print header

כל סיבות להימנע משכיבה על הבטן בשעות הפנאי

 בסופו של יום עבודה ארוך ומפרך כל מה שמתחשק לנו הוא פשוט להגיע הביתה להניח את התיק והדברים לנו בצד, להתרפק על המיטה או הספה ולהעניק לעצמנו רגע של שלווה ונחת. עד כאן הכל בסדר גמור, אך הבעיה הגדולה מתחילה כאשר אנו מחליטים לבלות את הזמן הזה עם טלפון נייד, מחשב, ספר או כל פריט דומה - דבר שגורם לנו במקרים רבים לעבור לתנוחה לא בריאה של שכיבה על הבטן. מתברר שלתנוחה זו, מעבר להיותה מכאיבה לאחר מספר דקות, יש השפעות שליליות על בריאותנו שייתכן שטרם יצא לכם להכיר, לא רק בשעת השינה אלא בכלל...

שכיבה על הבטן בשעות הפנאי עלולה להזיק למערכת העצבים

שכיבה ממושכת על הבטן תוך כדי פעילות כמו קריאת ספר, שימוש במחשב נייד או התעסקות בטלפון חכם גורמת לנו לקמר את עמוד השדרה שלנו ולהציבו בתנוחה לא טבעית שעלולה להזיק לו. אחד מהתפקידים של עמוד השדרה הוא להגן על מערכת העצבים ובזכותו היא מצליחה לשלוט ולתאם בין כל האברים שאחראיים לתפקודו של הגוף. על כן, כאשר אנחנו פוגעים בעמוד השדרה על ידי הצבתו בתנוחות מסוכנות כאלה, אנו למעשה עלולים לפגום בבריאותו ובהתאם בתפקוד השוטף והתקין של מערכת העצבים שלנו.

סיבות להימנע משכיבה על הבטן בשעות הפנאי: אישה משמשת בטלפון החכם על המיטה בשכיבה על הבטן

בעיות כרוניות בגב ובשרירים התומכים שלו

בעת שכיבה על הבטן בשעות הפנאי אנו לרוב נוטים להרחיב את הצוואר, למשוך את הכתפיים לכיוון האוזניים, להשתמש בידיים ובמרפקים שלנו בתנוחות לא טבעיות ולהכביד על האגן שלנו. בגלל מכלול הפעולות הזה אנו מפעילים לחץ רב על הגב והשרירים התומכים בו - וככל שאנו נמצאים זמן רב יותר בתנוחה הזו, כך הנזק העתידי לגב צפוי לגדול וכך גם נזק שכבר קיים עלול להחמיר. במחקר שנערך במחלקה לבריאות הציבור באוניברסיטת טמפל בארה"ב הוכח כי אנשים שעשו שימוש במחשב הנייד מחוץ לשולחן העבודה, קרי בשכיבה על הבטן או בתנוחות שכיבה אחרות, גרמו לכאבים עזים ולנזקים גדולים יותר לצוואר ולגב שלהם לעומת אלה שעשו זאת בישיבה מול השולחן. אז אם אתם סובלים מכאבים בגב התחתון, אנו ממליצים לכם לקצר את השהות שלכם בשכיבה על הבטן ואולי גם לנסות את 7 מתיחות היוגה שלנו שיעזרו לכם להקל על הכאב.

האם לשכיבה על הבטן יש השפעה על תפקוד המעי שלנו?

מחקר שנערך בשנת 2018 שבו לקחו חלק 365 אנשים הצביע על כך שכאבי גב תחתון כרוניים ומתמשכים (שחלקם נגרמים כתוצאה משכיבה על הבטן בשעות הפנאי) עלולים להיות מקושרים לעצירות ובעיות עיכול נוספות. עם זאת, במחקר אחר שנערך 4 שנים קודם לכן, שבו לקחו חלק רק 140 אנשים, כשל  צוות החוקרים בניסיון לספק תוצאות חד משמעיות הנוגעות לקשר הזה. על כן ניתן לומר שנדרשים מחקרים נוספים בנושא כדי לחזק את הטענה, אך בכל זאת חשוב לקחת בחשבון שהמחקר העדכני יותר וזה שהשתתפו בו יותר אנשים מצא קשר בין שכיבה על הבטן, כאבי גב תחתון ובעיות עיכול.

סיבות להימנע משכיבה על הבטן בשעות הפנאי: אישה מחזיקה את הבטן

כיצד שכיבה על הבטן משפיעה על הנשימה?

הרגשתם פעם שבמהלך שכיבה ממושכת על הבטן אתם מתחילים להתנשם בכבדות? למען האמת, לא מדובר בהפתעה גדולה כיוון שבתנוחה זו משקל גופנו לוחץ על הסרעפת ומכביד על פעולותיה. הסרעפת היא איבר שממוקם בין בית החזה לחלל הבטן ונחשבת לאחד השרירים החשובים במערכת הנשימה שלנו, ועל כן לחיצה עליה עלולה לגרום לקשיים בתפקודה שמתבטאים בקושי לנשום. כמו כן, מספר מחקרים שונים הצליחו להוכיח קשר בין "נשימה סרעפתית" - שהיא נשימה עמוקה וארוכה המתבצעת באמצעות כיווץ הסרעפת (ונפוצה במיוחד בתרגילי יוגה) - לבין תחושת רוגע פיזי ונפשי, כך שאם תימנעו משכיבה ממושכת על הבטן אולי גם תצליחו להקל במעט על הלחץ הנפשי והפיזי שבגופכם.
 

 

הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:
בלחיצתך על "הרשם", הינך מסכים ל תנאי שימוש ו הצהרת הפרטיות שלנו ומאשר קבלת מיילים מהאתר.

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:
בלחיצתך על "הרשם", הינך מסכים ל תנאי שימוש ו הצהרת הפרטיות שלנו ומאשר קבלת מיילים מהאתר.