maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

מתכונים נהדרים ללא סוכר שמתאימים גם לחולי סוכרת

 כמו אנשים רבים אחרים, ואולי אף כמוכם, אני מנסה לאכול כמה שיותר בריא ולדעת בדיוק ממה מורכבים המזונות שמוגשים אצלי בבית. אחת הסיבות לכך היא תכולת הסוכר הגבוהה שנמצאת במאכלים רבים שאנו קונים, אשר במקרים רבים "מסתתרת" מאחורי שומות שונים ומשונים שאותם אנו לא מכירים. לפיכך החלטתי שאני רוצה לנסות את מזלי בהכנת מתכונים בריאים וטעימים ללא סוכר, והצלחתי להכין ארוחה מלאה, החל ממנות פתיחה וכלה בקינוח ובמשקה מרענן. 7 המתכונים הבאים הבהירו לי באופן חד משמעי שניתן להכין ארוחות משביעות וטעימות להפליא גם כשמשתמשים ברכיבים בריאים ומשאירים את הסוכר על המדף. אתם מוזמנים לנסות אותם בעצמכם ולהיווכח בטעם הנהדר, בין שאתם מארחים חולי סוכרת, מעוניינים לשמור על המשקל או פשוט רוצים להכיר מתכונים בריאים יותר.
מתכון ללחם הודי

מעבר לעובדה שהלחם ההודי עשיר ברכיבים בריאים וטעימים, הודות לכורכום, כמון וג'ינג'ר, מדובר במנת פתיחה מצוינת עבור כל מי שמעוניין להגן על הלב, להוריד את רמת הסוכר והכולסטרול בגוף וליהנות משיפור ברמות הגלוקוז בדם. 

זמן הכנה: 10 דקות
כמות סועדים: 4
רמת קושי: קל
recipe
רכיבים ללחם הודי:
לחם - 10 פרוסות (מקמח מלא, חתוכות לקוביות)
יוגורט - 1 כוס (דל קלוריות)
אבקת כורכום - ¼ כפית
זרעי כמון - 1 כפית
צ'ילי ירוק - 1 (חתוך דק)
עלי קארי - 3-4 (קארי פאטה, ניתן למצוא בחנויות התבלינים)
ג'ינג'ר - 1 כפית (מגורד)
בצל - ¼ כוס (חתוך לפרוסות)
שמן - 2 כפיות
מים - 2 כפות
מלח - לפי הטעם
כוסברה - ¼ כוס (קצוצה, להגשה)
אופן הכנת הלחם הודי:
  1. הכניסו אל תוך קערה בינונית יוגורט, אבקת כורכום, מלח (במידת הצורך) ו-2 כפות מים, וערבבו היטב. לאחר מכן הוסיפו את קוביות הלחם וערבבו עד שהלחם יהיה מצופה בתערובת היוגורט.
  2. הניחו מחבת על להבה בינונית-גבוהה, הוסיפו 2 כפות שמן ואחרי שהוא יתחמם הוסיפו זרעי כמון. כשזרעי הכמון יחלו להשמיע קולות פיצוח, הוסיפו צ'ילי ירוק, עלי קארי וג'ינג'ר, וטגנו במשך מספר שניות. כעת, הוסיפו פרוסות בצל, וטגנו עד שישחימו קלות. preperation
  3. הנמיכו את האש, הוסיפו את הלחם המצופה, ערבבו מדי פעם והמשיכו לטגן עד שהלחם יקבל גוון חום זהבהב.
  4. לבסוף, הכניסו את הלחם אל תוך קערת הגשה, קשטו אותו בכוסברה לפי טעמכם והגישו.
מתכון קל לקציצות נענע

הקציצות הנפלאות הללו עשירות בסידן, ברזל וחלבון, והן נהדרות עבור מנת פתיחה או כחטיף במהלך היום. תהליך ההכנה שלהן מהיר ופשוט, והוא מאפשר לכם ליהנות ממנה טעימה ומזמינה. 

זמן הכנה: 15 דקות
רמת קושי: קל
recipe
רכיבים לקציצות נענע:
עלי נענע - ¼ כוס (קצוצים דק)
עדשים אדומות - ¼ כוס (יש להשרות במשך הלילה)
מים - 2 כוסות
יוגורט - 2 כפיות (דל שומן)
פירורי לחם - 2 כפות (מדגנים מלאים)
מלח - לפי הטעם
שמן - 1 כפית
אופן הכנת הקציצות נענע:
  1. סננו היטב את העדשים האדומות. לאחר מכן הניחו סיר לחץ על להבה בינונית-גבוהה, הוסיפו את העדשים ו-2 כוסות מים, ובשלו עד שיישמעו 2 שריקות או עד שהעדשים יתרככו מעט. לבסוף, סננו את העדשים שוב. preperation
  2. הכניסו את העדשים אל תוך קערה גדולה יחד עם כל שאר הרכיבים, וערבבו היטב.
  3. הכינו מהתערובת 6 קציצות בגודל שווה.
  4. הניחו מחבת משומנת על להבה נמוכה, וטגנו את הקציצות עד שיזהיבו בשני הצדדים.
  5. הניחו את הקציצות על צלחת מרופדת בנייר סופג והגישו.
מתכון לגרטן ירקות מוקרם

תבשיל הקדירה הנפלא הזה מגיע מהמטבח הצרפתי, והוא מכוסה ברוטב נפלא וזמין, פירורי לחם מחיטה מלאה וגבינת מוצרלה שיצליחו לרצות את בלוטות הטעם שלכם ובו בעת לשמור על בריאותכם.

זמן הכנה: 25 דקות
כמות סועדים: 4
רמת קושי: בינוני
recipe
רכיבים לגרטן ירקות:
שמן - 1 כפית
לקט ירקות - 1 כוס (ברוקולי, אספרגוס, קישוא וכדומה)
מלח - לפי הטעם
פלפל שחור - לפי הטעם
מים - לפי הצורך
שמן - 1 כפית (נוספת)
שום - 2 כפיות (קצוץ דק)
חציל - 2 כוסות (פרוס דק)
שמן - ¼ כפית (שימון תבנית האפייה)
רוטב פיצה - 1 כוס
רוטב בשמל - 1 כוס (הוראות הכנה בהמשך)
פירורי לחם - ¼ כוס (מחיטה מלאה)
גבינת מוצרלה - ½ כוס (מגורדת)
רכיבים לרוטב בשמל:
חמאה - 50 גר'
קמח - 2 כפות
אופן הכנת הגרטן ירקות:
  1. הניחו מחבת על להבה בינונית, הוסיפו כף שמן ולאחר שהוא יתחמם מעט הוסיפו את הירקות, מלח ופלפל לפי הטעם. ערבבו היטב במשך 4-3 דקות, תוך כדי הוספת מעט מים, ולאחר מכן הורידו מהאש. preperation
  2. כעת, הכינו את רוטב הבשמל.
  3. חממו את התנור על 200 מעלות.
  4. הניחו מחבת על להבה בינונית-גבוהה, שמנו עם כף שמן, הוסיפו את פרוסות החציל וטגנו אותן עד שישחימו. כשהן יהיו מוכנות חלקו את החצילים בין שתי קערות באופן שווה והניחו בצד.
  5. שמנו תבנית אפייה, קחו את אחת מקערות החצילים והניחו את הפרוסות בשכבה אחידה שתכסה את תחתית התבנית. לאחר מכן, צקו את רוטב הפיצה באופן אחיד על החצילים.
  6. הניחו את הירקות המוקפצים על גבי רוטב הפיצה, ומעליהם סדרו את החצילים שנותרו בקערה השנייה. כעת, צקו את רוטב הבשמל על שכבת החצילים, פזרו את פירורי הלחם ואת גבינת המוצרלה.
  7. הכניסו את התבנית לתנור, אפו במשך 20-15 דקות, או עד שהגבינה תימס, והגישו.
אופן הכנת הרוטב בשמל:
  1. הניחו סיר על להבה בינונית והמיסו בו את החמאה.
  2. לאחר שהחמאה תימס, הורידו את הסיר מהאש והוסיפו את הקמח.
  3. ערבבו היטב והניחו את הסיר בחזרה על להבה נמוכה. לבסוף, הוסיפו כוס חלב דל שומן, והמשיכו לבחוש עד לקבלת רוטב אחיד וחלק.
מתכון לאורז סיני

בדרך כלל ממליצים לחולי סוכרת להימנע מצריכת אורז, אך באמצעות המתכון הבא תוכלו לשלב אותו בארוחה ללא כל רגשות אשמה. האורז החום אשר עשיר בסיבים, יחד עם שילוב של ירקות שרווים בוויטמינים, יאפשר לכם ליהנות ממנה מצוינת מבלי לסבול מעלייה מהירה ברמות הסוכר בתום הארוחה.

זמן הכנה: 10 דקות
כמות סועדים: 4
רמת קושי: קל
recipe
רכיבים לאורז סיני:
אורז חום - 2 כוסות ( מבושל)
שמן - ½1 כפיות
צ'ילי ירוק - ½1 (קצוץ דק)
גמבה - ¼ כוס (פרוסה דק)
בצלים ירוקים - ¼ כוס (קצוצים דק, רק הבסיס הלבן)
בצלים ירוקים - 2 כפות (קצוצים דק, רק הגבעול)
שעועית ירוקה - ¾ כוס (חתוכה גס)
גזר - ¾ כוס (מבושל חלקית, פרוס דק)
סלרי - 1 כף (קצוץ דק)
רוטב סויה - ½ כפית
מלח - לפי הטעם
אופן הכנת האורז סיני:
  1. הניחו מחבת על להבה גבוהה, הוסיפו שמן, צ'ילי ירוק, בצל ירוק (החלק הלבן), וטגנו במשך 2-1 דקות. לאחר מכן הוסיפו שעועית ירוקה, גזר, נבטים וסלרי וערבבו היטב במשך 2-1 דקות.
  2. הוסיפו אורז חום מבושל, רוטב סויה, גבעולי בצל ירוק ומלח לפי הטעם. הנמיכו את האש ללהבה בינונית, וערבבו במשך 2-1 דקות. preperation
  3. העבירו את האורז הסיני לקערה והגישו.
מתכון קל לקציצות פלאפל

 

הפלאפל המוכר והאהוב מכיל שפע של חומרים מזינים, ברזל וסיבים תזונתיים, בנוסף לוויטמין C המסייע בקליטת ברזל בגוף, מה שתורם להיווצרות כדוריות דם אדומות. מנה זו תותיר אתכם שבעים, בריאים ומרוצים.

זמן הכנה: 10 דקות
רמת קושי: קל
recipe
רכיבים לרוטב יוגורט:
בצלים ירוקים - 2 (קצוצים דק)
מלח - לפי הטעם
רכיבים לכדורי פלאפל:
גרגירי חומוס - 1 כוס (אפשר מקופסת שימורים)
צ'ילי ירוק - 1 (קצוץ)
שום - ½ כפית (כתוש)
כרוב - ½ כוס (קצוץ דק)
גזר - 1 כוס (מגורד)
גמבה ירוקה - ¼ כוס (קצוצה דק)
זרעי כמון - ½ כפית (קלויים)
מלח - לפי טעם
שמן - 1 כפית
אופן הכנת הרוטב יוגורט:
  1. הכניסו את כל הרכיבים אל תוך בלנדר וערבלו עד לקבלת תערובת חלקה ואחידה. לאחר מכן, העבירו את הרוטב אל תוך קערה, והכניסו אותה למקרר.
אופן הכנת הכדורי פלאפל:
  1. סננו את המים מגרגירי החומוס, הכניסו אותם אל תוך הבלנדר יחד עם צי'לי ירוק ונענע וערבלו עד לקבלת מחית גסה. לאחר מכן, הוסיפו את שאר הרכיבים וערבלו היטב עד לקבלת תערובת אחידה. preperation
  2. הכינו מהתערובת 12 קציצות.
  3. הניחו מחבת על להבה בינונית-גבוהה, הוסיפו שמן, וטגנו את הקציצות עד לקבלת גוון זהוב.
  4. הניחו את הקציצות על צלחת שמרופדת בנייר סופג, והגישו יחד עם הרוטב שהכנתם קודם לכן.
מתכון פשוט וקל לעוגת קרם קראנץ'

המנה הבאה אמנם מורכבת מרכיבים ללא סוכר, אך לאחר שתטעמו את העוגה הקרירה והמרעננת הזו תשכחו לחלוטין שמדובר בקינוח דיאטטי!

זמן הכנה: 10 דקות
רמת קושי: קל
recipe
רכיבים לעוגה:
עוגיות סנדוויץ' - כ-100 גר' (ללא סוכר, כתושות)
אגוזי פקאן - ⅓ כוס (קצוצים)
מרגרינה - 3 כפות (מופחתת קלוריות, מומסת)
גלידת וניל - 900 גר' (ללא סוכר וללא שומן בטמפרטורת החדר)
אופן הכנת העוגה:
  1. הכניסו אל תוך קערה גדולה עוגיות, אגוזי פקאן ומרגרינה וערבבו היטב. לאחר מכן הוציאו כוס אחת מהתערובת והניחו אותה בצד, ואת שאר התערובת הכניסו אל תוך תבנית מרובעת (22 ס"מ), והקפיאו במשך 10 דקות. preperation
  2. הוציאו את התבנית מהמקפיא, וצקו מעל השכבה הקפואה את הגלידה. פזרו מעל את התערובת שהשארתם בצד באופן שווה, והכניסו חזרה למקפיא למשך 8 שעות לפחות.
  3. לפני ההגשה יש להניח את העוגה בטמפרטורת החדר במשך 5 דקות, ולאחר מכן לפרוס אותה.
טיפ השף:
* שנו מדי פעם את טעמי הגלידה, והפתיעו את הסועדים כל פעם מחדש.
* אם תרצו להימנע משימוש במרגרינה ולהוסיף למנה טעם מעניין, החליפו את המרגרינה בחמאת קוקוס או חמאת שקדים.
מתכון למשקה נענע ולימון

הדרך הטובה ביותר לחתום ארוחה היא באמצעות משקה קר ומרענן שלא מכיל קלוריות מיותרות, מה שהופך אותו לבחירה המושלמת הן עבור חולי סוכרת והן עבור מי שרוצה להפחית את כמות הסוכר שהוא צורך באופן כללי.

זמן הכנה: 10 דקות
כמות סועדים: 4
רמת קושי: קל
recipe
רכיבים למשקה נענע:
למון גראס - 1 כוס (קצוץ דק)
נענע - 1 כוס (קצוצה דק)
מים - ½ כוס
תחליף סוכר - 2 כפות (למשל תמצית סטיביה)
מיץ לימון - ½ כף (סחוט טרי)
סודה - למהילת המשקה
קוביות קרח - להגשה
אופן הכנת המשקה נענע:
  1. הניחו סיר עמוק על להבה בינונית-גבוהה, הכניסו למון גראס, נענע, תחליף סוכר ומים, ערבבו היטב והביאו לרתיחה. לאחר מכן הסירו את הסיר מהאש. preperation
  2. כשתערובת הלמון גראס תתקרר הכניסו אותה לבלנדר, ערבלו עד לקבלת תערובת חלקה והעבירו לקערה גדולה.
  3. הוסיפו לקערה מיץ לימון וערבבו היטב.
  4. הכניסו קוביות קרח לכל כוס, צקו את המשקה שהכנתם והשאירו מקום לסודה.
  5. מזגו סודה לכל אחת מהכוסות, ערבבו מעט והגישו.

בתיאבון!

 
מקור: לימור י.
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל: