maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

9 יתרונות בריאותיים שחציל יוכל לספק לגופכם

תמיד אהבתי חציל, אפילו כשגיליתי שהמילה ההודית לחציל היא "באינגן", שמשמעותה היא "ללא מעלות". במשך זמן רב גם המדענים הטובים ביותר בעולם סברו כי לחציל אין כלל יתרונות בריאותיים, אך בשנים האחרונות גילו שהדבר נובע בשיטת ההכנה המקובלת שלו. כאשר מטגנים את החציל וזורקים את קליפתו, רבים מהחומרים המזינים שהיינו רוצים להכניס לגופנו מאבדים מערכם או מושלכים לפח. אם תבשלו אותו במרקים, מנות אפייה או אפילו באידוי פשוט, תוכלו להנות מטעם נהדר ומ-9 יתרונות בריאותיים שכל אחד מאיתנו צריך.

חציל
 

1. מכיל ברזל וסידן

הברזל והסידן שבחציל הם חומרים שהכרחיים לגוף, והשימוש העשיר שניתן לעשות בחציל על הגריל, באפיה, ובתבשילים הופך אותו לתוספת נפלאה לכל סוג של ארוחה. נסו להוסיף את החציל גם למנות ביתיות אחרות שהילדים אוהבים כמו פיצות תוצרת בית או ספגטי כדי להוסיף לתפריט עוד קצת בריאות ממקור לא צפוי.

2. מזין את המוח ומשפר את זרימת הדם

החציל מכיל פיטונוטריינטים רבים שמשפרים את זרימת הדם בגוף, וביחוד את זרימת הדם אל המוח, אך זכרו – החומרים האלה מצויים בקליפת החציל. מדובר למעשה בחומרים שנותנים לצמח את הצבע והטעם שלו, ולכן ככל שהחציל "יפה" יותר הוא גם יהיה בריא יותר.

3. מונע את סרטן המעי

החציל הוא מקור מצוין לסיבים תזונתיים שעוזרים למערכת העיכול ולמעיים בפרט. אכילת חצילים בתדירות גבוהה תשמור על תיפקוד תקין של מערכת העיכול, תגן עליכם מעצירות, תעזור לגופכם לנצל את מירב המזון שתאכלו ואף עשויה להגן על המעי שלכם מסרטן.

4. מושלם לדיאטה

החציל מכיל מעט מאוד קלוריות, הוא אינו מכיל שומן, וכמות הסיבים התזונתיים שבו יכולה לעזור ליצור תחושת שובע. כל עוד תקפידו על הכנתו בצורה בריאה ונכונה, הוא יהיה חברו הטוב ביותר של כל מי שרוצה להוריד במשקלו. 

חציל
 

5. מזין ומומלץ לסוכרתיים

במשך מאות שנים השתמשו תרבויות רבות בחציל כדי לשלוט בתסמיני מחלת הסוכרת, ומחקרים עדכניים מאששים את יכולתו למלא את התפקיד הזה. ייתרון זה קיים הודות לכמות הסיבים הגבוהה שבו, והכמות הנמוכה של הפחמימות המסיסות.

6. מפחית כולסטרול

לחציל יש תפקיד חשוב בשמירה על הלב ומערכת הדם שלנו. מחקרים שבוצעו בצרפת במשך 10 השנים האחרונות הראו שהחציל מפחית את כמות הכולסטרול הרע בגוף, אך השפעה זו מתקיימת רק אם בושל בטמפרטורה שלא עולה על 200 מעלות.

7. שומר על לחץ דם תקין

בנוסף להשפעתו על הכולסטרול הרע בגוף, החציל שומר לנו על הלב גם בדרכים אחרות. הקליפה וה"בשר" של החציל מלאים בפלבונואידים חשובים לגוף שביכולתם לשמור על לחץ דם תקין ולהפיג מתחים.

חציל
 

8. מחזק את כלי הדם

צריכה קבועה של חציל עוזרת למנוע חסימות בכלי הדם, הודות לתכולה גבוהה של וויטמין K שמחזק את כלי הדם בגוף.

9. מגן מפני מחלות

החציל מכיל כמויות גבוהות של אנטיאוקסידנטים שמגנים מפני מחלות לבביות שבסיסם בכלי הדם הקורונריים, אשר מזינים את הלב עצמו. הוסיפו את זאת לכל ההשפעות החיוביות האחרות שיש לחציל על כלי הדם ויכולתו להגן עליכם גם מפני טווח רחב של מחלות אחרות, והרי שלפנינו אוצר בריאותי של ממש!

 
מקור: ריטה אלישע
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל: