maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

מתכונים של פסטה שמומלץ לאכול בבוקר

  עם תוספת גבינה או ירקות ואפילו בקינוחים, אין דרך שבה לא ניתן להשתמש בפסטה. המאכל הפשוט אך הנהדר הזה משמש להכנת מנות רבות, ולמרות שרובנו בוחרים לאכול אותו לארוחת הצהריים או הערב, ניתן להכין ממנו גרסאות נפלאות גם לארוחת הבוקר! 6 המתכונים הבאים לארוחת בוקר מפסטה יגרמו לכם להסתכל בצורה חדשה על המאכל האהוב הזה ולגלות את הדרכים הנפלאות בהן ניתן לפתוח איתו את היום. מפסטה עם תפוחי אדמה וירקות עד קוגל מסורתי עם טוויסט, אלו 6 מנות הפסטה לארוחת בוקר שחובה לנסות!

מתכון מיוחד לפסטה פונטינה עם תרד וארטישוק

השילוב המנצח בין גבינות וירקות במתכון הזה יכבוש את לבו של כל חובב פסטה, שישמח לאכול אותה גם בבוקר. התוספת של עשבי התיבול והאפייה של המנה משדרגים אותה אף יותר, ואתם תוכלו להכין כמות גדולה, לשמור ולחמם אותה כאשר יתחשק לכם משהו מיוחד ושונה לארוחת הבוקר.

זמן הכנה: 30 דקות
כמות סועדים: 6
רמת קושי: קל
recipe מקור תמונה: Mariam
רכיבים לפסטה פונטינה:
שמן זית - 2 כפות
שיניי שום - 2 (טחונות)
פטריות שמפיניון - 250 גר' (פרוסות גס)
תרד - 450 גר' (מופשר קצוץ דק, תרד קפוא משקית- נמצא בכל רשתות השיווק)
ארטישוק - 340 גר' (משומר סחוט מנוזלים וחתוך גס)
פסטה - 1 קג' (דקה, לבחירתכם)
גבינת פונטינה - 220 גר' (מגוררת, ניתן להמיר בגבינה קשה אחרת כגון קשקבל או גאודה)
ביצים - 6 גדולות (גודל XL)
שמנת מתוקה - 2 כפות
שמיר - 1 כפית (מיובש)
אורגנו - ½ כפית (מיובש)
פלפל אדום - ½ כפית (כתוש)
פלפל שחור - ½ כפית
מלח - ¼ כפית
פטרוזיליה - חופן (קצוצה לעיטור, לא חובה)
אופן הכנת הפסטה פונטינה:
  1. הרתיחו מים עם מלח בסיר גדול ובשלו את הפסטה לפי ההוראות שעל גבי האריזה.
  2. חממו תנור ל-190 מעלות.
  3. על להבה בינונית, חממו שמן במחבת גדולה או בסיר נמוך שמותאמים לחימום בתנור. הוסיפו את השום וערבבו במשך 30 שניות.
  4. הוסיפו את הפטריות למחבת בשכבה אחת מבלי לערבב אותן, והניחו להן להיצלות עד שמתקבלת שכבת קרמל בתחתית שלהן, כ-2 דקות.
  5. כאשר השכבה התחתונה מקבלת את הגוון הרצוי, ערבבו את הפטריות והוסיפו להן מלח ופלפל לפי הטעם. הוסיפו שמיר, אורגנו, פלפל אדום ופלפל שחור וערבבו בשנית.
  6. הוסיפו לכלי הבישול את הארטישוק והתרד וערבבו בעדינות. בשלו 2-3 דקות.
  7. הוסיפו לכלי הבישול את הפסטה והגבינה, זלפו שמן זית מעל וערבבו היטב.
  8. צרו בארות קטנות בפסטה ושברו לתוכן בזהירות את הביצים. פזרו מעליהן מלח ופלפל.
  9. מזגו את השמנת המתוקה מעל הביצים, הכניסו את כלי הבישול לתנור החם עד שחלבוני הביצים יהפכו ללבנים, כ-15-18 דקות. הוציאו מהתנור, פזרו מעל את הפטרוזיליה והגישו חם.

 

מתכון ללזניה עם תפוחי אדמה

השילוב הנהדר שבמתכון הבא בין תפוחי אדמה, גבינות ופסטה יעלה חיוך על פניכם בכל בוקר וישביע אתכם לכמה שעות טובות. הוספת סלמון מעושן תשדרג את המנה אף יותר, אך לאלו שנרתעים מאכילת דגים לארוחת בוקר, ניתן לוותר על כך.

זמן הכנה: 30 דקות
כמות סועדים: 6
רמת קושי: קל
recipe מקור תמונה: Larry
רכיבים ללזניה:
דפי לזניה - 1 חבילה (שלא דורשים בישול מקדים)
תפוחי אדמה - 4 בינוניים (מגורדים)
מלח - לפי הטעם
פלפל - לפי הטעם
סלמון מעושן - 250 גר' (חתוך לרצועות)
גבינה צהובה - 400 גרם (מגוררת)
קוטג' - 500 גר'
אופן הכנת הלזניה:
  1. חממו את התנור ל-170 מעלות ושמנו את תבנית האפייה היטב.
  2. בקערה בינונית, ערבבו יחד גבינה לבנה וקוטג', הוסיפו להן מלח ופלפל וערבבו היטב.
  3. בקערה נפרדת, ערבבו את תפוחי האדמה עם מלח וסחטו היטב לניקוז נוזלים.
  4. הניחו שכבה של דפי לזניה על תחתית תבנית האפייה, מרחו מעליה שכבה של גבינה לבנה וקוטג', פזרו גבינה צהובה, מעליה תפוחי אדמה וסיימו עם פיזור של נתחי סלמון מעושן. חזרו על התהליך עד שהתבנית מתמלאת עד ¾ מגובהה ופזרו מעל השכבה העליונה גבינה צהובה.
מתכון לפסטה שקשוקה
אין ספק ששקשוקה היא אחת מארוחות הבוקר האהובות ביותר בישראל, ועם תוספת של פסטה ובזיליקום, כמו במתכון שלפניכם, אתם וודאי תרצו להכין את הגרסה הזו בפעם הבאה שיתחשק לכם לאכול שקשוקה מהבילה ומיוחדת בבוקר.
 
זמן הכנה: 25 דקות
כמות סועדים: 2
רמת קושי: קל
recipe מקור תמונה: Neven Mrgan
רכיבים לפסטה שקשוקה:
שמן זית - 3 כפות
עגבניות - 850 גרם (טריות, חתוכות לקוביות. ניתן להמיר בקוביות עגבנייה משומרות)
שום - 3 שיניי שום (חתוך בינוני)
בצל - 1 בינוני (חתוך דק)
בזיליקום - ¼ כוס + עלים נוספים לעיטור (עלים טריים)
פסטה - 220 גרם (קצרה לא מבושלת)
פפריקה מתוקה - ½ כפית
מלח - לפי הטעם
גבינת מוצרלה - ½ כוס (מגורדת)
פלפל שחור - לפי הטעם
אופן הכנת הפסטה שקשוקה:
  1. חממו את השמן במחבת גדולה, הוסיפו את הבצל וטגנו עד שיהפוך לשקוף. הוסיפו את השום וערבבו.
  2. הכניסו למעבד מזון את העגבניות עם הבזיליקום ומלח והפעילו עד לקבלת מחית חלקה.
  3. העבירו את מחית העגבניות למחבת, הוסיפו פפריקה, צ'ילי, פלפל שחור ומעט מלח, ערבבו והניחו לה להתבשל על להבה נמוכה עד שהיא מבעבעת.
  4. הוסיפו למחבת עם הרוטב את הפסטה היבשה, ערבבו היטב ובשלו בשמן 25 דקות, או עד שהפסטה מבושלת, תוך ערבוב מדי פעם.
  5. כאשר הפסטה מוכנה, צרו בה בארות ושברו לתוכן את הביצים. פזרו מוצרלה מעל כל המחבת ובשלו על להבה בינונית – גבוהה כ-6 דקות.
  6. הסירו את המחבת מהלהבה, הוסיפו לה את עלי הבזיליקום הנותרים והגישו חם.

 

מתכון מהיר לפסטה

לאלו מכם שקצרים בזמן ולא יכולים להכין מנות פסטה מורכבות, זה המתכון בשבילכם. תוך פחות מחצי שעה תוכלו ליהנות ממנה טעימה להפליא עם רכיבים פשוטים, ואם תבשלו את הפסטה ערב לפני, זמן ההכנה יתקצר אף יותר!

זמן הכנה: 20 דקות
כמות סועדים: 3
רמת קושי: קל
recipe
רכיבים לפסטה המהירה:
שמן זית - 2 כפות
שום - מ- 2 שיניים (כתוש)
פסטה - 220 גרם (לינגוויני מבושלת)
מלח - ½ כפית
פלפל שחור - ¼ כפית
פטרוזיליה - ¼ כוס (קצוצה לעיטור, לא חובה)
גבינת פרמז'ן - ½ כוס (מגורדת)
אופן הכנת הפסטה המהירה:
  1. בקערה בינונית, ערבבו יחד פרמז'ן, מלח ופלפל.
  2. חממו כף אחת של שמן זית במחבת עמוקה וגדולה ועל להבה בינונית. הוסיפו את השום וטגנו במשך חצי דקה.
  3. הוסיפו למחבת עם השום את הפסטה המבושלת והפרמז'ן, ערבבו ובשלו כ-5 דקות.
  4. הסירו מהאש, פזרו מעל המחבת פטרוזיליה טרייה וטפטפו את כף שמן הזית שנותרה. הגישו חם.

מתכון קל ומהיר לפסטה עם גבינה וירקות

המנה הנפלאה הזו עשירה בכל טוב והיא כוללת פסטה, ירקות, גבינה וביצים, אשר מכילים את ארבע אבות המזון שמומלץ לצרוך בארוחה החשובה ביותר ביום.

זמן הכנה: 25 דקות
כמות סועדים: 6
רמת קושי: קל
recipe מקור תמונה: Karin Dalziel
רכיבים ל פסטה עם ירקות:
פסטה - 450 גרם (לינגוויני מבושלת)
שמן זית - 3 כפות
תפוחי אדמה - ½ קילו (חתוכים לקוביות)
בצל - 1 בינוני (חתוך לקוביות)
פלפל אדום - ½ פלפל (חתוך לקוביות)
פלפל ירוק - ½ פלפל (חתוך לקוביות)
טימין - 1 כף (טחון)
חמאה - 1 כף (לא מלוחה)
ביצים - 4 (בינוניות, טרופות)
מלח - לפי הטעם
גבינת צ'דר - ⅔ כוס (מגורדת)
פלפל שחור - לפי הטעם
אופן הכנת ה פסטה עם ירקות:
  1. במחבת גדולה ועל להבה בינונית, חממו את שמן הזית. הוסיפו את קוביות תפוחי האדמה ותבלו עם מלח ופלפל. טגנו במשך 5 דקות וערבבו מדי פעם.
  2. הוסיפו לתפוחי האדמה את הבצל, קוביות הפלפלים והתימין. תבלו במלח ופלפל וערבבו מדי פעם במשך 8 דקות.
  3. הכניסו את התערובת המבושלת במחבת לקערה בינונית והניחו בצד.
  4. החזירו את המחבת ללהבה והמיסו בה את החמאה. הוסיפו למחבת את הביצים הטרופות וערבבו בעדינות במשך 2 דקות.
  5. הוסיפו למחבת את הגבינה המגורדת וערבבו. התערובת אמורה להיות נוזלית מעט.
  6. הוסיפו למחבת את הפסטה ותערובת הירקות שבקערה וערבבו הכל יחד עד שכל החומרים יתאחדו והביצים יתבשלו. הגישו חם.
מתכון קל לחטיפי קוגל אישיים

אין כמו מנה מתוקה לפתוח איתה את הבוקר, ועם הגרסה הזו לחטיפי קוגל אישיים שתוכלו לקחת אתכם כשאתם ממהרים לעבודה, המתיקות מתעצמת פי כמה.

זמן הכנה: 30 דקות
כמות סועדים: 6
רמת קושי: קל
recipe מקור תמונה: Rebecca Siegel
רכיבים לקוגל:
שמן צמחי - ½ כוס
רסק תפוחים - 1 כוס
אננס - 1 כוס (משומר, טחון כולל הנוזלים)
סוכר - ¾ כוס
מלח - ½ כפית
קינמון - ¼ כפית
אופן הכנת הקוגל:
  1. חממו תנור ל-170 מעלות ושמנו תבניות של מאפינס בגודל הרצוי (ניתן להשתמש גם בתבנית גדולה).
  2. בקערה בינונית, ערבבו את כל החומרים יחד על לקבלת תערובת אחידה.
  3. מזגו את התערובת לתבניות המאפינס, הכניסו לתנור ל-45 דקות או עד שהשוליים של חטיפי הקוגל שחומים ופריכים. הוציאו מהתנור ואכלו חם או שמרו למועד מאוחר יותר.

הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל: