maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

כך תחממו את שאריות המזון ותיהנו מטעם נהדר

הכנתם פסטה או עוף לכל המשפחה, הזמנתם פיצה או אפיתם לחם ונשארו לכם שאריות? אל תמהרו לזרוק אותן או להאמין שלא תוכלו לשחזר את הטעם של המנה הטרייה לאחר חימומה. אמנם קרוב לוודאי שחוויתם ניסיונות חימום מאכזבים אשר העניקו למזון טעם תפל עם מרקם צמיגי, אך הכתבה הבאה תציג בפניכם את הדרך הטובה ביותר להשיב את הטעם הנהדר ל-15 מזונות אהובים, באמצעות שיטת החימום המתאימה ביותר לכל אחד.

 

 
1.  פירה
 
אוהבי החימום במיקרוגל יעידו באופן חד משמעי שהדרך הטובה ביותר להשיב לפירה טעם טרי ונהדר היא באמצעות חימום קצר במכשיר הנפוץ הזה. העבירו את הפירה לקערה מתאימה לשימוש במיקרוגל, כסו אותה במגבת נייר והכניסו למיקרוגל. חממו במשך 40 שניות, הסירו את מגבת הנייר, ערבבו היטב והחזירו את המנה לחימום של 40 שניות נוספות. ככל הנראה תצטרכו לחזור על פעולה זו 3 פעמים, או עד שיתקבל המרקם והחום שישביעו את רצונכם. כמו כן, אם יש לכם סיר כפול בבית, תוכלו למלא את הסיר התחתון במים, להניח מעליו סיר עם שאריות הפירה ולחממו עד שיהיה מוכן לאכילה. במידה ואינכם אוכלים תוספת בשרית לצדו, תוכלו להוסיף לפירה מעט חלב או שמנת, וכך תקבלו מנה מיוחדת וטעימה.
 
חימום שאריות מזון
 
2. אורז
 
על מנת ליהנות ממנת אורז שמחוממת בשנית, יש באפשרותכם שתי דרכים מעניינות: העבירו את האורז לקערה שמתאימה לחימום במיקרוגל, הניחו באמצע הקערה, בין פתיתי האורז, קוביית קרח, כסו את הקערה באמצעות ניילון נצמד (דאגו לשמור על מרווח בינו לבין האורז) ונקבו בו חור קטן שיאפשר לאדים להימלט החוצה. לסיום, הכניסו את הקערה למיקרוגל למשך דקה וחצי, ותקבלו אורז רך וטעים. השיטה השנייה היא לרציניים יותר; יש לאסוף קבוצות של אורז באמצעות כף ולהניח את כדורי האורז בתוך מחבת חם משומן בשמן זית, עד שישחימו משני הצדדים, כ-4-3 דקות לערך לכל צד. 
 
 
3. מרקים ונזידים
 
חימום חוזר במיקרוגל של מרקים ונזידים שונים מוביל למספר אזורים חמים בקערה, אך מרבית הנוזל נשאר קר. לכן הדרך הטובה ביותר לחמם את השאריות היא על להבה נמוכה. הניחו את סיר המרק או הנזיד על הכיריים, חממו אותו על אש נמוכה, תוך כדי ערבוב עדין מדי פעם. כשהמרק או הנזיד יעלה אדים, תדעו שהוא מוכן להגשה. חשוב לציין שחימום התבשיל גורם לו להתאדות, לכן מומלץ להוסיף מעט מים או ציר מרק – תלוי במתכון שאותו הכנתם, בכדי למנוע ממנו להיות סמיך מעבר למידה הרצויה.
 
 
4. ירקות קלויים
 
כדי להחזיר לירקות הקלויים את התהילה לה זכו בעבר עליכם לחמם אותם בתנור חם, וכך תזכו ליהנות ממנה טעמיה ופריכה, בעוד שחימום במיקרוגל רק יהרוס אותם ויקנה להם מרקם של דייסה. פזרו את הירקות במרווח של ס"מ האחד מהשני על תבנית אפייה, טפטפו מעליהם מעט שמן זית ואפו אותם במשך 5-4 דקות על 220 מעלות.
 
חימום שאריות מזון
 
5. פסטה
פסטה ללא רוטב: אם נשארה לכם פסטה ללא כל תיבול או רוטב, הדרך הטובה ביותר לחמם אותה היא על ידי טבילתה במים רותחים. הניחו את הפסטה במסננת מתכת והכניסו אותה אל תוך סיר מים רותחים למשך 30 שניות, או עד שיתקבל המרקם והחום הרצוי. לבסוף, שפכו את המים החמים בזהירות, ותיהנו מפסטה טרייה כחדשה.
 
פסטה עם רוטב: תוכלו לחמם את הפסטה עם הרוטב ב-3 דרכים שונות: הניחו את הפסטה על תבנית אפייה שמרופדת בנייר כסף, ואפו אותה בתנור במשך 20 דקות על 180 מעלות. דרך נוספת היא להכניסה לסיר ולחמם אותה על אש נמוכה-בינונית, עד שיתקבל המרקם הרצוי. לבסוף, שיטה נוספת ומוכרת הינה חימום הפסטה באמצעות המיקרוגל, כשהצלחת מכוסה. לאחר שתנסו את הדרכים השונות, תוכלו להחליט בעצמכם איזו מהן היא הטובה ביותר עבורכם.
 
 
6. סטייק
 
תוכלו לחמם את הסטייק באותו האופן שבו מחממים את חזה העוף, אך אפשר לוותר על האפייה במידת הרצון, משום שצריבה על מחבת תספק תוצאה מדהימה. הניחו את הסטייק מחבת על אש גבוהה, שמנו אותה היטב, חממו את הבשר במשך 2-1 דקות על כל צד, בהתאם לעובי של הנתח, ותיהנו מסטייק לח ונהדר.
 
חימום שאריות מזון
 
7. דגים
 
בדומה לעוף וסטייק, דגים עשויים להתייבש אם הם מחוממים מהר מדי ובטמפרטורה גבוהה. כדי לשמור על מרקמם וטעמם כל שעליכם לעשות הוא לטפטף על הדגים מעט שמן, להוסיף כף של מים או של ציר שתבחרו ולעטוף אותם היטב בנייר כסף. טיפול שכזה יעזור לדגים לשמור על הלחות שלהם, מה שחיוני לחלבונים עדינים כמו אלה שמצויים בהם. כעת, הניחו את הדגים על תבנית אפייה ואפו אותם בתנור על 120 מעלות, במשך 30-25 דקות. 
 
חימום שאריות מזון
 
8. חזה עוף או עוף שלם
 
בכדי למנוע מהעוף להתייבש, חשוב לחמם אותו באיטיות על חום נמוך. הוציאו את העוף מהמקרר, הניחו אותו על תבנית אפייה ואפו בתנור על 120-90 מעלות. מומלץ לחתוך את העוף לרצועות בעובי 3 ס"מ, כך שהחימום לא יארך יותר מ-30-20 דקות. אם אתם מעוניינים לחמם עוף שלם, תוכלו לעשות זאת בקלות תוך כדי שמירה על הלחות; עטפו את העוף בנייר אלומיניום וחממו אותו בתנור במשך 20 דקות על 180 מעלות. לאחר שחלף הזמן, פרסו אותו באמצעות סכין חדה כדי לבדוק אם הוא אכן התחמם מספיק. אם אתם מעדיפים עוף פריך ולא לח, הניחו אותו על תבנית אפייה שמרופדת בנייר אפייה, וחממו אותו בתנור באותו האופן.
 
 
9. פריטטה
 
אם נשאר לכם פרוסת פריטטה שחבל לכם לוותר עליה, תוכלו לחמם אותה בקלות. הניחו מחבת משומנת על להבה בינונית, העבירו אליה את הפריטטה המוכנה, בשלו אותה במשך 4-3 דקות עם מכסה וכך תשמרו על פריכות המנה. חשוב לציין שלא מומלץ לחמם בשנית שאריות של ביצה מקושקשת או חביתה, מאחר שעוד לא נמצאה שיטה מספקת לחמם אותן מבלי שיקבלו מרקם צמיגי.
 
חימום שאריות מזון
 
10.  פיצה 
 
הדרך המהירה והקלה ביותר לחמם את שאריות המזון היא באמצעות המיקרוגל, אך אם אתם רוצים לאכול פיצה טעימה ופריכה לאחר חימום חוזר, עליכם להימנע משימוש בגלי המיקרו שיהפכו את ה"קשה של הפיצה" ללח וצמיגי. על מנת לשמור על מרקם פריך, כל שעליכם לעשות הוא לרפד תבנית שמיועדת לתנור בנייר אפייה, להניח את הפיצה על הנייר, ולחמם בתנור על 180 מעלות במשך 5-4 דקות, או עד שהגבינה תבעבע. שימו לב: אם "הקשה של הפיצה" בעל צבע כהה עוד לפני החימום, עטפו אותו בנייר אלומיניום כדי למנוע את שריפתו בעת האפייה. 
 
חימום שאריות מזון
 
11. מאפינס
 
דרך נהדרת להחזיר למאפינס את החום והרכות היא באמצעות חימום חוזר בתנור. הניחו את המאפינס על תבנית אפייה שמרופדת בנייר אפייה, מקמו אותן במרחק של 2-1 ס"מ האחת מהשנייה, כסו אותן בנייר אלומיניום ואפו במשך 15 דקות על 180 מעלות. לאחר מכן הסירו את נייר האלומיניום ואפו שוב במשך 5-3 דקות נוספות.
 
חימום שאריות מזון
 
12. פשטידות
 
אחת הדרכים הטובות ביותר לחמם מחדש את שאריות הפשטידות היא דווקא באמצעות המיקרוגל. הניחו את הפשטידה בקערה מותאמת למיקרו, כסו אותה בניילון נצמד (דאגו לשמור על מרווח בינו לבין הפשטידה), נקבו חורים קטנים כדי שהאדים יוכלו לצאת החוצה וחממו במשך דקה וחצי. במקרה שמידת החום לא תספק אתכם, תוכלו לחמם במשך חצי דקה נוספת. 
 
חימום שאריות מזון
 
13. פאי
 
נשארו לכם שאריות מעוגת הפירות הנהדרת שהכנתם? אל דאגה, תוכלו להפיח בה חיים חדשים וטריים. חממו את התנור לחום של 180 מעלות, חתכו את הפאי לפרוסות והניחו אותן על גבי תבנית אפייה שמרופדת בנייר אפייה. לאחר מכן הכניסו את התבנית לתנור ואפו אותה במשך 10-8 דקות. 
 
חימום שאריות מזון
 
14. לחם
 
הדרך הטובה ביותר ליהנות מלחם שלא נאפה ברגע זה היא באמצעות חימומו בתנור. חממו את התנור על 180 מעלות, כסו את הלחם עם נייר אלומיניום, הניחו אותו על תבנית אפייה שמרופדת בנייר אפייה והכניסו לתנור למשך 15 דקות. בחלוף רבע השעה הסירו את נייר האלומיניום מהלחם וחממו במשך 3-5 דקות נוספות. 
 
חימום שאריות מזון
 
15. פנקייקים 
 
הכנתם פנקייקים לילדים ונשארו כמה בודדים? אל תמהרו לזרוק אותם. תוכלו לחמם אותם בשנית באמצעות הטוסטר אובן במשך 10-6 דקות, או בעזרת הטוסטר הקופץ הרגיל שלכם.
 
חימום שאריות מזון
 

 

מקור: מלכה.ל
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל: