maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

5 מתכוני קינואה מפתיעים שכל המשפחה תרצה לטעום

  הקינואה שנכנסה לחיינו בסערה, איבדה קצת מיוקרתה לטובת מזונות על חדשים שפרצו לתודעה שלנו בשנים האחרונות. הזרעים דמויי הדגן האלו אף קיבלו שם של מזון משעמם ותפל שרבים עדיין נרתעים ממנו, אך אם ננסה לצאת קצת מקיבעון הרגלי התזונה שלנו ונבין שלקינואה יש יחסי ציבור לא כל כך טובים – נגלה שהיא לא פחות טעימה ומגוונת מהאורז הלבן שאנחנו צורכים מדי יום. הקינואה הייתה ועודנה מזון בריאותי עמוס בחלבונים, מינרלים וסיבים, ואם תתנו מבט ב-5 המתכונים הנהדרים שליקטנו עבורכם, תגלו שהיא יודעת גם לגרות ולהפתיע. 
 

מתכון בסיסי לבישול קינואה:

בשלו קינואה במים, ציר ירקות או ציר עוף, בכמות נוזל שכפולה פי 2 מכמות הקינואה. הביאו את הסיר לרתיחה, כסו את הסיר, הנמיכו את הלהבה ובשלו את הקינואה למשך 15-20 דקות עד להתרככותה. ניתן לתבל את הקינואה במלח בהתאם לשילובה במנה ותבשיל לבחירתכם.
מתכון קל לקינואה בסגנון מקסיקני

הטריק הגאוני של המתכון הבא הוא שאת כולו מכינים במחבת אחת - בלי לכלוך וכלים מיותרים. אפילו הבצל מטוגן יחד עם שאר הרכיבים באותו תבשיל. מלבד קלות ההכנה, המנה הזאת קלילה, בריאה, מזינה ומיוחדת ומביאה את מאפייני המטבח המקסיקני עם התירס, השעועית, האבוקדו והתבלינים הנהדרים. 

זמן הכנה: 10 דקות
כמות סועדים: 4
רמת קושי: קל
recipe מקור תמונה: damndelicious
רכיבים לתבשיל קינואה:
שמן זית - 1 כף
שיני שום - 2 (כתושות)
פלפל צ'ילי - 1 (קצוץ דק)
קינואה - 1 כוס
שעועית שחורה - ½1 כוסות (מבושלת ומסוננת (כ-250 גרם) או 1 קופסת שימורים מסוננת)
עגבניות - 400 גר' (חתוכות או מרוסקות, אפשר גם מקופסת שימורים)
תירס - 1 כוס (מבושל, קפוא או משומר)
אבקת צ'ילי - 1 כפית
כמון - ½ כפית
מלח - לפי הטעם
פלפל שחור - לפי הטעם
אבוקדו - 1 (קלוף וחתוך לקוביות)
מיץ לימון - מ-1 לימון (סחוט טרי)
כוסברה - 2 כפות (קצוצה)
אופן הכנת התבשיל קינואה:
  1. חממו שמן זית במחבת גדולה על להבה בינונית-גבוהה. הוסיפו לשמן את השום ופלפל הצ'ילי וערבבו למשך כדקה.
  2. הוסיפו למחבת את הקינואה, ציר הירקות, השעועית העגבניות, התירס, אבקת הצ'ילי והכמון. preperation מקור תמונה: damndelicious
  3. תבלו במלח ופלפל לפי הטעם והביאו את התבשיל לרתיחה.
  4. כסו את המחבת, הנמיכו את הלהבה ובשלו למשך כ-20 דקות עד להתרככות הקינואה.
  5. בתום הבישול, הוסיפו את קוביות האבוקדו, מיץ הלימון והכוסברה הקצוצה למנה, והגישו באהבה.
 
מתכון לסלט קינואה, עוף וענבים

גם לחובבי הבשר מגיע ליהנות מיתרונות הקינואה הרבים, והתבשיל הקליל הזה בשילוב של חזה עוף ובתיבול המיוחד והפיקנטי של תערובת הקייג'ון, מקפיץ את המנה הנפלאה הזאת שמספקת את כל אבות המזון.

זמן הכנה: 10 דקות
כמות סועדים: 4
רמת קושי: קל
recipe מקור תמונה: chilliandmint
רכיבים לסלט קינואה:
חזה עוף - 4 (כ-500 גרם)
שמן זית - 2 כפות
קינואה - ⅔ כוס
מים - ⅓1 כוסות
תפוח אדמה - 1 (גדול או 2 בינוניים,קלופים, מבושלים במים ורכים)
עלי מנגולד - כ-150 גרם (שטופים, מיובשים וקצוצים דק)
ענבים אדומים - חופן (חצויים לשניים)
מיץ לימון - מ- ½ לימון (סחוט טרי)
מלח - לפי הטעם
פלפל שחור - לפי הטעם
אופן הכנת הסלט קינואה:
  1. חממו את התנור ל-180 מעלות.
  2. חיתכו חריצים לרוחב חזות העוף, מרחו את תערובת הקייג'ון על כל שטחם בשני הצדדים, וסדרו אותם בשכבה אחת בתבנית. preperation מקור תמונה: chilliandmint
  3. מזגו את שמן הזית על חזות העוף המתובלים כדי למנוע מהם מלהתייבש, והכניסו אותם לתנור למשך כ-25 דקות. הקפידו להפוך את חזות העוף באמצע האפייה.
  4. הרתיחו בסיר את המים עם הקינואה ובשלו אותה למשך כ-15 דקות עד לריכוך.
  5. חיתכו את תפוחי האדמה לקוביות בגודל ביס והוסיפו אותם לקערה גדולה, יחד עם עלי המנגולד הקצוצים והענבים החצויים.
  6. חיתכו את חזות העוף המתובלים לרצועות והוסיפו לקערה, יחד עם כל מיצי התיבול.
  7. הוסיפו את הקינואה המבושלת לקערה, ערבבו את כל הרכיבים ותבלו במיץ לימון, מלח ופלפל שחור.
  8. ניתן להגיש את המנה כאשר הקינואה עדיין חמימה או בטמפרטורת החדר. בתיאבון.
 
מתכון קל לפשטידת בטטה וגבינת עיזים על תחתית קינואה

פשטידה נפלאה שתתאים לכל ארוחה במהלך היום, בתוספת של סלט בצד. המתכון הבא כל כך גמיש שתוכלו לשלב בו כמעט כל ירק שתמצאו במטבח ותוספת הקינואה שנותנת לפשטידה את השכבה הפריכה בתחתיתה, עושה פלאים בטעמה.

זמן הכנה: 15 דקות
כמות סועדים: 6
רמת קושי: קל
recipe מקור תמונה: dishingupthedirt
רכיבים לתחתית קינואה:
קינואה - ¾ כוס
מים - ½1 כוסות
ביצה - 1
מלח - קמצוץ
פלפל שחור - קמצוץ
רכיבים למלית ואפיית הקיש:
שמן זית - 2 כפות
בטטה - 1 (בינונית, חתוכה לקוביות של 1 סנטימטר)
בצל - 1 (חתוך דק)
כרישה - 1 (חתוכה דק)
טימין - 1 כפית
חלב - ¼ כוס (ניתן להשתמש גם בחלב סויה או שקדים)
גבינת עיזים - 120 גר'
מלח - לפי הטעם
פלפל שחור - לפי הטעם
אופן הכנת התחתית קינואה:
  1. חממו את התנור ל-190 מעלות.
  2. הרתיחו בסיר את הקינואה עם המים, הנמיכו את עוצמת הלהבה לאחר הרתיחה, כסו את הסיר ובשלו למשך כ-15 דקות.
  3. הניחו את הקינואה בצד ותנו לה להתקרר במשך 5 דקות.
  4. ערבבו את הביצה וקמצוץ המלח והפלפל השחור לתוך הקינואה, מזגו אותה לתוך תבנית אפייה עגולה ששומנה קלות, והצמידו את התערובת גם לדפנות התבנית בעובי אחיד. אפו את הקינואה בתנור למשך 10 דקות.
  5. לאחר הוצאת הקינואה מהתנור, הגבירו את עוצמת החום בתנור ל-220 מעלות. preperation מקור תמונה: fromachefskitchen
אופן הכנת המלית ואפיית הקיש:
  1. ערבבו את הבטטה, הבצל, הכרישה ושמן הזית ומזגו אותם לתבנית שכוסתה בנייר אפייה.
  2. אפו את הירקות עם שמן הזית למשך 15 דקות או עד שהם הופכים לרכים. הקפידו להפוך את הירקות בתבנית במחצית זמן האפייה.
  3. לאחר הוצאת הירקות, הנמיכו את עוצמת החום בתנור ל-190 מעלות.
  4. ערבבו בקערה את הירקות הצלויים עם הביצים, החלב, גבינת העיזים, המלח והפלפל השחור.
  5. מזגו את התערובת על התחתית האפויה של הקינואה והחזירו לתנור לאפייה של בין 30-40 דקות.
  6. הוציאו את הפשטידה מהתנור בגמר האפייה ותנו לה להתקרר מעט לפני ההגשה.
מתכון לקינואה בתוספת ירקות

את התבשיל הבא אנשים רבים נוהגים להכין עם אורז לבן, אך החלפתו בקינואה לא רק שעוברת מבלי שאיש שם לב להבדל, היא גם הופכת את המנה לבריאה יותר ועמוסה בחלבון. המתכון הזה כל כך מוצלח שתחזרו אליו שוב ושוב ליצירת מנה חמימה וטעימה שתספיק לכל המשפחה.

זמן הכנה: 5 דקות
כמות סועדים: 4
רמת קושי: קל
recipe מקור תמונה: gimmesomeoven
רכיבים לקינואה בתוספת ירקות:
שמן צמחי - 3 כפות (או חמאה)
גזרים - 2 (קלופים וחתוכים לקוביות קטנות)
בצל - 1 (לבן, קטן, חתוך בינוני)
אפונה - ½ כוס (קפואה)
שיני שום - 3 (כתושות)
מלח - לפי הטעם
פלפל שחור - לפי הטעם
קינואה - ½5 כוסות
מים - 11 כוסות
בצלים ירוקים - 3 (קצוצים לעיגולים קטנים)
רוטב סויה - 3-4 כפות
שמן שומשום - ½ כפית
אופן הכנת הקינואה בתוספת ירקות:
  1. בשלו את הקינואה, ולאחר ההרתחה, כסו את הסיר, המליחו קלות, הנמיכו את הלהבה והמשיכו בבישול למשך 15-20 דקות.
  2. חממו ½ כף חמאה או שמן במחבת, שברו ביצה פנימה ובשלו אותה תוך כדי ערבוב לפרקים, לביצה מקושקשת. העבירו את הביצה לכלי אחר.
  3. הוסיפו 1 כף של חמאה או שמן למחבת וחממו אותם מעט, הוסיפו את הגזרים הבצל, האפונה השום, המלח והפלפל השחור. preperation מקור תמונה: foodsforlonglife
  4. טגנו את הרכיבים יחד במשך כ-5 דקות, או עד להתרככות הגזר והבצל.
  5. מזגו ½1 כפות של חמאה או שמן צמחי לתוך המחבת והוסיפו את הקינואה המבושלת, הבצל הירוק ורוטב הסויה.
  6. ערבבו את כל הרכיבים יחד והמשיכו בטיגון של כ-3 דקות.
  7. הוסיפו את הביצה המקושקשת למחבת, ותבלו בשמן השומשום. הגישו חם.
מתכון קל לחטיף בריאות מקינואה

חטיף הבריאות הבא מזכיר את חטיפי השומשום הנוסטלגיים, עם שפע של יתרונות בריאותיים, ומתיקות שמגיעה הודות לסירופ מייפל אמיתי. בנוסף לכל, הוא גם נטול גלוטן, טבעוני, קל להכנה, פריך ומזין במיוחד.

זמן הכנה: 5 דקות
כמות סועדים: 10
רמת קושי: קל
recipe מקור תמונה: minimalistbaker
רכיבים לחטיף אנרגיה:
קינואה לבנה - ½ כוס (לא מבושלת)
אגוזי פקאן - ¾ כוס (קצוצים)
שיבולת שועל - ¼ כוס (להכנה מהירה)
זרעי צ'יה - 2 כפות
סוכר קוקוס - 2 כפות (או סוכר רגיל)
מלח - קורט
שמן קוקוס - 2 כפות
סירופ מייפל - ½ כוס
אופן הכנת החטיף אנרגיה:
  1. חממו את התנור ל-160 מעלות והניחו נייר אפייה או משטח סיליקון על תבנית.
  2. ערבבו בקערה גדולה את הקינואה, הפקאנים הקצוצים, שיבולת השועל, זרעי הצ'יה, הסוכר והמלח. preperation
  3. מזגו את סירופ המייפל ושמן הקוקוס לסיר קטן וחממו אותו על להבה נמוכה-בינונית על הכיריים, למשך 2-3 דקות. ערבבו את תכולת הסיר מדי פעם, עד שהמייפל ושמן הקוקוס יתאחדו לחלוטין.
  4. הסירו את הסיר מהלהבה ומזגו את תכולתו על הרכיבים היבשים וערבבו היטב.
  5. מזגו בזהירות את העיסה על התבנית המרופדת ושטחו אותה לשכבה אחידה בגובהה בעזרת כף מתכת.
  6. הכניסו את התבנית לתנור ואפו את החטיף למשך 15 דקות, לאחריהן, סובבו את התבנית על צידה ב-180 מעלות, כדי להבטיח השחמה שווה של כל החטיף, ואפו למשך 5-10 דקות נוספות. השגיחו על התבנית בשלב זה, כדי למנוע מהחטיף להיחרך.
  7. החטיף מוכן כאשר צבעו הופך לזהוב אחיד אך אין להיבהל אם השוליים נעשים כהים יותר משאר החטיף.
  8. תנו לחטיף להתקרר היטב לפני שתשברו אותו לחתיכות בגודל של חטיף אישי, בעזרת סכין חדה או בידיכם.
טיפ השף:
את החטיפים ניתן לשמור בכלי אטום בטמפרטורת החדר למשך שבוע, או במקפיא למשך חודש.
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל: