maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

12 מזונות בריאים למערכת העיכול שמומלץ לאכול בשעות הערב

רבים מאתנו מכירים את העצה לפיה על מנת לשמור על משקל תקין ובריא, מומלץ להימנע מאכילה אחרי השעה 6 בערב. ואכן, שעות הערב הן שעות בהן מומלץ שלא להכביד על הקיבה כדי לאפשר לה לנוח ולא להתעסק בעיכול מזון, כמו גם כדי להימנע מאכילה עודפת ולעתים מיותרת בסוף יום ארוך. עם זאת, כיוון שרבים מאתנו חוזרים הביתה לאחר יום העבודה רעבים ועייפים ועלולים לסבול מבטן מקרקרת או מרצון לאכול משהו קטן, כדאי להכיר את המזונות המומלצים ביותר לאכילה בשעות הערב. 12 המזונות הבאים, אותם תוכלו לצרוך בדרך המועדפת עליכם, הם מזונות בריאים ומשביעים אשר יאפשרו לכם ללכת לישון ללא דאגות, תוך שהם תורמים לתהליך עיכול בריא ומסייעים לפעילות תקינה של מערכת העיכול.
 
 

1. תירס 

קלח תירס מבושל הוא מנה נהדרת שתוכלו לאכול בשעות שאחרי העבודה מבלי לדאוג להשלכותיה על הגוף. מדובר בדגן טעים שמונע הצטברות של מאגרי שומן ועשיר בוויטמין B ובמינרלים חיוניים ששומרים על הגוף והעצמות. בנוסף, בזכות כמות התיאמין הגבוהה שבו, תוכלו לשמור גם על בריאות מערכת העצבים שלכם ועל ידי כך להירגע מתלאות היום ולזכות בשינה ערבה ונעימה. אם צרכתם ארוחת צהריים כבדה ואתם מעוניינים להימנע מתוספת מזיקה למשקל, מדובר ללא ספק בבחירה שתותיר אתכם שבעים ומרוצים, אולם העדיפו תירס טרי על פני משומר, אשר מכיל לעיתים רכיבים ותוספים שלא הייתם מעוניינים לצרוך.

2. סלרי

סלרי הוא אחד מהירקות הייחודיים שיש להם קלוריות שליליות, כלומר כמות האנרגיה שדרושה לגוף כדי לפרק אותו עולה על כמות הקלוריות שאותו המוצר מכיל. לפיכך, הסלרי הוא ירק דיאטטי ומומלץ, אותו תוכלו לחתוך לרצועות ולנשנש מול הטלוויזיה או המחשב בשעות אחר הצהריים והערב מבלי להגביל את עצמכם ובידיעה שלא תלכו לישון עם בטן נפוחה.

3. לפת

ייתכן שגם אתם נוטים להמעיט מערכו של אחד מהירקות המזינים ביותר ממשפחת המצליבים, מה שגורם לכם להפסיד לא מעט מיתרונותיו. הלפת מכילה גופרית המועילה לנו בניקוי רעלים מהגוף, והיא מסייעת בחיזוק המערכת החיסונית שלנו. מדובר בפתרון מומלץ מאוד במצבים של כולסטרול גבוה ועודף משקל, כמו גם לטיפול בבעיות בריאותיות נפוצות כמו עצירות. העובדה שהיא תורמת לניקוי איברי הגוף תסייע לכם לסיים את היום מבלי לסבול מכבדות, כך שמומלץ מאוד להוסיף את הלפת לכל סלט ירקות אותו תבחרו להכין לארוחת הערב.
 

4. דלעת

הדלעת היא מקור נהדר לוויטמינים C ו-E, והיא עשירה באשלגן וסיבים תזונתיים. בזכות העובדה שהיא תורמת לתחושת השובע ובמקביל גם קלה לעיכול, מדובר בתוספת נהדרת לתפריט הערב שלכם שתוכלו ליהנות ממנה במרק, תבשילים, סלטים ועוד. המרקם הרך והטעם המתקתק ערבים לחיכם של רבים, ובנוסף לכל אלה הדלעת היא גם בעלת ערך קלורי נמוך מאוד, כך שגם בסוף יום בו צרכתם מנות עתירות בשומן לא תצטרכו לוותר עליה. לחצו כאן כדי להכיר מתכון נהדר לפסטה שעשויה מדלעת, כמו גם תחליפי פסטה בריאים נוספים.

5. כרוב סגול

כרוב סגול עשיר לא רק בצבע אלא גם בטעם, והיתרונות הבריאותיים שלו הופכים אותו לירק שראוי שיככב בסלטים שלכם בשעות המאוחרות של היום. בזכות הבטא-קרוטן, אשר הופך בגופנו לוויטמין A, מסייע הכרוב הסגול לשמור על הרקמות של מערכת העיכול ומערכת השתן, וכן על רמות גבוהות של גופרית, אשר מאפשרות לו להשתתף בתהליך ניקוי מערכת העיכול ומניעת עצירות ובעיות נוספות הקשורות בפעילות לא תקינה של המעיים. כמו כן, מדובר בירק מומלץ במיוחד במקרה שאתם רעבים בשש בערב אך צריכים להישאר ערים עד מאוחר, היות שהוא מסייע במניעת עייפות וחולשה ותורם לריכוז. 

6. פטריות

פטריות מבושלות ולא מטוגנות הן מוצר נהדר בעל ערך קלורי נמוך ודל שומן, אשר יעזור לכם להירדם בלילה ללא תחושת רעב מחד או עומס על הבטן מאידך. בנוסף הפטריות עשירות בוויטמין D המחזק את מערכת השלד, ומהוות גם פתרון נהדר עבור מי שסובל מבעיות כמו לחץ דם גבוה, בשל כמות הנתרן הנמוכה לצד רמות הנחושת הגבוהות שבהן. 
 

7.סלק

הסלק הוא ירק נפוץ שמוכר בזכות תרומתו לטיפול במצבי אנמיה, אך כדאי לדעת שהוא גם עוזר מאוד בתהליכי חילוף החומרים, ניקוי הרעלים וגם בטיפול בעצירות. לפיכך, אם אתם מעוניינים להימנע מעלייה במשקל כדאי מאוד שתוסיפו אותו לתפריט שלכם באופן קבוע. תוכלו לבשל ולאפות אותו, או להשתמש במתכון הנהדר הבא ולהכין ממרח פסטו-סלק לכל מטרה! גם אם התרגלתם לאכול פסטו בצבע ירוק, המתכון הבריא והעשיר הזה יאפשר לכם להוסיף את הסלק כממרח, בסיס לרוטב לפסטה או אפילו כתיבול מעניין למרק. 

8. דג בקלה

אם אתם מעוניינים בארוחה הכוללת מנה עיקרית, תוכלו להכין לעצמכם דג בקלה יחד עם אורז יסמין. דג הבקלה הוא דג רזה שאינו כולל שומן רב, ולכן לא יעמיס על מערכת העיכול שלכם ובו זמנית יסייע לכם להימנע מאכילת יתר בשעות הערב. כמו כן, הוא מכיל רכיבים המסייעים לחיזוק המערכת החיסונית שתורמים לעבודתם התקינה של איברים רבים בגוף, זאת בזכות חומצות השומן אומגה 3 ואומגה 6 שהוא מכיל. 

9. דובדבנים 

מיץ דובדבנים הוא האפשרות המומלצת ביותר עבור כל מי שאוהב לסיים את היום עם משקה טעים ומרענן. במקום לבחור במשקאות שרוויים בסוכר או קפאין אשר יקשו עליכם להירדם ויוסיפו למשקל גופכם, העדיפו את הדובדבנים בשל המלטונין שהם מכילים. חומר זה אחראי על ויסות השעון הפנימי שבגופנו, כך שגם מי שסובל מנדודי שינה יכול להרוויח מהם שינה ערבה ונעימה.
 

10. שיבולת שועל

ייתכן שקיבלתם המלצה לצרוך שיבולת שועל אם אתם סובלים מכולסטרול או מלחץ דם גבוה, ובשעה שרבים מאתנו אוכלים אותה בשעות הבוקר, יתכן שתופתעו לגלות שמדובר גם במנה מצוינת לשעות הערב המאוחרות. כיוון ששיבולת השועל עשירה בסיבים תזונתיים היא תורמת לתהליך העיכול ומרגיעה את המעיים, לכן מדובר באחת מהאפשרויות המומלצות ביותר לארוחה בשעות הערב, בייחוד אם אתם חשים אי נעימות או כאב בטן עקב ארוחת צהריים כבדה. תוכלו לצרוך את שיבולת השועל כדייסה, או ללחוץ כאן כדי להכיר כמה מתכונים משודרגים וטעימים.

11. קיווי

קיווי הוא פרי שמומלץ ככלל עבור מי שמעוניין לרדת במשקל, זאת בשל העובדה שהוא מסייע לגוף לשרוף שומן, תורם לתהליכי העיכול ומסייע בפינוי רעלים מהגוף. אם תוסיפו אותו לסלט הפירות שלכם או לדייסת שיבולת השועל תוכלו ליהנות מכל היתרונות החשובים הללו, שהם משמעותיים מאוד בחציו השני של היום, כמו גם משפע יתרונות נוספים כמו נוגדי החמצון שהוא מכיל, רכיבים אנטי סרטניים ואפילו שיפור במראה העור והשיער. 

12. אגס

אם הרעב הקטן תוקף אתכם זמן קצר לפני השינה, ייתכן שבחלק מהמקרים תעדיפו לגשת אל קערת הפירות ולקחת ממנה תפוח כדי לסיים את היום בתחושה טובה. עם זאת, צריכת התפוח עלולה להוביל להתפרצות מחודשת של רעב לאחר זמן קצר, כך שהבחירה הנכונה במקרה כזה היא דווקא האגס. אגסים משקיטים את תחושת הרעב, מסייעים לתהליך עיכול תקין וכוללים פחות קלוריות מאשר תפוחים, כך שבהחלט מדובר בסיום טעים ומשביע במיוחד ליום שתוכלו להעניק לעצמכם ולמערכת העיכול שלכם.
 
מקור תמונות: thebittenword.com

 

הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל: