maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

טיפים חשובים לכל שבוע של ההריון

הריון הוא דבר טבעי ויפה, חלק בלתי נפרד מהחיים של כולנו, אשר מוביל בסופו של דבר לתוספת מאושרת של חבר חדש במשפחה. למרות כל היופי שבו, ההריון יכול להיות מפחיד למדי, במיוחד אם זה הוא ההריון הראשון שלך. גלי מהם הטיפים החשובים ביותר שעלייך להכיר, המתאימים לכל שבוע ושבוע מתקופת ההריון.

הריון

Stefan Pasch
שבוע 1
התייעצי עם רופא המשפחה שלך לגבי הוספה של מולטי-ויטמין לנשים בהריון. תוספת יומית של לפחות 400 מיקרוגרם חומצה פולית תעזור למנוע פגמים בהתפתחות העובר.
 
שבוע 2
זהו הזמן הנכון לבצע בדיקה כדי לוודא שאת באמת בהריון. הביציות המופרות מתחילות לייצר את ההורמון המתגלה בבדיקות הריון רק כמה ימים לאחר ההפרייה.
 
שבוע 3
אם אין לך עדיין רופא נשים המתמחה בתמיכה בנשים הריוניות, הגיע הזמן למצוא אחד ומהר, זהו האדם שילווה אותך לאורך כל ההריון, הצירים והלידה, תקופה בה יהיו לך אינספור שאלות. התייעצי עם חברות ומשפחה כדי למצוא רופא שיגרום לך להרגיש בטוחה.
 
שבוע 4
אל תהיי מופתעת אם הרופא שלך קבע לך פגישה רק לשבוע ה-8, או אפילו מאוחר יותר. רופאים רבים מעדיפים להתחיל בבדיקת דם פשוטה אצל האחות כדי לבסס הריון, ולקבוע תאריך לידה משוער רק מאוחר יותר, בשלבים בהם כבר ניתן לעשות בדיקת אולטרסאונד.
 
שבוע 5
לא משנה איך את מרגישה, זכרי ששינה טובה היא חיונית לבריאות ולמצב רוח טוב. הקפידי לישון לפחות 8 שעות בלילה, במיוחד עכשיו כשאת מתעייפת בקלות, הודות ללחץ דם נמוך יותר ורמות הפרוגסטרון הממשיכות לעלות.
 
שבוע 6
גלולות הויטמינים לנשים בהריון יכולות להיות בעלות מידה גדולה מדי ולגרום לתחושת בחילה, לנשים שמרגישות בבחילות בכל מקרה. במקרה כזה, התייעצי עם הרופא שלך ושאלי אותו אם ניתן להחליף את הויטמינים למולטי-ויטמינים לעיסים, בנוסף לתוספי חומצה פולית.
 
שבוע 7
אמנם קשה לחשוב על אחרים בשעה שאת מרכז תשומת הלב, אך חשוב לשים לב גם לבן הזוג שלך. יש גברים שמתרגשים מהשינוי הגדול ויש שמרגישים המומים נוכח השינויים הרבים. דברי עם בן זוגך ועזרי לו לחלוק איתך את הרגשות הרבים שהוא בוודאי חווה, את צריכה אותו לצידך עכשיו יותר מתמיד.
 
שבוע 8
השבוע את יכולה לפנק את עצמך. במקום לחשוב רק על התינוק, כמו שכל מי שמסביבך בוודאי עושה, נצלי את הזמן כדי לפנק גם את עצמך, לפני שהתינוק מגיע. פנקי את עצמך עם פדיקור, ספר טוב, אמבטיה חמה או כל דבר שעושה לך טוב.
 
שבוע 9
התחילי לחשוב מה תעשי במידה והרופא יציע לך לערוך בדיקות גנטיות. בדיקות כאלה יכולות רק לפתוח עולם שלם של שאלות וחששות, אך לפעמים כדאי להיות מוכנים מראש לכל מקרה שלא יבוא. ב-95% מהמקרים, ההריון מסתיים בלידה של תינוק בריא.
 
שבוע 10
השבוע תוכלי לראות לראשונה תמונה של התינוק שלך! הרופא יוכל לזהות עבורך את האצבעות של העובר, תוכלי להאזין לפעימות ליבו ולראות אותו נע. 

הריון

il-young ko
שבוע 11
ההורמונים המשתוללים של גופך המתכונן להנקה מתחילים להגדיל את נפח החזה שלך בצורה משמעותית. הגיע הזמן להתחיל לקנות חזיות חדשות. חזיות מיוחדות לאמהות מניקות יעניקו לך גישה נוחה.
 
שבוע 12
זוגות רבים מחליטים להודיע על ההריון בסופו של שליש ההריון הראשון. הכירי את נהלי חופשת הלידה במקום בו את עובדת, הודיעי לבוס שלך שתמשיכי להיות אחראית עד שתאלצי לעזוב והבהירי לו שתעזרי ללמד את המחליף שלך כל מה שהוא צריך לדעת לפני שתצאי לחופשה.
 
שבוע 13
למרות ההתרכזות בהריון, אל תשכחי לבקר גם אצל רופא השיניים. מחקרים הוכיחו כי בערך 80% מהנשים ההריוניות סובלות מהתרככות ודימום של החניכיים.
 
שבוע 14
הקפידי להתעמל גם בזמן ההריון. התעמלות קלה עד מתונה תוכל לעזור לך להתגבר על תופעות לוואי רבות כמו כאבי גב, נפיחות, ודליות (ורידים בולטים). התעמלות מתונה של הליכה במשך 30 דקות יכולה לעבוד מצויין.
 
שבוע 15
השליש השני של ההריון נחשב לשליש "הטוב" מבחינת ההרגשה, אך הוא גם נחשב לשליש המיני ביותר. ההורמונים מגבירים את היצר המיני שלך, וזרימת הדם המוגברת רק משפרת את ההרגשה. יחסי מין מלאים הם בטוחים לגמרי עבור התינוק, ומומלצים לבני הזוג.
 
שבוע 16
ייצור הורמון הפרוגסטרון המוגבר גורם להרפייה של השרירים האחראים לעיכול, וגורם לעיכול איטי יותר, הצטברות של גזים ועצירות. לא מומלץ לקחת חומרים מזרזי עיכול, אך תזונה מלאה בנוזלים ובסיבים תוכל לעזור להקל על המצב. נסי להימנע ממאכלים הגורמים לגזים ונפיחות, כמו שעועית וכרוב.
 
שבוע 17
אכילה של דגים מסויימים בזמן ההריון נחשבת למסוכנת, הודות לרמות כספית גבוהות שעלולות לגרום לנזק בהתפתחות המוחית והעצבית של העובר. הדגים בהם ריכוז הכספית הוא גבוה הם בדרך כלל הדגים הגדולים, שאינם חלק מהתפריט הישראלי (דג חרב או כריש). מצד שני, מומלץ במיוחד לאכול דגים עשירים באומגה-3, כמו סלמון וטונה לבנה, כדי לעזור להתפתחות המוחית.
 
שבוע 18
למרבה הצער, טחורים הם תופעה מוכרת בזמן ההריון אצל נשים רבות. התייעצי עם הרופא שלך לגבי קרמים שעוזרים לבעיה, נסי לאכול סיבים רבים ולא להתאמץ יותר מדי כאשר את בשירותים.
 
שבוע 19
נשים רבות סובלות מדלקות בדרכי השתן, הודות לסכנת הזיהום המוגברת בעקבות ההורמונים המשתוללים. אם את הולכת לשירותים לעיתים קרובות, או אם את מרגישה בצריבה בעת מתן השתן, התייעצי עם הרופא שלך במהרה. לנשים שנוטות לסבול מזיהום בדרכי השתן מומלץ לשתות כל יום מיץ חמוציות טבעי ולא ממותק, שנלחם בתופעה.
 
שבוע 20
אחת התופעות המוכרות ביותר היא חלומות משונים, מפחידים ומציאותיים במיוחד. כנראה שתופעה זו נובעת מהלחץ הרב בו את נמצאת כעת. את יכולה לנסות לזכור שמדובר בחלום, וליהנות מהם, או פשוט מאוד לשתף את בן זוגך וחברייך בחלומות ובפחדים שלך. שיתוף זה עוזר להתמודד עם הפחד.

הריון

Thomas van Ardenne
שבוע 21
מרגישה לחוצה? הקפידי להירגע, לישון מספיק ולהתעמל. לחץ עודף יכול לגרום לבעיות בלידה, כמו לידה מוקדמת או לידה במשקל נמוך.
 
שבוע 22
רוב האנשים איתם את מסתובבת בוודאי ירצו לדבר איתך אך ורק על ההריון, על התאריך הצפוי, ועל התפתחות התינוק, ואת בוודאי מרגישה שאת נשכחת. הזכירי לחברייך שאת גם בן אדם, בנוסף להיותך אישה בהריון, על ידי שיחות על החוויות שלך וגם על סתם תחביבים אהובים.
 
שבוע 23
אם אתה חשה בכאבים בגב העליון, ייתכן שניתן יהיה לפתור בעיה זו באמצעות חזייה בעלת תמיכה רבה יותר. נשים רבות מתקשות להסתגל למשקל החדש של החזה שלהן.
 
שבוע 24
את בוודאי כבר מרגישה בקשיים בזמן השינה, הודות לבטן התופחת שלך. אם את מתקשה להירדם בלילה, נסי תרופות טבעיות להרדמה, כמו מדיטציה, חלב חם או, אם הרופא שלך מאשר, התעמלות רבה יותר שתגרום לך להתעייף.
 
שבוע 25
הרחם הגדל דוחף את האיברים הפנימיים וגורם לתחושת צרבת אצל נשים רבות. כדי להקל על התחושה הלא נעימה, על ידי שינוי קל של התפריט שלך. אכלי 6 ארוחות קטנות במקום 3 גדולות, הימנעי ממזונות שומניים, מתובלים ומוגזים.
 
שבוע 26
75% מהנשים ההריוניות סובלות מבצקת - ידיים, רגליים ומפרקים נפוחים, בעקבות הצטבעות נוזלים בגוף. נסי לשתות נוזלים רבים, כדי להוציא את כל הנוזלים מגופך יחד איתם. 
 
שבוע 27
אם הבטן הגדלה שלך מתחילה להפריע לך בזמן האימון, נסי לעבור אל הבריכה. בטן הריונית אמנם מפריעה לג'וגינג או אימון אירובי, אך שחייה תגרום לך להרגיש חסרת משקל, נינוחה ורגועה.
 
שבוע 28
הכיני את עצמך. למרות האחוז הגבוה של הריונות בריאים, כמעט אין הריונות נטולי בעיות לגמרי. הכיני את עצמך לצירי הלידה, ללידה עצמה, הכירי את הסימנים המטרימים למצבים המסוכנים.
 
שבוע 29
מי הולך להיות איתך בחדר הלידה? שקלי לשכור את שירותיה של דולה, תומכת לידה, אשר תתמוך בך בזמן הצירים, הלידה, בשעות שלאחר הלידה ואף תגיע לביקורים בביתך. נשים רבות מודות כי ללא הדולה שלוותה אותן, הן לא היו מסתדרות.
 
שבוע 30
אם תטפחי קלות על הבטן שלך, התינוק יגע או יבעט במקום בו נגעת, את יכולה ממש לשחק איתו בזמן שהוא עדיין בבטן! בפעם הבאה שהתינוק בועט או משתולל בבטן, נסי לדבר אליו בעדינות וללטף את הבטן, ותראי איך הוא מיד נרגע.

הריון

Tatiana Vdb
שבוע 31
עכשיו כשכבר לא ניתן להתעלם מהבטן שלך, אנשים בכל מקום פונים אלייך עם אינספור עצות שימושיות יותר ופחות. האנשים היחידים להם את צריכה להקשיב באמת הם הרופא שלך ועצמך. 
 
שבוע 32
ככל שתאריך הלידה המשוער שלך מתקרב, חשוב יותר ויותר להכיר את הסימנים המעידים על צירים מוקדמים. בין אם מדובר בירידת מים, התכווצויות, דימום או תחושת לחץ באזור האגן, למדי מה הם הסימנים המזהירים כך שתהיי מוכנה תמיד.
 
שבוע 33
אם את לא מרגישה בנוח לעבוד עד לרגע בו תעזבי לחופשת הלידה, הציעי לבוס שלך לעבוד כמה ימים בשבוע מהבית. עבודה מהבית תעזור לך להתרגל לרעיון, וגם לא תיחשב לך כימי החופשה המגיעים לך.
 
שבוע 34
מתקשה לישון? אימוני כושר קבועים יעזור לך להירדם בקלות. בנוסף, את יכולה לקנות כרית גוף שתתמוך בך, לאכול מוקדם יותר כדי לא לסבול מצרבות, ולא לשתות לפני השינה כדי לא לרוץ לשירותים כל הלילה.
 
שבוע 35
אם יש לכם חיית מחמד, הגיע הזמן להרגיל אותה לחוקים חדשים. למדו את בעל החיים שמעכשיו אסור להשתולל ולנבוח בקול, וודאו כי כל החיסונים שלו בתוקף. לאחר הלידה, נסו לעטוף את התינוק בשמיכה חדשה, כאשר הוא עדיין בבית החולים, ולהביא את השמיכה לכלב או לחתול לפני שהתינוק מגיע. כך הם יוכלו להתרגל לריח החדש בבית.
 
שבוע 36
כך תדעי שבאמת הגיע הזמן למהר למחלקת היולדות - התכווצויות שחוזרות על עצמן במרווחים קבועים, כל כמה דקות במשך שעתיים. זליגה של נוזל ללא כאבים מצביעה על ירידת מים - קריעה של שק מי השפיר. אם המים ירדו אך עדיין אין צירים, התינוק יאלץ להיוולד ב-24 השעות הקרובות כדי למנוע זיהום.
 
שבוע 37
היום הגדול מתקרב ואת בטח תוהה איך תדעי מתי בדיוק הגיע הזמן. למזלך, הגוף שלך יודע טוב מאוד מתי התינוק מוכן להיוולד, ומשחרר חומרים אשר מרחיבים את צוואר הרחם ומתחילים בהתכווצויות שמטרתן לעזור לתינוק לצאת מהרחם.
 
שבוע 38
נשים רבות חוות צורך לנקות ולסדר את הבית בימים האחרונים של ההריון, זהו אינסטינקט הקינון שגורם לכך. סידור הבית הוא דרך נהדרת לשמור על עצמך עסוקה בימים אלה, אך חשוב לא להפריז בכך, את צריכה לשמור על הכוחות שלך!
 
שבוע 39
גם אם את מתכננת את יום הלידה שלך לפרטי פרטים, סביר להניח שיתרחשו גם דברים שלא תכננת. צירים שמתקדמים מהר מדי מכדי להזריק אפידורל, ירידת מים ללא צירים ועוד. עלייך להיות מוכנה לקבל את כל מה שהולך להתרחש, ולא להילחץ גם אם הדברים לא הולכים בדיוק כמו שתכננת.
 
שבוע 40
כאשר את עומדת ללדת, רופא יבדוק את התרחבות צוואר הרחם. כאשר יש התרחבות של 3-4 סנטימטרים, הגיע הזמן להציע לך זריקת אפידורל. נשים רבות אומרות שהזריקה היא החלק הכי כואב בלידה שלהן ואחרות רבות מעדיפות לידה טבעית. מה שלא תחליטי, תמיד תוכלי לשנות את דעתך ברגע האחרון. זה קורה יותר משאת חושבת.

הריון

Teza Harinaivo
שבוע 41
כשאת חושבת על הצירים והלידה המצפים לך, את כנראה לא חושבת על ניתוח קיסרי, אך עלייך לזכור כי גם אפשרות זו קיימת. אל תילחצי מהניתוח, גם אם מבהילים אותך לחדר הניתוח אחרי שעות של צירים. לא חשוב איך תלדי את התינוק שלך, חשוב רק שהוא יגיע לעולם בריא ושלם.
 
שבוע 42
כל עיכוב בלידה יכול לגרום לך ללחצים וחששות. במקום לחשוב על מה לא בסדר ולמה התינוק לא נולד כבר, העסיקי את עצמך בקריאת ספרים על גידול ילדים. אחרי שהוא יוולד, בזמן המתאים לו, לא יוותר לך כלל זמן פנוי.

 

הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל: