maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

10 מאכלים שמשקמים את הגוף אחרי יום של אכילה לא בריאה

 בעולם שבו כמעט כולנו חוטאים מדי פעם באכילת מזון מהיר, תעשייתי ולא בריא, נשאלת השאלה החשובה האם ניתן לתקן את הנזקים שנגרמים לגוף בשל יום של אכילה לא מאוזנת? ודאי תשמחו לדעת שהתשובה היא "כן" וכעת תוכלו לגלות כיצד זה אפשרי. הרי זה קורה לכולנו... אנחנו קמים בבוקר, שותים את כוס הקפה שלנו ויוצאים מביתנו ליום של פעילות. סדר יום קדחתני ולוח זמנים צפוף מביאים לכך שאנחנו לא משקיעים באחד הדברים הכי חשובים – תזונה בריאה. אנחנו נכניס חטיף שוקולד לתיק, נקנה את הפלאפל שקרוב לעבודה ונעביר את היום בנשנוש של אוכל שברובו מזיק לנו, ויותר גרוע; לעתים לא נאכל כלל! 10 המאכלים שלפניכם יעזרו לכם למלא מאגרים ולהרגיש בריאים יותר בסיום יום של אכילה לא מאוזנת.
 

1.אגוזי מלך

אכילת רבע כוס (כ-25 גרם) של מלך הבריאות הזה מפחיתה נפיחות ואי נעימות שנוצרות בקיבה כתוצאה מאכילת אוכל שומני ועתיר בסוכר, וכן עוזרת לרסן חשקים בשעת רעב. כמות שכזו של אגוזי מלך מכילה כ-133% מכמות האומגה 3 המומלצת ליום, וחומצת שומן חיונית זו מסייעת ב"ניקוי" השומנים המזיקים מכלי הדם ובכך מונעת את הסיכון ללקות במחלות לב כליליות.

2. מיץ אלוורה

שתיית המשקה המרענן הזה בסוף היום תעזור לכם לתקן את הנזקים שנגרמים למעיים במהלך יום של תזונה לא בריאה, בנוסף לטיפול בדלקות מעי. מיץ אלוורה מכיל וויטמינים ומינרלים רבים (סידן, מגנזיום, אבץ ועוד) וחומצות אמינו שעוזרים למלא את המאגרים הנחוצים לאחר יום של אכילה לוקה בחסר מבחינה תזונתית.

3. זרעי צ'יה 

אחד מהחסרונות המשמעותיים של אכילת מזון מהיר היא העובדה שהם מכילים מעט מאוד סיבים תזונתיים. זרעי הצ'יה מכילים סיבים המנקים את דרכי העיכול מחומרים מזיקים ולא נחוצים (3 כפות מכילות כמחצית מכמות הסיבים התזונתיים המומלצת ליום). מלבד סיבים, זרעי הצ'יה מכילים חלבונים, סידן ונוגדי חמצון שמסייעים בשמירה על שלמות ותפקוד התאים בגוף.
 

4. זרעי פשתן

מזון העל הזה הוא בעל ערכים תזונתיים דומים לאלו של זרעי הצ'יה ומחירו נמוך יותר במרבית רשתות השיווק. אם היה לכם יום לחוץ במשרד, זרעי הפשתן יעזרו לכם להוריד את לחץ הדם ולנקות את הגוף מרעלים. זרעים אלו טומנים בחובם יתרון נוסף; הם אינם מכילים גלוטן ולכן יכולים לעזור לאיזון התזונה ולשיפור כמות הסיבים של חולי צליאק ובעלי רגישויות אחרות.

5. אצות ים

צריכת מזונות לא בריאים גורמת לתחושת כבדות, עייפות ונמנום. מחקרים מצאו שניתן להתגבר על הבעיות הללו על ידי אכילה של אצות ים מסוג נורי, וואקמה וקומבו אשר מכילות כמויות גדולות של וויטמין B12 שמגביר את הובלת החמצן לאיברים, ובכך מעלה את רמות האנרגיה. צמחי הים הללו מכילים גם מינרלים חיוניים כמו יוד שמגביר את חילוף החומרים, וכן סידן שמחזק את העצמות.
 

6. ציר מרק

בנוסף להיותו אהוב על רובנו, ציר מרק הוא מאכל קל לעיכול הממלא את הקיבה, תורם לתחושת שובע ומחדש מאגרים של רכיבים תזונתיים חשובים שלא נקבל משום מזון תעשייתי. רשימת היתרונות של ציר המרק כוללת גם חיזוק של המערכת החיסונית, סיוע בספיגת מגנזיום, סידן וזרחן, הקלה על כאבים ועיכוב תגובות דלקתיות הנוצרות בגוף. בכדי ליהנות מהתועלת הרבה של הציר, מומלץ להכינו בעזרת חלבון מן החי אולם חשוב מאוד לציין שגם לציר ירקות יש הרבה יתרונות שיעשו נפלאות לגופכם.

7. סלמון 

בנוסף לחומצת אומגה 3 שהשפעותיה החיוביות ידועות לכולם, סלמון מכיל גם רמות גבוהות של וויטמין D שרובנו לא צורכים מספיק ממנו בתזונה היומית (כ-245 יחידות וויטמין ב-100 גר' סלמון, רבע מהכמות היומית המומלצת). אכילה של מנת סלמון בסוף היום תספק לכם את הוויטמין החיוני הזה שמסייע באיזון רמות הסידן בגוף ובחיזוק העצמות.

8. ירקות כבושים

במידה והגזמתם בצריכת הסוכר במהלך היום, אכילה של מלפפונים חמוצים, ירקות כבושים בסגנון יפני (קימצ'י), כרוב כבוש ומאכלים דומים תעזור לכם לווסת את כמות הסוכרים בדם. ירקות כבושים מעלים את הרמות של החומצה ההידרוכלורית שהורגת חיידקים מזיקים בקיבה, ומגבירה את פעילות החיידקים הטובים שמפרקים את הסוכר העודף שצרכתם וכן מסייעת בספיגה שלו. בנוסף, ירקות כבושים מספקים לגוף מגוון רכיבים תזונתיים חשובים כמו למשל וויטמין B המסייע לתהליך חילוף החומרים ו-וויטמין C המסייע להילחם בדלקות ומחזק את המערכת החיסונית. 

9. יוגורט טבעי

פעמים רבות מזון מהיר ועשיר בפחמימות גורם להפרת המאזן הטבעי של חיידקי המעיים והפה. אכילה של יוגורט בסוף היום עוזרת לאזן את כמות החיידקים בקיבה ומאפשרת למערכת העיכול לתפקד בצורה תקינה. מלבד חיידקי המעיים, הסוכר שכולנו אוהבים גורם לריבוי של חיידקים בפה הגורמים לחורים בשיניים ולהבל פה. נמצא כי אכילה של יוגורט מאזנת את רמת החיידקים בפה, עוזרת לחזק את השיניים ומונעת ריחות לא נעימים.
 

10. תה משורש שן הארי

החליפו את כוס הקפה האחרונה של היום בכוס תה של שורש שן הארי ותוכלו להרגיש את ההשפעות במהרה. השורש של צמח שן הארי שממנו מכינים את התה הוא משתן טבעי שמסייע לגוף להימנע מספיחת נוזלים מיותרים אשר יוצרים תחושת נפחיות ואי נוחות. יתרון נוסף של העובדה הזאת הוא שעקב תכונותיו המשתנות, תה משורש שן הארי עוזר למנוע דלקות בדרכי השתן וכן עומס על הכליות.
 
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל: