print header

מתכוני פסטה מירקות - בריא, טעים וכדאי שתכינו בעצמכם!

 פסטה היא אחד המאכלים הפופולריים ביותר בכל בית ובצדק - היא קלה להכנה, טעימה ואפשר לשדך לה כמעט אינסוף סוגים של רטבים. אבל בינינו, כמה מכם באמת מוכנים להסתפק בגודל המנה המומלצת, שהוא בערך כוס של פסטה מבושלת? רובנו רוצים ליהנות מאכילת גבעת פסטה ומוכנים להסתכן בצריכת כמות פחמימות שגבוהה מהמומלץ. אין סיבה להימנע מפסטה לתמיד, במיוחד לא אם אתם משתמשים באחת שעשויה מקמח מלא, אבל לפעמים כדאי להשתמש בתחליף האולטימטיבי: ירקות! כן, הירקות הקשים שבמזווה ובמקרר שלכם יכולים להחליף את הפסטה בהצלחה רבה, ולהיות פתרון נפלא לשומרים על המשקל ולרגישים לגלוטן כאחד. אז הצטיידו בקולפן ובמתכון קל לרוטב מיוחד, והכירו את תחליפי הפסטה הבריאים והטעימים הבאים! 
מתכון קל לספגטי מבשר דלעת עם שום וחמאה

"דלעת הספגטי" הצהובה קיבלה את שמה משום שלאחר הבישול, החלק שבמרכזה מקבל מרקם המזכיר ספגטי, כך שהיא מועמדת טבעית להחליף את הספגטי הרגיל. תוכלו למצוא אותה אצל הירקן ובשווקים, והשידוך הפשוט של תוכנה לחמאה ושום מבליט את טעמה והופך אותה לחגיגת טעמים נהדרת. 

רכיבים ל"ספגטי":
דלעת ספגטי - 1 (קטנה)
חמאה - 2 כפות
שיני שום - 2 (קצוצות)
פטרוזיליה - ¼ כוס (או ריחן, קצוצים - אפשר לערבב)
מלח - ½ כפית (שטוחה או לפי הטעם)
גבינת פרמזן - ¼ כוס (מגורדת)
 
מתכון קל לספגטי מרצועות זוקיני עם עגבניות ורוזמרין

הזוקיני הוא תחליף פופולרי לספגטי בקרב אוהבי האוכל הבריא. אם אין זוקיני אפשר להשתמש בקישוא, אך הזוקיני, בעל הקליפה הירוקה כהה, מוצק יותר מהקישוא ולכן עדיף לשימוש. 

רכיבים ל"ספגטי" זוקיני:
עגבניות קצוצות - 800 גר' (או 4-5 עגבניות טריות קצוצות)
בצל סגול - ½ (קצוץ)
רוזמרין - כ-20 עלים
שיני שום - 6 (קצוצות גס)
שמן זית - 3 כפות
מלח - לפי הטעם
פלפל שחור - לפי הטעם
מתכון טבעוני לפסטת לפת ברוטב קשיו

אתם יכולים להכין רוטב אלפרדו חלבי רגיל, אבל כאן מובא לפניכם רוטב טבעוני למקרה שתרצו להכין מנה שהיא פרווה. הלפת, שבדרך כלל נאפית או נצלית, מקבלת כאן תפקיד חדש ומפתיע!

רכיבים ל"ספגטי" לפת:
לפת - 1 (גדולה וקלופה)
שמן זית - 1 כף
שמן זית - 1 כף
שיני שום - 2 (קצוצות)
חומץ לבן - 2 כפות
רכיבים לרוטב קשיו טבעוני:
אגוזי קשיו - 2 כוסות (שהושרו במים למשך שעה לפחות וסוננו)
מים - 2 כוסות
מיץ לימון - 2 כפות
שמרי בירה - 3 כפות (ניתן להשיג בחנויות ומרכולי הטבע)
אבקת שום - 1 כף
מלח - ½ כפית
פלפל שחור - ½ כפית (גרוס)
אגוז מוסקט - מעט (⅛ כפית, מגורד)
 
מתכון קל ללזניה מחצילים וגבינות

זה פשוט מאוד וכל כך טעים: חצילים הם מרכיב פופולרי בתוך לזניה, אבל בשר החציל העבה יכול להיות גם תחליף מושלם לדפי הלזניה עצמם. הפתיעו את האורחים שלכם עם המנה הטעימה, הבריאה והמפתיעה הזו!

רכיבים לרוטב עגבניות:
שמן זית - ¼ כוס
שיני שום - 3 (כתושות)
פפריקה חריפה - ¼ כפית (או צ'ילי גרוס)
בצל - 1 (גדול, קצוץ)
עגבניות מרוסקות - 2 קופסאות (800 גר' כל אחת)
מלח - לפי הטעם
פלפל שחור - לפי הטעם
בזיליקום - צרור (עלים טריים)
רכיבים לחצילים:
חצילים - 4 (גדולים)
מלח - לפי הטעם
פלפל שחור - לפי הטעם
גבינת מוצרלה - 400 גר' (חתוכה לפרוסות)
גבינת פרמזן - 2 כפות (מגורדת)
פירורי לחם - 1 כוס (רצוי קלויים קלות אך לא חובה)
מתכון לפסטת פטוצ'יני גזר עם פטריות ופלפל אדום

הגזר המתקתק מעניק למנה טעם וצבע נהדרים, וכמובן שפע של ויטמינים שמועילים לגופכם. אתם יכולים לנשנש ממנו בלי ייסורי מצפון... שימו לב שרשימת המרכיבים כוללת רוטב עגבניות לפסטה מוכן. אתם יכולים לקנות אחד כזה או להכין לפי טעמכם. 

רכיבים ל"פטוצ'יני" גזר :
שמן זית - 2 כפות
שן שום - 1 (קצוצה)
פטריות שמפיניון - ½ כוס (חתוכות)
פלפל אדום - 1 (קצוץ)
בזיליקום - 2 כפות (עלים טריים, ועוד חופן של עלים קרועים לקישוט)
עגבניות שרי - ½ כוס (חצויות)
גזרים - 3 (גדולים וקלופים)
רוטב עגבניות - ¾ כוס (לפסטה, קנוי או מוכן לפי טעמכם)
מלח - לפי הטעם
פלפל שחור - לפי הטעם
מתכון לספגטי גזר וזוקיני בפסטו תרד

גזר וזוקיני יכולים להחליף את הספגטי בצלחת שלכם, ומה דעתכם לשלב ביניהם ולהכין רוטב פסטו מיוחד? אמנם ניתן לאדות את המרכיבים העיקריים לפני ההכנה, אבל אתם תופתעו לגלות שאפשר להכין את המנה הזאת גם בלי להדליק תנור או להוציא מחבת מהארון!

רכיבים לספגטי:
גזרים - 2 (גדולים, קלופים לרצועות דקות וארוכות)
זוקיני - 2 (גדולים, קלופים לרצועות דקות וארוכות)
עלי תרד בייבי - 3 כוסות
גרעיני דלעת - ¼ כוס (קלופים טבעיים)
שמן זית - 3 כפות
מלח - לפי הטעם
מתכון מיוחד לניוקי בטטה ללא גלוטן

ניוקי נעשה בדרך כלל מתפוחי אדמה, אבל כאן אתם מוזמנים לגוון עם בטטה, שמעניקה לו טעם וצבע משגעים. הבטטה גם גורמת לעליית סוכר הדרגתית יותר בגוף מאשר תפוח האדמה, ולכן מומלצת יותר למי שרוצה להרגיש שובע לזמן ארוך יותר. 

רכיבים לניוקי בטטה:
בטטות - 2 (בינוניות, קלופות, צלויות 45 דקות בתנור בחום 180 מעלות, ומעוכות לפירה)
ג'ינג'ר - 1 כף
מלח - 1 כפית
קמח תפוחי אדמה - 4 כוסות ועוד קצת לקימוח (אפשר גם קמח לבן רגיל)
מי קרח - בכמות של קערה גדולה (ללא קוביות קרח)
שמן זית - מעט
בצלצלי שאלוט - 3 (קצוצים או בצל אחד בינוני קצוץ)
שיני שום - 2 (קצוצות)
מקור: גלי בן-דור
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:
בלחיצתך על "הרשם", הינך מסכים ל תנאי שימוש ו הצהרת הפרטיות שלנו ומאשר קבלת מיילים מהאתר.

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:
בלחיצתך על "הרשם", הינך מסכים ל תנאי שימוש ו הצהרת הפרטיות שלנו ומאשר קבלת מיילים מהאתר.