maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

סוגי האימונים שמתאימים ל-3 סוגי האישיות הבאים:

 מוזר לחשוב על הדרך שבה האישיות ואפילו מצב הרוח שלנו יכולים להשפיע לנו על הכושר הגופני, אך האמת היא שאם נלמד להכיר את הרגלי ההתנהגות שלנו, נוכל להסיר חסמים שגורמים לנו בדרך כזאת או אחרת להמעיט או להימנע מאימון הגוף. מתברר כי המאפיינים שמרכיבים את האישיות שלנו הם אלו שקובעים את סוג הספורט המועדף עלינו, ושימו לב, אפילו את המהירות שבה נגיע ליעדי הירידה במשקל שלנו ואת רמת המחויבות שלנו להתמיד. 3 סוגי האישיות העיקריים שתכירו בכתבה לפניכם נמשכים עשויים להימשך לסוגי ספורט שלא בהכרח מתאימים להם או מאפשרים להם כושר התמדה ועקביות, אך אם תזהו את סוג האישיות שהכי תואמת לשלכם, תדעו איזו פעילות גופנית חלופית תועיל לכם ותטיב אתכם הרבה יותר. 
 
השפעת האישיות על הכושר הגופני: אישה מטפסת על מדרגות באיצטדיון אתלטיקה
 

1. רגישים

אנשים רגישים מאוד נוטים להתרחק מפעילות גופנית בסביבה המונית או מפעילות שמצריכה השתתפות בקבוצה, מפני שהם חוששים שכל צעד שלהם נמדד ומבוקר על ידי אחרים. בנוסף לכך הם עלולים לחוש חוסר שביעות רצון גדול יותר מביצועים לא מספקים באימון, מכיוון שאנשים עם רגישות יתר מושפעים יותר ממצבים רגשיים שונים, וסביר שיחוו כל הצלחה או כישלון קטן באימון באופן בולט ועוצמתי יותר מהאדם "הרגיל".   
השפעת האישיות על הכושר הגופני: אישה רצה בשדה פתוח

פעילות גופנית מומלצת לאנשים רגישים:

אם אתם אנשים רגישים מאוד כדאי שתתמקדו בסוגי ספורט שאינם מערבים תחרותיות, השוואות או פעילות משותפת בקבוצות. אם תנסו תחומים כמו הליכה, ריצה, רכיבה על אופניים, או טיולים רגליים בטבע הסיכוי שתצליחו ליהנות מהפעילות הגופנית שלכם ולהתמיד בספורט יעלה באופן משמעותי. 
 

2. שואפים לשלמות

אנשים פרפקציוניסטים הם בדרך כלל אנשים תחרותיים מאוד שמאמצים גישה של "הכל או כלום" לגבי רוב הדברים בחייהם. כאשר האישיות הזאת באה לידי ביטוי בנושאים שקשורים לפעילות גופנית היא בדרך כלל מערבת היצמדות לתכנית אימונים מפרכת ונוקשה שמעסיקה אותם בהשוואה בלתי פוסקת לעצמם ולאחרים. רודפי השלמות נמנעים בדרך כלל מלבצע שינויים והתאמות באימון שלהם כדי לשלבו עם צורכי גופם בזמן נתון, ולכן עלולים לדחוף את עצמם מעבר לגבול יכולתם ולהסתכן בפציעה. 
השפעת האישיות על הכושר הגופני: אישה יושבת על מזרן ומותחת את גופה בתרגיל יוגה

פעילות גופנית מומלצת לשואפים לשלמות:

השואפים לשלמות חייבים להיות מודעים לעצמם ולהבין שההחלטות שלהם יכולות לגרור אותם לתוצאה הפוכה מזו שהם ביקשו להשיג. אם הצורך להגיע לתוצאה הטובה ביותר גורר אחריו תסכול קבוע, ייתכן שהוא יוביל לבחירה להימנע מפעילות לחלוטין. לכן, ההמלצה עבור אנשים שדוחפים את עצמם לקצה היא עיסוק בתחום ספורטיבי שמאפשר גמישות וזרימה יחד עם חיבור לנפש, כמו פילאטיס או יוגה, והתרחקות מתחומי ספורט שנמדדים באופן נוקשה בעיקר על פי זמן ומאמץ, כמו הרמת משקולות או ריצה.

3. נינוחים

אנשים נינוחים הם אנשים סבלניים, יצירתיים ותבוניים שנעים להיות במחיצתם. כאשר מערבים את סוג האישיות הזה עם פעילות גופנית, אנחנו בדרך כלל נתקלים באנשים ספונטניים שנוטים לבזבז את רוב האימון שלהם במריחת זמן ובחוסר עקביות, ולא אוהבים לדחוף את עצמם למצבי קצה. לאנשים אלו חשוב להימנע מתחושת לחץ ולכן הם יעדיפו לא להשקיע את כל מרצם באימון מפרך ובהצבת יעדים שמחייבים מאמץ מוגבר, גם במחיר של לא לראות תוצאות.  
השפעת האישיות על הכושר הגופני: אישה רוקדת בסטודיו ליד אהילים תלויים

פעילות גופנית מומלצת לנינוחים:

לאנשים נינוחים כדאי לעסוק בספורט שיעודד אותם למאמץ והשקעה גבוהים יותר ויצריך מהם משמעת עצמית. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא לעסוק באימון גופני במסגרת של קבוצה או חוג, וגם שם להקפיד להציב את עצמם בקדמת הסטודיו או קבוצת המתאמנים, ובמקום בו כולם יכולים להביט עליהם, כדי לא לאפשר לעצמם "לחפף" ולתת לעצמם הנחות. כמובן שאין המשמעות לעסוק בתחום ספורטיבי שהם סולדים ממנו, אלא לעסוק באימון אהוב בשילוב עם מימד של בקרה ממקור חיצוני כמו מאמן או חברים לקבוצה.
 
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל: