maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

תרופות טבעיות להתמודדות עם אלרגיה

גם אם לא לכולנו, כל אחד מכיר אדם קרוב בעל אלרגיה למשהו, זה יכול להיות סוג של צמח, חיה או רכיב מזון. לעתים התגובות האלרגיות הן כה חזקות, שאנחנו חייבים להשתמש בתרופות של הרפואה הקונבנציונאלית כדי להילחם בהן, אך לעתים הסימפטומים הם סתם מציקים, ופתרון טבעי הוא יעיל ובריא יותר בשביל הגוף שלנו. בכתבה זו תמצאו 14 מזונות וצמחים שניתן למצוא במטבח או בגינה ולהתמודד בקלות עם האלרגיה.

מהי אלרגיה?

אלרגיה היא מילה המתארת שרשרת תגובות שמייצר הגוף כלפי אלרגנים - חומרים שהגוף לא מזהה ומחשיב כאויבים. עם פלישת האלרגן לגוף, מערכת החיסון מייצרת נוגדנים המכונים היסטמינים, אלה גורמים לתגובה דלקתית אותה אנו מגדירים אלרגיה.

תגובה דלקתית משפיעה על רקמות ואיברים, בעיקר בעור, בריריות הפה, בריאות ובמערכת העיכול. הסימפטומים המופיעים בדרך כלל כוללים גירוד, עיניים דומעות, נזלת, לחץ בסינוסים, עיטושים, כאבי ראש, כובד נשימה, תגובות עור שונות ודופק מהיר. תסמינים אחרים עשויים לכלול נפיחות בבטן ושינויים במצב הרוח.

 

מהם הגורמים החיצוניים העיקריים שגורמים לאלרגיות?

חומרים סביבתיים טבעיים

אבקנים של עצים, פרחים ועשבים, עובש, קרדית האבק, שערות בעלי חיים ודשא. אלרגיה זו עלולה לבוא לידי ביטוי בגירוד ולהשפיע על העיניים, הגרון, האף, הסינוסים, צינורות הסימפונות והריאות.

מזון

כל מזון עלול להיות אלרגן. הנפוצים ביותר הם חיטה, חלב, ביצים, קפה, שמרים ושוקולד. אלה עשויים להשפיע על מערכות הגוף השונות כמו מערכת העיכול, הנשימה והעצבים.

כימיקלים

חשיפה לכימיקלים סביבתיים, כמו חומרי הדברה, תרסיסים כימיים וטבק, יכולה לגרום לתגובה אלרגית.

 

14 דרכים טבעיות להתמודד עם אלרגיה

1. פלפל חריף

לפלפל החריף שלל ערכים תזונתיים, הוא מכיל ויטמין A ו-C, זרחן, אשלגן, מגנזיום, גופרית, ברזל, חומצות אמינו וקרטנואידים שונים. החומר המקנה לו את טעמו הוא הקפסאיצין, שהוא גם החומר הפעיל הדומיננטי בו. הפלפל החריף נמצא כמסייע בשלל מחלות החל מכאבי ראש ועד לפסוריאזיס, וכמובן גם הקלה בסימפטומים של אלרגיות. החומר הפעיל בפלפל מונע שחרור של היסטמינים וכימיקלים דלקתיים העלולים לגרום לאלרגיה.

איך להכין?

להקלה על כאבי גרון - גרגרו חליטה המבוססת על פלפל צ'ילי (פרוסה קטנה) ומרווה (2 כפיות של עלים יבשים) עם 200 מ"ל מים רותחים, מעט מלח ודבש. חזרו על הפעולה 3-6 פעמים ביום.

מאכלים לאלרגיה

 

2. אומגה 3

מחקרים מראים שאנשים שאוכלים מזונות מלאים כמו סלמון, אגוזי מלך וזרעי פשתן נוטים לסבול פחות מתסמיני אלרגיה. הסיבה לכך היא שמזונות אלה עשירים בחומצת שומן מסוג אומגה 3 שעשויה להפחית את הדלקתיות בגוף. אומגה 3 עוזר במיוחד נגד דלקות בעור ונגד מזונות אלרגניים.
 
איך להכין?
אחד המזונות העשירים באומגה 3 הם גרעיני הצ'יה הלבנים. די ב-30 גרם של גרעיני צ'יה כדי לצרוך כמות של 5,000 מיליגרם אומגה 3.
 
מאכלים לאלרגיה

 

3. תה ירוק

צריכת משקאות חמים בכלל, ותה ירוק בפרט, עשוייה להפחית את תסמיני האלרגיה על ידי הקלה על הגודש. תה ירוק הוכח כבעל יכולת הקלה ברורה, על ידי כך שהוא חוסם את קולטני המפתח המעורבים בייצור התגובה האלרגית של הגוף.
 
איך להכין?
נסו להחליף את הקפה או התה הרגיל בתה ירוק מתוך תיונים, או בחליטות מעלי תה.
 
מאכלים לאלרגיה

 

4. תה עלי סרפד

הסרפד מהווה אנטיהיסטמין טבעי המצטרף לקולטנים של הגוף, הודף את ההיסטמינים ומונע מהם להיצמד לתאים במהלך התגובה האלרגית. החומר הפעיל שבתה עלי הסרפד מבצע פעולה דומה לזו של אנטיהיסטמינים בתרופות, והוא טוב במיוחד נגד נזלת אלרגית.
 
איך להכין?
הוסיפו לכוס מים חמים כפית של עלי סרפד (כאלה שקונים בחנות הטבע, או שגידלתם בעצמכם). ניתן להוסיף עלים נוספים כמו נענע או לואיזה, כדי לשפר את טעמו. שימו לב כי עלי הסרפד עלולים להביא לקלקול קיבה אצל חלק מהאנשים, לכן צרכו אותם במתינות ובזהירות.
 
מאכלים לאלרגיה

 

5. אגוז ברזיל

באגוזי ברזיל קיים הרכיב סלניום, שהוא חומצת אמינו המגנה על קרום התא ומעוררת את תפקוד המערכת החיסונית, וכך גם נגד התגובה האלרגית. הסלניום מגדיל את תגובת הנוגדנים ומשפר את התפקוד של ויטמין C החיוני לחיזוק המערכת החיסונית. הוא נחשב לנוגד חמצון חשוב לגוף האדם והוא מסייע בשורה ארוכה של מחלות ותופעות.
 
כמה לצרוך?
אגוז ברזילאי אחד מכיל כ-96 מיקרוגרם סלניום, שהם 174% מהצריכה היומית המומלצת, לכן אין לצרוך יותר מ-2 אגוזי ברזיל ביום. שימו לב כי צריכה של יותר מ-4 אגוזי ברזיל ביום עלולה לגרום להרעלת סלניום.
 
מאכלים לאלרגיה

 

6. בצל

בבצל קיים החומר קוורציטין, שהוא פלבונואיד צמחי המשמש כאנטי-היסטמין טבעי בעל אפקט אנטי-דלקתי חזק. הוא מונע מתאי מערכת החיסון לשחרר היסטמינים ובכך מדכא את הפעולה האלרגית של הגוף. הקוורציטין, המצוי ברמות גבוהות גם בעירית, מסוגל להילחם בנגיפים שונים ולחזק את מערכות הגוף להתמודד מולם.
 
איך להכין?
הכינו סירופ שיעול ביתי על ידי ערבוב בצל קצוץ עם שתי כפות דבש. השאירו בחוץ למשך שעתיים והכניסו למקרר.
 
מאכלים לאלרגיה

 

7. תמצית זרעי אשכוליות

התמצית, הקרויה גם GSE, מכילה ריכוז גבוה במיוחד של ביופלבנואידים פעילים ו-ויטמין C, המשמשים כנוגד חמצון חזק במיוחד בעל פעילות אנטי ויראלית, אנטי דלקתית ואנטי אלרגית. כמו כן, התמצית מסייעת לטפל בתולעי מעיים, בקנדידה, בזיהומים חיידקיים ופטרייתים ובדלקות בגרון ובאוזניים.
 
היכן מוצאים אותם?
את התמצית ניתן למצוא בחנויות הטבע, והיא טובה לשימוש פנימי לבליעה וכן לשימוש חיצוני לשטיפות אזורים בגוף.
 
מאכלים לאלרגיה

 

8. קמומיל

הקמומיל (בבונג) הוא צמח מרפא עתיק בעל תכונות מרגיעות ועדינות. הוא מכיל חומרים אנטי היסטמינים, המסייעים למערכת החיסון להתמודד עם ההיסטמינים המשתחררים בגוף במהלך תגובה אלרגית. התכונות האנטי דלקתיות של הצמח מספקות הקלה נהדרת לעיניים יבשות ומגורות. 
 
איך להכין?
לעיניים אדומות ומגורות נסו להניח שקיות תה קמומיל לחות על העיניים, ל-3 עד 5 דקות.
 
מאכלים לאלרגיה

 

9. נענע

בנענע נמצאים חומרים פעילים אנטי דלקתיים ואנטי בקטריאליים המסייעים בשלל תופעות. הנענע משמשת לטיפול בהרעלות מזון, שלשולים, בחילות וכאבי בטן, כמו גם לנטרול רעלים, טיפול במיגרנה ושחרור ליחה וגודש. השילוב של השמנים והטאנינים שבנענע, הופכים את העלים הפופולאריים לנוגדי גודש חזקים.
 
איך להכין?
שפרו את הנשימה ונקו את הסינוסים על ידי לגימות מרובות של חליטת עלי נענע (טריים או מיובשים), במים רותחים.
 
מאכלים לאלרגיה

 

10. טימין 

הטימין הוא צמח הידוע ביעילותו בהקלה על שיעול, הרגעת כאבי גרון ופינוי גודש בסינוסים. הטימין הוא נוגד חיידקים ומומלץ במיוחד לטיפול בזיהומים של דרכי הנשימה ומערכת העיכול. ניתן להקל בסימפטומים של אלרגיות המערבים את מערכת הנשימה בעזרת צריכת טימין בשתייה או בשאיפה. 
 
איך להכין?
השרו 1-2 כפיות של עלי טימין טריים בכוס מים רותחים, כסו את הראש במגבת ושאפו את האדים. ניתן גם להכין חליטה לשתייה של עלי טימין ודבש.
 
מאכלים לאלרגיה

 

11. ג'ינג'ר 

הצמח העשבוני מכיל חומר אנטי דלקתי חזק הפועל היטב נגד הפרעות עיכול, חיידקים ודלקות. הג'ינג'ר נחשב לפתרון טבעי ויעיל לטיפול בכאבי גרון, והוא יעיל במיוחד בשילוב עם דבש. ניתן להכין בבית בקלות סירופ נגד שיעול, ליחה ומחלות דרכי הנשימה העשוי משורש הג'ינג'ר.
 
איך להכין?
להכנת הסירופ, בשלו 100 גרם ג'ינג'ר כתוש בליטר יין שולחני מתוק, וסננו. יש לבלוע 3 כפות ביום מהחליטה.
 
מאכלים לאלרגיה

12. חזרת 

הארומה החריפה של חזרת טרייה מגורדת שימושית להקלת גודש באף. החזרת מונעת ליחה, אך גם מסייעת לפתח עמידות מול זיהומים בסינוסים והצטברות נוזלים בהם, כך שניתן להשתמש בה לצורך טיפול וגם לשם מניעה.
 
איך להכין?
השרו כפית שורש כתוש או אבקת חזרת בכוס מים רותחים, השהו במשך 5 דקות ושתו כ-3 פעמים ביום.
 
מאכלים לאלרגיה

 

13. זרעי אניס

זרעי האניס הם אנטי קטארליים, כלומר מרחיקים ליחה עודפת מדרכי הנשימה. מעבר לכך, האניס יעיל מאוד לחיזוק מערכת הנשימה ולטיפול בברונכיטיס ושיעול. לאניס גם תכונות אנטי בקטריאליות, אנטי דלקתיות ונוגד עוויתות.
 
איך להכין?
על מנת לעודד שיעול פרודקטיבי ולשחרר ליחה, הכינו חליטה של 1-2 כפיות זרעי אניס בכוס מים רותחים, סננו ושתו. מומלץ למעוך באופן חלקי את זרעי האניס כדי לשחרר את השמנים החיוניים.
 
מאכלים לאלרגיה

 

14. אבקת חרדל 

גרגירי החרדל נחשבים לממריץ טבעי, כך הם משפיעים על הגוף במגוון דרכים. השימוש בזרעי החרדל מעלה את קצב זרימת הדם, מגביר הזעה ומקל על כאבי שרירים. כמו כן, יש לשים לב כי הגרגירים יכולים לגרום גם להקאה, לכן יש להשתמש בהם במתינות. 
 
איך להכין?
כדי להרגיע את השרירים בגוף, מלאו אמבטיה ושימו בפנים גרב המכילה זרעי חרדל, פרחי לבנדר ושיבולת שועל. טבלו באמבטיה כ-20 דקות, וכשתצאו תתחילו להרגיש טוב יותר.
 
מאכלים לאלרגיה
 
מקור: מעין ליברמן
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל: