maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

מחקר חדש חשף את הטעות בהנחיות לצריכת ויטמין D

  מחסור בוויטמין D זו בעיה בריאותית שמשפיעה כיום על אנשים רבים, כשמחקרים מראים ש-36% מבני הנוער ו-57% מהמבוגרים בעולם המערבי סובלים ממחסור בוויטמין זה, מה שגורם לנו ללקות במחלות רבות שקשורות אליו כמו בעיות בספיגת הסידן, סוכרת, יתר לחץ דם, תסמונת מטבולית, סרטן ועוד. יחד עם זאת, מחקר חדש גילה שככל הנראה האחוזים האלה גבוהים אף יותר, זאת משום שסקירה לא נכונה של מחקרים קודמים בנושא גרמו להמלצה של צריכת כמות ויטמין D אשר נמוכה מזו הנחוצה לגוף. אז מה התגלה בדיוק במחקר וכמה ויטמין D עלינו לצרוך כדי להגן על גופנו מפני מחלות? כל זאת בכתבה הבאה.
 
שינויים בכמות צריכת הוויטמין D המומלצת: קפסולה צהובה
 

הטעות שנעשתה בנוגע לצריכת ויטמין D

במחקר שפורסם בשנת 2017 על ידי בית הספר לרפואה של אוניברסיטת אתונה והמרכז הרפואי של אתונה, הגיעו החוקרים למסקנה שכמות ויטמין ה-D המומלצת ליום הינה שגויה ופחותה מזו הנחוצה באמת לגוף. על פי המלצות המחקר, יש להעלות את כמות צריכת הוויטמין המקסימלית המומלצת ליום עבור כל גיל כמעט ב- לפי ההוראות הבאות:
  • תינוקות עד גיל 6 חודשים (בפורמולה מועשרת) – 1,000 יב"ל 
  • תינוקות יונקים מגיל 6 חודשים עד גיל שנה – 1,500 יב"ל
  • ילדים מעל לגיל שנה – 3,000 יב"ל 
  • מבוגרים – 8,000 יב"ל
כפי שתואר במחקר על פי ד"ר פפדימיטריו, המקרים הבאים פתחו את עיניי החוקרים לבעיה, והם מראים כי אכן יש צורך לשנות את ההמלצות בנוגע לצריכת ויטמין D ליום:
  • בפינלנד נצפה שבקרב ילדים בין הגילאים 1-4 חלה עלייה של 350% בהתפתחות מחלת הסוכרת בשל הפחתת כמות הצריכה היומית המומלצת של ויטמין D בשנת 1992. בין הגילאים 5-9 חלה עלייה של 100% בתחלואה ובין הגילאים 10-14 חלה עלייה של 50%.
  • ניתוח מחדש של ממצאים קודמים בנוגע לכמות צריכת ויטמין ה-D המומלצת הראה שהכמויות המומלצות אינן מניבות את התוצאות הרצויות, שהן להגיע לרמה של 75-100 ננומול ליטר בגוף. עם זאת, הגברת כמות הצריכה היומית לזו שבהמלצות החדשות אכן מסייעת להגיע לכך.
  • בסקירת מחקרים שנערכו בנושא תמותה בעקבות מחסור בוויטמין D, נמצא שרמה שנמוכה מ-75 ננומול ליטר בגוף עלולה להיות מסוכנת ולהגביר את סיכויי המוות, מה שמוכיח כי העקומה שנקבעה לכמות המינימלית והמקסימלית הבטוחה לצריכה הייתה שגויה, ויש לתקן אותה.

שינויים בכמות צריכת הוויטמין D המומלצת: קפסולות צהובות נשפכות מקופסה

אז מה עושים בנידון?

עורכי המחקר מאיצים בגורמים רפואיים לעדכן את ההנחיות בנוגע לצריכת ויטמין D על מנת למנוע מחלות ומקרי מוות מיותרים. המומחים גורסים שהדיאטה המערבית מכניסה לגוף רק 20% מכמות הצריכה היומית המומלצת של ויטמין D, בעוד ש-80% הנותרים מגיעים מחשיפה לאור השמש. עם זאת, בשל סגנון החיים המודרני שבו אנו פחות מבלים בחוץ, יש לפעול על מנת לספק לגוף את כמות ויטמין ה-D הנחוצה לו. עורכי המחקר מציינים גם כי הכמויות המומלצות החדשות צריכות להיות תלויות במנהגים של כל אדם ובמיקומו הגיאוגרפי בעולם, יחד עם שקלול מסת הגוף שלו, גילו וצבע העור שלו, כל עוד צורכים אותן דרך תוספי תזונה.
 
אם כן, אם אתם מעדיפים למנוע בעיות ומחלות ואתם צורכים תוספי ויטמין D, מומלץ שתתייעצו עם רופא. בהתאם לכמות היב"ל שבתוספי המזון יתכן שתאלצו לקבל את ויטמין ה-D שחסר לכם ממקורות טבעיים, ולכן כדאי שתוסיפו לתזונתכם יותר מזונות שעשירים בוויטמין D ושתגבירו את כמות החשיפה של עור הגוף שלכם לשמש בכמה דקות נוספות מדי יום.

אין באמור משום הנחיה לטיפול ואין הוא מחליף התייעצות עם רופא.

הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:
בלחיצתך על "הרשם", הינך מסכים ל תנאי שימוש ו הצהרת הפרטיות שלנו

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:
בלחיצתך על "הרשם", הינך מסכים ל תנאי שימוש ו הצהרת הפרטיות שלנו