maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

12 דרכים טעימות לניצול פירות בשלים שעומדים להתקלקל

  פירות הם לא רק חטיף טעים ומתוק, אלא גם תחליף בריא לממתקים רבים, ולכן אנשים רבים בוחרים אותם על פני מוצרים תעשייתיים, מעובדים ומלאי סוכר. הפירות שאנו קונים מאפשרים לנו ליהנות מטעמם הנפלא וגם מהיתרונות שלהם, אך פעמים רבות, ובייחוד בימי הקיץ החמים, הם נוטים להבשיל יתר על המידה ולעתים אף להירקב לפני שהספקנו לאכול אותם. על מנת שתוכלו לנצל את כל הפירות שרכשתם עד תומם מבלי לזרוק אותם כשהם בשלים, מומלץ לנסות את 12 השיטות המפתיעות והטעימות שלפניכם. בעזרת הטיפים הללו תוכלו ליהנות מחטיפים בריאים וטעימים, ולמנוע בזבוז של פירות שנראה שהם יהפכו להיות לא אכילים תוך זמן קצר.
 
פירות בקערה
 

1. הכינו חטיפים אפויים ומהירים

כשפירות כמו אגסים, בננות או תפוחים מתחילים להיות בשלים יתר על מידה, תוכלו להכין מהם חטיף טעים, חמים ובריא תוך דקות ספורות. כל שתצטרכו לעשות הוא לקלף ולחתוך את הפירות שאתם מעוניינים להשתמש בהם, להכניס את החתיכות לקערה, להוסיף להן מעט קינמון ולהכניס למיקרוגל למשך 5 דקות לכל היותר, או עד שיתבשלו לפי טעמכם. החטיף שתכינו ישביע אתכם ויעשיר את גופכם בוויטמינים ומינרלים, ועל הדרך גם ימנע בזבוז של מצרך יקר.

2. הקפיאו אותם בצורת מחית

אחת הדרכים הטובות ביותר לשמר פירות בשלים לאורך זמן היא להקפיא אותם בצורת מחית. פשוט הכניסו למעבד מזון או בלנדר את הפירות שעומדים להתקלקל, הפעילו עד לקבלת מחית חלקה, חלקו לשקיות אטומות או תבניות קרח והכניסו למקפיא. תוכלו להשתמש במחיות הקפואות להכנת קוקטיילים או שייקים בריאים וטעימים, או כתוספת למי סודה או שיבולת שועל.
משקה פירות עם קוביות קרח ופרחים קטנים

3. הכינו פנקייקים ממותקים בצורה טבעית

אין כמו פנקייקים טעימים ואווריריים לארוחת הבוקר, אך פעמים רבות הם מכילים סוכר בכמויות גבוהות למדי, שמומלץ להמעיט בצריכתו, בייחוד בבוקר. כדי להפוך את המנה האהובה לבריאה יותר, השתמשו במחית של פירות בשלים במקום תוספת סוכר בתוך בלילת הפנקייקים, או מרחו אותה על המוצר המוגמר במקום סירופים רווי סוכר שעלולים להזיק לכם.
 
 

4. אפו בראוניז נימוחים

פירות בשלים מהווים תחליף מצוין וטעים במיוחד לשמן או ביצים במאפים שונים, כמו בראוניז, ותוכלו להשתמש בהם כשתרצו להכין את המאפה השוקולדי האהוב. כדי להכין את הבראוניז עם תחליף שמן או ביצים, השתמשו במחית של פירות כמו בננות, תפוחים או כל פרי מתקתק אחר באותה כמות של הרכיב אותו אתם מחליפים, הכניסו את בלילת הבראוניז לתנור, אפו ותיהנו ממאפה נימוח במרקם ממכר שתרצו להכין שוב ושוב. תוכלו להשתמש בתחליף השמן והביצים הזה גם בעת הכנת מאפים אחרים, וליהנות מטעמים מיוחדים שעל הדרך יחסכו לכם מעט כסף.
בראוניז

5. יבשו אותם

פירות בשלים שעומדים להתקלקל, כמו ענבים או אגסים, מהווים הזדמנות פז להכין פירות יבשים רכים בבית. על מנת שתוכלו להכין את החטיף האהוב, חתכו ופזרו את הפירות על תבנית אפייה, והכניסו לתנור לטמפרטורה נמוכה בין 100-120 מעלות עד שהם יהיו במרקם שאתם מעוניינים בו. את הפירות הצלויים או היבשים תוכלו לשמור בקירור ולהשתמש בהם כתוספת טעימה ליוגורט, שיבולת שועל או אפילו לסלטים שאתם מכינים.

6. הכינו קרטיבים בריאים

ימי הקיץ הופכים להיות חמים יותר ויותר מדי שנה, ורבים מאיתנו מתפתים לאכול קרטיבים טעימים וקפואים כדי לצנן את גופנו. אין דרך טובה יותר ליהנות מהם מאשר להכין אותם בבית ולהעניק לכל המשפחה חטיף מתוק ובריא. להכנת קרטיבים תצטרכו לערבל במעבד מזון פירות בשלים שאתם אוהבים, לסנן אותם או להשאיר אותם כפי שהם, להכניס לתבניות של קרטיבים ואז למקפיא ולחכות בסבלנות למטעמים הצוננים.
קרטיבים בערימה זה על גבי זה

7. הכינו מרינדה טעימה לבשר

פירות חמצמצים, כמו קיווי ואננס, מכילים אנזימים שמאכלים בשר, ולכן הם אידאלים לריכוכו ולהכנת מרינדות מיוחדות. השרייה של נתחי בשר בחצי כוס מחית פרי עם שתי כפות שמן זית, מלח ופלפל לפי הטעם ומעט חומץ תפוחים, תהפוך אותם לנימוחים וטעימים במיוחד, ותוכלו לצלות אותם בתנור באופן מידי או לאחר מספר שעות כדי להכין ארוחה טעימה מאין כמוה.

8. ערבלו לכם שייק טעים

שייקים בריאים שמכילים פירות וירקות יתנו לגופכם זריקת אנרגיה נחוצה בבקרים, ויפחיתו את הרעב המנקר בשעות הצהריים. פירות בשלים נמצאים במצב מעולה להכנת שייקים מפני שהמתיקות שלהם מודגשת בשלב הזה, כך שלא תרגישו צורך להוסיף סוכר לתערובת, אז פשוט שלבו את הפירות הבשלים יחד עם ירקות אהובים והכינו לכם משקה אנרגיה טעים ובריא שיטיב עמכם וימתיק לכם את היום.
כוסות עם שייקים ופירות לצידם

9. יבשו אותם ליצירת לדר

לדר הוא חטיף יבש שעשוי מפירות יבשים, וניתן לאכול אותו כפי שהוא, או להוסיף אותו לתבשילי בשר או לשיבולת שועל במקום פירות יבשים. פירות בשלים, או אפילו כאלו שהם על סף ריקבון, הם חומר גלם מעולה להכנת לדר טעים וביתי שלא ניתן להשיג באף חנות. המתכון ללדר הוא בסיסי עבור כל הפירות, והוא דורש מעיכה של הפירות במעבד מזון, מזיגת שכבה דקה על תבנית מרופדת בנייר אפייה והכנסה לתנור בטמפרטורה של 75 מעלות למשך 3 שעות. תוכלו להשתמש בדמיון שלכם כדי לערבב סוגים שונים של פירות שונים, או פשוט ללחוץ כאן כדי לגלות מתכונים ללדר טעים, ביתי ולא שגרתי. 
 

10. הכינו עגבניות מיובשות

ישנו וויכוח בין רבים על העגבניות – האם הן נחשבות לפרי או ירק? ובכן, התשובה לכך היא שעגבניות הן חלק מממלכת הפירות, וגם מהן ניתן להכין מטעמים לשעת הצורך. הדרך הטובה ביותר לשמר עגבניות בשלות יתר על המידה היא לייבש אותן ולהשתמש בתוצר בסלטים, רטבים, ותבשילים, או אפילו כנשנוש בריא. חתכו את העגבניות הבשלות לפרוסות או חצאי פרוסות, פרסו אותן בשכבה אחת על תבנית מרופדת בנייר אפייה והכניסו לתנור שמופעל על טורבו בטמפרטורה של 60-100 מעלות למשך 12 שעות. את העגבניות המיובשות תוכלו לשמור במיכל אטום במקרר וליהנות מהן מתי שתרצו.
עגבניות מיובשות

11. תבלו את הסלט שלכם

רטבים לסלט הופכים אותם לטעימים במיוחד, ועם פירות בשלים תוכלו להכין רוטב חמוץ-מתוק משלכם בקלות ובמהירות. להכנת רטבים מפירות הכניסו למעבד מזון חתיכות של הפרי שאתם מעוניינים בו, שמן זית, חומץ, עשבי תיבול אהובים ומעט מלח ופלפל, וערבלו את הכל. זלפו את הרוטב על הסלט שלכם, שיהפוך לטעים בצורה בלתי רגילה וטבעית.

12. הכינו ריבה טעימה

בעבר שימרו פירות על ידי הוספת סוכר רב אליהם, מה שהוליד את הריבה האהובה שכולנו מכירים כיום. פירות בשלים, בייחוד אם יש כמות גדולה מהם, יכולים להיות מנוצלים בצורה טעימה במיוחד להכנת ריבות ביתיות וטעימות ללא חומרים משמרים. בישול של ריבה בסיסית דורש איחוד של פירות וסוכר באותו משקל ובישול ארוך על להבה בינונית עד לקבלת הסמיכות הרצויה. את הריבה תוכלו לשלב במגוון מאכלים טעימים, וזה יעזור לכם לשמר את הפירות בצורה טעימה ומתוקה במקום לזרוק אותם.

 

הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל: