maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

7 נקודות לחיצה בכפות הידיים להפגת כאבים

 לא פעם אנו חשים כאבים לא נעימים שתוקפים אותנו באזורים שונים בגוף, כשהפתרון הנפוץ ביותר שעולה בראשנו הוא קביעת תור לרופא המשפחה, שבסופו ככל הנראה נקבל המלצה לכדורים נגד כאבים. לכן, רצוי שתכירו את הדרך הנהדרת והטבעית להפגת כאבים, על פי הרפואה הסינית העתיקה שהוכיחה את יעילותה לא פעם וגם לא פעמיים. שיטות רפלקסולוגיה ואקופרסורה (שיטת טיפול של הפעלת לחץ על נקודות מרידיאן בגוף) עובדות על אותם העקרונות של טיפולי דיקור שרבים מכירים, רק שאין כל צורך במחטים אלא רק בכפות ידיכם. כל שעליכם לעשות הוא לעסות מקומות מסוימים בכפות הידיים כפי שיוסבר בהמשך, וכך תוכלו להקל על הכאב ולהטיב עם בריאותכם בכל מקום ובכל עת.
 
כף יד פתוחה
 

לפני הכל, כמה דברים שכדאי לדעת על נקודות לחיצה:

  • כללי חימום: לפני כל טיפול בנקודות לחיצה שבכפות הידיים עליכם לשפשף את הידיים אחת בשנייה כדי להגביר את זרימת הדם, החום והרגישות. לאחר מכן, השתמשו באגודל תוך כדי תמיכה של שאר האצבעות, כדי לעסות בעדינות את האזורים הנבחרים, וכלל זה תקף בכל הסעיפים. 

  • אזור מיקוד: יש לבצע עיסוי בנקודה הנבחרת במשך 5-1 דקות, ומומלץ לחזור על הפעולה 5-1 פעמים ביום לשם קבלת תוצאות מרביות. כמו כן, אם מדובר באזור רגיש מאוד, יש ללחוץ בעדינות על הנקודה הכואבת במשך כ-5-3 שניות. לאחר מכן יש לעסות לאט ובעדינות את אותה הנקודה בתנועה מעגלית בכיוון השעון כ-5 פעמים, ולבסוף לאפשר לאזור הכואב לנוח באמצעות הפוגה קטנה. 

  • שתיית מים: ככל הנראה מדובר בעצה המומלצת ביותר על ידי מטפלים בעיסוי, שמציינים שחשוב לשתות מספיק מים כדי לסייע ולהקל על סילוק הרעלים מהגוף. כיוון שגופנו מורכב ברובו ממים, שתייה מספקת תורמת לבריאות הרקמות באופן ישיר ולרוב עדיפה על משקאות תעשייתיים כאלו ואחרים. 

  • שימו לב: אם אתן נשים בהריון יש להימנע מלחיצה חזקה ועמוקה על שורש כף היד.  

1. נקודת לחיצה לטיפול בכאב ראש ומיגרנה 

נקודת לחיצה לטיפול בכאב ראש ומיגרנה
  • הניחו את האגודל בצמוד לכרית כף היד, כפי שמתואר בתמונה, כאשר שאר האצבעות עוטפות את גב כף היד. 
  • כעת, לחצו באמצעות האגודל על הנקודה בו הוא מונח, כאשר הלחץ מופעל מהכרית העליונה של האגודל.  

2. נקודת לחיצה לטיפול בלחץ וכאב סינוסים

נקודת לחיצה לטיפול בלחץ וכאבי סינוסים
  • הניחו את ידכם השמאלית כך שגב כף היד מופנה אליכם.
  • את אגודל יד ימין הניחו על האצבע ביד הנגדית, בצמוד לתחתית הציפורן, ואת אצבע ימין הניחו על כרית האצבע הנגדית. 
  • לחצו על האזור בו אתם אוחזים, תוך כדי הפעלת לחץ מתון, במשך 3-1 דקות בכל אצבע. 
  • בסיום הלחיצה בכל אצבע עסו את האזור בעדינות. 
  • אם אתם מבצעים את הלחיצות כדי לטפל בתסמינים של כאבי סינוסים, אף סתום וגודש, מומלץ להצטייד בנייר טואלט שימתין בכוננות בצד.

3. נקודת לחיצה לטיפול בכאבי צוואר

נקודת לחיצה לטיפול בכאבי צוואר
  • עסו באמצעות האגודל את החלק האמצעי של כל אחת מהאצבעות, בין בסיס האצבע לכרית העליונה, באזור שתחום בתמונה. בזמן שאתם מעסים את אצבעות כף היד דמיינו שאזור קצות האצבעות הוא ראשכם, כך שכל לחיצה באזור התחום שמוצג בתמונה תטפל בכאבי הצוואר והכתפיים.
 

4. נקודת לחיצה לטיפול בקלקול קיבה וכאבי בטן

נקודת לחיצה לטיפול בכאבי בטן
  • הפעילו לחץ ישיר באמצעות האגודל על מרכז כף היד, או שתוכלו לעסות ולחמם את כל האצבעות, מה שעל פי הרפואה הסינית המסורתית תורם להרגעת הקיבה והטחול. 

5. נקודת לחיצה לטיפול בדלקת או כאב גרון

נקודת לחיצה לטיפול בכאבי גרון
  • עסו וחממו את האגודל לאורכו ולרוחבו.
  • לאחר מכן הפעילו לחץ מתון על צדי האגודל באמצעות האצבע והאגודל של היד הנגדית, כפי שמוצג בתמונה.

6. נקודת לחיצה לטיפול בעייפות

נקודת לחיצה לטיפול בעייפות
  • עסו בעדינות את כל כף היד. 
  • לאחר מכן הפעילו לחץ על האמה, באמצעות האגודל של היד הנגדית, בצידה של הציפורן לכיוון האצבע, על אותו האזור שמוצג בתמונה.

7. נקודת לחיצה לטיפול בכאבי וסת וכאבי בטן

נקודת לחיצה לטיפול בכאבי וסת ובטן
  • התחילו בעיסוי עדין של כל כף היד. 
  • לאחר ששחררתם את כל כף היד, הנקודה הבאה שעליכם לעסות היא האצבע המורה, בנקודה הסמוכה לציפורן, בחלק שקרוב יותר לאגודל.
  • המיקום השני שאותו יש לעסות הוא הזרת, בצמוד לציפורן, בצד שפונה כלפי חוץ (ולא לכיוון הקמיצה).
מקור: לי. ק
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל: