maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

5 מרקים מעולים שמכילים מזונות על

  כשימי חורף מתקרבים, אין כמו לשבת עם קערת מרק מהבילה וליהנות מטעמים כמו שיש רק במאכל האהוב הזה. נראה שאין כמעט שילוב שלא ניתן לעשות במרקים, החל מכאלו שהם בעלי טעם פירותי, דרך מרקים קרירים ועד למרקים סמיכים, עשירים ומלאים בכל טוב. המאכל הנהדר יכול לא רק למלא קיבה ריקה, אלא גם לעזור לטפל במחלות חורף ואף למנוע אותן. 5 המרקים שלפניכם מכילים רכיבים שנחשבים ל"מזונות על" המלאים בוויטמינים, מינרלים, נוגדי חמצון ורכיבים תזונתיים חשובים, שיעזרו לכם להילחם במחלות החורף בטוב טעם. שיהיה בתיאבון!

מתכון למרק עשיר של שעועית לבנה עם דלעת וקייל

המרק העשיר הזה מכיל רכיבים בריאים רבים, כך שקשה להחליט איזה מהם הוא הבריא ביותר. הדלעת הנפלאה עשירה בוויטמין A ששומר על בריאות העיניים והעור וכן מפחית תסמינים של סוכרת, ואילו הקייל מלא בנוגדי חמצון התורמים לבריאות הגוף הכללית. המרק הנפלא הזה גם יעזור לכם לשמור על תחושת שובע לאורך זמן, כך שלא תרצו לשלוח יד לנשנושים לא בריאים.

זמן הכנה: 40 דקות
כמות סועדים: 6
רמת קושי: קל
recipe מקור תמונה: Justin Perricone
רכיבים למרק:
שמן זית - 1 כף
בצל גדול - 1 (חתוך לקוביות)
שיני שום - 4 (טחונות)
דלעת - 500 גרם (חתוכה לקוביות קטנות)
קייל - 5 כוסות (חתוך בינוני)
רוזמרין - 1 כפית (טרי טחון)
שעועית לבנה מבושלת - 850 גרם (ניתן להשתמש בשעועית משומרת או קפואה)
מרק עוף - 4 כוסות (בשרי או פרווה )
מלח - ½ כפית
פלפל שחור גרוס - ½ כפית
חומץ בן יין לבן - 2 כפיות
טחינה - 3 כפות
זרעי צ'יה - ⅓ כוס (ניתן להמיר בזרעי פשתן)
אופן הכנה למרק:
  1. חממו את השמן בסיר כבד גדול על אש בינונית. הוסיפו את הבצל ובשלו עד שהוא נהיה שקוף, כ-5 דקות.
  2. הוסיפו לסיר את השום והרוזמרין ובשלו במשך דקה. הוסיפו לסיר דלעת, שעועית, מרק עוף, מלח ופלפל שחור. הביאו את התערובת לרתיחה על אש גבוהה ולאחר מכן הפחיתו את החום לנמוך, כסו את הסיר, ובשלו על להבה נמוכה 15 דקות או עד שהדלעת נהיית רכה מאוד. preperation מקור תמונה: Judy Baxter
  3. הורידו את הסיר מהאש ובעזרת כף או ממחה תפוחי אדמה, מעכו את הדלעת עד שהמרק מתעבה.
  4. הוסיפו חומץ, קייל, 1 כף של טחינה, ו -2 כפות של זרעי צ'יה/פשתן. כסו את הסיר, החזירו אותו לאש בינונית למשך 5 דקות או עד שהוא מתחמם. הגישו בקעריות, טפטפו את יתרת הטחינה ופזרו את שאר הזרעים על המרק.

מתכון למרק מינסטרונה משביע במיוחד עם כוסמין ופסטו

מרק המינסטרונה שהגיע אלינו מאיטליה הוא אהוב במיוחד על רבים, וכאשר מוסיפים לו את דגן הכוסמין שמכיל יותר חלבונים מדגנים אחרים, מקבלים מנה טעימה ועשירה. הכוסמין מלא בויטמין E ובויטמינים מקבוצת B וכן במינרלים כמו מגנזיום, סידן, סלניום, ברזל ואבץ ששומרים על עצמות חזקות וגם מרחיקים זיהומים, כך שתקבלו מרק איטלקי שהוא גם תרופה לחורף. 

זמן הכנה: שעה
כמות סועדים: 10
רמת קושי: קל
recipe מקור תמונה: Pearlsa
רכיבים למרק:
מלח - 1 כפית
עלים של קייל - 3 (קצוצים)
שעועית לבנה מבושלת - 400 גרם
ברוקולי - ½ קילו
רוטב פסטו - ½ כוס
שמן זית - 1 כף
בצל קטן - 1 (קצוץ)
שיני שום גדולות - 2 (קצוצות)
מרק עוף - 8 כוסות
פלפל שחור - 1 כפית
גזר - 2 (חתוכים לעיגולים)
גבעולי סלרי - 2 (קצוצים דק)
עלה דפנה - 1
עגבנייה גדולה - 1 (קצוצה דק)
קישוא בינוני - 1 (קצוץ דק)
כוסמין - ¾ (כוס)
תימין - 1 כפית (קצוץ דק)
קוביות של עגבניות משומרות - 1 כוס
אופן הכנה למרק:
  1. חממו את השמן בסיר גדול ועל אש בינונית. הוסיפו בצל, גזר, סלרי, וכוסמין, בשלו במשך 6-7 דקות או עד שהירקות מתרככים.
  2. הוסיפו לסיר קישוא, שום, תימין, עלה דפנה, ובשלו 2 דקות נוספות, תוך בחישה מתמדת.
  3. הוסיפו את העגבנייה הטריה, כוס העגבניות המשומרות, פלפל ו-½7 כוסות מרק עוף. הביאו לרתיחה, כסו חלקית והפחיתו את החום ללהבה נמוכה – בינונית למשך 20 דקות. preperation
  4. הגבירו את החום לבינוני, הוסיפו שעועית וברוקולי, כסו ובשלו במשך 10 דקות נוספות.
  5. הסירו את התערובת מהאש וערבבו פנימה את הכרוב ואת יתרת המרק. הניחו לכרוב להתבשל במרק החם כ-10 דקות, הסירו את עלה הדפנה, חלקו לקערות, הוסיפו רוטב פסטו מעל והגישו.

 

מתכון למרק פריקה סמיך עם פטריות שיטאקה וקייל

חיטת הפריקה הירוקה מלאה בנוגדי חמצון שעוזרים לשמור על בריאות הגוף, וכאשר מצוותים אותה לכרוב העל קייל, מקבלים מרק נפלא שהוא כמו תרופה. האינדקס הגליקמי של הדגן הנפלא הזה הוא נמוך, ועל כן הוא מומלץ מאוד בקרב חולי סוכרת. התוספת של חומץ התפוחים למרק מעניקה לו חמיצות עדינה ונהדרת וגם רכיב שמנקה רעלים מהגוף ועוזר לשמור על משקל תקין.

זמן הכנה: שעה ו10 דקות
כמות סועדים: 10
רמת קושי: קל
recipe מקור תמונה: Aleksandr Slyadnev
רכיבים למרק:
בצל קטן - 1 (קצוץ דק)
שוום - 2 שיניים (טחונות)
קייל - 6 עלים (ללא גבעולים, חתוך דק)
מלח - לפי הטעם
פלפל שחור - לפי הטעם
חומץ תפוחים - 2 כפות
זרעי צ'יה - ¼ כוס (לעיטור, ניתן להמיר בזרעי פשתן)
פריקה - 1 כוס
צנונית - 2 (בינוניות, פרוסות דק, לעיטור)
שמן - 3 כפות
מחית תמרים - 2 כפות
פטריות שיטאקי - 6 כוסות (חתוכות דק)
מרק פטריות - 5 כוסות (ניתן להכין מ-5 כוסות מים חמים בתוספת 5 כפיות אבקת מרק פטריות )
אופן הכנה למרק:
  1. מזגו 4 כוסות ממרק הפטריות אל סיר בינוני והוסיפו את הפריקה. הביאו את התערובת לרתיחה על להבה בינונית, כסו את הסיר, הנמיכו את הלהבה לנמוכה וכסו שוב במשך 30 דקות.
  2. הסירו את הסיר מהאש והניחו למרק להתבשל מעצמו למשך 15 דקות נוספות.
  3. צקו 1 כוס מהמרק הסמיך למעבד מזון יחד עם מרק הפטריות שנותר. רסקו עד שהתערובת חלקה והחזירו אותה לסיר המרק. הוסיפו 2 כפות מחית תמרים. preperation מקור תמונה: Aaron Thul
  4. החזירו את הסיר ללהבה נמוכה והוסיפו נוזלים אם המרק סמיך מדי.
  5. חממו כף של שמן זית במחבת, הוסיפו את השום וערבבו במשך 30 שניות. הוסיפו למחבת את הכרוב וקורט מלח, ערבבו עד שהכרוב מתרכך, העבירו את התערובת לצלחת וכסו כדי לשמור עליה חמה.
  6. החזירו את המחבת לאש, חממו עליה את 2 כפות שמן הזית שנותרו וטגנו עליה את הבצל במשך כ-2 דקות.
  7. הוסיפו למחבת את הפטריות יחד עם קורט מלח ופלפל וערבבו היטב. הוסיפו חומץ תפוחים ובשלו את הפטריות במשך 3-4 דקות או עד שהן רכות מאוד.
  8. חלקו את המרק הסמיך לקערות והוסיפו לכל אחת מהן מתערובות הפטריות והקייל. עטרו בזרעי צ'יה/פשתן ובפרוסות צנונית והגישו חם.

מתכון למרק סלק וגזר שכולם יאהבו

המרק האדמוני והנפלא הזה מכיל ירקות אהובים כמו גזר ותפוחי אדמה, וכן סלק שעשיר בוויטמין A, B6, C ומגנזיום, ברזל וחומצה פולית שכולם יחד שומרים על התאים מנזקים ונלחמים בזיהומים ובדלקות. תוספת של גבינת שמנת עשירה או שמנת חמוצה קרה למרק המהביל הזה תעלה חיוך על פני כל מי שיטעם מהמאכל העשיר הזה.

זמן הכנה: 40 דקות
כמות סועדים: 6
רמת קושי: קל
recipe מקור תמונה: aser
רכיבים למרק:
שמן זית - ½ כפית
בצל - 1 (חתוך דק)
שיני שום - 2 (כתושות)
גזרים - 2 (חתוכים לקוביות קטנות)
עלי דפנה - 2 כפות
תימין - ½ כפית
תפוחי אדמה - 200 גרם (חתוכים לקוביות)
סלק - 500 גרם (חתוך לקוביות)
ציר ירקות - 1 ליטר
רסק עגבניות - 1 כף
מלח - לפי הטעם
פלפל - לפי הטעם
אופן הכנה למרק:
  1. חממו את השמן בסיר גדול, הוסיפו לו בצל וטגנו במשך 2-3 דקות.
  2. הוסיפו לסיר את השום, טגנו במשך דקה והוסיפו את קוביות הסלק, הגזר ותפוחי האדמה. טגנו במשך 3 דקות נוספות תוך ערבוב מתמיד. preperation מקור תמונה: Adam Hirsch
  3. הוסיפו לסיר את ציר הירקות, רסק עגבניות, עלי דפנה ותימין, הביאו לרתיחה על אש בינונית-גבוהה, הנמיכו את הלהבה לנמוכה-בינונית ובשלו 20 דקות או עד שהירקות מבושלים היטב.
  4. הוציאו את עלה הדפנה מהסיר, העבירו את המרק למעבד מזון ורסקו היטב. חלקו לקערות והוסיפו גבינת שמנת או שמנת חמוצה קרה.

 

הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל: