maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

אימון יוגה להגברת קצב חילוף החומרים בגוף

בעולם הכושר קיימות לא מעט דרכים לשרוף קלוריות, אבל רבות מהן עשויות להיראות קשות, מפרכות ולא נעימות. על רקע השיטות שגורמות לנו לקפוץ ולהזיע, יוגה נראית אימון נהדר לעיצוב שרירים תוך כדי שהמוח שלנו נרגע משגרת היום המלחיצה. אבל האם באמת ניתן לשרוף קלוריות ולהמריץ את קצב חילוף החומרים בגוף באמצעות תרגילי מדיטציה ושליטה בנשימה? למרות שרבים חושבים שיוגה היא רק אוסף תרגילי מתיחה, המעבר הייחודי מתנוחה לתנוחה יכול להגביר את חילוף החומרים ולסייע לא מעט בשריפת הקלוריות לאורך היום. הטיפים הבאים יעזרו לכם ללמוד לנצל את יתרונותיה של יוגה ותוכלו גם להכיר 2 סוגי אימונים (למתחילים ולמתקדמים) שמתמקדים בתרגילים הטובים ביותר.
 
יוגה
 
כיצד יכולה יוגה לסייע להשפיע על קצב חילוף החומרים?
 
חילוף החומרים בגוף הוא תהליך שבו גופנו ממיר את מה שאנחנו אוכלים ושותים לאנרגיה, ולמרות שלכל אחד קצב חילוף חומרים אחר, פעילות גופנית היא גורם מרכזי שיכול להשפיע עליו עבור כולנו. יוגה היא אחת הדרכים היעילות להגביר את חילוף החומרים, והיא עושה זאת באמצעות כמה פעולות:
  • השפעה על מערכת העיכול - מכיוון שרוב מערכת העיכול ממוקמת באזור הבטן, תנוחות יוגה שונות, שחלק גדול מהן מתמקד בפיתול אזור הבטן ומתיחתו, עוזרות להגביר את ספיגת המזון וכמו כן מסדירות בעיות כמו נפיחות או עצירות.
  • השפעה על מחזור הדם – כאשר מערכת הדם אינה מתפקדת כראוי, כל האיברים מושפעים מכך. תרגילי הנשימה המבוצעים לאורך תנוחות היוגה השונות עוזרים להגביר את זרימת הדם ומסייעים לתאי דם לבנים להגיע לאיברים במהירות רבה יותר. אחת הפעולות החשובות בהקשר זה היא הגברת זרימת הדם במערכת העיכול.
  • השפעה על קצב גידול שרירים – תרגילי יוגה שעובדים על גמישות ויציבות מאתגרים את הגוף לעבוד כיחידה אחת. כאשר קבוצות שרירים רבות עובדות בשיתוף פעולה, השרירים מתחילים לגדול בצפיפות רבה יותר, מה שמסייע לעלייה בקצב חילוף החומרים בגוף. 
 
כיצד לתרגל יוגה בצורה שתתרום לקצב חילוף חומרים מהיר יותר?
 
כאשר אתם מתחילים לתרגל יוגה, נסו להתמקד באופן בו גופכם מרגיש בכל תנוחה: המטרה היא לא לסיים את התרגילים מהר, אלא לנוע באיטיות מבלי לאבד שליטה או איזון. השקיעו בנשימה נכונה והתאמנו על נשימות עמוקות. 2 אוספי התרגילים הבאים, שהראשון בהם מיועד למתחילים והשני למתקדמים, שמים דגש על נשימות נכונות וכוללים מגוון תנוחות שיעזרו להעלאת קצב חילוף החומרים בגוף שלכם. הישארו מספר שניות בכל תנוחה (כ-5 שניות או כל עוד אתם חשים בנוח), ואל תמהרו לעבור בין תרגיל לתרגיל. תוכלו לבצע כל אוסף פעם אחת, ובמשך הזמן להגדיל את כמות החזרות עליו עד שתוכלו לבצע אותו 5-6 פעמים ברצף.
 
לחצו על התמונה על מנת לצפות בה בגודל מלא
 
יוגה

אוסף התרגילים הבא הוא אימון משודרג המיועד למי שמוצא את האימון הראשון קל מדי עבורו. מדובר באימון ארוך יותר, שכולל גם תרגילים בליווי משקולות.

יוגה זמני
 
מקור: שירלי ס.
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל: