maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

10 מתכונים קלילים לשילובי מזון מומלצים בחורף

  כל אחד יודע שכדי להישאר בריא בחורף יש לצרוך הרבה ויטמין C, אך האם זה מספיק? התשובה היא לא, כי כדי לחזק באמת את המערכת החיסונית יש לשלב את הוויטמין הזה עם מינרל נוסף, והוא אבץ. כך עולה ממחקר שנערך בשווייץ, בו התגלה כי השילוב המנצח הזה עוזר למנוע הצטננות. אז איך אפשר לוודא שצורכים את הוויטמין החשוב עם המינרל שמסייע לו להגן על הגוף? בעזרת 10 שילובי המזון הבאים שיעזרו לכם להכין מנות נפלאות לכל יום בשבוע, כולל מנה אחת שמומלצת לרגע שבו כבר נהיים חולים, וכן 2 שייקים שאפשר לשתות בין הארוחות.

1. סלט תותים ותרד

שילובי מזון נגד הצטננות: סלת תותים ותרד
הסלט הזה אולי לא עתיר קלוריות, אך הוא בהחלט עתיר יתרונות בריאותיים שחשובים במיוחד בתקופת החורף. התרד יוסיף לגופכם אבץ וגם ברזל, וויטמין ה-C שבתותים יסייע לספיגת הברזל בגוף וכן לחיזוק המערכת החיסונית. על הסלט הזה תוכלו לזלוף חומץ בלסמי ומומלץ לפורר עליו גם גבינת פטה ולהוסיף לו חמוציות ואגוזים.

2. סלט גרגירי חומוס ועגבניות

שילובי מזון נגד הצטננות: סלט גרגירי חומוס ועגבניות
בגרגירי חומוס יש הרבה מאוד סיבים תזונתיים, שומנים בריאים ולא מעט חלבונים ואבץ, אך הם לא מגיעים לבד בסלט הזה, ואליהם מתלווה ירק חשוב ובריא מאוד – העגבנייה. בירק האדום תמצאו לא רק ליקופן – נוגד חמצון עוצמתי שמונע סרטן – אלא גם כמות נכבדת של ויטמין C שחשוב למערכת החיסונית שלכם. מומלץ לשלב בסלט הזה בצל ירוק וטחינה.

3. נזיד תפוחי אדמה ובשר

שילובי מזון נגד הצטננות: נזיד תפוחי אדמה ובשר
בשר בקר אולי לא נחשב ל"מזון על", אך הוא בהחלט מומלץ לרוב האנשים, כשיש בו כמות נכבדת של אבץ. תפוח האדמה לעומתו אמנם לא ידוע בכך, אך יש בו לא מעט ויטמין C, ואם תשלבו את שתי הרכיבים האלה יחדיו תקבלו מנה שתגן עליכם מפני התקררות בוודאות. לחצו כאן כדי להכיר מתכון מושלם לנזיד תפוחי אדמה ובשר.

4. כרובית וקשיו בקארי

שילובי מזון נגד הצטננות: כרובית וקשיו
בכרובית תמצאו כמויות נכבדות של ויטמין C, ואילו את האבץ תוכלו לקבל מקשיו, אך זה ממש לא הסוף: אגוזי הקשיו שבמנה הזו יוסיפו לגופכם גם קולגן, שמסייע לשמירה על עור בריא וחזק, וזה חשוב במיוחד לאור העובדה שהעור נוטה להתייבש במהלך החורף. את הכרובית יש להכין מראש עם רוטב קארי, ולמנה הזו מוסיפים את אגוזי הקשיו. ניתן לשדרג את המנה גם עם ברוקולי יחד עם הכרובית.

5. דגנים מועשרים עם ענבי שועל

שילובי מזון נגד הצטננות: קערת דגנים עם אוכמניות
את ענבי השועל אתם אולי מכירים כ"דומדמניות שחורות", וחשוב שתדעו בכוס אחת שלהם יש כמות ויטמין C שתמצאו ב-3 תפוזים גדולים. מדובר בתוספת נהדרת לדגנים שמועשרים באבץ, כשמומלץ להוסיף לפחות חצי כוס לקערת דגנים.

6. פסטה עם עגבניות מיובשות וגמבה

שילובי מזון נגד הצטננות: נודלס עם גמבה
אם אתם אוהבים לעשות כושר, אתם צריכים להזין את הגוף שלכם בפחמימות לפני האימון, והמנה הזו היא המומלצת ביותר לאימון חורפי! הגמבה תספק לכם כמות נכבדת של ויטימין C, ואילו בעגבניות המיובשות ובפסטה תמצאו את האבץ. המנה הזו מומלצת במיוחד אם אתם עושים אימוני שחייה, משום שכשתצאו מהמים בחורף תהיו פגיעים יותר להתקררות, אך אם תאכלו ממנה היא תגן עליכם ועל גופכם מפני כך. 

7. סלט קייל וזרעי דלעת

שילובי מזון נגד הצטננות: קייל וזרעי דלעת
אין אחד היום שלא יודע עד כמה קייל בריא לבריאות ,כשהוא אף הוכתר כ"מזון על", ובצדק! לא רק שהוא מספק הרבה ויטמין K, אלא שיש בו גם לא מעט ויטמין C, ואם מצוותים אותו עם זרעי דלעת מתקבלת הגנה מושלמת נגד התקררות, מכיוון שהם מכילים לא מעט אבץ. אם אתם מעוניינים לשדרג מעט את המנה, הוסיפו לה דג סלמון והיא תהפוך מתוספת למנה עיקרית נהדרת!

8. בטטה ושום צלויים

שילובי מזון נגד הצטננות: בטטה ושום
אם אתם כבר מרגישים קצת מצוננים, אל תהססו והכניסו בטטה ושום לצלייה בתנור! שני המרכיבים האלה ישמשו עבורכם כתרופה נהדרת, כשהבטטה תספק לכם ויטמין C ואילו השום את האבץ. אם אתם מרגישים אמיצים ובאמת רוצים להתרפא במהירות, אכלו את השום כשהוא טרי עבור האליצין שבו. 

9. שייק אננס-אבוקדו-תרד

שילובי מזון נגד הצטננות: שייק תרד
לא רק במאכלים עסקינן בכתבה הזו - יש לנו גם שייק אחד שמומלץ לכם לשתות בכל יום במהלך תקופת החורף, והוא שייק אננס-אבוקדו-תרד. האננס מלא בוויטמין C והוא יוסיף מתיקות נהדרת לשייק, ובנוסף יש בו מרכיב שנקרא ברומלין אשר מונע דלקות וזיהומים. האבוקדו יהפוך את המשקה הזה לקרמי ויוסיף לו אבץ, וגם התרד יתרום מהאבץ שלו למנת הבריאות הזו.

10. שייק תמרים ותפוז

שילובי מזון נגד הצטננות: שייק תפוז ותמרים
אם אתם מעוניינים בשייק נוסף כדי לגוון קצת את העניינים, יש לנו המלצה נוספת עבורכם – שייק תמרים ותפוז! התמרים היבשים מלאים באבץ ואילו התפוזים כידוע גדושים בוויטמין C, ויחדיו הם יחזקו את המערכת החיסונית שלכם בדרך טעימה שתוכלו לשתות גם בדרך לעבודה.
 
מקור התמונות: Marco VerchVegan PhotoVegaTeam

 

הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:
בלחיצתך על "הרשם", הינך מסכים ל תנאי שימוש ו הצהרת הפרטיות שלנו

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:
בלחיצתך על "הרשם", הינך מסכים ל תנאי שימוש ו הצהרת הפרטיות שלנו