maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

8 טעויות שאתם עושים בניסיון לרדת במשקל

  כל מי שניסה לרדת במשקל בעבר ולא הצליח כנראה הגיע למסקנה שלא כל אסטרטגיה מפורסמת לדיאטה באמת עובדת, ורובנו מחליטים לפצוח בדיאטה על פי ה"חוקים שלנו", שבמקרים רבים אינם עומדים בקנה אחד עם ההמלצות של המומחים. אם עד היום לא הבנתם למה אינכם מצליחים לרדת במשקל, על אף הניסיונות החוזרים ונשנים, יכול להיות שהסיבה לכך קשורה לטעויות שמוצגות ב-8 הסעיפים הבאים. אם זה המצב, תוכלו ללמוד כיצד לתקן אותן ותעזרו לעצמכם לזכות בגוף שתמיד רציתם.
 
סיבות לכך שהדיאטה לא עובדת: אישה מחזיקה סרט מדידה סביב בטנה
 

1. אתם רק סופרים קלוריות

ד"ר דיוויד לוטוויג, אנדוקרינולוג (חוקר הורמונים) ופרופסור לתזונה באוניברסיטת הרווארד, טוען שרוב האנשים לא יכולים לחשב בדיוק מוחלט כמה קלוריות הם צורכים וכמה קלוריות הם שורפים, אפילו אם הם עובדים בצמוד למחשבון וטבלאות למיניהן. על כן לא ניתן לזכות בירידה במשקל רק בזכות חישוב כמות הקלוריות שאנו חושבים שיש לנו צורך בהן או כמות הקלוריות שאנו שורפים.
 
איך לתקן את המצב: במקום לספור קלוריות, השקיעו מאמצים בבחירת מזון איכותי ותנו לגופכם לבצע את החישובים בעצמו. קערה של שיבולת שועל למשל תספק לכם יותר את התיאבון מאשר חטיף דגנים דל קלוריות ועתיר סוכר – ואפילו יהיו בה פחות קלוריות ברוב המקרים. כך תוכלו להרוג 2 ציפורים במכה אחת, בזכות העובדה שתצרכו פחות קלוריות ובו זמנית תישארו שבעים למשך זמן רב יותר.

2. אתם חושבים ששומן מזיק לכם

בעוד ששמנים ושומנים אכן מכילים יותר קלוריות מאשר פחמימות וחלבונים, מומחים מסכימים פה אחד שדיאטה דלת שומן היא אחת מהגרועות ביותר עבור תהליך ההרזיה. "כשאתם מקצצים בכמויות השומן שאתם צורכים, עליכם להחליף אותו ברכיב תזונתי אחר, וברוב המקרים זה יעשה עם פחמימות וסוכרים, מה שלא תורם יותר מדי לתהליך הירידה במשקל", כך מסבירה ד"ר רוטנברג, מנהלת תוכנית הירידה במשקל של אוניברסיטת מישיגן. שלא כמו שומן, סוכר ופחמימות לא תורמים לתחושת שובע, ובאופן כללי חשוב שתדעו שהגוף זקוק לשומן על מנת לתפקד. 
 
איך לתקן את המצב: המשיכו לצרוך שומן בדרכים בריאות, בעזרת שמן זית, דגים שמנים, אבוקדו ואגוזים, שיהפכו את הארוחות שלכם למשביעות יותר. אם אתם בוחרים בין מוצרים בסופר בעלי גרסה רגילה וגרסה דלת שומן, שימו לב שההבדל הקלורי ביניהן הינו מזערי ביותר, ולכן מומלץ לבחור בגרסה הרגילה – בייחוד כשמדובר במאכלים שמכילים פחות סוכר בגרסתם הרגילה ביחס לגרסתם דלת השומן.
סיבות לכך שהדיאטה לא עובדת: אישה מחזיקה אבוקדו חצוי ל-2
 

3. אתם לא נותנים לעצמכם ליהנות מקינוח

ד"ר לוטוויג אומר שהדרך הטובה ביותר לזרז תהליך של ירידה במשקל היא להפסיק לצרוך פחמימות מעובדות ומוצרים עם תוספת סוכר, או במילים אחרות "ממתקים", אך מחקרים מראים ששוקולד מריר אמיתי למשל אינו מעודד עלייה במשקל. המומחים חושבים שזה כך משום שהקקאו הוא מקור עשיר לפלבנואידים מסוג פוליפנולים, אשר מסייעים לגוף לספוג שומן ופחמימות בדרך שמועילה יותר לדיאטה. הסיבה לכך שחשוב שתכללו קינוחים בתזונתכם היא משום שקשה יותר להתמיד בדיאטה אם רק סובלים בה ותו לא – מותר ורצוי שתיהנו מהאוכל שלכם ולא תרגישו מוגבלים.
איך לתקן את המצב: אם אתם ממש רוצים לאכול קינוח אחרי ארוחה, פשוט החליפו את המתוקים המסורתיים בקובייה אחת או שתיים של שוקולד מריר אמיתי – ככל שהמוצר הינו בעל אחוז גבוה יותר של קקאו, כך טוב יותר.
 
 
אולי יעניין אותך הוידאו הבא:
 
 

4. אתם שומרים על כושר אך מאפשרים לעצמכם "לרמות" בדיאטה

אם אתם מרשים לעצמכם לאכול כאוות נפשכם מכל מה שבא ליד במחשבה שתשרפו את כל הקלוריות בחדר הכושר, מומלץ שתחשבו שנית. ד"ר לוטוויג מסב יר זאת כך: "חשוב לבצע פעילות גופנית באופן קבוע כדי למנוע לחץ, לשפר את איכות השינה, להפחית את רמות האינסולין, להרגיע דלקות כרוניות ולזרז את קצב חילוף החומרים – אך לא רק לשם שריפת קלוריות". לטענתו, גם אם תרוצו במשך 20 דקות על הליכון, לא תצליחו להיפטר מהקלוריות שצרכתם בחופן צימוקים מסוכרים למשל.
 
איך לתקן את המצב: אם סטיתם ממסלול הדיאטה שלכם ואכלתם מאכל משמין שלא הייתם אמורים לצרוך, במקום להבטיח לעצמכם שתשרפו את הקלוריות על ההליכון, העדיפו להפחית קלות את כמות הקלוריות שתצרכו במסגרת הארוחה הבאה שלכם.
סיבות לכך שהדיאטה לא עובדת: איש רץ על הליכון

5. אתם אוכלים פירות כאוות נפשכם

ישנן דיאטות שבהן ניתן לאכול כמות בלתי מוגבלת של פירות, אך חשוב לזכור שגם הממתקים של הטבע הם בסופו של דבר ממתקים, ומכילים סוכרים שאינם מסייעים באופן מיוחד לתהליך ההרזיה. רוב המומחים מסכימים עם כך שעדיף לאכול קערה גדולה שמלאה בירקות מאשר קערה שמלאה בענבים למשל, אשר מכילים כמות גבוהה פי 2 של קלוריות מאשר ברוקולי.
 
איך לתקן את המצב: כשזה נוגע לחטיפים, העדיפות שלכם צריכה להיות ירקות ורק לאחר מכן פירות. אם אתם צורכים יותר פירות מאשר ירקות, אתם שומרים על תזונה שאינה נכונה ושלא מועילה לירידה במשקל.

6. אתם אוכלים ארוחת בוקר קטנטנה

חופן אוכמניות לארוחת בוקר אולי ישביע אתכם למשך זמן מה, לכל הפחות עד שתגיעו לעבודה, אך התיאבון יחל להציק לכם מהר מאוד אחרי ארוחת בוקר קטנה ולא ממלאת שכזו. הסיבה לכך היא שתהליך חילוף החומרים עובד במיטבו בשעות הבוקר ומאט ככל שמתקרבים לשעות הערב, ועל כן תחושת הרעב החזקה ביותר שתחוו הינה בשעות הבוקר, ואם לא תספקו אותה כמו שצריך, תתפתו לאכול חטיפים קטנים ונשנושים עד לארוחת הצהריים המיוחלת.
 
איך לתקן את המצב: לחצו כאן כדי להכיר 7 מתכונים לארוחות בוקר בריאות ומזינות שתוכלו לצרוך גם בזמן תהליך הרזייה ודיאטה ואשר ימלאו אתכם למשך שעות ארוכות. אחרי שתתחילו להתרגל לאכול ארוחות גדולות יותר בבוקר, אתם תראו בעצמכם שתאכלו פחות במהלך שאר היום.
סיבות לכך שהדיאטה לא עובדת: שיבולת שועל עם פירות

7. אתם מנסים לאכול מסביב לחשקים שלכם

במהלך הדיאטה נהוג לוותר על חטיפים מסוג אחד עבור חטיפים בריאים יותר מסוג אחר, אך לעיתים אנו נוהגים לעשות זאת בצורה שאינה חכמה. אם למשל מתחשק לכם לאכול חתיכת שוקולד קטנה שתכניס לגופכם רק 30 קלוריות ובמקום בחרתם לאכול תפוח עץ גדול בעל 115 קלוריות, למעשה צרכתם יותר קלוריות ופעולת ההחלפה הזו הייתה חסרת משמעות ואף מזיקה לתהליך ההרזיה.
 
איך לתקן את המצב: לפעמים, כשלא מדובר בניסיון להשקיט תחושת רעב אלא ברצון לספק חשק מסוים, מומלץ פשוט לעשות זאת במקום לנסות לעקוף אותו ולאכול דבר מה אחר. עם זאת, אל תגזימו, ואם גופכם מאותת לכם שברצונו לקבל שוקולד, תנו לו מנה קטנה ותו לא, והגבילו את עצמכם לפעם-פעמיים בשבוע. סיפוק החשקים בצורה שכזו יעזור לכם להתמיד בדיאטה למשך זמן רב יותר מבלי לוותר, וזה מותר ובסדר.

8. אתם מרווים את הצימאון בעיקר עם שייקים

בעוד ששייק ירוק יכול לנקות את מערכת העיכול ולעזור לגופנו להרגיש טוב יותר, אין צורך לשתות אותו מספר פעמים ביום, בכל יום. זכרו ששייק ירקות ופירות יכול להכיל כמות קלוריות ששווה לארוחה שלמה, ובנוסף יש בו סוכר רב, ולכן צריכה רבה מדי ממנו שאינה משביעה אתכם יכולה להוסיף לגופכם קלוריות שהייתם יכולים להימנע מהן. אם אתם שותים שייקים במקום מים, אתם מנסים לרזות בדרך לא בריאה ולא נכונה.
 
איך לתקן את המצב: שתו הרבה מים, ואת השייקים שתו שלוש עד 5 פעמים בשבוע. העדיפו לאכול ירקות בצורתם הטבעית, ואם ברצונכם לנקות את דרכי העיכול, צרכו כאלה שמלאים כמה שיותר בסיבים, כמו דלעת ערמונים או כרוב ניצנים.
 

 

הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:
בלחיצתך על "הרשם", הינך מסכים ל תנאי שימוש ו הצהרת הפרטיות שלנו

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:
בלחיצתך על "הרשם", הינך מסכים ל תנאי שימוש ו הצהרת הפרטיות שלנו