זרעי הצ'יה וסירופ המייפל בצנצנת. הוסיפו כ-¾ מחלב הקוקוס וערבבו היטב עד ששיבולת השועל מכוסה כולה.
  2. כסו את הצנצנת במכסה ואחסנו במקרר למשך הלילה.
  3. בבוקר, הוסיפו את שאר חלב הקוקוס וערבבו, כדי להחזיר למעלה את שיבולת השועל ששקעה אל תחתית הצנצנצת. הוסיפו שקדים ואכלו בתאבון!

מתכון לארוחה מלאה משיבולת שועל ותותי שדה

זרעי צ'יה נחשבים ל"מזון על" העשיר ברכיבי תזונה שחיונייים לגופנו. לצד רמות חלבון ומגנזיום גבוהות, מדובר בתוספת נהדרת לתזונה כשמעוניינים לרדת במשקל. אם תוסיפו שקדים ותותי שדה, קיבלתם ארוחת בוקר מזינה ונהדרת.

זמן הכנה: 5 דקות
כמות סועדים: 2
רמת קושי: קל
recipe מקור תמונה: inspirededibles
רכיבים לשיבולת שועל עם תותים:
שיבולת שועל - ⅔ כוס
זרעי צ'יה - 4 כפות
תותי שדה - ⅔ כוס (חתוכים)
בננה - ⅔ (חתוכה)
שקדים - 4 כפות (קצוצים)
חלב - 2 כוסות (לבחירתכם: חלב רגיל, שקדים או סויה)
תמצית וניל - 2 כפיות
סירופ מייפל - 2 כפיות
אופן הכנת השיבולת שועל עם תותים:
  1. הניחו את שיבולת השועל, זרעי הצ'יה, הבננה והתותים בקערה.
  2. בקערה נפרדת, ערבבו את החלב ותמצית הווניל, ולאחר מכן שפכו את התערובת על שיבולת השועל.
  3. העבירו את הקערה למקרר למשך הלילה.
  4. בבוקר הוציאו, כסו בשקדים והזליפו מעל מעט סירופ מייפל.

מתכון לדייסת שיבולת שועל עם שזיפים טריים

השילוב בין שזיף טרי, קינמון וסירופ מייפל, הופך את המתכון לעשיר בוויטמינים חיוניים, מינרלים ונוגדי חימצון. השזיפים נהדרים לעיכול, ויאפשרו לכם להתחיל את היום ברגל ימין ובתחושת שובע.

זמן הכנה: 5 דקות
כמות סועדים: 2
רמת קושי: קל
recipe מקור תמונה: browneyedbaker
רכיבים לדייסת שיבולת שועל:
חלב שקדים - 2 כוסות (לא ממותק)
מים - ½1 כוסות
מלח - קמצוץ
סירופ מייפל - 4 כפיות
שזיף - 2 (חתוך לחתיכות)
קינמון - קמצוץ
אופן הכנת הדייסת שיבולת שועל:
  1. ערבבו את שיבולת השועל, ¾ כוס חלב, מים ומלח בסיר קטן. הביאו את הסיר לרתיחה על אש גבוהה, ולאחר מכן הנמיכו לחום בינוני-נמוך ובשלו כ-4 דקות עד לריכוך שיבולת השועל.
  2. הורידו את הסיר מהאש והעבירו את התערובת לקערה. אפשרו לה להתקרר במשך כ-10 דקות, הוסיפו את שאר החלב וכפית סירופ מייפל.
  3. כסו בניילון נצמד והניחו במקרר למשך הלילה.
  4. העבירו לקערה את חתיכות השזיף, כפית סירופ מייפל ומעט קינמון. הוסיפו את הדייסה שהכנתם, ערבבו והגישו.

מתכון לארוחה משביע וטעימה משיבולת שועל ובננות ביוגורט

בננות הן מקור מצוין לסיבים תזונתיים, מה שהופך את הארוחה הבאה לקלה לעיכול וטובה לגוף. אם אתם מבצעים אימון גופני בשעות הללו, מדובר במזון שתרצו לצרוך לפני היציאה לאימון או ישר לאחריו!

זמן הכנה: 5 דקות
כמות סועדים: 2
רמת קושי: קל
recipe מקור תמונה: superhealthykids
רכיבים לשיבולת שועל ובננות:
שיבולת שועל - ⅓1 כוסות
זרעי צ'יה - 3 כפות
חלב - ⅓1 כוסות
קינמון - 1 כפית
אגוזי פקאן - 2 כפות (קצוצים)
אופן הכנת השיבולת שועל ובננות:
  1. מעכו בננה אחת בעזרת מזלג והעבירו לקערה, השאירו את חצי הבננה הנוספת להמשך. הוסיפו את שיבולת השועל, היוגורט, זרעי הצ'יה, חלב וקינמון, וערבבו היטב.
  2. צקו את התערובת לצנצנת, כסו והכניסו למקרר למשך הלילה.
  3. חתכו את חצי הבננה הנותרת לפרוסות, והניחו בצנצנת. הוסיפו אגוזי פקאן קצוצים והגישו.

מתכון למרק יוגורט קר עם שיבולת שועל, קיווי ואננס

מתכון זה כולל שני פירות טרופיים בעלי יתרונות בריאותיים נהדרים, האננס והקיווי. כל אחד מהם עשיר בוויטמין C, הניחן בתכונות המסייעות להגן על הגוף מפני סרטן ועוזר לגוף להיטען באנרגיה המספיקה לכל היום. לאחר ההכנה תוכלו להשאיר את המנה במקרר עד 3 ימים, כך שניתן להכין מספר מנות בבת אחת וליהנות מהן לאורך השבוע.

זמן הכנה: 10 דקות
כמות סועדים: 2
רמת קושי: קל
recipe מקור תמונה: dessertnowdinnerlater
רכיבים למרק יוגורט:
זרעי צ'יה - 2 כפות
חלב שקדים - ⅓1 כוסות
קיווי - 2 (קלוף וחתוך לקוביות)
אננס - ½ כוס (חתוך לקוביות)
אופן הכנת המרק יוגורט:
  1. ערבבו את שיבולת השועל עם יוגורט, זרעי צ'יה וחלב שקדים. העבירו לשתי צנצנות, כסו והניחו במקרר למשך הלילה.
  2. בבוקר חלקו את הפירות בין הצנצנות והגישו!

מתכון לארוחת בוקר בריאה משיבולת שועל עם קוקוס ושוקולד

מי אמר שאי אפשר לאכול שוקולד לארוחת הבוקר? הציפוי הנהדר של שוקולד מריר וקוקוס טחון יאפשר לכם להרגיש כאילו שהיום שלכם מתחיל עם קינוח, כשלמעשה מדובר בארוחת בוקר בריאה שכוללת תמצית שקדים, זרעי צ'יה ושלל תוספות בריאות נוספות. כיוון שמדובר במנה נטולת לקטוז, היא תאפשר גם למי שאינו צורך חלב להתחיל את היום בחיוך.

זמן הכנה: 2 דקות
כמות סועדים: 2
רמת קושי: קל
recipe מקור תמונה: wholefully
רכיבים לשיבולת שועל עם קוקוס ושוקולד:
חלב שקדים - 2 כוסות
אבקת קקאו - 4 כפות (לא ממותקת)
תמצית שקדים - ¼ כפית
זרעי צ'יה - 2 כפות
קוקוס - 4 כפות (טחון)
סירופ מייפל - 4 כפות
מלח - קמצוץ
שוקולד מריר - לקישוט (ו/או פתיתי קוקוס, שקדים טחונים לבחירתכם)
אופן הכנת השיבולת שועל עם קוקוס ושוקולד:
  1. ערבבו את כל הרכיבים בקערה, עד לקבלת תערובת במרקם נוזלי.
  2. העבירו לקערה או צנצנת, כסו ושמרו במקרר למשך הלילה.
  3. לפני ההגשה ערבבו שוב, ולאחר מכן קשטו עם קוקוס, שקדים טחונים ושוקולד מריר.

מתכון ל"שייק" שיבולת שועל ירוקה

את המתכון המקורי הזה תוכלו להכין ממש כמו שמכינים שייק, והתוצאה שתתקבל תאפשר לכם ליהנות מארוחת בוקר עשירה במיוחד בכל מה שטוב לגוף שלכם. זמן ההכנה הקצר, יהפוך את גופכם לבריא וחזק. 

זמן הכנה: 5 דקות
כמות סועדים: 2
רמת קושי: קל
recipe מקור תמונה: ohsheglows
רכיבים ל"שייק":
תרד - חופן (או כרוב)
זרעי צ'יה - 3 כפות
חלב שקדים - 2 כוסות
שיבולת שועל - ⅔ כוס
אופן הכנת ה"שייק":
  1. ערבלו את התרד או הכרוב בבלנדר יחד עם בננה, זרעי צ'יה וחלב שקדים, עד לקבלת תערובת במרקם חלק.
  2. הניחו את שיבולת השועל בקערה, ושפכו את השייק מעליה. ערבבו היטב עד שהרכיבים ישתלבו יחד והכניסו את הקערה למקרר למשך הלילה.
  3. בבוקר ערבבו היטב, והגישו.
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל: