maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

5 מתכונים טעימים ובריאים עם תרד שכל המשפחה תאהב

 המקרים הבודדים בהם הופיע התרד בילדותי היו כשצפיתי בפופאי, הגיבור המצוייר שהערצתי בזמנו, כשהוא אכל אותו וזכה לכוח אדיר. ובכל זאת, לא משנה כמה אמי ניסתה לשכנע אותי לאכול תרד, סירבתי בתוקף. עם השנים הקמתי משפחה וראיתי שגם הילדים שלי לא מוכנים לאכול תרד, אך לא וויתרתי והתחלתי לחפש מתכונים שישלבו בתוכם את הירק הבריא והנהדר הזה שיכבשו אפילו את בלוטות הטעם הביקורתיות של ילדיי. בסופו של דבר, לאחר הרבה ניסויים, תהיות, חיפושים ועצות מחברותיי ומאמי, אספתי את 5 המתכונים הנהדרים שלפניכם. טעמם הנפלא של המאכלים האלה גרם לי להכין אותם שוב ושוב לא רק עבור ילדיי שאכלו אותם בשקיקה, אלא גם עבור עצמי, ואין לי ספק שגם אתם תוכלו ליהנות מהם ביחד עם משפחתכם
הערכים התזונתיים של התרד
 
התרד הוא אחד המזונות שנמצאים בראש רשימת דירוג הירקות בעלי הערך התזונתי הטוב ביותר. כוס אחת של עלי תרד מספקת לגוף את הכמות היומית המומלצת של ויטמין K, A ועוד וויטמינים רבים אחרים. בנוסף, הירק הנפלא הזה עשיר בחלבונים, נוגדי חמצון ומינרלים שחיוניים לגוף.
  • ויטמין K נחוץ עבור בניית העצמות, תהליך קרישת הדם ולתפקוד כלי הדם. 
  • ויטמין A – מסייע לתפקוד מערכת הראייה ורקמות התאים בגוף, מאיץ את קצב התחדשות התאים ומונע את ההתחמצנות שלהם, משפר את האלסטיות של העור ושומר על רמת הלחות שלו.
  • ויטמין C – מחזק את המערכת החיסונית של הגוף.
  • קרוטנואידים חומרים כמו לוטאין וזאקסנטין שחיוניים לשמירה על בריאות העיניים.
  • חומצה פולית מסייעת לגוף להתגבר על עייפות ולשמור על רמת ריכוז גבוהה. 
  • מַנְגַּן – מינרל חיוני לתפקוד גוף האדם בכלל ולעיבוד כולסטרול, פחמימות וחלבונים בפרט. בנוסף, מנגן מסייע בטיפול באנמיה ודלדול עצמות ומקל בכאבי תסמונת קדם וסתית.
  • דל קלוריות – 180 גרם של עלי תרד מכילים רק 41 קלוריות.

המתכונים שלפניכם יעזרו לכם להכניס את כל החומרים הבריאים האלה לתפריט היומי הקבוע ולהכין מנות מזינות עם עלי תרד שכולם בבית ישמחו לטעום.

 

מתכון לפיצה גבינות ותרד

אם קיים מאכל שילדים לא יכולים לסרב לו זה פיצה, והמתכון הבא משלב את הטעם הנפלא והמרכיבים המזינים שבתרד יחד עם המאכל הכי אהוב עליהם. עכשיו כשזה כל כך טעים ובריא כבר לא תצטרכו להגביל אותם באכילת פיצה, ואני בטוחה שאם תפנו את מבטכם לרגע, היא תיעלם כאילו לא הוכנה מעולם.

זמן הכנה: 10 דקות
כמות סועדים: 8
רמת קושי: קל
recipe
רכיבים לממרח תרד:
עלי בייבי תרד - 1 כוס (טריים)
אגוזי מלך - 2 כפות (קצוצים)
מלח - לפי הטעם
פלפל שחור - לפי הטעם (טחון )
רכיבים לפיצה:
בצק מוכן לפיצה - 1 (רצוי דק)
גבינת גאודה - 1 כוס (מגורדת)
מוצרלה - 120 גר' (פרוסה)
אופן הכנת הממרח תרד:
  1. חממו מראש תנור אפייה ל-220°.
  2. הכניסו את עלי התרד, אגוזי המלך והשום למעבד מזון וערבבו עד שהתרד קצוץ לחלוטין. לאחר מכן הוסיפו לתערובת מלח, פלפל ופרמז'ן וערבבו שוב
  3. המשיכו לערבל ותוך כדי הוסיפו בהדרגה את שמן הזית עד לקבלת מרקם אחיד של ממרח (התחילו עם 2 כפות שמן והקפידו לא להוסיף יותר מ-½ כוס בסך הכל).
אופן הכנת הפיצה:
  1. מרחו על בסיס הפיצה את הממרח שהכנתם ופזרו מעליו את הגבינות. preperation
  2. בשלב הזה תוכלו להוסיף ולפזר תוספות אחרות על גבי הפיצה, כמו למשל עלי תרד נוספים.
  3. הכניסו לתנור ואפו במשך 10-15 דקות עד שהגבינה מתחילה לבעבע.
  4. הוציאו בזהירות מהתנור והניחו בצד למשך דקה, זה יקל עליכם לחתוך את הפיצה למשולשים.
 
מתכון קל למרק תרד ותפוחי אדמה

אם אתם מעוניינים במרק נהדר עם טעם עשיר ונפלא שישביע את התיאבון וימלא את הגוף בוויטמינים וחומרים מזינים, כדאי לכם לנסות את המתכון הפשוט הזה. מרק התרד יצליח לכבוש את בלוטות הטעם שלכם ושל ילדיכם, ואפילו אפשר לשלב אותו עם המתכון ללחם התרד שבהמשך הכתבה.

זמן הכנה: 15 דקות
כמות סועדים: 8
רמת קושי: קל
recipe
רכיבים למרק תרד:
תפוח אדמה - 1 (גדול, חתוך לקוביות)
בצל ירוק - ½ כוס (קצוץ)
שמן זית - 6 כפות
עלי תרד - 12 כוסות (שטופים)
קמח - ⅓ כוס
מיץ לימון - 1 כף (סחוט טרי)
שמנת מתוקה - 230 מ''ל
אופן הכנת המרק תרד:
  1. הניחו את קוביות תפוח האדמה בסיר וכסו עם מים. הביאו לרתיחה ובשלו עד שהקוביות מתרככות מעט. סננו והניחו בצד.
  2. הרתיחו סיר עם מים ולאחר הרתיחה הכניסו לתוכו את עלי התרד ובשלו במשך דקה אחת בלבד. לאחר מכן, הוציאו את התרד מהסיר, סננו את הנוזלים והניחו בצד.
  3. חממו 2 כפות שמן זית בסיר גדול של מרק, הוסיפו את הבצל הירוק הקצוץ ובשלו עד שיתרכך. לאחר מכן, הוסיפו את קוביות תפוחי האדמה, הוסיפו בהדרגה את התרד פנימה וערבבו. בשלו עד שכל הירקות מתרככים.
  4. העבירו את הירקות למעבד מזון או לבלנדר וערבבו עד לקבלת מרקם חלק וקטיפתי. preperation
  5. בסיר של המרק חממו מעט שמן זית, הוסיפו את הקמח, ערבבו עם תבלינים לבחירתכם (מלח, פלפל, חוויאג' למרק וכדומה) והוסיפו בהדרגה את הציר, שימו לב שלא נוצרים גושים. החזירו את מחית התרד שהכנתם לסיר המרק וערבבו הכל ביחד עם כף מיץ לימון. לאחר מכן, הביאו לרתיחה על אש בינונית תוך בחישה מתמדת.
  6. בקערה נפרדת שפכו שמנת חמוצה, צקו מעליה כוס אחת מהמרק החם וערבבו עד ליצירת מרקם אחיד.
  7. שפכו את תערובת השמנת החמוצה שהכנתם למרק והמשיכו לחמם אותו במשך כמה דקות אך אל תביאו אותו לרתיחה. טעמו את המרק, תקנו את התיבול במידת הצורך, הגישו ותהנו.
 
מתכון ללחם תרד

אחרי שמצאתי מתכון ללחם קקאו מנומר ואפילו ללחם בננה, הבנתי שעדיין לא ניסיתי אף פעם להכין לחם עם תרד, ולכן שינסתי מותניים, חבשתי את כובע השף שלי ואפיתי לחם תרד כדי שהילדים שלי יוכלו ליהנות מלחם טעים בתוספת בריאה ומזינה ביותר.

זמן הכנה: 15 דקות
רמת קושי: קל
recipe
רכיבים ללחם תרד (2 כיכרות):
מים - ¼1 כוסות (פושרים)
עלי תרד - 2 כוסות (שטופים)
שיני שום - 4 (קלויות וקצוצות דק)
שמרים לחים - 2 כפיות
קמח - ½3 כוסות
סוכר - ½ כפית
מלח - 1 כפית
שמן זית - 2 כפות
גבינת פרמז'ן - ⅓ כוס (מגורדת)
אופן הכנת הלחם תרד (2 כיכרות):
  1. הרתיחו סיר עם מים ולאחר הרתיחה הכניסו לתוכו את עלי התרד ובשלו במשך דקה אחת בלבד. לאחר מכן, סננו את הנוזלים וקצצו דק.
  2. ערבבו במערבל מזון את עלי התרד, הפרמז'ן, המלח, הסוכר, הקמח, השמרים והשום הקצוץ, והוסיפו בהדרגה שמן זית ומים עד לקבלת בצק preperation
  3. ניתן להניח את הבצק על משטח כדי שתוכלו ללוש בקלות, ולהוסיף עוד קמח ומים לפי הצורך.
  4. הכינו כדור מהבצק והכניסו אותו לתוך קערה משומנת קלות (שימו לב שאתם הופכים את הבצק כדי שהשמן יגיע גם לצד השני שלו). כסו את הבצק בניילון נצמד והניחו במקום חמים (למשל מתחת לקרני השמש) למשך שעה, עד שהבצק יכפיל את הנפח שלו.
  5. לאחר כשעה חלקו את הבצק שתפח לשני חלקים שווים, עצבו בצורה הרצויה והניחו על גבי תבנית עם נייר אפייה (ניתן לקמח מעט את הבסיס כדי להימנע מדביקות).
  6. כסו שוב בניילון נצמד (רצוי שהניילון יהיה רופף ולא צמוד לחלוטין) והמתינו עד שהבצק יכפיל את הנפח שלו שוב. בזמן ההמתנה תוכלו לחמם מראש תנור אפייה ל-200°.
  7. בעזרת סכין חדה חתכו את הבצק לרוחבו 5 פעמים בצורה אלכסונית ובעומק של ½1-½ ס"מ (או אלכסון אחד ארוך המשתרע לכל אורכו של הכיכר).
  8. אפו את הכיכרות בתנור עד להזהבה במשך 30-40 דקות.
  9. הוציאו את התבנית והניחו ל-2 הכיכרות להתקרר במשך שעה לפני ההגשה.
מתכון לפאי במילוי תרד וגבינות

הפאי היצירתי הזה ללא ספק יגנוב את תשומת הלב מכל מנה אחרת שתכינו במהלך חג שבועות. למרות הצורה ייחודית שלו הוא כלל אינו קשה להכנה, וצורת ההגשה שלו מספקת הנאה מיוחדת לסועדים, שיכולים פשוט לקטוף לעצמם קרן שמש וליהנות מטעם ומרקם נפלאים. 

זמן הכנה: 15 דקות
רמת קושי: בינוני
recipe
רכיבים לבצק:
קמח - 500 גר'
שמן זית - ⅓ כוס (כתית מעולה)
יין לבן יבש - ¾ כוס
מלח - 1 כפית
רכיבים למילוי ויצירת הפאי:
עלי תרד - 350 גר' (חלוטים)
ביצה - 1
מלח - לפי הטעם
פירורי לחם - קמצוץ
פלפל שחור - לפי הטעם
גבינת פרמז'ן - 80 גר' (מגורדת)
אופן הכנת הבצק:
  1. הכניסו את כל מרכיבי הבצק למיקסר וערבלו, מומלץ באמצעות וו לישה. כשהבצק אחיד וחלק, צרו שני כדורים שווים בגודלם ועטפו בניילון נצמד. הניחו בצד עד לסיום הכנת המילוי.
  2. פזרו את גבינת הפרמזן מעל המילוי, וכסו את עיגול הבצק בעיגול השני. preperation
  3. אטמו את הקצוות והשתמשו בעדינות במזלג כדי לסגור את הבצק לגמרי וליצור עיטור יפה.
  4. הניחו קערה במרכז הבצק, ולחצו אותה מעט כדי ליצור שקע בין המילוי המרכזי לחיצוני. preperation
  5. חתכו את הבצק ל-21 חלקים שווים, בעובי של 2-3 ס"מ, כשאתם מבצעים את החיתוך כמעט עד לקערה. preperation
  6. בעדינות רבה, סובבו כל חתיכה בזווית מעט גדולה יותר מ-90 מעלות. preperation
  7. אפו את הפאי בחום של 180 מעלות במשך 30 דקות או עד שהבצק משחים. preperation
  8. כעת תוכלו להרשים את כל האורחים עם הפאי המיוחד (והטעים) הזה. זלילה מהנה! preperation
אופן הכנת המילוי ויצירת הפאי:
  1. להכנת המילוי ערבבו את התרד והריקוטה בקערה. הוסיפו את הביצה, גבינת הפרמזן, המלח והפלפל השחור לפי הטעם.
  2. באמצעות מערוך שטחו את שני כדורי הבצק כדי ליצור עיגולי בצק בקוטר של 30 סנטימטרים כל אחד.
  3. לפני מריחת המילוי יש ליצור שכבת פירורי לחם שתמנע מהמילוי להרטיב את הבצק. פזרו פירורי לחם בצורת טבעת סמוך לקצוות עיגול הבצק. הוסיפו עיגול פירורי לחם במרכז.
  4. על אותו מעגל עליו פיזרתם פרורי לחם, מרחו כמות נדיבה של מילוי, ואת המילוי שנשאר הציבו במרכז עיגול הבצק. זה צריך להיראות כך: preperation
מתכון למאפינס גבינת פטה ותרד
אין צורך באירוע מיוחד כדי ליהנות ממאפינס חמים ונימוחים שהם גם בריאים וגם משביעים. גבינת הפטה המלוחה והתרד יוצרים שילוב נהדר של טעמים שיפתחו לכם את הבוקר או יסיימו את היום עם טיפ נפלא, ואין לי ספק שאתם תתענגו על כל ביס ולא תפסיקו לפאר את המתכון הזה.
 
זמן הכנה: 10 דקות
כמות סועדים: 12
רמת קושי: קל
recipe
רכיבים למאפינס תרד:
קמח - 2 כוסות
אבקת אפייה - 1 כפית
חלב - 1 כוס
שמן - ½ כוס
מלח - ½ כפית
עלי תרד - 250 גר' (חלוטים)
גבינת פטה - 100 גר' (חתוכה לקוביות)
אופן הכנת המאפינס תרד:
  1. חממו מראש תנור אפייה ל-180°.
  2. ערבבו בתוך קערה גדולה את כל המרכיבים, מלבד עלי התרד וגבינת הפטה, והקציפו עד לקבלת מרקם חלק וקטיפתי.
  3. הוסיפו לבלילה את עלי התרד וקוביות הפטה וערבבו ביסודיות.
  4. שמנו קלות תבנית מאפינס ופזרו את הבלילה בתוכה באופן שווה. preperation
  5. אפו בתנור במשך 20 דקות עד להזהבה. ניתן להיעזר בקיסם שיניים כדי לבדוק אם המאפינס מוכנים. מומלץ להגיש חם!
מקור: יעל בר
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל: