maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

שיבולת שועל - מתכונים ויתרונות בריאותיים

 כולנו שמענו כי לשיבולת שועל יתרונות יוצאי דופן מבחינה בריאותית, אך מעטים יודעים עד כמה טעימה היא יכולה להיות. פרט לדייסה הקלאסית, ניתן להכין עוד מגוון גדול של מאכלים בריאים במיוחד משיבולת השועל. כדי שלא "תישארו מאחור", אספתי עבורכם 4 מתכונים מדהימים על טהרת שיבולת השועל הבריאה.
שיבולת שועל
 
אז למה היא בעצם טובה?
 
שיבולת השועל נחשבת לאחד המזונות הבריאים ביותר שאפשר להשיג בקלות, ותוכלו ולהכין באמצעותה מגוון רחב מאוד של מאכלים. אלה הם כמה מיתרונותיה הבולטים ביותר:
 
  • הורדת רמות הסוכר בדם 

הסיבים המסיסים שבשיבולת השועל תורמים להורדת רמות הסוכר בדם. הסיבים מאטים את ספיגת הפחמימות בגוף וכך מונעים קפיצות פתאומיות ברמת הסוכר. מחקרים מצאו כי צריכה יומית של שיבולת שועל מורידה את הסיכוי לחלות בסוכרת בכ-40%.

  • הפחתת כולסטרול
שיבולת השועל נחשבת לאחד מ-5 המזונות היעילים ביותר בהפחתת רמת הכולסטרול בגוף. תואר זה הוענק לשיבולת השועל לאורך מחקרים רבים שנמשכו כ-30 שנים על תכונותיה התזונתיות של שיבולת השועל.
  • סיוע בתהליך העיכול
שיבולת השועל עשירה במיוחד בסיבים תזונתיים מסיסים. הסיבים התזונתיים מזרזים את קצב התרוקנות המעיים וכך מונעים היווצרות של מחלות מעי דלקתיות וטחורים. כדי ליהנות מתכונה זו של שיבולת השועל יש לשתות כמות מספקת של מים (כ-10 כוסות ביום), אחרת שיבולת השועל עלולה לגרום לעצירות קלה.
  • עזרה בדיאטה
שיבולת השועל מוסיפה נפח למזון על ידי ספיחת נוזלים. המזון התפוח מגביר את תחושת השובע ומסייע לנו בתהליך הירידה במשקל. לצד הסדרת תהליך העיכול, שיבולת השועל היא אחד המאכלים המומלצים ביותר לדיאטה מוצלחת.
  • שינה טובה יותר
שיבולת השועל מכילה חומצת אמינו בשם טריפטופן. חומצה זו מהווה את אבני הבניין מהן נוצר המלוטונין, הורמון השינה. מחסור בהורמון זה גורם לשינה לא סדירה, כך ששיבולת השועל תורמת לשינה בריאה יותר.
  • כמה כדאי לאכול?
דיאטנים ממליצים על צריכה של כ-30 גר' שיבולת שועל ליום לאדם בוגר (2 כפות של שיבולת שועל לפני בישולה).
 
 
איך ניתן לאכול אותה?
 
כולנו גדלנו על שיבולת השועל כדייסה סמיכה וחמימה, אך אין צורך לאכול את אותה הדייסה בכל יום כדי לזכות ביתרונותיה של שיבולת השועל. בכדי לגוון ולגרות את בלוטת הטעם, אספתי עבורכם כמה מתכוני שיבולת שועל מומלצים:
מתכון לשיבולת שועל צרובה במחבת עם רוטב אוכמניות בדבש

מתכון המעניק טעם חדש לדייסת שיבולת השועל המוכרת. מומלץ כארוחת ערב בריאה במיוחד.

רכיבים לעוגת שיבולת שועל:
שיבולת שועל - ½1 כוסות
חלב - 2 כוסות
מים - 2 כוסות
אוכמניות - 2 כוסות
סוכר חום - ⅓ כוס
מלח - מעט (⅛ כפית)
דבש - 1 כוס
מתכון למאפינס בריאות עם שיבולת שועל ופטל

מאפינס בריאים וטעימים אשר מתאימים את עצמם לתכולת המקרר שלכם. המאפינס שומרים על טעם נהדר גם עם צימוקים, שבבי שוקולד, רסק תפוחים או כל רעיון אחר.

רכיבים למאפינס שיבולת שועל ופטל:
ריוויון - 1 כוס (או יוגורט מדולל עם חלב)
סוכר חום - ½ כוס
ביצה - 1 (גדולה)
שמן קנולה - ½ כוס (או חמאה מומסת ומקוררת)
קמח - 1 כוס
אבקת אפייה - 1 כפית
סודה לשתייה - ½ כפית
מלח - ¼ כפית
פטל - 1 כוס (טרי או קפוא)
מתכון למאפה שיבולת שועל עם רוטב אוכמניות

מנה יפה במיוחד, מתאימה לארוחות חגיגיות או לארוחת בוקר מלאה בבריאות.

רכיבים למאפה שיבולת שועל:
שיבולת שועל - ½1 כוסות
חלב שקדים - 4 כוסות (לא ממותק)
חלב קוקוס - 2 כוסות (לא ממותק)
אוכמניות - ½1 כוסות (טריות או מוקפאות)
פתיתי קוקוס - ¼ כוס
ג'ינג'ר - ½ כפית (טחון)
מלח - ½ כפית
אבקת אפייה - 1 כפית
רכיבים לרוטב אוכמניות:
אוכמניות - 2 כוסות (טריות או מוקפאות)
מתכון לקרם ברולה מפנק משיבולת שועל

קינוח מפנק המבוסס על שיבולת השועל הטעימה, שאפשר לאכול גם בלי רגשות אשמה...

רכיבים לקרם ברולה:
שיבולת שועל - ½2 כוסות
חלב - 3 כוסות (רזה)
סוכר לבן - ⅓ כוס
תמצית וניל - 2 כפיות
סוכר חום - ½1 כפות
מלח - ¼ כפית (לא חובה)
קינמון - קורט (לא חובה)
מקור: מיכל וייסברג
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל: