maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

9 רעיונות לארוחות בוקר מזינות שילדים אוהבים

 

בטח שמעתם את זה גם מההורים שלכם: ארוחת בוקר היא הארוחה החשובה ביותר ביום – אך כעת אתם אלה שאומרים את המשפט הזה לילדים העייפים והזועפים שלכם שעד שכבר יצאו מהמיטה, לפעמים מתעקשים שהם כלל לא רעבים והולכים לבית הספר על בטן ריקה. אפילו אם אתם מכינים לילדיכם ארוחת בוקר בכל יום, עליכם לדעת בדיוק איזה חומרים מזינים הם צריכים להכניס לגופם כדי שיוכלו לעבור את יום הלימודים שלהם בהצלחה ובהרגשה טובה.

ארוחת בוקר חשובה עבור הילדים מ-2 סיבות עיקריות: ראשית, עליהם לקבל אנרגיה אחרי שלא אכלו במשך כל הלילה, בדרך כלל 8-12 שעות. שנית, מצב הרוח והאנרגיה שלהם לא בשיאם בבוקר, אך ארוחת בוקר יכולה להשפיע באופן חיובי על שניהם. מומלץ לתת להם לאכול מוצרים עם סיבים (לחם מחיטה מלאה, דגנים, פירות, ירקות ואגוזים) וחלבון (מוצרי חלב, ביצים ואגוזים) כדי לשפר את הריכוז והזיכרון שלהם בזמן שהם בבית הספר. 

לפניכם 9 רעיונות מיוחדים, פשוטים וזריזים להכנה לארוחת הבוקר של ילדיכם, שהם יהנו לאכול בכל מצב, ואשר יעזרו להם לקבל את האנרגיה שהם צריכים לקראת יום הלימודים שלפניהם.

מתכון בריא לבננה על מקל

את המנה הזו תוכלו להכין תוך כמה רגעים כבר בלילה שלפני הלימודים. היא ממש קלה להכנה וכיפית לאכילה, ויכול מאוד להיות שתכינו גם אחת לעצמכם. כל בננה שתשתמשו בה במתכון תספיק ל-2 מנות.

רכיבים לבננה על מקל:
בננה - 1
יוגורט - 100 גר'
גרנולה - חופן (או עוגיות מרוסקות)
מקל של ארטיק - 2 (או מזלג)
מתכון לארוחת בוקר מטורטיה וחביתה

את ארוחת הבוקר הזו ילדיכם יוכלו לקחת איתם לבית הספר. האתגר היחידי הוא למצוא את הטורטייה שתהיה בגודל של תחתית המחבת שלכם, משום שתרצו לוודא שהביצה שתטגנו תהיה בדיוק בגודל של הטורטייה כדי שהמנה תיראה מושלמת.

רכיבים לכריך:
ביצה - 1
מים - 1 כפית (או חלב)
פלפל שחור - לפי הטעם
מלח - ל
גבינה צהובה - 2 פרוסות (לא חובה)
עגבניה - 1 (פרוסה - לא חובה)
מתכון ללחם בננות ללא גלוטן

המאפה הזה נהדר לא רק עבור מי שרגיש לגלוטן, אלא לכל אחד! הוא בריא ומזין, ובין אם אתם כבר מכירים מתכון ללחם בננות או לא, הגרסה המשודרגת הזו טעימה במיוחד ולוקח רק 5 דקות להכין אותה!

רכיבים ללחם בננות :
חלב קוקוס - ¼ כוס
חמאת שקדים - ¼ כוס
אבקת אפייה - ¼ כפית
קמח קוקוס - 2 כפות
סוכר חום - 2 כפות
בננה - ½ בננה (מרוסקת)
שוקולד צ'יפס - ⅕ כוס (מריר)
פקאן - ⅕ כוס (גרוס)
פתיתי קוקוס - קמצוץ
מתכון בריא לחטיף בננה וחמאת שקדים

החטיף הפשוט והזריז הזה הוא פשוט מעדן על הבוקר, ויש בו בדיוק את כל מה שהילד שלכם צריך כדי להתחיל את היום שלו כמו שצריך. מנסיוני האישי מדובר במנה טעימה ומפתיעה במיוחד.

רכיבים לחטיף בננה:
בננה - 1
חמאת שקדים - 2 כפות
סירופ אגבה - 1 כף (או כל ממתיק לבחירתכם)
טחינה - 1 כף
אגוזי מלך - חופן (או כל ציפוי לבחירתכם: צימוקים, שומשום או זרעי צ'יה)
מתכון בריא לחטיף כדורי גרנולה

ה"קציצות" האלה הן חטיף נהדר שתוכלו להכין לילדיכם והוא מזין וטעים מאוד. תוכלו גם לארוז אותו לילדים בקופסה כך שייקחו אותו איתם לבית הספר, אולם תרצו להכין אותו מראש כבר בערב שלפני.

רכיבים לכדורי אנרגיה:
שקדים - ¼ כוס
קשיו - ¼ כוס
פירות יבשים לבחירתכם - ¼ כוס (מומלץ להשתמש בפירות קטנים כמו צימוקים או אוכמניות)
חמאת שקדים - ¼ כוס
שמן קוקוס - 1 כפית
שוקולד צ'יפס - 2 כפות (מריר)
גרנולה - 1 כוס (קלויה)
מתכון קל למוזלי יוגורט, דבש וקינואה

המעדן הזה כל כך מושלם, שתרצו להכין עוד אחד ממנו רק בשבילכם, וזה מומלץ כי הוא גם בריא ומזין, וכדאי במיוחד להוסיף לו רימונים דווקא בעונה הזאת כדי לתת לו מעט צבע מושך וטעם מפתיע.

רכיבים למוזלי:
יוגורט - ½ כוס
קינואה - ½ כוס (מבושלת)
דבש - לפי הטעם (לזילוף בין השכבות)
דגני בוקר - ½ כוס (עדיפות לטבעות בטעם דבש)
מתכון לחטיף פצפוצי אורז

החטיף הזה ייתן זריקת אנרגיה לגופכם במינימום קלוריות. פצפוצי האורז מכילים פחות קלוריות מרוב חטיפי הבריאות שתוכלו למצוא בחנויות, וזרעי הפשתן, הצנוברים, הפקאן והחמוציות המיובשות מכילים כולם נוגדי חמצון. אם תרצו להתפנק בבריאות מושלמת, החליפו את הסוכר החום שבמתכון בדבש.

רכיבים לחטיף פצפוצי אורז:
אגוזי פקאן - 1 כוס (קצוצים)
צנוברים - ⅓ כוס
זרעי פשתן - ¼ כוס
סוכר חום - ⅔ כוס
דבש - ½ כוס
חמאה - 4 כפות
מלח - ½ כפית
תמצית וניל - 2 כפיות
פצפוצי אורז - 2 כפיות
מתכון לממתק בריא, בננה עטופה בטורטיה ושוקולד

כריך או ממתק, עבור ילדיכם השם לא משנה, אלא הטעם, ואין ילד שלא אוהב שוקולד. המנה הזו משדרגת את הפרוסה עם שוקולד המוכרת והידועה, ותוכלו לארוז אותה לילדיכם או לתת לו לאכול ממנה לפני שהוא יוצא מהבית.

 
רכיבים לכריך בננה:
מתכון בריא לסנדוויץ' מתפוח בצורת לב

חשוב להזכיר לילדינו כמה שאנחנו אוהבים אותם, ובעזרת המנה הבאה הם לא יוכלו להתעלם מהעובדה הזו. מדובר במנה שכל ילד אוהב והיא מושלמת כארוחת בוקר מזינה ואוהבת.

רכיבים לסנדוויץ':
תפוחי עץ - 2 (קטנים)
מיץ לימון - 1 כפית (רשות)
חמאת בוטנים - 3 כפות (או חמאת שקדים)
שוקולד צ'יפס - 2 כפות (מריר)
גרנולה - 3 כפות
מקור: דורית נ.
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל: