maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

5 מרקים מעולים שמכילים מזונות על

  כשימי חורף מתקרבים, אין כמו לשבת עם קערת מרק מהבילה וליהנות מטעמים כמו שיש רק במאכל האהוב הזה. נראה שאין כמעט שילוב שלא ניתן לעשות במרקים, החל מכאלו שהם בעלי טעם פירותי, דרך מרקים קרירים ועד למרקים סמיכים, עשירים ומלאים בכל טוב. המאכל הנהדר יכול לא רק למלא קיבה ריקה, אלא גם לעזור לטפל במחלות חורף ואף למנוע אותן. 5 המרקים שלפניכם מכילים רכיבים שנחשבים ל"מזונות על" המלאים בוויטמינים, מינרלים, נוגדי חמצון ורכיבים תזונתיים חשובים, שיעזרו לכם להילחם במחלות החורף בטוב טעם. שיהיה בתיאבון!

מתכון למרק שעועית לבנה עם דלעת וקייל

המרק העשיר הזה מכיל רכיבים בריאים רבים, כך שקשה להחליט איזה מהם הוא הבריא ביותר. הדלעת הנפלאה עשירה בוויטמין A ששומר על בריאות העיניים והעור וכן מפחית תסמינים של סוכרת, ואילו הקייל מלא בנוגדי חמצון התורמים לבריאות הגוף הכללית. המרק הנפלא הזה גם יעזור לכם לשמור על תחושת שובע לאורך זמן, כך שלא תרצו לשלוח יד לנשנושים לא בריאים.

recipe מקור תמונה: Justin Perricone
רכיבים למרק:
שמן זית - 1 כף
בצל גדול - 1 (חתוך לקוביות)
שיני שום - 4 (טחונות)
דלעת - 500 גרם (חתוכה לקוביות קטנות)
קייל - 5 כוסות (חתוך בינוני)
רוזמרין - 1 כפית (טרי טחון)
שעועית לבנה - 850 גרם (מבושלת, ניתן להשתמש בשעועית משומרת או קפואה)
מלח - ½ כפית
טחינה - 3 כפות
זרעי צ'יה - ⅓ כוס (ניתן להמיר בזרעי פשתן)
מתכון למרק מינסטרונה עם כוסמין ופסטו

מרק המינסטרונה שהגיע אלינו מאיטליה הוא אהוב במיוחד על רבים, וכאשר מוסיפים לו את דגן הכוסמין שמכיל יותר חלבונים מדגנים אחרים, מקבלים מנה טעימה ועשירה. הכוסמין מלא בויטמין E ובויטמינים מקבוצת B וכן במינרלים כמו מגנזיום, סידן, סלניום, ברזל ואבץ ששומרים על עצמות חזקות וגם מרחיקים זיהומים, כך שתקבלו מרק איטלקי שהוא גם תרופה לחורף. 

recipe מקור תמונה: Pearlsa
רכיבים למרק:
מלח - 1 כפית
עליי קייל - 3 (קצוצים)
שעועית לבנה - 400 גרם (מבושלת)
ברוקולי - ½ קילו
רוטב פסטו - ½ כוס
שמן זית - 1 כף
בצל - 1 (קטן, קצוץ)
שיני שום גדולות - 2 (קצוצות)
מרק עוף - 8 כוסות
פלפל שחור - 1 כפית
גזר - 2 (חתוכים לעיגולים)
סלרי - 2 גבעולים (קצוצים דק)
עגבנייה גדולה - 1 (קצוצה דק)
קישוא בינוני - 1 (קצוץ דק)
כוסמין - ¾ (כוס)
תימין - 1 כפית (קצוץ דק)
עגבניות - 1 כוס (טריות חתוכות לקוביות או משומרות)

 

מתכון למרק פריקה עם פטריות שיטאקה וקייל

חיטת הפריקה הירוקה מלאה בנוגדי חמצון שעוזרים לשמור על בריאות הגוף, וכאשר מצוותים אותה לכרוב העל קייל, מקבלים מרק נפלא שהוא כמו תרופה. האינדקס הגליקמי של הדגן הנפלא הזה הוא נמוך, ועל כן הוא מומלץ מאוד בקרב חולי סוכרת. התוספת של חומץ התפוחים למרק מעניקה לו חמיצות עדינה ונהדרת וגם רכיב שמנקה רעלים מהגוף ועוזר לשמור על משקל תקין.

recipe מקור תמונה: Aleksandr Slyadnev
רכיבים למרק:
בצל - 1 (קטן, קצוץ דק)
שיניי שום - 2 (טחונות)
קייל - 6 עלים (ללא גבעולים, חתוך דק)
מלח - לפי הטעם
פלפל שחור - לפי הטעם
חומץ תפוחים - 2 כפות
זרעי צ'יה - ¼ כוס (לעיטור, ניתן להמיר בזרעי פשתן)
פריקה - 1 כוס
צנונית - 2 (בינוניות, פרוסות דק, לעיטור)
שמן - 3 כפות
מחית תמרים - 2 כפות
פטריות שיטאקי - 6 כוסות (חתוכות דק)
מרק פטריות - 5 כוסות (ניתן להכין מ-5 כוסות מים חמים בתוספת 5 כפיות אבקת מרק פטריות )
מתכון למרק סלק וגזר

המרק האדמוני והנפלא הזה מכיל ירקות אהובים כמו גזר ותפוחי אדמה, וכן סלק שעשיר בוויטמין A, B6, C ומגנזיום, ברזל וחומצה פולית שכולם יחד שומרים על התאים מנזקים ונלחמים בזיהומים ובדלקות. תוספת של גבינת שמנת עשירה או שמנת חמוצה קרה למרק המהביל הזה תעלה חיוך על פני כל מי שיטעם מהמאכל העשיר הזה.

recipe מקור תמונה: aser
רכיבים למרק:
שמן זית - ½ כפית
בצל - 1 (חתוך דק)
שיני שום - 2 (כתושות)
גזרים - 2 (חתוכים לקוביות קטנות)
עלי דפנה - 2 כפות
תימין - ½ כפית
תפוחי אדמה - 200 גר' (חתוכים לקוביות)
סלק - 500 גר' (חתוך לקוביות)
מלח - לפי הטעם
פלפל - לפי הטעם

 

הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל: