print header

הכירו 5 נקודות לחיצה להקלה על התכווצויות ברגליים

 הן תוקפות אותנו אחרי אימון כושר, הליכה ממושכת, יום עבודה ארוך או לפעמים בפתאומיות באישון לילה מבלי שבאמת הפעלנו את גופנו. התכווצויות שרירים ברגליים הן תופעה שמהווה מטרד עבור כולנו, שהדרך היחידה למנוע אותו היא להקפיד על מתיחות באופן יום-יומי. אך לצערנו, לא לכולנו יש זמן או לעתים רצון להשקיע זמן במתיחות, ולכן רבים מאיתנו סובלים מהתופעה בצורה כרונית. על כן, החלטנו לפנק אתכם בפתרון קל שיעשה לכם טוב על הלב ועל השרירים - הכירו את 5 נקודות הלחיצה היעילות ביותר לטיפול בהתכווצויות ברגליים שינווטו את הכאב מחוץ לגוף שלכם! 

1. ST-34 - להקלה על כאבים ונפיחות בברכיים

נקודות לחיצה להקלה על התכווצויות שרירים ברגליים: נקודת לחיצה ST-34
אם אתם חשים התכווצויות בחלק הקדמי של הירך שלכם, נקודת הלחיצה ST-34 תהווה עבורכם פתרון יעיל נגד הכאב - היא עוברת על קו האורך של הקיבה ומסוגלת לטפל בבעיות חמורות הקשורות לעיכול, לנפיחות ולכאבים בברכיים. כיצד ניתן להגיע אליה? הנקודה ממוקמת ממש מעל הברך וכדי להגיע אליה עליכם להניח את קצות אצבעותיכם על קצה עצם הפיקה (העצם המגנה על מפרק הברך) בצד הפונה כלפי חוץ. מהנקודה הזו עליכם להתקדם כלפי מעלה מרחק של 3 אצבעות, וכעת אתם עומדים בדיוק על הנקודה ומוכנים לעסות אותה בעדינות.

2. BL-37 - להקלה על התכווצות בשריר הירך האחורי

נקודות לחיצה להקלה על התכווצויות שרירים ברגליים: נקודת לחיצה BL-37
הנקודה הבאה, הממוקמת על הירך האחורי נועדה לטפל בבעיות התכווצות בשריר מיתר הברך (Hamstring). כמו כן, נקודה זו נמצאה כיעילה גם עבור כאבי מותניים וכמחזקת את הגפיים התחתונות, דבר שיכול להקל גם על בעיות גב. כיצד ניתן להגיע אליה? הניחו את קצות אצבעותיכם במרכז החלק האחורי של הירך שלכם - בדיוק בנקודה "BL-37" המסומנת באיור. התחילו לעסות אותה, אך עשו זאת בעדינות יתרה כיוון שמדובר בנקודה שעלולה להיות רגישה עבור חלק מהאנשים. 

3. KI-1 - להקלה על כפות הרגליים והבוהן

נקודות לחיצה להקלה על התכווצויות שרירים ברגליים: נקודת לחיצה KI-1
אם התכווצויות השרירים ברגליים שלכם מתמקדות באזור כפות הרגליים או הבוהן, KI-1 היא הנקודה שעליכם לעסות. הפעלת לחץ מתון על הנקודה הזו מסוגל להקל בנוסף על כאבי צוואר, כאבי ראש, בחילות, יובש בגרון ועצירות. כיצד ניתן להגיע אליה? הנקודה נמצאת בין החלק העליון לחלק המרכזי בתחתית כף הרגל - עליכם למתוח את כף הרגל עד שאתם מבחינים בשני הקווים העקמומיים שנוצרים בכל צד, ומעט מתחתיהם, בדיוק בנקודה שהם נפגשים תוכלו למצוא את KI-1. הציבו אצבע אחת על הנקודה, הרפו את כף הרגל ועסו בעדינות.

4. ST-36 - להקלה על שרירי התאומים

נקודות לחיצה להקלה על התכווצויות שרירים ברגליים: נקודת לחיצה ST-36
תופעת ההתכווצות הנפוצה ביותר מבין אלה שמתרחשות ברגליים היא התכווצות שרירי הסובך (או בשמם המוכר יותר, "שרירי התאומים") - אך למזלנו, עיסוי נקודה ST-36 יכול להקל על הבעיה. כמו כן, מעבר להקלה על התכווצות בשרירי התאומים, נקודה זו נמצאה יעילה גם בטיפול בהקאות, שלשולים, שיעול, אסתמה, קוצר נשימה, נדודי שינה, סחרחורות, חוסר תאבון ואפילו דיכאון. כיצד ניתן להגיע אליה? נקודה זו ממוקמת בחלק הקדמי של הרגל - מצאו את הנקודה התחתונה ביותר בברך שלכם, הניחו עליה את האצבע והתקדמו כ-2.5 ס"מ כלפי מטה, ומשם התקדמו למרחק של כ-4 אצבעות (כ-7.5 ס"מ) עד שאתם מגיעים לנקודה המסומנת בתמונה. לאחר מכן, עסו בזהירות את הנקודה.

5. GB-34 - להקלה על כאבי כתפיים ועוד

נקודות לחיצה להקלה על התכווצויות שרירים ברגליים: נקודת לחיצה GB-34
בדומה לנקודה ST-36, נקודת הלחיצה האחרונה ברשימה שלנו עובדת גם היא על התכווצויות בשרירי התאומים, אך גם על התכווצויות שגורמות לכאבי כתפיים, קהות חושים בגפיים התחתונות, הקאות וכן היא ידועה גם כאחת הנקודות היעילות ביותר להקלה על כאבי ברכיים. כיצד ניתן להגיע אליה? הניחו את האצבע על צדי הרגל, במקביל לקו הברכיים. משם התקדמו מעט יותר מ-1 ס"מ לכיוון כף הרגל, עד שתחושו בליטת עצם, שתבשר לכם על הגעה לנקודה הנכונה. עסו בעדינות ובזהירות את הנקודה.
 

מקור תמונות: acupressure.com, acumeridianpoints.com, tcmtips.com, www.scientificanimations.com

הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:
בלחיצתך על "הרשם", הינך מסכים ל תנאי שימוש ו הצהרת הפרטיות שלנו ומאשר קבלת מיילים מהאתר.

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:
בלחיצתך על "הרשם", הינך מסכים ל תנאי שימוש ו הצהרת הפרטיות שלנו ומאשר קבלת מיילים מהאתר.