maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

דרכים טבעיות לשמירה על בלוטת הערמונית

למדע הרפואה כבר ברור זמן רב, שהדרך הטובה ביותר להילחם במחלות, היא למנוע אותן מראש. במקרה של גברים, אחת המחלות המסוכנות הפוגעות במערכת הרבייה, היא סרטן בבלוטת הערמונית. בלוטת הערמונית היא זו שמייצרת את הנוזל שמגן על תאי הזרע ולכן היא מהותית לפוריות. סוג הסרטן הנפוץ המתפתח בבלוטה זו, ברוב המקרים מתפשט באיטיות ולכן קשה מאוד להבחין בקיומו.

הדברים שאנו אוכלים הם אלה שבונים את החוסן הפיזי שלנו ולכן כדאי לדעת אילו מאכלים מומלץ לצרוך על מנת לשמור על בריאות האיבר הכל כך חשוב הזה ולצמצם מראש הסיכון.

1. תה ירוק

התה הירוק נחשב ל"מזון על", תואר שניתן למאכלים ומשקאות בעלי יתרונות בריאותיים רבים ומגוונים. לכן, לא מפליא לגלות שהוא יעיל גם נגד סרטן הערמונית. התרכובת המהותית ביותר הקיימת בתה הירוק היא EGCG, המוריד את רמות החומרים המסוכנים בדם הגורמים לסרטן. החומרים המזינים שבתה הירוק יכולים להיות יעילים גם נגד מצב טרום-סרטני, כאשר הבלוטה נפגעת והסיכון לסיבוכים עולה. 3 כוסות של תה ירוק ביום ישפרו משמעותית את בריאותכם הכללית ובריאות הערמונית בפרט.

 

2. אגוזי ברזיל
אגוזים טעימים אלה עשירים מאוד במינרל הקרוי סלניום, שמחקרים מצאו כי הוא קשור להורדת הסיכון לפתח סרטן ערמונית. בכ-30 גרם בלבד של אגוזי ברזיל יש כמעט פי 10 מהתצרוכת היומית המומלצת. האגוזים שמקורם ביערות הגשם של האמזונס, הם מקור עשיר גם באבץ, מינרל חיוני נוסף עבור בלוטת הערמונית, וכן בחומצות אמינו שהן מקור טוב לחלבון.

3. ברוקולי
כבן למשפחת המצליבים, לברוקולי יש יתרונות בריאותיים בשפע, גם במקרה של הערמונית. הברוקולי מכיל 2 תרכובות אורגניות שהופכות אותו לחיוני לשמירה על בלוטת הערמונית: סולפורפיין ואינדול. לשני התרכובות הללו יש תכונות נוגדות סרטן חזקות והם ידועים גם כמנקים יעילים של הגוף. בניסויים שנערכו התגלה כי אכילת ברוקולי יותר מפעם בשבוע, יכולה לצמצם ב-45% את הסיכון לפתח את השלב המאוחר והמסוכן של סרטן הערמונית. על מנת לא לאבד את רכיביו החיוניים, רצוי לבשל את הברוקולי במים לא יותר מ-5 דקות.

 

4. פלפל קאיין
הפלפל החריף המשמש לתיבול ובישול, מכיל חומרים טבעיים המעולים לשמירה על בלוטת הערמונית. החריפות של הפלפל נובעת מחומר הקרוי קפסאיצין, הידוע ביכולתיו לשכך כאבים וכן בכושר חיסול של תאים סרטניים. מחקרים הראו שהקפסאיצין גורם לתאי סרטן לבצע "התאבדות", על ידי תקיפת המיטוכונדריה (החלק המייצר אנרגיה בתא). מלבד זאת, קפסאיצין ידוע גם בתרומתו למערכת הלב וכלי הדם, בהיותו נוגד חמצון רב עוצמה ואף באיזון רמות הסוכר בדם ומניעה של כיבי קיבה.

 

5. עגבניות
עגבניות עשירות ברכיב חיוני ביותר הנקרא ליקופן, שהוא למעשה נוגד חמצון עוצמתי, אשר הוכיח את יעילותו בשמירה על בריאות בלוטת הערמונית. היתרון הגדול של הליקופן הוא שהוא אינו מאבד את תכונותיו החיוניות בבישול. אכילת מנה אחת של עגבניות בכל יום יכולה לסייע למניעה של נזק לחומר התורשתי, אשר עלול ליצור את התנאים הנוחים להתפתחות סרטן הערמונית.

6. רימון
הרימון אמנם התפרסם בזכות נוגדי החמצון העוצמתיים שבו ותרומתו המשמעותית למערכת הלב וכלי הדם, אך הוא יעיל במידה רבה גם כנגד סרטן הערמונית. מלבד נוגדי חמצון, יש בו גם רכיב הקרוי אלג'יטאנין, אשר מקדם את בריאות הערמונית באופן ספציפי. מחקרים הראו כי רימונים יכולים להאט את קצב התפתחות סרטן הערמונית ואף לחסל את התאים הסרטניים. בנוסף, הרכיבים שברימון מסוגלים לסכל את הזנת הדם אל הגידולים הסרטניים ובכך 'לחנוק' אותם.

 

7. פטריות
באופן כללי פטריות הן מזון בריא עבור הערמונית, אך האסייתיות הן היעילות שבהן. פטריות השיטאקי למשל, מכילות רכיב הנקרא לנטיניאן, אשר הפגין יכולות אנטי-סרטניות מופלאות בבדיקות שנערכו. בפטריות האסייתיות יש גם נוגד חמצון חזק המסוגל להגן על הגוף מפני התפשטות של תאי סרטן.

 

8 . כורכום
כבר מאות ואולי אלפי שנים שהכורכום משמש כעשב מרפא טבעי ויעיל, בזכות החומר הפעיל בו - כורכומין. הוא יעיל נגד מגוון של בעיות, אך כשהוא משולב עם ירקות ממשפחת המצליבים, הוא הופך לחיוני מאוד למניעה ואפילו טיפול בסרטן הערמונית.  שימוש בתבלין הצהבהב לא רק יוסיף לאוכל שלכם טעם וצבע, אלא גם ישפר את בריאותכם הכללית ובריאות הערמונית בפרט.

9. דג סלמון
אומגה 3, חמצת השומן המפורסמת הקיימת בסלמון בשפע, היא אחד הגורמים ההופכים את המאכל ליעיל לשמירה על בריאות הערמונית. מחקרים חדשים גילו כי אומגה 3 יכולה לעכב את התפתחות סרטון הערמונית אצל חולים, ואף למנוע את היוווצרותה אצל גברים בריאים. יתרה מזאת, מחקר אחד אף הראה כי אכילת סלמון פעם בשבוע יכולה להפחית את הסיכון לסרטן הערמונית אפילו אצל המועדים גנטית.

 

10. זרעי דלעת
הפיצוחים הטעימים שאנו נוהגים לאכול בשבתות הם בעלי השפעה חיובית מאוד על בלוטת הערמונית. נמצא כי הזרעים יעילים במיוחד עבור גברים הלוקים בגדילה שפירה של הערמונית, מצב המשפיע על כ-40% מהגברים בשנות ה-50 לחייהם ועל כ-70% מהגברים בשנות ה-60 לחייהם. מצב זה מתבטא בהתנפחות של הבלוטה, מה שמביא לשלל תופעות לוואי לא נעימות במערכת השתן.

 
תמונות: , freedigitalphotos.net - artur84,Grant Cochrane, MAURO CATEB,zirconicusso
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל: