maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

7 מתכונים נפלאים לשייקים בריאים וטעימים ממזונות על

   בשנים האחרונות אנו שומעים יותר ויותר את המונח "מזונות על" בהקשר למשטרי תזונה שונים וגם בנוגע למאכלים שאוצרים בתוכם יתרונות בריאותיים רבים. המזונות הנפלאים הללו יכולים להעניק לגופנו וויטמינים, מינרלים, נוגדי חמצון ושלל רכיבים מזינים אחרים שהוא זקוק להם מדי יום כדי לפעול בצורה הטובה ביותר ולאורך זמן. על מנת שתוכלו ליהנות מטעמם ויתרונותיהם של המאכלים הנפלאים הללו, אספנו עבורכם 7 מתכונים לשייקים מזינים אשר מבוססים על מזונות על טעימים ובריאים במיוחד, שתוכלו להכין בקלות בביתכם. בבוקר, בצהריים או בערב, שייקים שכאלה יזינו את גופכם במה שהוא זקוק לו, ויעניקו לכם תחושה רעננות ואנרגיה. שיהיה בתיאבון ולבריאות!
 
ידיים אוחזות שייקים
מתכון לשייק פירות יער ואסאי

פירות האסאי הסגלגלים מגיעים אלינו מדרום אמריקה ויש להם טעם ייחודי שאופייני רק להם. הפירות הטעימים הללו גדושים בנוגדי חמצון שמשתתפים במגוון תהליכים חיוניים כמו תיקון נזק תאי, חיזוק המערכת החיסונית ושמירה על מראה עור בריא, שחשוב לצרוך אותם בכמויות הולכות וגדלות ככל שמתבגרים. בשייק הבא תוכלו ליהנות מכל היתרונות הללו ועוד רבים אחרים שתוכלו לקרוא עליהם בכתבה הבאה ולהכין לעצמכם שייק אסאי צונן ומרענן לימי הקיץ החמים.

recipe מקור תמונה: rd.com
רכיבים לשייק אסאי ופירות יער:
בננה - 1 (גדולה)
פירות יער - ½1 כוסות (קפואים)
דבש - 1 כף
אסאי - 100 גר' (קפוא, שבור לחתיכות - ניתן להשיג בחנויות בריאות ומרכולים)
 
מתכון לשייק יוגורט תפוזים
 
יוגורט יכול לשדרג כל שייק פשוט למשקה נפלא, במיוחד כשמדובר ביוגורט יווני עשיר וקרמי. מלבד מרקמו וטעמו הייחודיים, יוגורט יווני עתיר בחלבון שגופנו זקוק לו לבניית שריר ולמגוון תהליכים אחרים, ומלבד זאת – יש בו גם חיידקים פרוביוטיים שמיטיבים עם גופנו, נלחמים בחיידקים מזיקים ושומרים על מאזן המיקרובים בגוף. כשמוסיפים את כל אלו לתפוזים שגדושים בוויטמין C שמגן על גופנו משלל תהליכים מזיקים, מקבלים שייק על בעל צבע צהוב עז וטעם נפלא.
recipe מקור תמונה: rd.com
רכיבים לשייק יוגורט תפוזים:
תפוזים - 4 (קטנים)
בננה - 1 (פרוסה לפרוסות - עדיפות לבננה קפואה)
מי קוקוס - ¼ כוס
תמצית וניל - 1 כפית
קוביות קרח - 5 יחידות
מתכון בריא ומיוחד לשייק תות ואבוקדו

השייק המיוחד הזה הוא לא רק טעים ובריא, אלא נראה נפלא הודות לשכבות הצבעוניות שמרכיבות אותו. טעמו העדין של האבוקדו ומרקמו הקרמי הופכים אותו לרכיב המושלם עבור שייקים בריאים ומשביעים במיוחד ומלבד זאת, הוא מכיל שומנים לא רווים חיוניים לגוף שמסייעים בהורדה של רמות הכולסטרול הרע והעלאה של רמות הכולסטרול הטוב. בשילוב עם תותים שמכילים נוגדי חמצון, מקבלים שייק שנראה כמו קינוח שכבות טעים שלא מאכזב. לחצו כאן כדי ללמוד עוד על יתרונותיו הבריאותיים של האבוקדו.

recipe מקור תמונה: .rd.com
רכיבים לשכבת תות:
מים - ½ כוס
תותים - ½1 כוסות (קפואים)
בננה - 1 (קפואה)
דבש - ½ כף
מיץ לימון - ½1 כפיות
רכיבים לשכבת אבוקדו:
חלב שקדים - ⅓ כוס
אבוקדו - ½1 כוסות (חתוך וקלוף)
דבש - ½2 כפות
קוביות קרח - ⅓ כוס
תמצית וניל - 1 כפית
 
מתכון בריא לשייק קינואה וקוקוס

רובנו כבר מכירים היטב את הקינואה שמתפקדת כבסיס חלופי ועשיר בחלבונים למאכלים שונים כמו בורגול. בנוסף לכך ניתן להשתמש בה כחלק ממגוון רחב של מנות שונות ומשונות, והיא מכילה סיבים תזונתיים שעוזרים להסדיר את פעילות מערכת העיכול, מונעים נפיחות וגם מסייעים בהוצאה של רעלי שונים מגופנו. השייק הבא מכיל פתיתי קינואה שניתן לרכוש בחנויות טבע ובמרכולים, כך שלא נדרשת הכנה מוקדמת ומיוחדת שלה.

recipe מקור תמונה: rd.com
רכיבים לשייק קינואה-קוקוס:
חלב קוקוס - 1 כוס
בננה - 1 (קפואה)
תמצית וניל - ½ כפית
סירופ מייפל - 1-2 כפות
קינמון - מעט (כתוספת)
מתכון לשייק קייל ומנגו על בסיס יוגורט

לפתיחת הבוקר עם מנת בריאות ירוקה, מומלץ לנסות את שייק הקייל שלפניכם שמכיל את מלך הכרובים. הקייל מכיל וויטמינים ומינרלים רבים שבהם כמויות גדולות של וויטמין A הנחוץ לראייה תקינה וגם למראה עור בריא. בנוסף הקייל עוזר לשמור על מאזן חיידקים תקין במערכת העיכול, מה שמסייע בהגנה מפני מחלות ודלקות ברחבי הגוף. לחצו כאן כדי ללמוד עוד על יתרונות הקייל וירקות עליים נוספים.

recipe מקור תמונה: rd.com
רכיבים לשייק קייל:
כרוב קייל - 1 כוס (עלים ללא גבעולים)
בננה - 1 (בינונית, פרוסה)
מנגו - 1 כוס (או אפרסקים קפואים חתוכים לקוביות)
מים - 1 כוס (קרים)
קוביות קרח - ½ כוס
מתכון לשייק סלק ואוכמניות

הגוון העז של הסלק הופך את השייק שלפניכם למושך במיוחד לעין וגם לבלוטות הטעם. טעימה מהמשקה הזה תאפשר לכם ליהנות מטעמו המתקתק-אדמתי של הסלק שיכניס לגופכם וויטמין B, אשלגן וחומצה פולית בצורה טבעית. הסלק מכיל גם חומצה ניטרית שמשפרת את זרימת הדם בגוף ובכך מסייעת להוריד לחץ דם גבוה ללא צורך בתרופות. בניגוד לשייקים אחרים שמכילים מיץ סלק עתיר בסוכרים, האינדקס הגליקמי של השייק הבא הוא נמוך יחסית מפני שהוא מכיל רק ⅓ כוס סלק.

recipe מקור תמונה: rd.com
רכיבים לשייק סלק ואוכמניות:
חלב שקדים - 1 כוס (לא ממותק - ניתן להמיר בחלב אורז/חלב קוקוס/ חלב צמחי אחר לבחירתכם)
אוכמניות - ½ כוס (קפואות)
סלק - ⅓ כוס (קצוץ)
מיץ ליים - מ-2 ליים
זרעי צ'יה - 1 כף
מתכון לשייק חמאת בוטנים ושוקולד

בוטנים, בדומה לאגוזים אחרים, מכילים כמויות גדולות של חלבון שגופנו זקוק לו, וגם שומנים בריאים וסיבים תזונתיים. חמאת בוטנים, שקדים או אגוזי מלך טבעית ולא ממותקת הופכת את השייק שלפניכם לפצצת בריאות של ממש, ויחד עם קקאו ושוקולד מריר, מתקבל שייק-קינוח מתקתק ובריא במיוחד. לחצו כאן כדי ללמוד על יתרונותיהם הבריאותיים של אגוזים שונים.

recipe מקור תמונה: rd.com
רכיבים לשייק חמאת בוטנים ושוקולד:
בננה - 1 (בשלה)
חלב - ½ כוס
חמאת בוטנים - 2 כפות (או חמאת אגוזים לבחירתכם)
שיבולת שועל - 1 כפות
זרעי צ'יה - 1 כף
שוקולד מריר - 4 קוביות (או 1 כף גדושה אבקת חלבון בטעם שוקולד)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל: